T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 sierpnia 2014, 00:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 6 marca 2011, 12:59
Posty: 49
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam. Tak się zastanawiam czy zamiast diód nie lepiej zastosować przekaźnik taki X2 :
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 sierpnia 2014, 21:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Takie przekaźniki to standard, na takich mam rozbudowany dogrzewacz mniej więcej, ale Twój opis czytam na trzeźwo i po pijaku i nie wiem co masz na myśli??
To przerzutniki, więc na logikę 30 to piec, a 78 to normalna praca z orginalnej instalacji (zwarte w spoczynku, a więc tak jak normalnie), a 78a to podanie plus 12v przez użytkownika oszukując orginał (sterując cewką przekaźnika czy to ręcznie, czy inaczej podając +12V na cewkę)
Takich przekaźników potrzeba min. trzy + jeden dwu stykowy zwykły (czteronożny).


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 września 2014, 14:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
A co w przypadku climatronica? Jak bezpiecznie podpiąć się pod dmuchawę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 września 2014, 09:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
to powinno rozwiązać sprawę viewtopic.php?f=9&t=6077


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 września 2014, 17:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Czy zamiast zegarka takiego jak ma kolega FLUKEM mogę wstawić oryginalny bez jakiś przeróbek ? ;)

Jeśli wstawię oryginalny panel do sterowania to chyba nie potrzebuję "miniaturowy przekaźnik" ???

Czy potrzebna jest druga pompka skoro jedna już jest???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 września 2014, 20:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Zegar oryginalny to możesz wstawić, ale do sterowania "aparaturą", którą musisz stworzyć, aby dogrzewacz działał jak webasto mokre.
Mam wrażenie, że błądzisz.
Masz dogrzewacz, musisz mu dorzeźbić puchę ze sterowaniem (oszukać parę rzeczy jak w temacie) i dopiero martwić się jak tę puchę odpalić (orginalnym zegarem, sterownikiem do bram na pilota, przyciskiem w aucie czy zwierając ręcznie przewody <38> )


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 grudnia 2014, 00:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 19 października 2013, 22:45
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
model: VW T4, NISSAN NOTE
silnik: 2.5TDI, 1.4 PB

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, już pozbierałem się trochę z moim autkiem po problemach z rozrusznikiem i teraz odpala na dotyk po nocy, gdzie temperatura spada poniżej zera. Teraz zachciało mi się trochę ciepełka w te mrozy i planuję rozbudowę piecyka D3WZ, który regenerowałem u kolegi Stefano w tamtym roku. Auto odpala i nawet szybko się nagrzewa po 3-5km jednak po odpaleniu i np. zostawieniu auta na 2 minuty zaczyna strasznie kopcić, dlatego chce rozbudować i podgrzewać np. 10-15 minut i już odpalać trochę nagrzany silnik. Nie zależy mi na razie na wpinaniu w wentylator bo chce ograniczyć koszty.
Z tego co zrozumiałem do rozbudowy potrzebna jest pompa wody np taka:
http://allegro.pl/bosch-elektryczna-pom ... 43005.html
i trochę kabli żeby po pospinać i zwykły przełącznik on-off. Nie wiem czy starczy mi sił na samodzielną rozbudowę czy zlecić to jakiemuś elektrykowi, wtedy można ewentualnie zrobić jakiegoś pilota od centralnego zamka. Moje pytanie jednak brzmi, gdzie podłączyć dokładnie tą pompę, przy dogrzewaczu czy gdzieś bliżej nagrzewnicy?


_________________
Jeżeli ktoś potrzebowałby coś sprawdzić Vagiem z okolic Wrocławia to zapraszam.
Auto od nowości, aktualny przebieg 249tys.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 grudnia 2014, 08:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
tobiwro napisał(a):
. Moje pytanie jednak brzmi, gdzie podłączyć dokładnie tą pompę, przy dogrzewaczu czy gdzieś bliżej nagrzewnicy?


A co za różnica? Ważne żeby zachować kierunek przepływu cieczy. Mam u siebie tuż przy dogrzewaczu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 stycznia 2015, 00:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Ja mam zaś do Was pytanie tego typu.
Otóż planuję rozbudowę swojego dogrzewacza. Chciałem zrobić tak, by po włączeniu dogrzewacza załączana była tylko tylna nagrzewnica. Samo wykonanie nie jest dla mnie problematyczne jednak zastanawia mnie jedna kwestia: otwarcie zaworu tylnej nagrzewnicy. Jeśli dobrze pamiętam zawór otwierany jest podciśnieniem. Skąd ono ma się jednak wziąć jeśli silnik nie będzie odpalony? Czy jest możliwe puszczenie obiegu na drugą nagrzewnicę bez ingerencji w oryginalny układ węży? Dodam, że mam climatronic (niebieski).
Jak to ugryźć Panowie?
Pozdrawiam
rafwlkp


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 stycznia 2015, 07:09 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 31 stycznia 2011, 18:47
Posty: 257
Lokalizacja: Zakopane
model: T4 escApAde
silnik: 2.5 TDI 102km

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 26 razy
Z tego co pisze kolega w poście tu viewtopic.php?f=9&t=1029 to nie jest ten zawór sterowany podciśneniem i ponoć jest otwarty po wyłączeniu zapłonu :) więc wychodziło by że nie trzeba nic robić. Ale niech się koledzy wypowiedzą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 stycznia 2015, 07:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
rafwlkp napisał(a):
Jeśli dobrze pamiętam zawór otwierany jest podciśnieniem.

Zawór jest elektryczny, w niektórych wersjach przy nim jest tylko złączka wężyka podciśnienia stąd może się wydawać, że jest on napędzany podciśnieniem.
rafwlkp napisał(a):
Czy jest możliwe puszczenie obiegu na drugą nagrzewnicę bez ingerencji w oryginalny układ węży? Dodam, że mam climatronic (niebieski).

Ogólnie i tak płyn będziesz miał grzany w całym układzie bo przy climatronicu przednia nagrzewnica jest zawsze " pod gorącą wodą ", ciepło nie leci z nawiewów tylko dzięki sterowaniu przez climatronic klapami przepływu powietrza.
Biorąc pod uwagę post powyżej to moim zdaniem trzeba wymyślić jak po uruchomieniu dogrzewacza zasilić wentylator tylnej nagrzewnicy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 stycznia 2015, 10:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
Biorąc pod uwagę post powyżej to moim zdaniem trzeba wymyślić jak po uruchomieniu dogrzewacza zasilić wentylator tylnej nagrzewnicy
Dzięki za odpowiedź.
Tak, wiedziałem, że będzie grzany cały układ, obawiałem się tylko, że do tylnej nagrzewnicy już płyn nie dotrze. Jeśli jest inaczej cieszy mnie to jednak bardzo ;)
Jak zasilić tylną nagrzewnicę? Myślałem, by po wyłączeniu zapłonu była ona zasilana tylko z drugiego aku (tak samo jak dogrzewacz) i włączana osobnym przyciskiem na pulpicie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 stycznia 2015, 11:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
rafwlkp napisał(a):
Dzięki za odpowiedź.

Ja osobiście nie sprawdzałem czy zawór tylnej nagrzewnicy otwiera się po wyłączeniu stacyjki, opieram na tym co było napisane w podlinkowanym temacie. Upewnij się na wszelki wypadek.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 stycznia 2015, 13:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tak swoją drogą do czego służy ten zaworek podciśnieniowy przy tym zaworze od ogrzewania? Ja go u siebie zaślepiłem, bo słyszałem od Mikolego, że jest on właśnie od mokrego webasto? (którego nie mam)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2016, 13:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Mam już w zasadzie wszystko aby dokonać przeróbki D3WZ na pełne ogrzewanie postojowe.

Po niemałych trudach udało mi się zdobyć zegar sterujący taki jaki chciałem oryginalnie montowany nad popielniczką w miejsce małego schowka.
Mam nawet rozpiskę połączeń tegoż zegara ale nie do końca potrafię zinterpretować wszystkie oznaczenia na schemacie. Wrzucę to co posiadam
może ktoś będzie w stanie pomóc a i może komuś przydadzą się schemaciki.

W zasadzie chodzi mi tylko o główną 6 pinową wtyczkę .


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2016, 15:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Pin Bezeichnung Funtion
1 KL 30 Spannungsversorgung
2 Schaltausgang 1 Heizung 1 (HE1)
3 Schaltausgang 2 Heizung 2 (HE2)
4 Kl. 58b Beleuchtung
5 KL. 31 Masse
6 KL. 15 Zündung

http://www.t4-wiki.de/wiki/Klemmenbezeichnung
http://vwbuswiki.de/index.php/D3WZ_Zuhe ... e_Moduluhr:


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2016, 17:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Probe041 napisał(a):
Pin Bezeichnung Funtion
1 KL 30 Spannungsversorgung
2 Schaltausgang 1 Heizung 1 (HE1)
3 Schaltausgang 2 Heizung 2 (HE2)
4 Kl. 58b Beleuchtung
5 KL. 31 Masse
6 KL. 15 Zündung

http://www.t4-wiki.de/wiki/Klemmenbezeichnung
http://vwbuswiki.de/index.php/D3WZ_Zuhe ... e_Moduluhr:


Do mojego poprzedniego wpisu dołączyłem również oryginalną instrukcje Eberspeichera podłączenia takiego zegara.
Wszystko pokrywa się właściwie z tym co napisałeś chodziło mi bardziej o przełożenie tego na jakiś bardziej ludzki język :-)

Posiedziałem trochę z translatorem i wiem już dużo więcej niż rano a więc:

1- to + zasilania (ciągłego)
4 -to podświetlanie zegara które działa również po podaniu tylko zasilania "+" i " -" ale po zakończeniu pracy zegara gaśnie.
podając napięcie na ten pin możemy uzyskać podświetlenie również przy wyłącznym ogrzewaniu i uzyskać efekt regulacji
intensywności świecenia wpinając się pod podświetlanie któregokolwiek włącznika na desce.
5 -to "-" zasilania (ciągłego)

Potwierdziłem to wszystko na żywym organizmie podłączając zegar pod napięcie 12V.

Teraz to czego nie udało mi się rozszyfrować albo pewien do końca nie jestem:
6 -to w wolnym tłumaczeniu zapłon i teraz kwestia czy ma to być zasilanie "+" po zapłonie czy może zapłon samego ogrzewania ?????
lecz bardziej skłaniam się ku 1 wersji

oraz

2 i 3 -to wyjścia załączające tyko co ? nie znam niemieckiego ale w linku do wiki który podał Probe wynika ,że tryb HE climatronica
ewentualnie jedno z wyjść załącza piec a drugie tryb HE ?

Wdzięczny będę jeśli ktoś uzupełni moją wiedzę :-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2016, 18:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
wszystko to jest już szczegółowo opisane na forum, wystarczy poszukać


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2016, 20:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
niebieski-n2 napisał(a):
wszystko to jest już szczegółowo opisane na forum, wystarczy poszukać


Szukałem niestety nie udało mi się odnaleźć wątku opisującego podłączenie zegara takiego jak mój :-(

Będę wdzięczny za wskazanie tematu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 listopada 2016, 22:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
coś słabo, proszę:
viewtopic.php?f=9&t=2589&p=136300#p136300


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: Tomek Westfalia (wtorek, 8 listopada 2016, 00:48)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB