T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 13 listopada 2019, 16:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 23 sierpnia 2019, 23:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 89
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
WiktorB napisał(a):
A próbował ktoś z preparatami Mike Sanders? Słyszałem dobre opinie i jednym warsztacie powiedzieli też, że tylko tym i innego nie polecają. Warto?


To są preparaty z górnej półki, podobnej klasa jak Fluid Film / Perma Film. W jednych rankingach wygrywa MS, w innych FF, ale zawsze oba są w ścisłej czołówce.
Z tego co słyszałem Mike Sanders jest trochę trudniejszy w aplikacji od FF - trzeba go mocniej podgrzewać żeby był na tyle płynny by dał się natryskiwać.
Ja do swoich samochodów stosowałem FF.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 sierpnia 2019, 13:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 sierpnia 2019, 14:03
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czyli myślę, że jednak warto... A zabezpieczaliście też przestrzenie pod na przykład miejscami gdzie są podkładki pod sprężyny itp? Bo pytałem gościa w zakładzie i oni raczej nie ściągają zawieszenia. Musiałbym zapłacić sporo więcej, więc chyba sam to zrobię. To przecież w sumie też ogniska rdzy... No i jedyny zakład jaki mnie chce z dużym busem jest w Warszawie :D Grrr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 10:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 306
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 25 razy
Ja woskowałem Golfa 1, po renowacji blacharskiej, tym preparatem i po pierwszym roku nie mam zastrzeżeń.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 22:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2154
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 160 razy
Pomógł: 139 razy
Czyli którym?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 08:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 306
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 25 razy
Przepraszam, chodziło o Mike Sanders.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2154
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 160 razy
Pomógł: 139 razy
I jak to nakładałeś, tak jak producent zaleca, czyli na bardzo gorąco?
I czym?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 89
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
niebieski-n2 napisał(a):
I jak to nakładałeś, tak jak producent zaleca, czyli na bardzo gorąco?
I czym?


Odpowiem jak ja nakładałem Fluid Film / Perma Film, może komuś się przyda:

- demontaż wszystkiego co się da z podwozia (zaślepki, osłony, bak itd.)
- najpierw we wszystkie profile zamknięte Fluid Film Liquid A (zwykły prosty pistolet do zabezpieczeń)
- doba przerwy
- następnie w profile Fluid Film Liquid AR (podgrzane w garnku z gorącą wodą, pistolet Vaupel 3300) - grubo, aż będzie wyciekać zewsząd.
- podwozie po oczyszczeniu i ewentualnej naprawie korozji zagruntowałem Fluid Film Liquid A (zwykły prosty pistolet do zabezpieczeń)
- doba przerwy
- całość pomalowana Perma Film Transparent, 2-3 warstwy, podgrzewane w garnku z gorącą wodą, pistolet Vaupel 3300.

Koszt całości materiałów do zabezpieczenia to ok. 500-700zł (+ pistolet).

Na Subaru powłoki mają już 3 lata a na T4 2 lata i na razie zabezpieczają skutecznie. Ale oczywiście pełną opinie to będzie można wydać za jakieś 5 lat najwcześniej.

Uwagi:
- Robota jest strasznie bruda, robi się kupa tłustego syfu. Ja rozkładałem grubo tektur na podłodze kanału, ale i tak kapiący tłuszcz się przesączał.
- Perma Film zdecydowanie lepiej użyć transparent - wtedy cały czas będzie widać co jest pod spodem. Jakbym zamalował na czaro to na przykład mógłbym nie zauważyć ewentualnej korozji rozwijającej się pod spodem. Black zrobiłem tylko nadkola.
- Ten pistolet Vaupel jest niestety konieczny. Kosztuje prawie 500zł, ale nie widzę możliwości zrobić tego czym innym.



Za ten wpis autor stormy podziękował: niebieski-n2 (wtorek, 27 sierpnia 2019, 15:12)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 15:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2154
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 160 razy
Pomógł: 139 razy
Co w tym pistolecie jest wyjątkowego? Czym się wyróżnia, charakteryzuje, że nie ma innej alternatywy?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 15:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 89
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
To że jest ciśnieniowy.
Działa bardziej jak syfon do wody sodowej niż jak typowy pistolet malarski.
I w związku z tym zbiornik też musi być solidny - musi wytrzymać ciśnienie kilku Bar a nikt nie chce żeby gorący preparat eksplodował w twarz.

A jeszcze widzę, że zapomniałem napisać, dlaczego wybrałem właśnie FF: Firma od wielu lat zajmuje się zabezpieczaniem antykorozyjnym w przemyśle okrętowym. Więc skoro skutecznie potrafią zabezpieczyć ładownie czy zbiorniki balastowe na statku przed słoną wodą to i zakładam, ze na samochody też to zadziała :)
Co nie znaczy że Mike Sanders jest gorszy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 10:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 306
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 25 razy
Zawiozłem gołe nadwozie po lakierniku na wózku blacharskim, natryskiwane jest to specjalnym pistoletem pod podniesioną temperaturą.
Weszło mi około 5 albo 10 kg (nie pamiętam dokładnie).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 10:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 sierpnia 2019, 14:03
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A zabezpieczaliście też miejsca gdzie na przykład przylegają podkładki pod sprężyny? Zastanawiam się po prostu czy żeby to zrobić dobrze i w każdym miejscu, nie trzeba przypadkiem zdjąć zawieszenia...


_________________
Home is the road...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB