T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 17 lipca 2019, 02:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2019, 12:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 czerwca 2019, 14:00
Posty: 2
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam,
Z góry przepraszam, jeśli źle trafiłem z działem. Ten wydał mi się najbardziej odpowiedni.
Mianowicie, w świeżo kupionym T4 zamierzam wywalić przegrodę oddzielającą kabinę od paki. Słyszałem, że potrzeba do tego osoby uprawnionej i po demontażu udać się na przegląd. Po przeglądzie natomiast udać się z dokumentacją do wydziału komunikacji.
Moje pytanie brzmi - czy po tym zabiegu będę mógł przerejestrować samochód jako osobowy?
Czy ktoś, kto kiedykolwiek robił taki zabieg u siebie jest w stanie mi powiedzieć ile wynosi cena?

Pozdrawiam cieplutko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 czerwca 2019, 01:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 166
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 10 razy
Przeróbka z ciężarowego na osobowy jest o wiele prostsza niż odwrotnie.
Jedziesz do warsztatu samochodowego, który ma w regonie kod bodajże 29Z, czyli powiedzmy do mie. Warsztat wywala przegrodę, montuje fotele, pasy i co tam chcesz jeszcze, oczywiście zgodnie ze sztuką, a nie 'na sztukę'. Wystawia Ci oświadczenie o przeprowadzonej przeróbce pojazdu, oraz fakturę. Z tymi kwitami jedziesz na przegląd, potem do wydziału komunikacji, jakaś opłata skarbowa i po bólu. Jak jesteś kumaty i masz dobrze znajomy warsztat, to sam robisz przekładkę a warsztat wystawia papier za przysłowiową flaszkę. Wzór oświadczenia o przeobieniu auta jest w sieci.



Za ten wpis autor Jackall podziękował: Yahoo (niedziela, 16 czerwca 2019, 20:06)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 czerwca 2019, 06:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2111
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 155 razy
Pomógł: 135 razy
Jak nie zmieniasz liczby miejsc, to praktycznie nie robisz nic fizycznie, oprócz odkręcenia kraty.
Reszta to praca umysłowa (papiery).

Podobno do ciężarowego nie da się obecnie w zasadzie wrócić.

Czy mógłby mi ktoś zatem wyjaśnić, po kiego grzyba przerejestrowywać z ciężarowego na osobowy, zamiast cieszyć się z takiego stanu rzeczy???


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 czerwca 2019, 10:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 166
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 10 razy
Ciężarowy musi mieć przegrodę, a to nie każdemu pasuje. Co prawda ta przegroda nie musi być do samego sufitu, ale jednak... Jeden mój klient ma transportera na 7 osób, a ściana jest zaraz za przednimi fotelami, ale ma tylko 40 cm wysokości i jest o nadal auto ciężarowe. Jeżeli ja zdecyduję się przerobić wnętrze mojej holenderki na caravelkę, to będę musiał przerejestrować auto na osobowe, bo wywalę ścianę, a przy okazji zmieni się liczba miejsc, bo na razie mam na pięć osób.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 czerwca 2019, 13:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 czerwca 2019, 14:00
Posty: 2
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Co do pytania "po kiego grzyba?"
Samochód nie będzie mi służył do przewozu ładunków, a jako mini camper. Wywalenie przegrody ułatwi mi przemieszczanie.
Poza tym to moje pierwsze auto, a dodatkowo nie mam nawet jeszcze wyrobionego "plastiku" (czekam na komentarze :D). Oszczędzę więc takim zabiegiem na ubezpieczeniu.
No i po trzecie - po prostu nie podoba mi się ta przegroda. Znacznie ogranicza widoczność.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 czerwca 2019, 14:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2111
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 155 razy
Pomógł: 135 razy
Ubezpieczenie auta osobowego jest droższe, niż tego samego ciężarowego :mrgreen:
Nigdy w życiu nigdzie, ani w PL, ani za granicą, pies z kulawą nogą nie pytał mnie o przegrodę.
Też mam to auto do turystyki i pierwsze co zrobiłem to ją wywaliłem (ostatnio się przeprosiłem, bo zmieniłem układ i sposób wykorzystywania auta do tego celu i z przegrodą jest mi wygodniej teraz)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB