T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Zabezpieczenie antykorozyjne
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=27&t=12232
Strona 3 z 3

Autor:  stormy [ piątek, 23 sierpnia 2019, 23:51 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

WiktorB napisał(a):
A próbował ktoś z preparatami Mike Sanders? Słyszałem dobre opinie i jednym warsztacie powiedzieli też, że tylko tym i innego nie polecają. Warto?


To są preparaty z górnej półki, podobnej klasa jak Fluid Film / Perma Film. W jednych rankingach wygrywa MS, w innych FF, ale zawsze oba są w ścisłej czołówce.
Z tego co słyszałem Mike Sanders jest trochę trudniejszy w aplikacji od FF - trzeba go mocniej podgrzewać żeby był na tyle płynny by dał się natryskiwać.
Ja do swoich samochodów stosowałem FF.

Autor:  WiktorB [ sobota, 24 sierpnia 2019, 13:11 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Czyli myślę, że jednak warto... A zabezpieczaliście też przestrzenie pod na przykład miejscami gdzie są podkładki pod sprężyny itp? Bo pytałem gościa w zakładzie i oni raczej nie ściągają zawieszenia. Musiałbym zapłacić sporo więcej, więc chyba sam to zrobię. To przecież w sumie też ogniska rdzy... No i jedyny zakład jaki mnie chce z dużym busem jest w Warszawie :D Grrr

Autor:  MAZZY137 [ poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 10:49 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Ja woskowałem Golfa 1, po renowacji blacharskiej, tym preparatem i po pierwszym roku nie mam zastrzeżeń.

Autor:  niebieski-n2 [ poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Czyli którym?

Autor:  MAZZY137 [ wtorek, 27 sierpnia 2019, 08:43 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Przepraszam, chodziło o Mike Sanders.

Autor:  niebieski-n2 [ wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

I jak to nakładałeś, tak jak producent zaleca, czyli na bardzo gorąco?
I czym?

Autor:  stormy [ wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:56 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

niebieski-n2 napisał(a):
I jak to nakładałeś, tak jak producent zaleca, czyli na bardzo gorąco?
I czym?


Odpowiem jak ja nakładałem Fluid Film / Perma Film, może komuś się przyda:

- demontaż wszystkiego co się da z podwozia (zaślepki, osłony, bak itd.)
- najpierw we wszystkie profile zamknięte Fluid Film Liquid A (zwykły prosty pistolet do zabezpieczeń)
- doba przerwy
- następnie w profile Fluid Film Liquid AR (podgrzane w garnku z gorącą wodą, pistolet Vaupel 3300) - grubo, aż będzie wyciekać zewsząd.
- podwozie po oczyszczeniu i ewentualnej naprawie korozji zagruntowałem Fluid Film Liquid A (zwykły prosty pistolet do zabezpieczeń)
- doba przerwy
- całość pomalowana Perma Film Transparent, 2-3 warstwy, podgrzewane w garnku z gorącą wodą, pistolet Vaupel 3300.

Koszt całości materiałów do zabezpieczenia to ok. 500-700zł (+ pistolet).

Na Subaru powłoki mają już 3 lata a na T4 2 lata i na razie zabezpieczają skutecznie. Ale oczywiście pełną opinie to będzie można wydać za jakieś 5 lat najwcześniej.

Uwagi:
- Robota jest strasznie bruda, robi się kupa tłustego syfu. Ja rozkładałem grubo tektur na podłodze kanału, ale i tak kapiący tłuszcz się przesączał.
- Perma Film zdecydowanie lepiej użyć transparent - wtedy cały czas będzie widać co jest pod spodem. Jakbym zamalował na czaro to na przykład mógłbym nie zauważyć ewentualnej korozji rozwijającej się pod spodem. Black zrobiłem tylko nadkola.
- Ten pistolet Vaupel jest niestety konieczny. Kosztuje prawie 500zł, ale nie widzę możliwości zrobić tego czym innym.

Autor:  niebieski-n2 [ wtorek, 27 sierpnia 2019, 15:13 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Co w tym pistolecie jest wyjątkowego? Czym się wyróżnia, charakteryzuje, że nie ma innej alternatywy?

Autor:  stormy [ wtorek, 27 sierpnia 2019, 15:25 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

To że jest ciśnieniowy.
Działa bardziej jak syfon do wody sodowej niż jak typowy pistolet malarski.
I w związku z tym zbiornik też musi być solidny - musi wytrzymać ciśnienie kilku Bar a nikt nie chce żeby gorący preparat eksplodował w twarz.

A jeszcze widzę, że zapomniałem napisać, dlaczego wybrałem właśnie FF: Firma od wielu lat zajmuje się zabezpieczaniem antykorozyjnym w przemyśle okrętowym. Więc skoro skutecznie potrafią zabezpieczyć ładownie czy zbiorniki balastowe na statku przed słoną wodą to i zakładam, ze na samochody też to zadziała :)
Co nie znaczy że Mike Sanders jest gorszy.

Autor:  MAZZY137 [ środa, 28 sierpnia 2019, 10:06 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Zawiozłem gołe nadwozie po lakierniku na wózku blacharskim, natryskiwane jest to specjalnym pistoletem pod podniesioną temperaturą.
Weszło mi około 5 albo 10 kg (nie pamiętam dokładnie).

Autor:  WiktorB [ środa, 28 sierpnia 2019, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

A zabezpieczaliście też miejsca gdzie na przykład przylegają podkładki pod sprężyny? Zastanawiam się po prostu czy żeby to zrobić dobrze i w każdym miejscu, nie trzeba przypadkiem zdjąć zawieszenia...

Autor:  powerrubber.com [ poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 01:24 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Witam wszystkich,

Zgodnie z hasłem: "nie ma kariery bez T4"

poszukujemy do siebie do firmy takiego Modelu.

I znaleźliśmy kilka egzemplarzy, ale Ruda zjada wszystko.

Jakie koszty orientacyjne są naprawy/regeneracji blacharki?

Lepiej szukać zadbanego modelu czy lepiej wziąć bardziej zniszczony, a do naprawy?

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 6 kwietnia 2020, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Blacharstwo-lakiernictwo to najdroższy segment usług motoryzacyjnych. Samo lakierownie - od 300 do 1000 zł za element (drzwi, maska, klapa) No i jak już ruda wejdzie w budę to prace blacharskie tylko odsuwają biodegradację. Oczywiście można rozebrać całe auto, wypiaskować do żywego metalu, uzupełnić ubytki nową blachą i od nowa pomalować. Ale wtedy by to kosztowało nieco tylko mniej niż nówka sztuka. No chyba że masz czas, warunki i umiejętności to robisz sam.
Druga koncepcja to robienie na bieżąco tego co niezbędne aby samochód przeszedł badania.

Najprościej więc jest znaleźć busa niepordzewiałego, ale jak sam już widzisz nie jest to takie proste, i niektórzy tutaj szukają swojego auta nawet kilka lat :mrgreen:

Autor:  pittrans [ wtorek, 7 kwietnia 2020, 18:16 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Szukaj, można znaleźć busa bez rudej, ja takiego znalazłem rok temu blaszak 2000 rok na krótkim ryjku i nie za duże pieniądze. Sam byłem w duży szoku że bez rudej a szukałem auta do budowlanki, a wygląd na zdjęciach nie był zachęcając. Zdjęcie w dniu zakupu i obecne

Autor:  krzysaudi [ wtorek, 7 kwietnia 2020, 18:39 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Pittrans - co tam masz za koła ?? Jakieś alu czy szybkie kołpaki ??
Prezentuje się bardzo zacnie :)

Kris

Autor:  pittrans [ środa, 8 kwietnia 2020, 06:02 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Alu vw phaeton <56> Żona nazywa je guziki <57>

Autor:  krzysaudi [ środa, 8 kwietnia 2020, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie antykorozyjne

Dzięki za info :)

Strona 3 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/