T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 10:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 2 lutego 2012, 12:25
Posty: 44
model: Caddy Life
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Zadam dziwne pytanie, ale potrzebuję poznać opinię konkretnego uzytkownika. Mam T4 po face lift (nie wiem czy przypadkiem dłuższy nie jest dlatego to piszę) krótki blaszak, chciałbym kupić garaż (też ) blaszak nad niego. Wymiary standardowego garażu szerokość 3m długość 5m wysokość przód 2,12m (brama 2m) tył wysokość 1,90 ( :!: - tu już widzę problem, ale zawsze można przodem wjechać, może się zmieści :?: ) Można sobie oczywiście bez problemu przy specyfikowaniu garażu go przedłużyć, podwyższyć itp. Problem w tym, że za każdy update się słono płaci, więc może nie warto przepłacać :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 11:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Zależy jakie masz sprężyny z tyłu. Mój do kumpla do garażu co ma wjazd 1,9m nie wchodzi. Brakuje z 2-3cm. Optymalnie jest 2m


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 12:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Mój pod 1.9m nie wchodzi, sprawdzone (zahaczone swego czasu minimalnie końcem dachu na parkingu przy wjeździe o poprzeczkę). Tylko, że u mnie właśnie tył na pusto stoi wyżej jak przód. 8-)
http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=1136

Wersja poliftowa jest dłuższa o 8cm od "krótkiego" przodu ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: dominik_pk (niedziela, 18 marca 2012, 17:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 12:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Postaw garaż na bloczkach fundamentowych [t.z emki] i podwieś pod sufitem folie paroizolacyjną
miałem blaszaka wjazd 3 x 2 i nie wchodził, sprzedałem to straszydło za 500zł



Za ten wpis autor daxo podziękował: dominik_pk (niedziela, 18 marca 2012, 17:19)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 marca 2012, 17:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 2 lutego 2012, 12:25
Posty: 44
model: Caddy Life
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za pomysły, czyli będę musiał gdzieś w okolicy najpierw znaleźć postawiony garaż, wjechać i ewenatualnie dopiero potem się decydować, ja mam jeszcze jeden problem, ale to już tego nikt nie doświadczy, że dojazd do garażu będę miał lekko z górki, czyli brama powinna być jeszcze wyższa. Bardzo cenna informacja z tymi 8cm(bo tak mi się zdawało, że mój będzie dłuższy, a pomysł z folią też dobry na wszelki wypadek. Czekam dalej na spostrzeżenia innych. Czas mam do maja/czerwca wtedy planuję garażową inwestycję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 marca 2012, 22:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Napiszę tak: teoretycznie będziesz miał pewnien luzik z długości, lecz na dłuższą metę wjeżdżanie na centymetry może stać się zbyt uciążliwe. A co jeśli będziesz chciał sobie coś w środku dłubnąć przy aucie? Z wysokości też warto mieć pewien zapas, przynajmniej ja osobiście nie znoszę wjeżdżać "na styk", a taką sytuację mam jeśli chodzi o szerokość otworu bramy wjazdowej. Tak czy owak garaż musisz na czymś osadzić, jednakże tutaj na wysokości nie nadrobisz bo w odrzwiach masz próg w którym ryglujesz skrzydło odrzwi. Nie wiem o ile drożej Cię to wyniesie, lecz zdecydowanie sugeruję min. 1 m dłuższy od samochodu. Garaż zawsze możesz tez zrobić sam, przynajmniej zrobisz na mocniejszych profilach niż ma fabryczny.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 marca 2012, 23:10 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Garaż blaszak zgroza jak przyjdzie większy wiatr to uważaj by go nie porwało i jeszcze te wymiary .Szwagier ma 4x6 nie znam wysokości i T-4 krótkie się mieści ,choć musiał wybrać ziemię żeby wjeżdżać tyłem a i tak jest mało miejsca . Jeśli masz możliwość to postaw z płyt betonowych i przykryj blachą .Cena trochę wyższa ale warto .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 08:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 marca 2012, 19:55
Posty: 3
Lokalizacja: Morąg
model: jade dopiero oglądać
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Z tego co wiem te garaze maja prog po ktorym ie wjezdza. Wtedy auto troche podkoczy przy wjezdzaniu. To tez trzeba przerobic by miec spokoj.

sorry za bledy - mam uzkodzona klawiature.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 marca 2012, 16:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
To, że T4 wcale małą bryczką nie jest widać najbardziej w garażu;-). Pewnie, że mur na solidnym fundamencie byłby lepszy, a kapitalne rozwiązanie to wylewka betonowa + kanalik pośrodku (jeśli garaż typowo pod autko), lecz od biedy blaszak również posłuży, minusem jest wilgoć w środku. Ja nie mam wątpliwości że 5,0x3,0 to za mało. W jaki sposób powiększyć blaszaka to już zależy od wyboru tego co wydaje się lepsze: można podnieść na fundamencie lecz trzeba ciąć próg (za czym idzie jakieś inne usztywnienie narożników + patent na zaryglowanie odrzwi, minus to dziura między odrzwiami a gruntem; poza tym zakupiony garaż można samodzielnie podnieść i przedłużyć (dospawanie profili + wstawienie blach); no i pozostaje jeszcze samodzielne wykonanie, o czym pisałem lub kupno gotowca 6,0x4,0. Reszta to już kalkulacja kosztów, czasu, posiadanego sprzętu i umiejętności :-)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 marca 2012, 19:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 listopada 2011, 21:26
Posty: 38
Lokalizacja: Chorzów
model: t4
silnik: 2.4D

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
Ja wam powiem, że w Katowicach przy zjeździe z hipermarketu REAL wiszą taki metalowe "odboje" ponoć na wysokości 2m i też się nie mieszczę! :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB