T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 14 listopada 2018, 10:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2016, 09:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 924
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 64 razy
Jesli chodzi o smar to ja jestem za miedzianym, ale pewnie znajdą się głosy, że grafitowy.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2016, 10:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
Smar do tloczków wyłącznie ate w niebieskiej tubce. Do prowadnic ceratec textara


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2016, 12:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Probe041 napisał(a):
Smar do tloczków wyłącznie ate w niebieskiej tubce. Do prowadnic ceratec textara

Też myślałem o ATE do tej pory używałem BOSCH taki żółty, ale nie bardzo się sprawuje. A miedzianym raczej tloczków i elementów gumowych bym ne smarował. Guma reaguje z takimi smarami i puchnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2016, 12:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 924
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 64 razy
kubik224 napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Smar do tloczków wyłącznie ate w niebieskiej tubce. Do prowadnic ceratec textara

Też myślałem o ATE do tej pory używałem BOSCH taki żółty, ale nie bardzo się sprawuje. A miedzianym raczej tloczków i elementów gumowych bym ne smarował. Guma reaguje z takimi smarami i puchnie.


Jak zmieniałem mój tył na duże to zdejmowałem wszystko z auta. Hamulce ostatnio były robione przez poprzedniego właściciela w niemczech w serwisie vw. Jest na to nawet faktura. Wszystkie prowadnice były zrobione miedzianym.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2016, 12:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
hoopsii napisał(a):
kubik224 napisał(a):
Probe041 napisał(a):
Smar do tloczków wyłącznie ate w niebieskiej tubce. Do prowadnic ceratec textara

Też myślałem o ATE do tej pory używałem BOSCH taki żółty, ale nie bardzo się sprawuje. A miedzianym raczej tloczków i elementów gumowych bym ne smarował. Guma reaguje z takimi smarami i puchnie.


Jak zmieniałem mój tył na duże to zdejmowałem wszystko z auta. Hamulce ostatnio były robione przez poprzedniego właściciela w niemczech w serwisie vw. Jest na to nawet faktura. Wszystkie prowadnice były zrobione miedzianym.

Może i do prowadnic się nadaje tego nie wiem, lecz do tloczków nie. Wiem bo sam smarowalem. Prowadniki też smarowalem tym miedzianym i po roku jest tuż nie smar a sucha papka i aż dziwne że to jeszcze działa więc ja tego nie daję. Prowadniki smarowalem ostatnio tym samym smarem Boscha co tloczek, ale też nie bardzo się sprawuje, też jakoś znika z czasem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2016, 12:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
Smar miedziany zapobiega zapiekaniu połączeń, pod wpływem temperatury robi się z niego proszek i do prowadnic się nie nadaje


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2016, 12:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 924
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 64 razy
Probe041 napisał(a):
Smar miedziany zapobiega zapiekaniu połączeń, pod wpływem temperatury robi się z niego proszek i do prowadnic się nie nadaje


No to znowu będzie powód żeby iść do garażu i coś pogrzebać. Ten ceratec ogólnodostępny czy to jakiś hit importowany?

Ok. nie było pytania. jest na Alledr....


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 października 2016, 12:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
No udało się taki modzik na tył w całości kupić za 277 zł jeszcze tylko klocki ale to pewnie z 40zl.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.

Probe041 napisał(a):
Smar do tloczków wyłącznie ate w niebieskiej tubce. Do prowadnic ceratec textara

Mam jeszcze pytanko ten specyfik ATE niebieski to jest jeden bo widziałem 2 rodzaje jasno niebieski i ciemno niebieski


Ostatnio edytowano sobota, 15 października 2016, 11:11 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
edytuj posty zamiast pisać jeden pod drugim


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 października 2016, 10:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 6806
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 619 razy
kubik224 napisał(a):
jeszcze tylko klocki ale to pewnie z 40zl.

Jak już kupisz dobre klocki za 40 zeta to napisz jakie i gdzie. Bo ja za mniej niż 150 zeta nie znalazłem, najtańsze chińskie badziewie nowe to wydatek 60 zeta, montaż tego chłamu przy takim nakładzie pracy jaką włożyłeś w zmianę jest trochę głupie bo lepiej hamuje kijek przykładany do asfaltu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 października 2016, 10:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
kubik224 napisał(a):
jeszcze tylko klocki ale to pewnie z 40zl.

Jak już kupisz dobre klocki za 40 zeta to napisz jakie i gdzie. Bo ja za mniej niż 150 zeta nie znalazłem, najtańsze chińskie badziewie nowe to wydatek 60 zeta, montaż tego chłamu przy takim nakładzie pracy jaką włożyłeś w zmianę jest trochę głupie bo lepiej hamuje kijek przykładany do asfaltu


No 40zł to może nie ale ok 100 się znajdą
http://milionczesci.pl/klocki-hamulcowe ... -14896.php
chyba że to nie te, ale ok pomyliłem się nie chodzi o cenę.
Pytanie miałem o pastę czy tez smar ATE bo są tubki w dwóch kolorach.
Witam ponownie.
Znalazłem takie klocki od Forda za 80zł z wysyłką.
Mam pytanie czy to takie jak mają być?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 grudnia 2016, 13:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3922
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 309 razy
A teraz pokażę jak to wygląda u mnie po roku użytkowania.
(Wymiary na prośbę sympatycznego kolegi :D).

Zdjąłem dzisiaj koło i pomierzyłem jak działają założone tarcze i klocki.
Mierzyłem suwmiarką, ale ponieważ nie wszystko jest w jednej płaszczyźnie, więc wymiary są przybliżone.

Wyznaczyłem na śrubie centralnej w piaście jej środek i zmierzyłem do miejsc, w których okładzina cierna klocka styka się z tarczą hamulcową:
Załącznik:
tarcza_wymiary.jpg

Jest to 96mm do wewnętrznego rantu oraz 145mm do zewnętrznego rantu.


Zacisk z klockiem wygląda tak:
Załącznik:
zacisk.jpg



Same ranty są bardzo podobnej szerokości po 2,5mm od wewnątrz i od zewnątrz:
Załącznik:
ranty.jpg



Ponieważ sama tarcza nie ma ostrej krawędzi, tylko zfazowaną, a podany wyżej wymiar jest do czoła tarczy, więc po zewnątrznej stronie, można powiedzieć, że rantu prawie nie ma:
Załącznik:
rant_zewn.jpg


A od wewnętrznej strony również niewiele:
Załącznik:
rant_wewn.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor rafflex podziękował: Kenobi (piątek, 16 grudnia 2016, 15:32)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2016, 09:33 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 946
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 26 razy
Do prowadnic polecam smar ceramiczny. Miedziany sie nie nadaje,chyba ze sa rozne. Odnosnie klockow szukaj dobrze az znajdziesz te ktore I rant tarczy scieraja. Orginalne zostawiaja rant co pozniej slabo wyglada.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 grudnia 2016, 14:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3999
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Do prowadnic jest specjalny smar a nie ceramiczny który to nie ma właściwości smarnych


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 16:37 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 946
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 26 razy
Wcale nie zaprzeczam,zastosowalem ceramiczny gdyz wczesniej stosowalem miedziany, ktory nie spelnial po dluzszym czasie swojego zadania. Z daje sie ze wklejales kolego chemik nazwe tego smaru W tym temacie. Ceramiczny to bardziej do wydechu sie nadaje. Ale na tloczkach tez jest wysoka temperatura. Bynajmniej tak uwazam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 17:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
U mnie ceratec działa znakomicie jeśli chodzi o prowadnice.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 18:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 361
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 15 razy
Zawsze używałem smaru ceramicznego do prowadnic i dźwigni przy hamulcach bębnowych i nigdy się nie zawiodłem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 20:50 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 946
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 26 razy
Kolego Probe takie cos : http://textar.com/project/textar-cera-tec/?lang=pl - TEXTAR CERA TEC do prowadnic a od tłoczków np. Tu : https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... aste-180-g. -Smar do hamulców ATE Bremszylinder-Paste, 180 g


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 22:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
peters napisał(a):
Kolego Probe takie cos : http://textar.com/project/textar-cera-tec/?lang=pl - TEXTAR CERA TEC do prowadnic a od tłoczków np. Tu : https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... aste-180-g. -Smar do hamulców ATE Bremszylinder-Paste, 180 g

Dokładnie takie tubki mam i stosuje z powodzeniem :-D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2016, 22:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3999
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Taki do tłoczków http://archiwum.allegro.pl/oferta/ate-s ... 01464.html
A taki do prowadnic http://allegro.pl/ate-antypiskowy-smar- ... 05680.html
A ceramiczny typowo na klocki ,wtryski, świece żarowe


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 14 maja 2017, 15:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
Założyłem ostatnio u siebie z przodu ate power disc, jestem bardzo zadowolony i teraz przychodzi pora na tył ale nie mogę takich znaleźć. Ktoś przerabiał może temat i wie jaki jest numer części dla 294mm?

EDIT
Dokopałem się do katalogu ATE i tylko na przód takie robią, więc nie było tematu niestety :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB