T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 18 września 2021, 16:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2017, 18:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11873
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 298 razy
Pomógł: 965 razy
peters napisał(a):
Okazalo sie ze wina nie lezy po stronie kostki stacyjki lecz trzpieniem bebenka co wchodzi wlasnie do tej kostki. Na razie pomoglo zacisniecie koszulki termokurczliwej (zwiekszyla sie srednica trzpienia). Wiec nie zawsze kostka jest przyczyna nie krecenia rozrusznika. Warto sprawdzic metoda na srobokret gdzie lezy przyczyna.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 października 2017, 11:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 października 2017, 08:23
Posty: 2
model: t4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczów t4
Borykam się z tymi humorami stacyjki a raczej tej kostki potraktowałem wszystko środkiem w kontakt i niby lepiej.
Ale moje pytanie o samą kostkę zrobiłem zdjęcie nr tej kostki i nigdzie nie mogę znaleść z tym nr... JL 50895-533 foto w załączniku.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 października 2017, 22:59 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1003
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 67 razy
Pomógł: 34 razy
Jesli chcesz nowa to kiedys ( 4 lata temu)w ASO kosztowala 100zl. Jak uzywke to pytaj o grupe Vag w autach co twoj T4 i na pewna cos znajdziesz. Teraz ja praktycznie na jakis czas potrafie ja reanimowac lecz na dlugo to nie pomaga. Jak nie lapie ci tylko rozrusznik to szukaj wyzej mialem ten problem. Luz miedzy bebenkiem a kostka trzeba zlikwidowac ( na tym trzpieniu co wchodzi w kostke) i bedzie i dzialal rozrusznik. Ja zacisnalem koszulke termo. i pomoglo na pare miesiecy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 października 2017, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 18 października 2017, 08:23
Posty: 2
model: t4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
teczkownik
Dzięki po tym środku contact wyraźnie lepiej.
Kostek do tego modelu jest dużo kwestia jak kupić dobrą?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 października 2017, 23:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11873
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 298 razy
Pomógł: 965 razy
Nowa ori na allegro circa 50zl kosztuje. Jest sens się bawić w regeneracje?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 marca 2018, 23:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 marca 2018, 19:30
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, dziś zabrałem się za wymianę kostki w stacyjce i poszło dobrze, piszę i wrzucam zdjęcia ponieważ znalazłem inny sposób bez kombinowania z wygiętym śrubokrętem.Może komuś się przyda <taktak>


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2018, 11:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4395
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 275 razy
Pomógł: 677 razy
Probe już wcześniej pisał:
Probe041 napisał(a):
....ja odkręcałem bitem i palcami

Niemniej dobrze, że wstawiłeś zdjęcia jak to zrobić <good>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2018, 12:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 477
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Napisz jeszcze jaki bit: pz, ph, 1 czy 2


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 marca 2018, 20:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11873
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 298 razy
Pomógł: 965 razy
rafflex napisał(a):
Probe już wcześniej pisał:
Probe041 napisał(a):
....ja odkręcałem bitem i palcami

Niemniej dobrze, że wstawiłeś zdjęcia jak to zrobić <good>
Pamiętam jak znajomy z forum nie mógł sobie z tym poradzić i mówił że warsztat chce całą stacyjkę z obudową demontować, bo "... Panie, to się nie da inaczej!!" a jednak się dało i trwało to parę minut :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2018, 01:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 marca 2018, 19:30
Posty: 4
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
rafflex napisał(a):
Probe już wcześniej pisał:
Probe041 napisał(a):
....ja odkręcałem bitem i palcami

Niemniej dobrze, że wstawiłeś zdjęcia jak to zrobić <good>


Powiem ci że faktycznie ręką też można to odkręcić i dokręcić, tylko mi jakoś wygodniej było właśnie wspomóc się płaskim kluczem a przy dokręcaniu ręką jednak nie ma tej pewności czy się ta śrubka nie poluzuje sama, w każdym bądź razie każdy sposób dobry :)

garbaty napisał(a):
Napisz jeszcze jaki bit: pz, ph, 1 czy 2


Zdecydowanie ph1


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 kwietnia 2018, 15:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 26 marca 2018, 12:29
Posty: 11
model: Multivan, 1996r
silnik: ACV - 2,5 TDI, 102km

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ja dzisiaj wymieniłem na bialo-zolta firmy magnetti, kupiona w sklepie stacjonarnym za 32zl, bałem się dokręcania tej śrubki, ale powiem ze dalem radę zwykłym krzyżakiem, nawet nie musiał być wygiety, ważne żeby trzpień był długi i cienki, minimum 7cm, a potem wkrecilem trochę dłuższą srubke bo łatwiej się ją wsadzalo i myślę że też w przyszłości łatwiej będzie wykręcić, tyle że jest bez podkładki ale wierzę że to nie zaszkodzi, powodzenia dla kolejnych naprawiających :)
Ps. U mnie powodem było to ze nie działał jeden pin (odpowiedzialny za radio i zapalniczki gniazdo) - czy myślicie że wymiana tego pina czy przeczyszczenie uratuje kostkę? Na razie będę miał jako rezerwowa bo poza tym to chodziła dobrze i wszystko inne dzialalo)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2020, 20:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 31 marca 2019, 20:16
Posty: 17
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam,

Odświeżę nieco temat. Przeszukałem nieco nasze forum i mam trochę inny problem. Oddałem do regeneracji pompę wtryskowa (mam T4 2,4D AAB). Po złożeniu, ustawieniu i odpaleniu co któryś raz samochód nie gaśnie mimo wyjęcia kluczyka. Wygląda to tak, odpalam, silnik pracuje, skręcam kluczyk aby zgasić i zero reakcji, wyjmuję kluczyk i nic. Ale to nie koniec, kiedy włożę z powrotem i próbuję przekręcić na "zapłon" (nie za daleko, żeby nie uszkodzić rozrusznika) i wrócić tak jakbym chciał zgasić silnik gaśnie normalnie. Podsumowując, generalnie silnik da się zgasić kluczykiem, ale co któryś raz trzeba kilka razy przestawiać na zapłon i z powrotem. Dodam, że sporo kręciłem rozrusznikiem zanim odpowietrzyłem układ. Widziałem, że jedna z osób opisywała, że po regeneracji miała problem z zaworkiem na pompie, ale skoro u mnie generalnie tylko co któryś raz nie łapie to raczej nie on. Stawiam na kostkę stacyjki. Być może przerabiał ktoś coś podobnego?

Z góry dziękuje za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 lutego 2020, 22:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1479
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 175 razy
Sprawdź czy w kostce stacyjki na czarnym przewodzie jest napięcie gdy wyłączasz silnik.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 kwietnia 2020, 23:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 30 czerwca 2019, 08:34
Posty: 25
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 0 razy
Hej, podzielę się zdjęciami mojej kostki, oryginalna z rocznika 1999 (choć nie dam sobie nic uciąć, że ktoś wcześniej jakiejś przekładki nie robił).
Ta akurat jest czarna i nie ma na niej tego bolca, co na białej kostce.
Identyczną można znaleźć w sprzedaży np. https://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/1886089 - marki FEBI Bilstein

Mechanizm w środku jest dość ciekawy - wypustki na obrotowej białej części aktywują boczne zapadki w różnych układach w trakcie przekręcania. To steruje przepływem napięcia, które zapewne wpływa na ustawienie sprężynki z metalowym bolcem, a ta wywiera wtedy nacisk na białą część i odpowiednio ją ustawia, co widać po śladach na zdjęciu.
Wg mojej oceny bez przepływu napięcia kostka ta nie będzie wracała po przekęceniu do ustawienia pierwotnego.

Będę zamawiał jednak nową, bo wejście na styku z bębenkiem jest już mocno wytarte.
Moja stacyjka często się zacina i miałem nadzieję, że to wina kostki, ale chyba jednak nie.

Mam nadzieję, że zdjęcia się komuś przydadzą. :)

Pozdrawiam


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 lipca 2020, 19:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 139
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi 102km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
Witam bardzo panowie,ja mam takie pytanie odnośnie kostki,po wymianie na oryginalną auto gaśnie dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki na starej białej jest tak jak powinno być,przekręcam kluczyk w pozycję 0 i silnik gaśnie.Czy oryginalna kostka jest nie taka jak powinna być,mam też drugą oryginalną i jest ten sam problem.Ktoś coś wie na ten temat,spotkał się z czymś takim?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 lipca 2020, 08:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11873
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 298 razy
Pomógł: 965 razy
A ta oryginalna kostka to z jakiego źródła?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: slawi75td (niedziela, 1 listopada 2020, 18:41)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 lipca 2020, 08:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 139
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi 102km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
Już teraz nie pamiętam ale ma logo vw na obudowie i na opakowaniu a kupowana z polecenia tu na forum i nie pamiętam czy aledrogo czy że sklepu. Musiał bym poszukać gdzieś maila od sprzedawcy, kupowana była z rok jak nie więcej temu co by mieć w razie awarii i nie szukać wtedy na wariata tylko szybka wymiana i jazda dalej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 lipca 2020, 11:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1479
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 47 razy
Pomógł: 175 razy
Takiego przypadku nie miałem. Sprawdź czy przewody są prawidłowo podłączone do stacyjki, może ktoś tam wcześniej grzebał. Sprawdź miernikiem lub żarówką czy kostka prawidłowo przełącza według schematu. Dużo przy tym roboty nie ma. https://t4-wiki.de/wiki/Schalter_D_(Z%C3%BCndanlassschalter)



Za ten wpis autor bigos1966 podziękował: slawi75td (niedziela, 1 listopada 2020, 18:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 lipca 2020, 11:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 139
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi 102km

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
Starą kostkę mam taką jak probe wcześniej wstawiał foty moja jest identyczna i na niej działa tak jak powinno po zmianie na oryginał jest tak jak pisałem, sprawdzałem dwie sztuki oryginalne i jest ten sam problem, może rzeczywiście ktoś wcześniej podmienił przewody bo się coś działo. W sobotę sprawdzę będzie więcej czasu na dłubanie.

Długo się nie odzywałem bo problem został rozwiązany, a winny był rozrusznik, a nie kostka stacyjki tak więc przy kablach od kostki nic nie grzebałem, a kostka została stara. W rozruszniku kończyły się szczotki i się dziwnie zachowywał, po wymianie szczotek wszystko działa jak powinno.
Dziękuję wszystkim którzy próbowali pomóc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 sierpnia 2021, 09:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 8 października 2018, 10:25
Posty: 19
Lokalizacja: Radzymin
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 10 razy
Odgrzebie może trochę temat.
Czy jest możliwe że po pół roku używania może ciut więcej była znowu do wymiany kostka stacyjki?
Rozrusznik odpada bo jest włożony, wymieniony nowy obstawiałem że może to wina automatu że nie chce puścić, ale objawy nie ustały. Ma kaprysy przy odpalaniu rozrusznik się nie uruchamia słychać tylko ''pyk"
Czy poza rozrusznikiem i kostką może być jakiś inny powód?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 84 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB