T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 23:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Jako ze dziś miałem luzniejszy dzień to trafiło mi sie montowanie przekazników swiateł w T4.
Pacjent z rocznika 2001.

Zrobiłem taka pobieżną relacje z montazu tychze przekazników , moze komus sie to przyda kiedys.

Aby zrobic to tak zeby w miare wyglądało i nie było pełno dziwnych kabli po maską to zrobiłem to w ten sposób iż kable ciągnięte były oryginalną wiązką do wnętrza (kabiny) auta. Nie kazdemu pewnie bedzie chciało sie tak robic , ale co kto lubi ;).

Najpierw uzbrajamy się w:

-Gniazda przekazników x 2
-Gniazda bezpieczników x 2 (ja tymczasowo zrobiłem instalacje bez bezpieczników poniewaz muszę zdobyc oryginalne gniazda)
-Kabel o przekroju linki min. 2,5mm (Długośc - 2 x 1,5m wystarczy , wskazny kolor czerwony)
-Kabel aby podłączyc masę (najlepiej kolor brązowy lub ewentualnie czarny)
-Konektory żeńskie x 14 sztuk
-Konektory "oczkowe" x 3 sztuki
-Przekazniki x 2 (mozna zastosować zwykłe najprostsze , najtańsze , polonezowskie o numerze 541)
-Bezpieczniki 20A x 2
-Taśma izolacyjna
-Koszulki termolurczliwe

Po skompletowaniu takiego zestawu mozemy przystąpic do prac.

Przekazniki montujemy w kabinie , praktycznie wszystko robimy w kabinie , jedynie musimy przeciągnąc od akumulatora dwa przewody do kabiny. Podłaczamy się pod dwa przewody , zółty i biały idące od manetek kierunkowskazów/swiateł drogowych. Poprostu najprościej to je przeciąc i jezeli bedą za krótkie do gniazda przekazników to dolutować i przedłuzyc (Ja zrobiłem ciut inaczej).

Teraz podlączenie przekaznika:

styk 30 - plus z akumulatora
styk 86 - masa
styk 85 - zółty/biały kabel idący z przełącznika
styk 87 - zółty/biały kabel idący do skrzynki centralnej

Kabel zółty - swiatła mijania
Kabel biały - światła drogowe

Schemat podlączenia:
Obrazek

Ponizej kilka fotek z montazu.

1. Ja rozpoczynałem od rozbebesznia wiązki w komorze silnika aby w tej wiązce przeciągnąc do wnetrza kabiny dwa nowe przewody.
Obrazek
Obrazek


2. Po złozeniu wszystkiego wygląda to tak: (Przewody jeszcze nie podpiete pod klemę)
Obrazek
Obrazek

3. Przechodzimy do kabiny i otwieramy dostęp do skrzynki centralnej.

Obrazek
Obrazek

4. Następnie demontujemy dolną osłonę deski rozdzielczej , mocowana na jeden wkręt z boku konsoli przy pedałach i wsunieta w takie prowadnice pod centralką.
Obrazek

5. Wyciągamy przewody które wczesniej wepchelismy w otwór w ściance , najpierw jednak zdejmując z wieszaków skrzynkę centralną. Z boku skrzynki są takie zatrzaski które trzeba zwolnic , delikatnie uniesc skrzynke do góry i pociągnąc w swoją stronę. Uwazac trzeba tylko aby nic nie połamac.
Obrazek

6. Następnie wyciagamy przeciągnięte przez sciankę przewody , nie powinno byc problemu z odnalezieniem ich w gąszczu kabli za skrzynką centralną.
Obrazek

CDN...


Ostatnio edytowano wtorek, 17 kwietnia 2012, 12:03 przez Sterciu, łącznie edytowano 5 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 23:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
7. Po skróceniu odpowiednio kabli od akumulatora przeciągniętych , "zarabiamy" je zaprasowując konektory żeńskie , odrazu zarabiamy sobie przewody masowe po czym wsuwamy od tyłu w gniazdo przekaznika. Przewód plusowy z aku pod styk nr 30 , masa pod styk nr 85. Oczywiście na gniezdzie nie bedziemy mieli oznaczonych tych styków więc musimy z przekaznikiem sobie porównywać wejscia. Na przekazniakch zwykle są oznaczenia 30 , 85 , 86 , 87 , 87a(ten ostatni nas nie dotyczy , pozatym jest on zmostkwany w przekazniku ze stykiem 87)
Obrazek

8. Następnie trzeba się wpiąć w instalacje manetek/przelączników.

Ja zrobiłem to w ten sposób iż wypiełem kostkę z centralki (patrząc od frontu na skrzynkę to z tyłu pierwsza skrajna od prawej strony na samym dole czerwona kostka), następnie wypiąłem kabel zółty i biały z kostki. Chciałem to tak zrobic aby jak najszybciej mozna było wrócic w razie potrzeby do oryginału. Posiadając starą wiązkę manetek/stacyjki wykorzystałem z niej kalek zółty i biały wypinając równiez z kostki oba. Kable z drugiej wiązki odpowiednio skróciłem , oryginalnymi konektorami wsuniete zostały w kostke instalacji samochodu i poprowadzone bezpośrednio do gniazda przekaznika z kostki która ma swoje miejsce w skrzynce centralnej.

Jezeli ktoś chce uprościc sobie i nie kombinować tak jak ja to robiłem wystarczy ze przetnie kabel zółty i pod styk 85 podłączy częsc kabla idącą do manetek , a drugą czesc idącą do skrzynki centralnej pod styk 87. I to samo z kablem białym , przeciąc go , po czym częsc kabla idącą do manetek podłączyc pod styk 85 , a drugą częśc kabla idącą pod skrzynkę centralną pod styk 87. Jeżeli ktoś tak zrobi , to moze przskoczyc do pkt.12 odrazu ;).

Jezeli ktoś bedzie robił podobnie jak ja to ponizej kilka fotek jeszcze z dalszych prac.

Na foto widac kable zagiete zółty i biały z drugiej wiązki które wpiete zostały w kostkę i poprowadzone pod przekaznik , oraz wypięte oryginalne z wiązki będącej w samochodzie.
Obrazek

9. Teraz trzeba połączyc dwa wypiete przewody równiez z gniazdem przekazników. Dzięki temu zamiast iśc bezposrednio pod skrzynkę centralna , przewody idą do przekaznika i następnie z przekaznika dopiero do skrzynki.

Na foto prowizorycznie połączone przewody.
Obrazek


10. Aby w razie czego mozna było w miare szybko wrócić do stanu przed montazem przekazników nie obcinałem konektorów tylko oskrobalem izolacje i przylutowane zostały przewody idące do przekaznika. W razie potrzeby mozna szybko koszulki termokurczliwe oskrobac , wypiąc kable z kostki przy skrzynce centralnej idące od przekaznika i wpiąc bezpośrednio te idące od manetek odcinając wczesniej te dolutowane. Z początku chciałem to na konektory połączyc , m.in. tak jak na foto powyzej ale zrezygnowałem z tego pomysłu i stwierdziłem ze jednak pewniejsze bedzie lutowane połączenie.

Obrazek

CDN...


Ostatnio edytowano wtorek, 17 kwietnia 2012, 12:05 przez Sterciu, łącznie edytowano 7 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 kwietnia 2012, 23:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
11. Wyszły takie "kikuty" po nałozeniu koszulki termokurczliwej , ale na wystawe to nie jedzie i nie widać tego więc moze byc , a zawsze po wywaleniu koszulki mozna szybko wrócic do stanu z przed modyfikacji (no nie licząc oskrobanej izloacji na kablach , ale zawsze jakies minimalne szkody musza byc ;) )

Obrazek





12. Teraz przydałoby się przewody masowe podpiac gdzies , są dwie mozliwosci. Pierwsza z której ja skorzystalem to podpiąc się gdzies pod karoserie bezposrednio , lub druga to skorzystac z rozdzielacza masy.
Obrazek
Obrazek
Ewentualnie druga opcja podlączenia masy:
Obrazek


13. Gniazda przekazników z włozonymi w swoje miejsce przekaznikami montujemy na swoim miejscu.
Obrazek
Obrazek

14. Po złozeniu wszystkiego do kupy wygląda to mniej więcej tak... Po jednym gniazdem musiałem dać gniazdo na bezpiecznik poniewaz wyłamane były ząbki zatrzaskujące gniazdo w centralce i poprostu klejem je przykleiłem do gniazda bezpiecznika które zatrzaski owe posiadało ;). Więc aby nikt się nie pytał dlaczego , po co , i czy tak trzeba jeden przekaznik montowac wyzej a drugi niezej ;).

Obrazek


15. Ponizej foto niektórych elementów jeszcze przed montazem. Przekazniki zapozyczone z samochodu marki jakze by innego... Toyota , produkcji Bosch , fabrycznie montowane jako przekazniki swiateł w tamtej marce. Na foto widoczny schemat narysowany na przekazniku.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jeszcze bede musiał gniazda bezpieczników załozyc po drodze z aku do przekazników , mysle ze to na dniach zrobie. Dołożyc je to jest chwila moment jezeli będą oryginalne.


Nie zapomnijmy o odłączeniu akumulatora do wszystkich czynności wykonywanych w kabinie podczas podlaczania przekazników.

Po podłączeniu przekazników zdecydowana poprawa jest jezeli chodzi o światła mijania i drogowe. Nie ma nawet co porównywać w stosunku do tego co było przed ich montazem. Wtedy praktycznie światła to się zarzyły tylko a nie swieciły.


Ostatnio edytowano wtorek, 17 kwietnia 2012, 12:07 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz


Za ten wpis autor Sterciu podziękowali: 2 kurol (środa, 11 kwietnia 2012, 09:05) • pacark (środa, 11 kwietnia 2012, 13:00)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2012, 07:41 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jedna drobna uwaga: kable masowe powinny być brązowe a nie czarne.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2012, 08:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Ja miałem kable z odzysku więc nie wybrzydzałem co do koloru ;).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2012, 13:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
Sterciu napisał(a):
Po podłączeniu przekazników zdecydowana poprawa jest jezeli chodzi o światła mijania i drogowe. Nie ma nawet co porównywać w stosunku do tego co było przed ich montazem. Wtedy praktycznie światła to się zarzyły tylko a nie swieciły.


rozumiem ze nie ciągnąłeś nowych wiązek do samych lamp i nie ma takiej potrzeby?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2012, 15:08 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie ma takiej potrzeby, takie podłączenie lamp pozwala zostawić oryginalne kable i bezpieczniki. Omija się tylko najsłabsze punkty instalacji czyli wyłączniki.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2012, 16:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
w ex golfie mkII zakładałem nowe, ale skoro tu nie trzeba to git


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2012, 17:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ale na starych kabelkach tez będą straty.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2012, 20:15 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
No to chyba się narażę,ale moim zdaniem taką operację lepiej wykonać pod maską,oraz pociągnąć nowe(grubsze) kable do lamp(można zmienić żarówki na nieco mocniejsze).Ja przekazniki zamontowałem obok aku i po założeniu osłony są również,,nie na widoku''.Mniej zabawy niż w środku auta,lepszy dostęp do wszystkiego,ale wiadomo;każdy zrobi jak uważa.Po to jest w końcu takie forum,moim zdaniem;każdy może przedstawić swoją wizję z danym temacie,co nie oznacza,że patent Stercia jest zły <england> .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 kwietnia 2012, 22:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
czoper napisał(a):
co nie oznacza,że patent Stercia jest zły .


Patent nie jest mój , ja go tylko powieliłem poraz kolejny i zrobiłem taki mały opis przy okazji poniewaz temat dośc często sie pojawia na forum "jak zamontować przekazniki" :). Pozatym patent jest ten stosowany w wielkosci modeli VW... Zarówek nie zmieniam na mocniejsze poniewaz w tej chwili nie ma takiej potrzeby , a pozatym mocniejsze zarówki robią więcej szkody niz pozytku.

orel11 napisał(a):
Ale na starych kabelkach tez będą straty.


Zalezy jak stare te kable są i w jakim stanie ... ;). Wiadomo , jak się załozy stare zasniedziałe , utlenione , przepalone itd to nie bedzie to zbyt dobre wyjscie.

W tej chwili na zarówkach jest 14,1V , więc jest dobrze. Moze wystąpic skutek uboczny i tańsze zarówki bedą szybciej padac ale to akurat jest najmniejszy problem , albo bedzie trzeba czesciej wymieniac albo zainwestowac w porządne zarówki. Przed zamontowaniem przekazników na zarówkach było 10,8V , więc strata spora (myslalem ze bedzie w okolicach chociaz 12V), ale i jadąc w nocy za wiele nie było widac przed autem... Tak na oko porównujac , to teraz mijania swiecą tak jak wczesniej swieciły drogowe , tak mniej wiecej porównując ;).

Dodam tylko ze dziś jak prowizorycznie dałem na kablu aku-przekaznik bezpiecznik 10A to spadło mi do 13,7V... Ale i tak jest zdecydowanie lepiej jak było... Pozatym to było prowizoryczne podlączenie bo nie mam jeszcze org. oprawek pod bezpiecznik więc tez straty są na tym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 kwietnia 2012, 09:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Możesz mi wyjaśnić dlaczego mocniejsze żarówki robią więcej szkody niż pożytku???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 kwietnia 2012, 10:07 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jakiekolwiek dysputy o żarówkach będę kasował. Temat opisuje montaż przekaźników.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 kwietnia 2012, 19:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Dzis dodałem jeszcze oprawki na bezpieczniki z bezpiecznikami (jedną jeszcze jutro musze w aso odebrac bo zle zamówili mi i zle przyszły). Bezpieczniki 10A zostana załozone na obwodzie AKUMULATOR ----> PRZEKAŻNIK.

Czyli jest w tej chwili juz tak:

AKUMULATOR ----> BEZPIECZNIK 10A ----> PRZEKAŻNIK

Koszt oprawki bezpiecznika w ASO to około 13,50zł (jutro foto jak wygląda). Koszt dodatkowo konektorów orinalnych do tych oprawek z kawałkiem przewodu to koszt 23zł/szt z przewodem 2,5mm. Ja odpuściłem sobie i ze starej instalacji manetek wykorzystałem konektory. Oprawkę jedną miałem o której juz pisałem , do której zresztą przykleiłem gniazdo przekaznika więc tylko konektory potrzebowałem do tej oprawki.

Wszystko będzie koło siebie , czyli przekazniki dołozne dodatkowo na centralce a na nich (lub pod nimi , jak kto woli zamontowac) będą oprawki z bezpiecznikami do tych przekazników.

Ponizej jeszcze foto z dzisiejszej modyfikacji zrobionej instalacji ostatnio.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

EDIT:

Tak wygląda skrzynka centralna z dołozonymi przekaznikami i bezpiecznikami do nich. Zrobiony porządek troche na skrzynce centralnej.

Obrazek

Obrazek

Musiałem zmienic pozycje przekazników na centralce poniewaz jakis plastykowy wspornik od deski rozdzielczej jest i przekaznik cały czas przegiety był z podstawką bo się o niego zapierał. Więc zostały przesuniete bardziej na srodek :).

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


Ostatnio edytowano piątek, 13 kwietnia 2012, 12:27 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 kwietnia 2012, 19:16 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
10A to wg mnie za mało. Zasilasz dwie żarówki po 55W co przy napięciu 12V daje prąd o natężeniu ok 4,6A na jedna żarówkę. Jeśli użyłeś przewodu o przekroju 2,5mm to spokojnie możesz założyć bezpiecznik 20A


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 kwietnia 2012, 12:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Wsumie masz racje bo na jedną zarówkę powinno się wsumie dac 10A , czyli na dwie zarówki mozna dać 20A. Ja jeszcze nie skończyłem tego i nie złozyłem bo czekam na drugą oprawkę bezpiecznika więc wymienic to chwila moment :). Cos mi sie ubzduralo ze kazdy z przekazników idzie na jedną zarówkę.... a to przeciez jeden przekaznik idzie na dwie zarówki.... dzięki za poprawkę :).

EDIT:

Dzis odebrałem gniazdo bezpiecznika , troche się zawiodłem poniewaz nie powiedzieli mi w aso ze składa się ono z dwóch czesci. Ja dostałem jedną tą głowna , a przychodzi jeszcze taka wkładka którą sie wsuwa z boku i w tej wkładce zatrzaskują się konektory. Naszczęscie miałem podobne gniazdo z tymze bez mocowania na skrzynce centralnej więc wymontowałem , co prawda w kawalkach ae wymontowalem tą wkładkę. Pokleiłem ją i jakos sie trzyma to wszystko , wogóle na stałe ja wkleiłem w oprawkę bezpiecznika.

Jakby ktoś potrzebował taką oprawkę to podaje nr referencyjny , jest to wsumie oprawka która tylko do T4 wkładana była.

Nr gniazda bezpiecznika : 1H0 937 530
Ponizej foto tego gniazda.

Ale polecam zalozyc inne gniazdo , ja miałem je przy skrzynce centralnej od golfa III która podobno była , mocowanie takie same do skrzynki centralnej w T4 więc pasuje. Powyzej juz foto wrzucalem jego bo przykleilem gniazdo przekazników do niego ;).

Nr tego drugiego gniazda , jest o tyle lepsze bo jednoczęsciowe tylko a pasuje idealnie , to: 161 937 501.

Cena w ASO jednego i drugiego jest identyczna czyli jak wyszlo 12,50zł , ale do tego pierwszego co podalem jeszcze ta wkładka dodatkowo jest potrzebne czyli tez trzeba ją zakupic.
Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Powyzej jeszcze dodalem kilka foto do wczesniejszych postów juz z zakończonych prac i jak to wszystko finalnie wygląda.


Tak wygląda napięcie na aku przy odpalonym silniku:
Obrazek

A takie na swiatłach mijania:
Obrazek

I na światłach drogowych:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Wczesniej było na zarówkach na odpalonym silniki 10.8 więc mozna sobie wyobrazic jak swiatła swieciły .
Przed zamontowaniem bezpieczników było lekko ponad 14 napięcie na zarówkach , po montazu bezpieczników spadło ale nie wiele w stosunku do tego co było wczesniej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 kwietnia 2012, 12:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 10 lutego 2012, 20:47
Posty: 55
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Teraz podlączenie przekaznika:

styk 30 - plus z akumulatora
styk 86 - masa
styk 85 - zółty/biały kabel idący z przełącznika
styk 87 - zółty/biały kabel idący do skrzynki centralnej

Kabel zółty - swiatła mijania
Kabel biały - światła drogowe



Pytanie czy to wszystko???
do styku 87 i 85 jaki lepiej kabel podpiąć??????gdzie ma iść od świateł drogowych a gdzie mijania ?? a może jest to obojętne?
dla czego dwa przekaźniki są potrzebne ???


ps czytam to i czytam i nadal nie wiem jak to wpiąć ;))) Jestem otępiały elektronicznie heh Nie mogę skumac co z jakim kablem połączyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 kwietnia 2012, 14:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Rzobierasz obudowę kolumny kierowniczej (choc to nie jest konieczne ) , ale juz w uproszczeniu abyś miał lepszy dostep do wszystkiego to mozesz ją sobie zdemontowac, rozbierasz lewą stronę deski rozdzielczej gdzie masz calą skrzynkę centralną/bezpieczniko-przekaznikową tak aby byl dostęp do niej. Następniej musisz ją odpiac z wieszaka na którym wisi aby opadła na dół. Teraz patrzysz na wiązkę kabli idącą od manetki kierunkowskazów/ swiatel drogowych do skrzynki centralnej. Odnajdujesz w tej wiązce kabel zółty i kabel biały. Kabel zółty to są swiatła mijania , kabel biały to sa drogowe.

Przecinasz najpierw kabel zółty powiedzmy (bez róznicy który przetniesz najpierw) i montujesz na nim przekażnik. Czyli do styku 85 podpinasz tą część kabla odciętą która idzie od manetki kierunkowskazów/świateł drogowych. Drugą częśc odciętego kabla podpinasz po styk 87 , czyli tą częśc która idzie do całej tej skrzynki centralnej gdzie są bezpieczniki i przekazniki. Jezeli będziesz chciał zamontować wszystko tak jak ja zrobiłem montujac przekazniki w oryginalnych dodatkowych gniazdach które montuje sie na skrzynce centralnej, to jak przetniesz ten zółty kabel to będzie on siłą rzeczy za krótki i będzie trzeba obie częsci kabla przedłuzyc tak aby starczyły w miejsce gdzie dasz przekażnik.

To samo robisz z białym kablem od swiatel drogowych , przecinasz go , jezeli zachodzi taka potrzeba na jednej stronie przeciętego kabla , jak i na drugiej przedłuzasz go sobie dolutowując kawalki kabla tak aby starczyły tam gdzie chcesz zamontowac przekazniki. Pózniej po styk 85 podpinasz kabel idący od strony manetek kierunkowskazów a pod styk 87 kabel idący od skrzynki centralnej.

Ty masz poprostu na tych dwóch kablach (na kazdym z osobna) zrobic przekaznik , czyli musisz kazdy przeciąc i włączyc przekaznik. Oczywiście dodatkowo doprowadzajac do przekaznika z akumulatora zasilanie i masę na pozostałe dwa styki przekaznika.

A dwa przekazniki są potrzebne bo jeden montujesz na swiatła mijania , a drugi na swiatła drogowe.




Ja zrobiłem troche inaczej niz teraz tu Ci opisałem bo nie przecinałem kabli , dlatego moze tam nie zrozumiałes jak to zrobic. Ja sobie troche utrudniłem to wszystko ale posiadałem drugą taką instalacje która idzie z manetek do skrzynki centralnej i ja wykorzystałem. A własciwie wykorzystałem z niej własnie dwa kable zółty i biały. Ale aby uprościc całe wykonanie to tak jak pisałem trzeba przeciąc te dwa kable po czym na jednym i drugim podpiac przekaznik. Gdybym nie miał tej drugiej wiązki dodatkowo która mi została po wymianie manetek jak zakładałem tempomat więc napewno bym kabel przecinał i robił tak jak opisałem Ci powyzej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 18:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 10 lutego 2012, 20:47
Posty: 55
model: t4
silnik: 2.4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
zrobiłem wszystko jak w opisie i mam taki problem że jak włącze światła i wyłącze to świecą cały czas dopiero jak wyjmę bezpiecznik od przekaźnika to światła się wyłączają. Wkładam bezpiecznik i nie świecą włączam światła znowu świecą wyłanczam nie gasną ?!!? Wi ktoś o co kaman??


czy te przewody biały i żółty wkładamy spowrotem w tą oryginalną czerwoną kostkę którą wyciągneliśmy z centralki??


światła bez przekaźnika też powinny świecieć????


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 20:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Może przekaźnik Ci sie skleja i raczejto jego wina.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB