T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: korozja słupka
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 1 kwietnia 2019, 18:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 11 marca 2018, 08:54
Posty: 50
model: multivan
silnik: 2.5 ahy

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam,prosze o rade bo w czerwcu oddaje auto do blacharza bo mam już bardzo zgnity słupek pod szybą przednią i przy przelotce kabli do drzwi i zawiasu.blacharz powiedział że szybciej będzie kupić ćwiartke i wstawić zamiast bawić sie z tym i gada że to taniej wyjdzie.i chciałbym sie was poradzić co wy o tym sądzicie?bo jakoś mi sie wydaje że wspawywanie ćwiartki naruszy konstrukcje i że to troche taka partyzantka ale być może sie myle bo żaden ze mnie blacharz:) prosiłbym o podpowiedz.pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 lutego 2020, 20:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 września 2011, 11:11
Posty: 62
Lokalizacja: Bielsko-B
model: syncroBus
silnik: AXL- omg

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 7 razy
Halo, ja również w sprawie przednich słupków.
Tropiąc źródło wilgoci na lewym dywaniku zdemontowałem osłonę lewego słupka
- w połowie jego wysokości z fabrycznego otworu wypływała stróżka wody. Dziwna sprawa.
Przyczyna: pod uszczelką przedniej szyby na górnej krawędzi wyrdzewiała się dziurka którą to woda wpływała do słupka.
Dopływała do połowy wysokości słupka i napotykała PIANKĘ !!! wypełniającą dolną połowę profilu słupka.
Dodatkowo PIANKA trzymała wodę pomagając w przerdzewieniu podstawy słupka.
Pozbyłem się tego wypełnienia żeby bezpiecznie można spawać wstawkę.

Podzielcie się proszę opiniami i doświadczeniami:
Czy to fabryczne rozwiązanie ?
Jaką funkcję ma spełnić ?
Warto ponownie aplikować ?

Doczytałem... że fabrycznie, ale czy :"Warto ponownie aplikować ?"

Jabluszko napisał(a):
krzysaudi napisał(a):
Na progi to najlepsza jest pianka do okien :)


Tak ale pod warunkiem że auto się robi na handel ale dla siebie to już lepiej tam pianki nie pchać. Po za tym nie po to kupiłem poszycia żebym miał w to jeszcze pianę dawać.
Wystarczy że fabrycznie dają w słupkach przednich piankę. Czy w ogóle ktoś się zastanawiał dlaczego? Bo ja myślę że mają chyba tłumić jakieś drgania, ale może się mylę.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 9 lutego 2020, 14:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To prawda, u mnie oba słupki tam schrupało. Widać to dopiero jak się błotniki ściągnie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2020, 00:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
A ja powiem szczerze że jeszcze nigdy nie spotkałem się z korozją w tym miejscu i jestem troche zdziwiony.
A jeśli chodzi o pianke to faktycznie najczęściej fabrycznie stosowana jest jako element tłumiący.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2020, 07:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To zajrzyj głęboko za błotniki do kilku t4ek :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lutego 2020, 20:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Może aż tak bardzo nie zwracałem uwagi na to miejsce bo u mnie akurat wygląda a przynajmniej wyglądało bardzo dobrze 6 lat temu jak wymieniałem szybe i przy okazji ściągałem błotniki. Naprawde nie było tam ani grama rdzy, powiem więcej w tym miejscu nawet nie było dokładnie pokryte lakierem a tylko podkładem fabrycznie. Mój to rocznik 97 a obecnie mam rozebrane T4 z rocznika 01 i też nie ma tam śladów korozji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB