T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 11:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 21:43 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
Witam ,mam pytanie jaki środek jest najlepszy i w rozsądnych pieniądzach , do usunięcia farby tzn lakieru?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 22:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Z czego tą farbę chcesz usunąć <21>


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 07:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Na usuwanie z fel stosujemy " scansol "


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 19:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
z paru mniejsc np z podszybia, mam ubytki, a nie lubie szpachlówek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 19:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Jak masz ubytki to i tak albo szpachlem musisz uzupełnić albo podkładem wypełniającym albo szpachlówką , tak czy siak musisz powalczyć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 19:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
tak i po zimnie wszystko odleci, a jak bym wyczyścił do żywego, i podkładem potem lakierem od początku pomalował


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 20:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Jak wiesz to po co się pytasz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 20:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
danny180 napisał(a):
a jak bym wyczyścił do żywego, i podkładem potem lakierem od początku pomalował


przecież przed szpachlowaniem i tak trzeba wszystko do gołej blachy zedrzec,
drzesz do żywego, szpachlujesz dla wyrównania, podkład i lakier a jak ci nie zależy na wyglądzie i może by nie równo to bez szpachli robisz i tyle
a jak masz już korozje pod lakierem to i tak żadna chemia ci nie pomoże tylko mechaniczne usunięcie starego lakieru i rdzy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 20:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
ale po co szpachlować, przecież jak wyczyszczę do żywego, i całość pomaluję ,to będzie równo, tak samo jak malujesz gołą blache np błotnik, nie wiem może się myle.Chodzi mi oto, aby pod lakierem nie było szpachli, tylko podkład i lakier, chyba jakieś zabezpieczeniem się jeszcze maluje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 20:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
A ja mam taki odrdzewiacz.
Ogniska korozji lekko tylko papierem czyścisz, po czym smarujesz tym środkiem i zostawiasz auto (blachy) w suchym pomieszczeniu na ok 3-4 dni. Środek całkowicie usuwa rdze, tak że masz gołą blache. Nastepnie bezposrednio na to kładziemy lakier <38> I to naprawde działa, srodek testowany był na całkowicie zjedzonym przez rdze płaskowniku oraz na autobusach w firmie gdzie mój tata robi <38>
W przyszłym tygodniu z felgami będe robił to samo to zamieszcze fotorelacje <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 20:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
czekam na foto relacje,brzmi zachęcająco, podaj nazwę tego odrdzewiacza ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 20:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Nie wiem jak to sie nazywa, stosują to w firmie gdzie robią ogrodzenia itp :)
Sprzedają to w cenie chyba 15zł za litr :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 21:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
chodzi oto ze szpachlą że przecież nie zedrzesz do żywego po pierwsze aby było równo po drugie całego elementu i zostanie ci różnica poziomów starego lakieru i nowego, poza tym samo usunięcie rdzy powoduje i usunięcie metalu i zawsze bedzie nie równo w porównaniu z miejscem gdzie nie robiłeś zaprawki
a jeśli masz zamiar całe podszybie robić bez wyjmowania szyby i demontowania maski to czekam na foto bo na bank równo tego nie zrobisz, niestety przy usuwaniu korozji zawsze w miejscu gdzie była rdza zostają wgłębienia
tu pytanie do Krzyśka : skoro ta chemia wyżera rdze to w miejscach gdzie była muszą zostać wżery ( jakoś nie widziałem rdzy co by metal żarła równą warstwą ) po niej więc jak na to równo lakier położysz ????


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 21:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Cienka warstwa lakieru podkładowego i dopiero na to szpachla, inaczej wszystko zjedzie :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 21:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
KrzySieK napisał(a):
, inaczej wszystko zjedzie :)
nieprawda , nic nie schodzi ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 21:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Jak robili w mercedesie busie całą tylną klapę i na ten środek położyli szpachle to zjechało wszystko :P
Dopiero: odrdzewiacz - podkład - szpachla - podkład - lakier = git <01>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 21:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
czy tak czy na odwrót to nie ma sensu dyskutować każdy kładzie jak chce, chodziło głównie o to, że kolega dany180 chce to w ogóle bez szpachlowania zrobić twierdząc, że wyjdzie sam podkład z lakierem równo co moim zdaniem jest nie realne


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 21:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Moim też nie :P żeby było równo cienka warstwa szpachli musi byc położona przed malowaniem :)


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 21:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
tylko ja nie mam rdzy, a małe ubytki lakieru, i niechcąc stosować szpachli chcę zedrzeć resztę, i pomalować cały element od nowa bez szpachli


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 kwietnia 2011, 21:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
no to w takim wypadku nie rób tego bo tylko pogorszysz sprawę, napraw punktowo ubytki dając krople lakieru z pędzelka i potem szlifuj do gładkiego,
bez odpowiednich warunków zdarcie całego lakieru w tym miejscu będzie trudne a wystarczy że coś gdzieś nie odtłuścisz lub zostanie troche wilgoci i będzie gorzej bo rdza zaatakuje od razu
pamiętaj lepsze jest wrogiem dobrego


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB