T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 14:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Przy okazji prac nad mocowaniami foteli ściągnąłem wykładzinę na podłodze z tyłu i moim oczom ukazało się kilka całkiem pokaźnych purchli. Po usunięciu luźnej i łuszczącej się rdzy wygląda to tak:

http://imageshack.us/photo/my-images/20/32546412.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/94/85396434.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/854/37593731.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/836/20945810.jpg/

Piszę, ponieważ zastanawiam się jak się za to zabrać. Jak widać na zdjęciach 3 i 4 ruda przeżarła aż na wylot. Rozsądek podpowiada mi, że najlepiej byłoby to wyciąć i wspawać zdrową blachę, jednak problem polega na tym, że wszystkie te purchle znajdują się nad podłużnicami i poprzecznicami, które idą pod samochodem, a nie chciałbym ich naruszyć podczas cięcia. Czy ewentualne oczyszczenie do gołego i zaszpachlowanie byłoby jakimś rozwiązaniem, czy przy rozmiarze problemu i fakcie, że wszystkie te miejsca znajdują się wzdłuż szyn i przy miejscach mocowań foteli oraz haków, szpachla szybko by popękała, a ruda żarłaby dalej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 22:07 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Tak, to walka z wiatrakami , jak dla mnie to masz tylko metodę taką że wycinasz kwadraciki i szlifujesz do żywego i wstawiasz łatki , ale wiedz że jak będziesz szlifował to na tych wzmocnieniach pomiędzy podłogą a wzmocnieniami zapewne na całej długości rządzi rdza tyle tylko że się gdzieniegdzie dopiero przegryzła , ty śpisz ona ciężko pracuje :-D tak to widzę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 23:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Niezbyt optymistyczna prognoza, ale powiem ci, że raczej nie jest tak jak mówisz, bo od spodu podłoga ma się całkiem nieźle, jest w większości dobrze zabezpieczona, jedynie w miejscach pod tymi purchlami widać, że wyłazi ruda.

Zapewne zrobię tak jak mówisz z tymi kwadracikami, ale teraz pytanie - może ktoś przerabiał temat - jakiej grubości blachę tam dać (żeby nie było wyczuwalnych wgłębień) i jak ją zabezpieczyć potem w miejscu stykania się z podłużnicą?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 września 2011, 07:28 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Johnny napisał(a):
że raczej nie jest tak jak mówisz, bo od spodu podłoga ma się całkiem nieźle,


niestety nie widzisz co się dzieje bo dzieje się pomiędzy podłużnicami a podłogą w miejscu styku tych dwóch blach, to nieuniknione


jak wstawisz kwadracik, czyli blaszkę i ją wyspawasz to na środku jej czyli na środku podłużnicy pozostaw nawierconą dziurkę i w to miejsce zaraz po spawaniu zapuść olejem przepracowanym i pod wpływem gorąca on się pomiędzy blachami rozejdzie i natłuści i zabezpieczy przed rdzą , a potem wiadomo konserwacja szpachel lakier itd jak już będziesz chciał to tak zrobisz , blacha 0,8 mm , 1,5 mm jak chcesz to specjalnego znaczenia nie ma chyba że gniazdo fotela spawać będziesz to 1,5mm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 września 2011, 12:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 21:23
Posty: 355
model: T4
silnik: 1.9 TDI (1Z)

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Ok, brzmi sensownie, zrobię tak jak mówisz. Dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 maja 2016, 19:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wątek stary, fotki wyparowały ale pociągnę, żeby nie mnożyć bytów

W wątku "blaszak reanimacja" jest link do takiej fotki:
https://www.dropbox.com/sc/oq6qi3wmhaqz ... .54.15.jpg
wstawionej także tutaj.

U mnie po zdjęciu podłogi wykryłem ogniska rdzy w podobnych miejscach,

Spawać na 100% teraz nie będę ale oczyszczę i pomaluje Coriną.
No i mam pytanie co jest w tych miejscach, czy ta spodnia blaszka z otworem to oryginał, czy tez ktoś już tu grzebał?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 maja 2016, 22:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ta blaszka pod spodem to jest kawał blachy będącej wzmocnieniem poprzecznym nadwozia, z otworami montażowymi pod kanapy innych wersji typu caravella lub transporter osobowy
wystarczy zajrzeć od spodu aby zorientować się, że jest to dość istotny element konstrukcji nadwozia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 maja 2016, 22:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@Kenobi Dzięki, w takim razie po oczyszczeniu i pomalowaniu od góry wpsiuknę tam jeszcze z pół puszki Fluidolu :lol:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 maja 2016, 22:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Obowiązkowo pod auto ze śrubokrętem i sprawdź czy jest na co ten fluidol lać


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 maja 2016, 23:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Oglądałem przed zakupem, a potem blacharz robił cały dół :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 07:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
Jak już jest taka zaawansowana rdza fluidol nic nie pomoże , szkoda kasy i brudzenia się


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 07:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przecież pordzewiała i to tylko miejscowo blacha falista od gory. Dolna blacha z otworem jest (moj busik to ten czerwony :) )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 11:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 16:52
Posty: 405

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 8 razy
tam gdzie otwór to nie od góry tylko pomiędzy a rdza jest też tam gdzie nie widzisz , gwarantuję


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 13:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Żybis napisał(a):
tam gdzie otwór to nie od góry tylko pomiędzy a rdza jest też tam gdzie nie widzisz , gwarantuję

No bez przesady, to że w starym samochodzie parkowanym pod chmurką rdza jest wszędzie to oczywista oczywistość. Wiem conieco na ten temat. Przez dwa lata jeździłem Garbusem zachwycając się jakością zawieszenia podczas gdy okazało się że to tak pracuje płyta podłogowa z wyżartym progami a nie słynne drążki skrętne. Ponadto ciągu 20 lat dwukrotnie odbudowywałem blacharsko UAZ-a, przy którym wystarczyło się tyłem do niego odwrócić i zraz go ruda zaczynała chrupać ;)

Podsumowując, na podstawie doświadczenia własnego i Waszych uwag zdecydowałem, że dwa sfotografowane ogniska po oskrobani możliwie do metalu i pomalowaniu moja ulubioną Corina poczekają do stycznia, kiedy to blacharze maja wolne moce przerobowe <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 czerwca 2016, 19:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Bedzie dobrze, T4 ma solidna blache, to nie Mercedes ;)


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB