T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 17:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 sierpnia 2015, 23:04 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Sluchajcie, jak to jest z ruda w t4 w rocznikach?
Wiem, ze ogromne znaczenie ma fakt, czy pierwszy wlasciciel zamawial opcje "dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne" ktore jest w cennikach np californi.

Ogladalem dzis trzy exclusivy, dwa z nich w dobrym stanie sprzed 2000, trzeci mocno zgnily z 2003. Kumpel ma 2001 i jego wydaje sie bardziej podatna niz moja z 1992...
Jak to jest? W prospekcie exclusiva 2001 wyczytalem, ze auto jest czesciowo ocynkowane. Myslalem, ze wszystko... I badz tu madry...


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 sierpnia 2015, 23:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Ja bym nie poszukiwał innych wyjaśnień niż to, gdzie dane auto jeździło. Oglądałem T4 całe życie jeżdżące na południu Francji, absolutny oryginał bez grama rdzy. T4 pochodzenia niemieckiego mają już gorzej z powodu ilości soli na drogach, klimatu, itp. Choć chyba jest jeden najważniejszy wyznacznik korozji w każdym pojeździe: jak dbasz tak masz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 07:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
rafwlkp napisał(a):
Ja bym nie poszukiwał innych wyjaśnień niż to, gdzie dane auto jeździło. Oglądałem T4 całe życie jeżdżące na południu Francji, absolutny oryginał bez grama rdzy. T4 pochodzenia niemieckiego mają już gorzej z powodu ilości soli na drogach, klimatu, itp. Choć chyba jest jeden najważniejszy wyznacznik korozji w każdym pojeździe: jak dbasz tak masz.



Coś w tym jest. Ja mam cze3sto doczynienia z t4 jeżdżącymi po Szwecji i te są często blacharsko w dużo gorszym stanie niż te z kraju a mają przebiegi 200-300 tysięcy. Exclusive powinien być lux bo to przeciez auto wakacyjne.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 09:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
to zalezy gdzie byl trzymany...
zazwyczaj niestety zimuja na ulicy, bo sa wysokie i nie wejda do kazdego garazu..
potwierdzam sol na niemieckich drogach, na polskich tak samo, sypie sie na potege, szczegolnie A2, nawet gdy nie potrzeba

czyli generalnie nie zauwazono zaleznosci rocznikowych..


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 09:21 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Ponoć od 1999 roku VW zaczął malować swoje auta ekologicznymi lakierami wodnymi a te dają gorszą ochronę antykorozyjną niż używane wcześniej farby.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 sierpnia 2015, 09:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
o! to jest istotne info... dzieki.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 marca 2016, 22:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Stary temat ale warto dodać tez iż auta z nadmoskich rejonów też ruda szybciej łapie niz te które na codzień użytkowane są daleko od morza...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 13:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Racja Sterciu, to dotyczy gor, tam sie wiecej soli sypie..


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 listopada 2017, 14:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nie ma większej ilości sypanej soli niż w dużych miastach. To co się dzieje w Wa-wie to jest masakra.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 listopada 2017, 15:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
W PL dochodza autostrady... A2 sypia cala zime niezaleznie od temperatury :(


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 stycznia 2018, 21:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 listopada 2016, 14:39
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa , Nieporęt
model: VW T4 transporter
silnik: 2.5 tdi ACV 102KM
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 26 razy
Witam.
Dodam z info blacharza że do 1999 roku jednak lepiej się trzymają blacharsko i lakierniczo niż po 1999roku. Zajmuje się lakiernictwem od lat. To takie jego spostrzeżenie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 stycznia 2018, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ekologia ma z tym związek i lakiery wodne jakie zaczęto stosować w późniejszych rocznikach


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 lutego 2018, 23:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Lakiery lakierami, blacha tez jest wazna. To jak jest zabezpieczona, jak zgrzewana jak gieta. No i jej grubosc.
T4 wypada fantastycznie na tle calej reszty.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB