T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
[MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=16&t=11883 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | rafflex [ wtorek, 22 września 2015, 20:44 ] |
Tytuł: | [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Wymiana małych zacisków hamulcowych (tarcze 282mm) na duże zaciski hamulcowe (tarcze 313mm) na przykładzie VW T4 po lifcie rok 2000 długi przód, silnik ACV. Załącznik: man_00.jpg Załącznik: man_01.jpg Zebrałem informacje dzięki nieocenionej pomocy naszych kolegów: chemik211, Probe041, dariuspolo, barti87, i innych, którzy pisali w tym temacie: http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?p=52140 Zaczerpnąłem również informacje z poniższych stron: http://www.vwbuswiki.de/index.php/Umbau ... Anlage_1LB http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?p=1534082 http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=186403 ___________________________ Do wymiany będą potrzebne: Jarzma zacisku hamulcowego - 2 szt (etka:7M3615125) (5N0615125A) (1K0615125E) Załącznik: man_jarzma.jpg Śruby mocujące zacisk do zwrotnicy M18x1,5x48 - (etka: N90911802) - 4szt Załącznik: man_sruby.jpg Kompletny zacisk hamulcowy prawy: ATE 7M3106A (820) - 1szt (etka: 7M3615124) Załącznik: man_zacisk820prawy.jpg Kompletny zacisk hamulcowy lewy: ATE 7M3105A (819) - 1szt (etka: 7M3615123) Załącznik: man_zacisk819lewy.jpg Zaciski takie montowane były seryjnie w autach wyposażonych w mocniejszy silnik. Na przykłąd 2,5 TDI AXG (151 KM). Jednak zaciski są te same, które występują w autach Ford Galaxy, Seat Alhambra, VW Sharan MK2 z silnikiem 2.8 V6 dlatego proponuję zakupić używane w dobrym stanie za małe pieniądze albo od T4 albo od Sharana właśnie. Gdyby ktoś szukał na portalach aukcyjnych, to w szukajce oprócz oczywistego zwrotu "zacisk sharan" czy "zacisk galaxy" dobrze jest wpisać "zwrotnica sharan" i popatrzeć na zdjęcia. Potem dzwonić do sprzedawcy i pytać o sam zacisk. Zaciski wyglądają charakterystycznie i nie można ich pomylić z innymi. Załącznik: man_zaciski_alle.jpg Ważne jest by były to zaciski z numerami 819 i 820, gdyż Prawy i Lewy różnią się między sobą. Ważne jest też, by zaciski były kompletne, czyli zwrócić uwagę aby miały przykręcony metalowy przewód hamulcowy razem z blaszką mocującą, choć te elementy pasują od małych zacisków. Duże zaciski są, podobnie jak małe, jedno-tłoczkowe. Tłoczek jest tej samej średnicy co w małym zacisku. Tarcze hamulcowe średnicy 313 mm - 2szt (etka: 7M3615301) 313mmx26mm 5/112 Na przykład takie: Załącznik: man_tarcze.jpg lub innych producentów: ATE : 24012601191 BOSCH : 0986478296 Klocki hamulcowe ze wskaźnikiem zużycia do hamulca tarczowego (etka: 7M3698151A) - 1 komplet (4sztuki) Jeśli nie mamy w aucie instalacji do czujników zużycia klocków, można nabyć klocki bez wskaźnika zużycia lub po prostu obciąć kabelek z wtyczką. Załącznik: man_klocki.jpg Felgi, które po zmianie zacisków na większe będziecie w stanie założyć tak, by zacisk na to pozwolił. O felgach 15-calowych można zapomnieć. Oryginalne stalowe felgi VW, które pasują na duże zaciski mają rozmiar 7Jx16H2 ET49. Pasują również felgi VW 6Jx16H2 ET53, stosowane między innymi w T4 jak również w Sharanie, z tym, że koła z tymi felgami są bardziej schowane w nadkolach, bo i szerokość felgi jest mniejsza i ET jest większe. Załącznik: man_felgi.jpg Wśród felg aluminiowych jest zdecydowanie większy wybór. Nie zapomnijcie również o kole zapasowym, gdyż w przypadku przebicia opony przedniego koła może być problem ze zmianą w warunkach polowych. ____________________ Potrzebne narzędzia: - Podnośnik (lewarek) - Klucz do kół - Zestaw kluczy (demontaż i montaż zacisku, odpowietrzenie hamulców itp) - Klucz imbusowy 7mm i 6mm - Szczypce (kombinerki) - Śrubokręt płaski - Rozwiertaki lub wiertarka z wiertłem 18mm - Szmatka, szczotka druciana, papier ścierny, smar miedziany, płyn czyszczący - Płyn hamulcowy ____________ Czynności: 1. Podnieść samochód i zdemontować koło. 2. Zdemontować zacisk hamulcowy. Opis kolejności prac tu: http://t4-wiki.de/wiki/Vorderradbremse_(ATE_FN3)(hamulce ATE FN3) lub tu: http://t4-wiki.de/wiki/Vorderradbremse_(Lucas_C54)(hamulce Lucas C54) lub tu: FILMIK 1 FILMIK 2 3. Najważniejsza część - rozwiercanie otworu na śruby mocujące jarzmo zacisku. Można to zrobić na dwa sposoby: wiertłem lub rozwiertakami. Należy powiększyć otwór w zwrotnicy tak, by weszła w niego swobodnie śruba M18, zwracając uwagę by nowy, większy otwór był współosiowy do otworu powiększanego. Załącznik: man_w_rozwiercanie.jpg Załącznik: man_w_rozwiercanie_4.jpg 4. Zamocować jarzmo na duży zacisk i dużą tarczę. Załącznik: man_now_jarzmo.jpg 5. Zamocować nowy zacisk. Załącznik: man_now_zacisk.jpg 6. Odpowietrzyć hamulce. 7. Założyć koło. ____________ Uwagi: Zmiana na większe hamulce znacznie poprawia skuteczność hamowania. Opinia ta poparta jest przez osoby, które dokonały tego zabiegu, między innymi: Cyklon, Probe041, chemik211. Polecam ten zabieg każdemu, kto uważa że czegoś brakuje podczas hamowania. Polecam zwłaszcza tym, którzy "podkręcają" moc silnika w swoim aucie. Orientacyjne koszty: Kompletne zaciski z jarzmami, śrubami + tarcze i klocki (używane) - 400,00zł Regeneracja i montaż dużych zacisków - 300,00zł Felgi stalowe 16 cali 4 sztuki (odnowione) - 400,00zł Felga na koło zapasowe (używana) - 90,00zł Opona na koło zapasowe (używana) - 135,00zł Komplet nowych opon zimowych - od około 1000,00zł RAZEM: 2400,00 Oczywiście zastrzeżenie, że miałem już felgi 17-calowe z oponami letnimi, więc ten wydatek mi odpadł. Można zrobić cały zabieg taniej, ale można też drożej. To moim zdaniem takie średnie koszty. Jeśli macie jakieś uwagi lub propozycje, to proszę o uwagi - uzupełnię lub poprawię instrukcję. |
Autor: | xxxkamil [ wtorek, 22 września 2015, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Taka mała uwaga, klocki z czujnikiem zużycia jeśli teczka posiada takie ,,udogodnienie" , jesli nie to takie same klocki tylko bez czujników. Choć swoją drogą klocki z czujnikiem są tańsze od tych bez czujnika, więc można kupić z czujnikiem tansze i odciąć kabelki. |
Autor: | rafflex [ wtorek, 22 września 2015, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Tak, zgadza się. Nie mam wielkiego rozeznania, ale w hurtowniach motoryzacyjnych królują klocki z czujnikiem, właśnie ze względu na cenę. |
Autor: | Probe041 [ wtorek, 22 września 2015, 23:22 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
To ja może dopiszę dla zainteresowanych aby zwrócić uwagę aby kupowane zaciski miały przykręcony metalowy przewód hamulcowy razem z blaszką mocującą. Ja na to nie zwróciłem uwagi i trzeba było kombinować z przewodami od starych zacisków. |
Autor: | chemik211 [ środa, 23 września 2015, 06:58 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Ale na szczęście ze starego zacisku pasuje blaszka i przewód |
Autor: | rafflex [ środa, 23 września 2015, 07:26 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Uwagi dopisałem do pierwszego posta. |
Autor: | vwyogi [ środa, 23 września 2015, 11:25 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
rafflex lux robota, dawno nie widziałem tak precyzyjnego manuala |
Autor: | rafflex [ środa, 23 września 2015, 13:52 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
vwyogi napisał(a): rafflex lux robota, dawno nie widziałem tak precyzyjnego manuala Dzięki |
Autor: | chajny [ środa, 23 września 2015, 20:56 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Czy zaciski pod tarcze 313mm sa dalej 1-tłokowe? |
Autor: | Probe041 [ środa, 23 września 2015, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Tak |
Autor: | chemik211 [ środa, 23 września 2015, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
I mają taką samą średnice tłoczki |
Autor: | rafflex [ środa, 23 września 2015, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Dopisałem. |
Autor: | Probe041 [ środa, 30 września 2015, 13:49 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Widzę, że jeden kolega szaleje na forum z cenami za duże zaciski Tak pro forma napiszę, że na allegro idzie kupić same zaciski z jarzmami już za 100zł a nie za 300-500 przez forum |
Autor: | Kenobi [ środa, 30 września 2015, 14:06 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
nie przesadzaj są odnowione , sam zestaw naprawczy prowadnic itp to 120zł |
Autor: | Probe041 [ środa, 30 września 2015, 14:16 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Ja kupiłem sprawne zaciski bez rudej praktycznie, zestawów naprawczych też nie potrzebowałem a nawet były w nich prawie nowe klocki ate w tej cenie i od razu poszły na auto. Poza tym kolega sprzedaje drugie nie odnowione za 350zł ale droga wolna i niech każdy robi jak chce |
Autor: | chemik211 [ środa, 30 września 2015, 15:48 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Malowanie proszkowe 100zł za dwa do tego koszt zacisków |
Autor: | vwyogi [ sobota, 17 października 2015, 19:42 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
zestaw można kupić nowy: https://www.vwheritage.com/shop/WC69800 ... -t4-90-03/ |
Autor: | rafflex [ poniedziałek, 19 października 2015, 13:41 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
vwyogi napisał(a): zestaw można kupić nowy: https://www.vwheritage.com/shop/WC69800 ... -t4-90-03/ Pawełku, można też zmienić auto na takie, które ma już duże zaciski, ale myślę, że chodzi tu o to jak za rozsądne pieniądze poprawić skuteczność hamowania. |
Autor: | Probe041 [ poniedziałek, 19 października 2015, 18:38 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
vwyogi napisał(a): zestaw można kupić nowy: https://www.vwheritage.com/shop/WC69800 ... -t4-90-03/ Co tak skromnie, tutaj http://ceikaperformance.com/Custom-BBK- ... p2657.html też są nowe zestawy, nawet 430 mm / 8 tłoczkowe na przód i 405 mm na tył za niecałe 6000 funtów w promocji |
Autor: | xxxkamil [ poniedziałek, 19 października 2015, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: [MOD] Zmiana zacisków hamulcowych na większe PRZÓD |
Probe041 napisał(a): Co tak skromnie, tutaj http://ceikaperformance.com/Custom-BBK- ... p2657.html też są nowe zestawy, nawet 430 mm / 8 tłoczkowe na przód i 405 mm na tył za niecałe 6000 funtów w promocji Chyba się skusze na ten zestaw. |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |