T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 14 listopada 2018, 11:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 19:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3922
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 309 razy
Wymiana małych tarcz hamulcowych (średnica 280mm)
na duże tarcze hamulcowe (średnica 294mm)
na przykładzie VW T4 po lifcie rok 2000 długi przód, silnik ACV.

Obrazek


Zebrałem informacje dzięki nieocenionej pomocy naszych kolegów:

chemik211,
Probe041,
paweł t4
xxxkamil

i innych, którzy pisali w tym temacie:
viewtopic.php?p=52140

___________________________
Do wymiany będą potrzebne:

Jarzma zacisku hamulcowego - 2 sztuki (etka:7D0615425A)
Obrazek

Osłony tarcz hamulcowych - 2sztuki (etka: 7D0615611B)
Obrazek

Tarcze hamulcowe średnicy 294 mm - 2sztuki (etka: 7D0615601C) 294mmx13,5mm 5/112
Na przykład takie:
Obrazek
lub innych producentów:
ATE : 24011301941
BOSCH : 0986478569


Klocki hamulcowe - 1 komplet (4sztuki) (etka: 7D0698451F)
Na przykład takie:
Obrazek

Obrazek
Ja mam założone DELPHI: LP1511
mogą oczywiście być innych producentów
na przykład FERODO FVR1132,
STEINHOF SM457-N,

lecz
należy zwrócić uwagę, by wysokość klocka wynosiła 57,3 mm

I tu informacja, że pasują klocki od Trafika czy Vivaro, które mają wysokość 57,3mm:
na przykład TEXTAR 2398001,
ATE 13.0460-2840.2,
BOSCH 0986 494 040,
BREMBO P59 041,
FERODO FVR 1516,
TRW GDB 1479,
ZIMMERMANN 23980.170.1.
nie mają one jednak czujnika zużycia.
W zestawie nowych klocków od Trafika nie ma blaszek do jarzm, trzeba wykorzystać stare. Są jedynie oprócz klocków śrubki do prowadnic.
______________________________________________________

Modyfikacja tylnych hamulców sprowadza się do wymiany jarzma hamulca i samych tarcz oczywiście.
Jarzma takie były również montowane, podobnie jak przednie, w rodzinie Sharan, Galaxy, Alhambra z silnikiem 2.8 V6.
Dlatego łatwiej będzie je kupić szukając pochodzących właśnie z np. Sharana.

Same zaciski pozostają te same, więc nie trzeba ich zmieniać.

Wymianie podlegają również osłony tarcz hamulcowych.
Samo mocowanie (rozstaw śrubek) jest ten sam, jedynie wielkość i kształt osłony jest inny.

___________________________
Czynności:

Opis kolejności prac tu:
http://t4-wiki.de/wiki/Hinterradbremse_(Wartung)
więc nie będę powtarzał :D

A tutaj filmik, z którego można skorzystać:
https://www.youtube.com/watch?v=Sd_xeW-fPBw&feature=youtu.be
ewentualnie taki też:
https://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s
___________________________
Kilka zdjęć podczas pracy:

1. Zamontowana nowa osłona tarczy hamulcowej:
Obrazek

2. Czyszczenie piasty przed montażem tarczy hamulcowej:
Obrazek

3. Porównanie wielkości starej i nowej tarczy:
Obrazek

3a. Porównanie starego i nowego klocka hamulcowego:
Po lewej używany klocek dedykowany do tarczy 294mm, po prawej nowy klocek do Trafika czy Vivaro, (wysokość 57,3mm)
Obrazek

4. Zamontowana tarcza hamulcowa 294mm:
Obrazek

5. Zamontowane jarzmo zacisku:
Obrazek

6. Zamontowany zacisk hamulcowy:
Obrazek



___________________________
Uwagi:

Zmiana na większe hamulce znacznie poprawia skuteczność hamowania.
Opinia ta poparta jest przez osoby, które dokonały tego zabiegu, między innymi: Probe041, chemik211.
Oczywiście ważniejsze są przednie hamulce, gdyż to one w głównej mierze sprawiają, że pędzące auto zatrzymuje się.

Polecam ten zabieg każdemu, kto uważa że czegoś brakuje podczas hamowania.
Polecam zwłaszcza tym, którzy "podkręcają" moc silnika w swoim aucie.

Orientacyjne koszty to około 750 - 850 zł.

W tym:
- nowe tarcze
- nowe klocki
- regeneracja i malowanie proszkowe zacisków
- wymiana

Można zrobić cały zabieg taniej, ale można też drożej. To moim zdaniem takie średnie koszty.



Jeśli macie jakieś uwagi lub propozycje, to proszę o uwagi - uzupełnię lub poprawię opis.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano czwartek, 1 lutego 2018, 12:07 przez rafflex, łącznie edytowano 15 razy


Za ten wpis autor rafflex podziękowali: 6 Bazyliszek (niedziela, 12 marca 2017, 12:50) • kriss (wtorek, 29 marca 2016, 19:21) • kurol (niedziela, 13 grudnia 2015, 21:13) • peters (poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 00:00) • Probe041 (niedziela, 13 grudnia 2015, 20:16) • xxxkamil (poniedziałek, 14 grudnia 2015, 13:04)
  Statystyki: 30%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 20:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1242
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 30 razy
Pomógł: 39 razy
Z klockami tylnymi występuje problem iż zazwyczaj z katalogów wychodzi im mały klocek ja też przy wymianie tarcz i klocków wymieniałem trzy razy. Podane przez Ciebie numery
ATE : 13.0460-2872.2 wysokość 50,9 mm https://www.motointegrator.pl/produkty/294582-klocki-hamulcowe-ate-teves-130460-28722
DELPHI: LP1511 wysokość 57,3 mm https://www.motointegrator.pl/produkty/224657-klocki-hamulcowe-delphi-lp1511

Z tego co pamiętam wysokość jaka powinna być 57,3 mm w intercars udało się dobrać po trzech wymianach DELPHI: LP1511 <england>


_________________
Obrazek ObrazekObrazekObrazek



Za ten wpis autor paweł t4 podziękował: rafflex (niedziela, 13 grudnia 2015, 21:34)
  Statystyki: 5%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 20:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3999
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
I jako ciekawostkę klocki od dużej tarczy pasują też do małej i w tedy jest większa powierzchnia hamowania


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 21:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
chemik211 napisał(a):
I jako ciekawostkę klocki od dużej tarczy pasują też do małej i w tedy jest większa powierzchnia hamowania

Ja tak miałem ze swoimi dlatego zdziwiony byłem, że na tarczy 294mm klocek nie zdziera całości ;-)

Rafał, ile płaciłeś za osłony?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 21:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3922
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 309 razy
paweł t4 napisał(a):
Z tego co pamiętam wysokość jaka powinna być 57,3 mm

Poprawione i uzupełnione.
Probe041 napisał(a):
Rafał, ile płaciłeś za osłony?

Niech cię nie zmyli ich wygląd :D
Kupowałem tam gdzie zaciski do przednich hamulców - są od sharana i zostały przeze mnie odnowione.
Zapłaciłem 50 zł za 2 sztuki.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 21:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
Czyli zwiększenie powierzchni hamowania, przez założenie większych klocków, też powinno poprawić heble... :-)


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 21:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3922
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 309 razy
Tak, zgadza się.
Ja i tak miałem do wymiany, więc założyłem takie.
Wszystko mam duże, więc tarcze z tyłu nie mogły być małe ;)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 grudnia 2015, 22:05 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 6 razy
A w sumie, to przy konieczności wymiany tarcz i klocków, warto rozważyć mod. Różnica w PLN-ach niewielka, a heblownia będzie skuteczniejsza.
Jak to mówią... MOCY i HEBLI nigdy za wiele :-D


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 17:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
Założyłem tył 294mm bez zmiany osłon tarcz na dedykowane. Rozginałem stare pod 280mm aby jeździło.

Jest jedno ale, przy mocnym hamowaniu z dużej prędkości czy przy zjeździe z gór z tyłu z jednej strony blacha się grzeje i zaczyna lekko dotykać tarczy wydając donośne odgłosy.

Właśnie się rozglądam za osłonami takimi jak powinny być :D Szkoda tylko, że żadnych zamienników nie widzę a na szukanie używek nie mam możliwości ani czasu. Koszt nowej oscyluje w okolicy 100zł za sztukę czyli sporo...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 marca 2016, 23:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3999
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Probe u siebie miałem to samo ,wystarczy troszku mocniej odgiąć, sprawdź też czy blaszka co klocek w nim siedzie nie przesunęła się i nie ociera o tarczę


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 marca 2016, 08:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 3922
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: T4 Mixt vel Bestel
silnik: 2.5 TDI ACV>102KM

Podziękował: 216 razy
Pomógł: 309 razy
E tam.
Najlepiej założyć takie osłony jakie mają być.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 10:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 924
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 64 razy
Czy po takim modzie tyłu nadal wejdą felgi 15 cali? Czy tak jak po zmianie przednich trzeba dać 16 tki? Chcę na razie zrobić tylko tył a jak się dorobie zimówek na 16tkach to zrobię też przód.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 15:55 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 946
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 26 razy
Moim zdaniem dobry pomysl, hamulce tylne powinny byc takie jakie kolega zrobil. Ma je auto z silnikami AXG 151Km. Pewnie tez VR6. Pasuja graty od SGA czyli trojaczków Sharan,Alhambra Galaxy ale ciezko cos znalesc np. osłony w dobrym stanie,nowe to szok. Kupowolem w ASO Seata kilka lat temu. Placilem jak za zboże. Dwa lata temu umalowalem od razu farba i wygladaja teraz super. Trojaczki szybciej gnija i zjada je rdza niz przecietne T4. Sam musze zalozyc nowe tarcze na tyl gdyz widze ze slabo mi klocek zbiera. Wywalilem korektor i hamowanie jest o niebo lepsze. Ale to jest inny temat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 16:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3999
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Wejdą na styk


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 16:19 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 946
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 26 razy
Oj chyba nie, wiem ze jeszcze przed zalozeniem wachaczy od 151Km przymierzalem 15' felgi to nie weszly na piaste. Zacisk hamulocowy jest za duzy.Wiec skoro wchodza to nie sa orginalne 16' tarcze co kolega zalozyl.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 16:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 3999
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 124 razy
Kolega pyta o tył a tam jest miejsce, z przodu nie ma szans.A wahacze są te same w każdym modelu po lifcie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 16:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 924
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 64 razy
Kolega rozbierał multika AXG i za pomoc w robocie dostałem cały układ hamulcowy przód i tył. Nawet stabilizator tył mi się trafił. Cały układ sprawny tarcze jak nowe zero rantu. Zaciski przód tylko troche do odświeżenia. Osłony tarcz tył już pojechały do proszku ale i tak były ładne. Lato mam na 16tkach wiec ok. Ale zima na oryg 15 alu. Chyba zakładam całość od razu bedzie motywacja aby sprzedać felgi i poszukać latem 16tek na zime.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 16:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10714
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 262 razy
Pomógł: 676 razy
Lato idzie, więc zapomnij o zimówkach i rób jak trzeba :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 16:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 924
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 64 razy
I tak chyba zrobię.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 kwietnia 2016, 16:53 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 946
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 26 razy
chemik211 napisał(a):
Kolega pyta o tył a tam jest miejsce, z przodu nie ma szans.A wahacze są te same w każdym modelu po lifcie

Wlasnie przymierzalem na tyl ,gdy mialem wyjete wachacze( bo w komplecie zakladalem wsio) jeszcze przed zalozeniem. Nie chce tu siac zamieszania ale jestem przed zmiana opon zimowych 16' na letnie wiec poszukam jeszcze 15' kol i z ciekawosci przymierze. Ale jest na 90% tak jak pisze. Zacisk hamulcowy kol 16' z tylu od AXG nie pozwala zalozyc kol 15'.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 126 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB