T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 14 listopada 2018, 10:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lipca 2014, 23:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3922
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 309 razy
Zdarza się, że występuje problem z uruchomieniem samochodu lub nieprawidłowym działaniem zapłonu.
Warto sprawdzić wtedy czy przyczyna nie tkwi w kostce stacyjki.
Można to sprawdzić odpalając "na krótko", co pokazane jest na tym filmiku:
JAK ODPALIĆ NA KRÓTKO
Jeśli w tym przypadku jest w porządku - winna jest kostka stacyjki.


W końcu i ja zmuszony byłem ją wymienić, bo coraz częściej dawała o sobie znać, więc przy okazji zrobiłem kilka zdjęć.


Potrzebne narzędzia:
1. Śrubokręt krzyżakowy
2. Śrubokręt krzyżakowy mały (lekko wygięty) lub taki jak ja użyłem płaski długości ok.15 cm do odkręcenia śrubki mocującej kostkę.
3. Lustereczko (przyda się na pewno, gdyż bardzo ułatwia pracę)
4. Klucz płaski lub oczkowy nr 13

Obrazek

No i sama kostka.
Najlepiej oryginalna VW

Obrazek


Zaczynamy:

1. Odkręcamy śrubokrętem krzyżakowym osłonę kolumny kierownicy.
Do odkręcenia 3 śrubki:
Obrazek

2. Odchylamy osłonę w dół i wypinamy ją ze wzmocnienia deski (strzałki).
Odpinamy również gniazdo diagnostyczne (jak jest) - zaznaczone elipsą.

Obrazek

3. Kostka stacyjki umieszczona jest w korpusie stacyjki i widać od dołu tylko jej część:

Obrazek

4. Wypinamy kostkę elektryczną podpiętą do kostki stacyjki oraz (aby ułatwić sobie pracę) luzujemy wzmocnienie deski poprzez poluzowanie lewej nakrętki kluczem 13 i odkręcenie prawej nakrętki, po czym zdejmujemy w dół wzmocnienie.

Obrazek

5. Przy pomocy lustereczka lokalizujemy śrubkę mocującą kostkę do korpusu stacyjki, a następnie za pomocą małego śrubokręta wykręcamy ją.
Łatwo nie jest ale da się.
Później będzie trudniej ;)

Obrazek

6. Śrubka odkręcona, kostka stacyjki wyjęta:

Obrazek

7. Teraz najtrudniejsza część:
Wkładamy w korpus stacyjki nową kostkę i wkręcamy śrubkę.
Najtrudniej jest zacząć, bo śrubka mała, dostęp kiepski, trzeba się nagimnastykować, ale jak już złapie gwint to jesteśmy w domu :D

Dalsze czynności w odwrotnej kolejności, czyli montujemy wszystko doprowadzając do stanu pierwotnego.

Powodzenia. <england>


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano sobota, 10 października 2015, 07:16 przez rafflex, łącznie edytowano 2 razy


Za ten wpis autor rafflex podziękowali: 10 babula (czwartek, 17 lipca 2014, 19:45) • czemat2 (niedziela, 7 lutego 2016, 20:52) • Gochu (piątek, 18 lipca 2014, 16:38) • gumekrumek (środa, 10 sierpnia 2016, 18:14) • Kochasie (poniedziałek, 1 czerwca 2015, 09:45) • kriss (czwartek, 17 lipca 2014, 06:58) • KrzySieK (sobota, 13 września 2014, 07:01) • kurol (środa, 16 lipca 2014, 23:08) • niebieski-n2 (czwartek, 17 lipca 2014, 08:31) • Tonieja (wtorek, 15 września 2015, 13:22)
  Statystyki: 50%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lipca 2014, 23:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3999
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Też mnie to czeka tylko że mi się nie chce bawić i wyciągam stacyjkę , ile dałeś za kostkę


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lipca 2014, 23:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3922
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 309 razy
chemik211 napisał(a):
....ile dałeś za kostkę

Nawet nie pytaj.
Zapłaciłem jak za zboże w serwisie w Modlniczce.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 lipca 2014, 07:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4025
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 149 razy
Fachowa robota....a jaki opis czapki z głów


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2015, 09:19 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 367
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 16 razy
Chemik 211, łatwiej do tej czynności wyjąć całą stacyjkę? Muszę wymienić kostkę jak najszybciej, bo coraz częściej odmawia współpracy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2015, 11:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
Zupełnie nie widzę potrzeby demontażu całej stacyjki, bez problemu sobie poradzisz.

Jeśli chodzi o opis to nie trzeba ściągać wzmocnienia, spokojnie może zostać na miejscu :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2015, 12:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 367
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 16 razy
Ta srubka, którą trzeba wykręcać krzywym srubokrętem jest na krzyżak czy płaski? Juz rozbebeswzyłem, a nie mogę wyczuc łebka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2015, 12:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
Krzyżak, ja odkręcałem bitem i palcami


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Tonieja (wtorek, 15 września 2015, 13:22)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2015, 14:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 44 razy
Pomógł: 55 razy
Probe041 napisał(a):
Krzyżak, ja odkręcałem bitem i palcami

Dokładnie, ewentualnie bit w płaskie szczypce, jeśli mocniej trzyma śrubka.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2015, 15:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 367
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 16 razy
Jakim bitem? Jedyny bit jaki znam, to jednostka informacji. W szczypce ją wziąć? :?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2015, 15:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 44 razy
Pomógł: 55 razy
Tonieja napisał(a):
Jakim bitem? Jedyny bit jaki znam, to jednostka informacji. W szczypce ją wziąć? :?


BIT - tak wymienna końcówka do wkrętaka "+" (krzyżakowa) paniał? <śmiech>


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...



Za ten wpis autor tommly podziękował: Tonieja (wtorek, 15 września 2015, 17:04)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 września 2015, 15:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 17 lipca 2014, 16:37
Posty: 367
Lokalizacja: DWR-DTR
model: T4yncro
silnik: 2.4d
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 16 razy
Odniosłem sukces- kostka wymieniona. Bez gięcia śrubokręta, krótki śrubokręt płaski wąski ostro zakończony. Poszło dość sprawnie, łeb warto przewiesić przez kierownicę, to wtedy widać od góry w takiej szczelinie ten łebek śruby, czy się obraca czy nie. Niestety - chwila prawdy po przekręceniu kluczyka- nadal brak poprawy!!! :evil: Co robić? Proszę o dalsze instrukcje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 września 2015, 09:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 704
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 33 razy
Jeżeli kluczyk w stacyjce przekręca się z wyraźną łatwością to uszkodzona została końcówka wkładu stacyjki. Elementu tego nie można kupić osobno, zakupić można tylko cały:
-oryginalny wkład (koszty!!),
-podróbę dla samej końcówki (nie polecam, ciężko spasować),
-używaną oryg. stacyjkę z wkładem lub sam wkład np.:
http://allegro.pl/vw-t4-stacyjka-2-4-1- ... 28443.html
http://allegro.pl/stacyjka-kluczyk-vw-t ... 96007.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 grudnia 2015, 01:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2233
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 141 razy
Pomógł: 72 razy
Wielkie dzięki za manuala. <brawo>
Kostka (nowa) ma być od Teczwórki czy dowolna od VW?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 grudnia 2015, 07:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3922
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 309 razy
Adampio napisał(a):
Kostka (nowa) ma być od Teczwórki czy dowolna od VW?

Może nie dowolna, ale z tamtych lat.
Np. Golf 3, Passat B4 itp.
Zresztą masz numer z ETKI: 6N0 905 865, tylko nie kupuj chińszczyzny.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 21:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 11 lutego 2015, 02:39
Posty: 49
model: vwt4 Multivan 98r.
silnik: 2,5 tdi,ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 0 razy
witam.Mam do wymiany kostkę stacyjki.Może mi ktoś podać link z aukcji jakiejś odnośnie w miarę oryginalnej kostki stacyjki?Może ktoś kupował z pewnego żródła?Bo te linki ze starych tu aukcji niestety nieaktualne już.za wszelkie info dziękuję z góry,pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 lutego 2016, 21:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5058
Lokalizacja: Opole
opis: Sekcja Dolno-Śląsko-OPOLSKA!
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 40 razy
Pomógł: 429 razy
Zerknij tu:
http://allegro.pl/kostka-stacyjki-vw-tr ... 75416.html


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor slimak podziękował: czemat2 (niedziela, 7 lutego 2016, 22:06)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 lutego 2016, 14:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 11 lutego 2015, 02:39
Posty: 49
model: vwt4 Multivan 98r.
silnik: 2,5 tdi,ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 0 razy
witam.Kostka zamówiona ,czekam .dzięki!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2016, 21:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 września 2012, 20:27
Posty: 583
Lokalizacja: Podlasie BKL
model: Long Red
silnik: ACV

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 18 razy
A ja może głupio zapytam.
U mnie ten sam objaw ze stacyjką. Ale czy wtedy na krótko przez zwarcie rozrusznika powinien odpalić ?
Jak próbuję na krótko odpalać to rozrusznik rzęzi (charczy), a nie chce zaskoczyć.
I nie wiem czy zaglądać jeszcze do rozrusznika, czy to jest spowodowane przez stacyjkę (te charczenie) ?



A może to wcale nie jest wina stacyjki? Może być problem z masą? Pytam - bo kostka była wymieniana jakieś pół roku temu.


_________________
Ja mam siłę, ja mam moc..
Ja przetańczę całą noc..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2016, 22:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
Rozrusznik do naprawy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB