T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 lipca 2010, 22:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Jeżeli już mamy kupiona linkę możemy zabrać się do zamontowania nowej - płaciłem 90zł oryg.
Sprawdźmy aby były nakrętki i podkładki ponieważ są potrzebne a na lince może ich brakować( dzięki sprzedawcy ) .
Na początku zdejmujemy plastik w kabinie .
Górny schodzi bez problemu , natomiast dolny musimy przesunąć ,bo trzyma się na małych sworzniach.
Gdy już mamy zdjęte wygląda to tak :

Obrazek

Musimy zdjąć zamocowanie linki z dźwigni. Znajduje się na sworzniu zabezpieczonym pół podkładką sprężynową

Obrazek

Patrząc od dołu na urwaną linkę
Obrazek

widać jej koniec.
Na lince znajduje się zamocowanie,które po chwili walki można przełożyć przez otwór w podłodze.
Musimy wybić plastik z zamocowań i założyć nowy.Do wyjęcia spokojnie wystarczy wkrętak.

Obrazek

Do wbicia najlepiej użyć gumowego młotka aby nic nie uszkodzić.
Od dołu po włożeniu linki wygląda to tak :
Obrazek

Następnie wyjmujemy podkładkę plastikową podtrzymującą linkę
Obrazek
i na jej miejsce wkładamy nowe
Obrazek

Zostaje nam tylko założenie blaszki rozgałęźniającej i regulacja hamulca.
Obrazek

Nie zapomnijmy o poskładaniu plastików w kabinie.
Użyte narzędzia : młotek , wkrętak płaski , klucz nr 10 , latarka i telefon do zdjęć .


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 lipca 2010, 06:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ja do demontażu starej linki musiałem jeszcze użyć niestety szlifierki kątowej,
szpilka regulacyjna z gwintem wchodząca w blaszkę rozgałęziającą, była tak skorodowana, że tworzyły z nakrętką nierozbieralną całość


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 14:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 27 stycznia 2011, 14:05
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A czy ktoś podpowie jak to wygląda w T4 91r? Założyłem przednia linkę i nie wiem co dalej. Czy kupiłem złą czy po prostu nie mam drugiej.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 14:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
masz to na ostatnim zdjęciu kolegi maja, rocznik nie ma znaczenia
do tej szpilki ( twoje ostatnie zdjęcie ) za pomocą nakrętki mocujesz taki kątownik jakby, z którego rozchodzą się na boki pręty w kierunku wahaczy i do tych prętów potem są zamocowane linki idące do każdego bębna

proszę o to moje zdjęcia:

Obrazek

Obrazek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lutego 2011, 10:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 27 stycznia 2011, 14:05
Posty: 5
model: T4
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A gdzie można dostać takie pręty? Zjeździłem pół miasta i nigdzie nie ma. Na allegro też nie widzę.
I do czego w takim układzie służą te linki?

http://moto.allegro.pl/linka-hamulca-re ... 68636.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 lutego 2011, 11:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
przecież napisałem, linka idzie od pręta bezpośrednio do mechanizmu hamulca, widac to na moim drugim zdjęciu
a pręty z tą blachą to raczej tylko serwis albo z demontażu używki, bo one się nie psują więc zamiennika nie kupisz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 grudnia 2011, 11:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 30 grudnia 2010, 17:50
Posty: 207
Lokalizacja: M-wo
model: TE4
silnik: 1.9 TeDe

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 4 razy
ma ktoś oryginalny numer linki ręcznego( tej długiej) bo w sklepie nie mogą mi znaleźć <30> i jak ktoś ma to numery mocowań przez które przechodzi linka. boczne linki znaleźli a tej długiej nie mogą :/ dodam że 1,9 td 1996 rok i wersja long.



chyba mam: http://moto.allegro.pl/oryg-nowa-linka- ... 78948.html

wszędzie są takie same???

temat rozwiązany
Kenobi napisał(a):
masz to na ostatnim zdjęciu kolegi maja, rocznik nie ma znaczenia
do tej szpilki ( twoje ostatnie zdjęcie ) za pomocą nakrętki mocujesz taki kątownik jakby, z którego rozchodzą się na boki pręty w kierunku wahaczy i do tych prętów potem są zamocowane linki idące do każdego bębna

proszę o to moje zdjęcia:

Obrazek

Obrazek


niestety Kenobi ale zaobserwowałem że chyba rocznik jednak ma znaczenie bo dostałem dwie linki dedykowane do T4( obie oryginał) i jedna jest dłuższa, przy dzwigni ręcznego ma oczko na okrągły sworzeń, natomiast druga linka jest krótsza i będzie pasował tylko kwadratowy sworzeń. takie moje obserwacje chciałem dodać. <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2012, 18:47 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 marca 2011, 17:27
Posty: 32
model: t4
silnik: 2,5 tdi acv

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Mam pytanko dla mnie istotne bo nigdy wcześniej nie wymieniałem linki głównej hamulca ręcznego. Mianowicie z której strony lub inaczej z góry czy od spodu należy przeprowadzać tą linkę po otworach i podkładkach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 17 kwietnia 2012, 21:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:58
Posty: 352
Lokalizacja: Szczecin
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 12 razy
zobacz tu, http://www.t4-wiki.de/wiki/Handbremse


_________________
T4 ... i wszystko jasne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 października 2016, 11:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 października 2015, 03:23
Posty: 367
Lokalizacja: okolice Kraków
opis: VW T5 19 TDI 105 KM
model: VW T4 TRANSPORTER
silnik: 1.9 TD
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 6 razy
fotki z pierwszego postu nie działają proszę o aktualizacje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 października 2016, 11:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nikt Ci nie zaktualizuje bo fotki przepadły. Kolejne memento żeby fotki wstawiać na serwer forumowy bo znikną


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 22:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
może ktoś podpowie czy w Multivanie 2002 rok zakończenie ma być okrągłe czy kwadratowe??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 22:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W którym miejscu?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 listopada 2016, 23:31 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
http://archiwum.allegro.pl/oferta/linka ... 56392.html

w tej aukcji jest po lewej stronie na zdjęciu ten element


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 listopada 2016, 16:49 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Mi ostatnio też dali w kształcie kwadratu,ale od razu przy kasie kapnąłem się że mam okrągłe.
Ja mam 2000r nie wiem jak w 2002 ale pewnie też okrągłe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2016, 23:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
koledzy z tego co widzę to te linki mają dwa nr i różnią się długością

https://c.allegroimg.com/original/011c7 ... 1148d045fc

kurde nie chce mi się wyciągać linki żeby ją zmierzyć jaką mam długość, a różnica spora:)
z tego co udało mi się zobaczyć u mnie to mam 701 711 476A czyli z kwadratowym zakończeniem i ona jest krótsza niż z okrągłym. Pan w sklepie mi powiedział że wysyła losowo i jeszcze mu się nie zdarzyło żeby komuś nie pasowała??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2019, 19:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
No i przepadło.
Fotek nie ma, a mam zgryz.
Tę pierwszą linkę wkładać od strony dźwigni ręcznego, czy od strony "rozgałężnika" ?
Bak demontować, czy bez ściągania baku wymienię linkę ?
Tak się przyglądam i nie wiem jak to ugryźć. Mam dziwne wrażenie, że ani tych plastyków, ani tej gumy nie przecisnę nad bakiem.
Jeżeli mam demontować bak, to wystarczy, że go tylko opuszczę, czy muszę jeszcze coś rozpinać itp.
Towarzysze, pomożecie ? ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2019, 20:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nie ja sam, ale po kupieniu Teczki byla wymiana linek wszystkich i na 100% bak nie był zdejmowany


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2019, 20:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
No dobrze to dobra informacja. Linka była wkładana od góry czy od podwozia ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2019, 21:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Nie mam pojecia, kazalem wymienić bo byly pordzewiałe i nie mialem ręcznego. Ale robił to blacharz który odmowił mi zdejmowania baku żebym zobaczył na ile pordzewiala jest nad nim podloga.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB