T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 5 października 2024, 03:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 marca 2021, 23:11 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12378
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1051 razy
A masz tam plus po stacyjce w wiązce manetki?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 marca 2021, 23:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Nie sprawdzałem jutro po pracy sprawdzę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 marca 2021, 19:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Sprawdzałem przy manetce i w kostce na dole i niema prądu. Sprawdziłem też wszystkie bezpieczniki i są całe.
Teraz pytanie w którym kablu powinien być prąd bo z tego co się orientowałem to czarny kabel nr. 4
I czy zacząć od skrzynki bezpieczników


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 marca 2021, 19:46 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12378
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1051 razy
Tutaj masz schemat, pin 1 wtyki tempomatu https://t4-wiki.de/w/images/Elektrik_GR ... d_1999.jpg


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 marca 2021, 21:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Dzięki Probe041 pewnie w sobotę dopiero popatrzę bo pracuję do 18.00 i nie wiem czy będę miał jak posiedzieć przy tym bo pewnie chwilę zejdzie.
Odezwę się gdy będę coś wiedział.
Dzięki i Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 marca 2021, 17:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
I u mnie już tempomat działa a nie działał bo prądu nie było w czarnej kostce z czterema pinami bo czarno niebieski kabel od pinu 1 zakończony zielona wtyczką był wypięty ze skrzynki bezpieczników włożyłem go na miejsce i działa <yahoo> .
On Off włącza i wyłącza
Set aktywuje ustaloną szybkość i gdy go trzymam to przyspiesza
RES. nie wiem od czego jest bo gdy go wcisnę to niema reakcji


Dzięki Probe041 jeszcze raz


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 marca 2021, 17:31 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12378
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1051 razy
To zależy od rocznika, na ecu msa RES robi to co powinien (RESTORE) czyli przywraca zapamiętaną wcześniej prędkość, na edc15 trzymanie przełącznika w tej pozycji powoduje zwalnianie auta na tempomacie.

Brawo Ty, pozdr


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 marca 2021, 17:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7450
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 73 razy
Pomógł: 802 razy
Probe041 napisał(a):
powoduje zwalnianie auta

Przyspieszanie, zwalnia się SETem - tak jest u mnie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 marca 2021, 19:16 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12378
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1051 razy
Aaaa tak myślałem, że coś pomieszałem :P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 marca 2021, 22:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 14:04
Posty: 27
model: multivan
silnik: 2.5 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, nabyem na allegro manetke tempomatu, sprzedajacy powiedzial, ze bedzie pasowala do T4, jednak w warsztacie elektrycznym, mechanik stwierdzil, ze nie, ze musi byc oryginalna, bo inaczej nie da sie zestroic i moze cos tam zaburzac. Faktycznie manetka , ktora mam wydaje sie byc chyba z passata albo z golfa , bo ma zespolony wylacznik awaryjnych. Podobna opinie wyglosil tez sprzedawca w departamencie Classic salonu VW we Wroclawiu. Jednoczesnie czytam, ze mozna zbudowac tempomat z dwoch czy trzech wylacznikow i kawalka kabla i to wszystko mozna zaprogramowac. Mam pytanie, czy manetka, ktora posiadam i jest z innego samochody grupy VW rzeczywiscie nie bedzie funkcjonowac w T4 ACV? Na czym polegalby problem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 marca 2021, 13:39 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12378
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1051 razy
Wrzuć zdjęcie tej manetki ale o ile to ta manetka co myślę to problemów nie będzie z jej działaniem.. Wystarczy odłączyć z niej włącznik kierunków albo rozebrać i przełożyć guziki z wiązką do tej co masz obecnie.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 marca 2021, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Ja założyłem manetkę z Passata B4 2.0 B. Tez miał u góry włącznik awaryjnych ale wywaliłem ten włącznik a dokładniej sam ten czerwony plastik. I nic więcej nie trzeba robić wszystko ładnie pasuje i mieści się pod obudową kierownicy. Pozostaje tylko podłączenie kostki tempomatu. tak było w moim przypadku.

Życzę powodzenia i Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 kwietnia 2021, 12:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 14:04
Posty: 27
model: multivan
silnik: 2.5 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Od 2 dni szukam kostki, do ktorej powinienem sie wpiac z tempomatem i na razie bez sukcesu. Jakas podpowiedz gdzie dokladniej powinna sie znajdowac? Przynajmniej udalo mi sie zdemontowac z tempomatu przycisk awaryjnych i rzeczywiscie powinno pasowac bez problemu. Zdjec nie daje mi zalaczyc . Wybieram plik, ktory pojawia sie w odpowiednim okienku i kiedy klikam "wyslij" znika z okienka, ale nie pojawia sie w poscie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 kwietnia 2021, 00:07 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12378
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1051 razy
A gdzie szukasz tej kostki? Trzeba zdjąć skrzynkę centralną z mocowań i szukać głęboko za nią. W T4 jest I tak dobrze, ja musiałem u siebie ciągnąć wiązkę od wtyczki ECU, bo nie było wiązki wcale ale to z Seata była wiązka.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 kwietnia 2021, 10:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 8 stycznia 2017, 14:04
Posty: 27
model: multivan
silnik: 2.5 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Probowalem grzebac troche na slepo za skrzynka bezpiecznikow bez jej sciagania. Mialem nadzieje wymacac w pekach przewodow wolna kwadratowa kostke 4-o pinowa. Jutro wroce do poszukiwan. pozostanie temat przejsciowki, bo z tempomatu wychodza cztery przewody zakonczone wtyczka/kostka w ukladzie liniowym. w sklepie VW original juz nie do dostania. Pozostaje uciac kostki i poskrecac przewody, tego wolalbym uniknac, lub cos dorabiac.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 kwietnia 2021, 21:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2390
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 191 razy
Pomógł: 209 razy
Jak nie do dostania, jak ja kupowałem (za krocie) z dwa miesiące temu w ASO w W-wie na ul. Radzymińskej wtyczkę, którą potrzebujesz, aby wpiąć się swoim tempomatem w wiązkę auta. U mnie było tak blisko grodzi, że nie szło polutować innej wtyczki, musiałem ok. 50zł wydać za pół złączki 4-pinowej.
Pewnie pisałeś o liniowej nie do dostania? Ale jakie to ma znaczenie jak potrzebujesz kwadratową do wpięcia w wiązkę auta?
Kup i zmień wtyczkę w tempomacie.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 kwietnia 2021, 17:05 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12378
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1051 razy
Ja bez problemu lutowałem tą wtyczkę (tzn obciąłem i zrobiłem wiązkę z kabli z odzysku do manetki) w warunkach polowych, więc jak się chce to można to zrobić :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 kwietnia 2021, 20:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
U mnie ta kostka była na zakończeniu dywanu, wykładziny i było ja widać bez zdejmowania skrzynki bezpieczników popatrz bo może wpadła ci za wykładzinę.
Ja u siebie też kostkę od ciołem i zlutowałem wiązką do manetki i w razie W jest przy manetce kostka którą można rozpiąć.
Pozdrawiam i Powodzenia Życzę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 czerwca 2021, 17:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 12:19
Posty: 41
Lokalizacja: NRW
model: LONG
silnik: 2,5 TDI 102 PS

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nie wiecie moze czy podejdzie przelacznik zespolony od Passata B5, albo golfa 4? Bo te mozna kupic za grosze z funkcja tempomatu i obslugi FIS


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 czerwca 2021, 19:53 
Offline
Wybitny Twórca Postów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12378
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 331 razy
Pomógł: 1051 razy
Nie, tylko B4, golf 3 itd


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 czerwca 2021, 17:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 12:19
Posty: 41
Lokalizacja: NRW
model: LONG
silnik: 2,5 TDI 102 PS

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
No to lipa,szukam dalej...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 czerwca 2021, 11:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1739
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 220 razy
Jak manetka taka droga, to może lepiej naprawić starą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 lipca 2021, 11:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 12:19
Posty: 41
Lokalizacja: NRW
model: LONG
silnik: 2,5 TDI 102 PS

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nie mam tempomatu, dlatego nie ma co naprawiac, ale widze ciezki temat ze znalezieniem, a nie kombinowal nikt jeszcze z adaptacja/motazem/przerobka manetek od czegos bardziej dostepnego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 lutego 2022, 09:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 3 grudnia 2011, 22:40
Posty: 9
model: T4
silnik: 2,5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ja spróbuję z manetki MFA z Golfa III wyprodukować manetkę tempomatu, zmyję napisy i zamontuję końcówkę prawej manetki na lewą stronę. może się uda.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 lipca 2024, 22:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 października 2019, 20:18
Posty: 36
model: 3x T4
silnik: AXG,AJT,1Y

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Probe041 napisał(a):
To zależy od rocznika, na ecu msa RES robi to co powinien (RESTORE) czyli przywraca zapamiętaną wcześniej prędkość, na edc15 trzymanie przełącznika w tej pozycji powoduje zwalnianie auta na tempomacie.


Tak wiem, że trochę źle napisałeś. Właśnie zrobiłem tempomat w swoim blaszaku.

Z tego co napisałeś wnioskuję, że mam ecu edc15, tak działa mi właśnie tempomat. Trzymając RES auto przyspiesza, trzymając SET auto zwalnia. Jadąc np 100km/h na tempomacie naciskam lekko hamulec, auto zwalnia do np 80 km/h naciskając RES auto nie przyspieszy z powtotem do 100 km/h, tylko jedzie 80. Czy da się jakoś w vcds zmienić by po naciśnięciu RES auto osiągnęło prędkość jak przed naciśnięciem hamulca czyli 100 km/h? Jak w prawilnym tempomacie? Mam jeszcze jedno t4 z fabrycznym tempomatem, tam po naciśnięciu RES przyspiesza do prędkości przed hamowaniem.


Swoją drogą widzieliście tak zrobione guziczki?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB