T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 grudnia 2018, 11:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
DIN 6.3 mm to są moim zdaniem konektory do kostki/podstawki przekaźnika.
Co do oprawek na bezpieczniki to doczytałem się właśnie, że brałeś przewody z konektorami z odzysku. Wyjaśniałoby to przyczynę sygnalizowanego przez Ciebie lekkigo spadku napięcia po zinstalowaniu bezpieczników.
Będę zatem szukał



Za ten wpis autor Adampio podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 stycznia 2019, 22:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Najpierw do @Adminów, wiem że się nie pisze postu pod wcześniejszym swoim, ale tu dużo czasu upłynęlo i chyba silnik nie sygnalizuje że nastąpiła edycja

Kolejne pytanie do Stercia:
czemu slużą dodatkowe bezpieczniki, dokładane przez Ciebie? Jesli dobrze rozumiem schemat to prąd zasilajacy żarówki reflektorowe podawany z dolożonych przekaźników idzie na czerwoną kostkę J i przez złącza wewnętrzne płyty przekaźników trafia do fabrycznych bezpieczników, a stamtąd (przez żółte kostki A1 i A2) idzie na gniazda żarówek.
Wtedy te dodatkowe bezpieczniki byłyby szeregowo z już istniejącymi i stąd pytanie jaka jest ich rola?



Za ten wpis autor Adampio podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 stycznia 2019, 22:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 9 lipca 2016, 20:28
Posty: 260
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
model: Groszek TDI
silnik: 2,5 TDI AJT 138KM

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 73 razy
Adampio
Prąd zasilający żarówki, podawany jest bezpośrednio z akumulatora przez dołożonye przekaźniki i na ten odcinek dokłada się bezpośrednio dodatkowo bezpiecznik.
Istniejąca instalacja świateł z fabrycznymi bezpiecznikami, pełni funkcję sterowania pracą przekaźnika.



Za ten wpis autor mirek13 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 stycznia 2019, 22:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@mirek13: poczytaj dokladniej co zrobił Wątkotfurca czyli @Sterciu.
Ja zrozumialem, że wciął sie pomiędzy pająka a kostkę J (czerwoną w prawym dolnym rogu, patrzac od strony przekaźników), w bialy i żółty przewód zasilajacy żarówki. Że można zrobjć inaczej dobrze wiem.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 stycznia 2019, 22:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 9 lipca 2016, 20:28
Posty: 260
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
model: Groszek TDI
silnik: 2,5 TDI AJT 138KM

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 73 razy
tak wciął się, po to, żeby przekaźniki mieć w środku i tak było w jego sposobie instalacji, ale do zasilania lamp ciągną nowe przewody bezpośrednio z aku i na nie dokładał bezpieczniki.
Sterciu napisał(a):
... Aby zrobic to tak zeby w miare wyglądało i nie było pełno dziwnych kabli po maską to zrobiłem to w ten sposób iż kable ciągnięte były oryginalną wiązką do wnętrza (kabiny) auta. Nie kazdemu pewnie bedzie chciało sie tak robic , ale co kto lubi ;).

Przekazniki montujemy w kabinie , praktycznie wszystko robimy w kabinie , jedynie musimy przeciągnąc od akumulatora dwa przewody do kabiny. Podłaczamy się pod dwa przewody , zółty i biały idące od manetek kierunkowskazów/swiateł drogowych. Poprostu najprościej to je przeciąc i jezeli bedą za krótkie do gniazda przekazników to dolutować i przedłuzyc (Ja zrobiłem ciut inaczej)...



Za ten wpis autor mirek13 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2019, 12:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@mirek13:
a mógłbyś w takim razie skomentować to:

Sterciu napisał(a):
Teraz podlączenie przekaznika:

styk 30 - plus z akumulatora
styk 86 - masa
styk 85 - zółty/biały kabel idący z przełącznika
styk 87 - zółty/biały kabel idący do skrzynki centralnej

Kabel zółty - swiatła mijania
Kabel biały - światła drogowe


(rozspiska biegunów przekaźnika moja, z Sieci)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor Adampio podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2019, 13:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 marca 2018, 21:07
Posty: 41
Lokalizacja: Krzeszowice
model: Na pewno Syncro
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
A nie lepiej byłoby wpiąć się tymi przekaźnikami pod maską w przewody idące do lampy? Tak aby wyjście z przekaźnika doprowadzić do żarówki a żółty/biały kabel używać tylko do sterowania przekaźnikami?


_________________
pozdrawiam
Przemek



Za ten wpis autor przemia podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2019, 13:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Adampio - pewnie chodzi o możliwość uszkodzenia izolacji dołożonego przewodu na odcinku akumulator - styk 30, przy założeniu wyłączonych świateł.
Ot tak dla zdwojonego bezpieczeństwa ;)
Przemia - tak właśnie jest to zrobione


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2019, 13:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 marca 2018, 21:07
Posty: 41
Lokalizacja: Krzeszowice
model: Na pewno Syncro
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
A to sorry. Nie zrozumiałem koncepcji.


_________________
pozdrawiam
Przemek



Za ten wpis autor przemia podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2019, 14:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Przemia - tak właśnie jest to zrobione
Niech się @Sterciu wypowie, ale moim zdaniem i tak i nie. Skoro wyjście 87 przekaźnika idzie do centralki (konkretnie do czerwonej wtyczki J) to dalej zasilanie idzie do żarówek po starej instalacji, czyli przez fabryczne bezpieczniki i przewody 1,5 mm2 (dane z znalezionego w Sieci schematu do rocznika '95).
Wydawałby się więc, że lepiej dać odrębne/nowe przewody 2,5mm2 od przekaźnika do żarówki (tak jak sugeruje @przemia) ale rozumiem, że @Sterciu empirycznie dowiódł, że krytyczny dla jasności lamp jest spadek napięcia na pająku a nie na przewodach i szkoda czasu na aż taką fatygę?



Za ten wpis autor Adampio podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2019, 16:25 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 9 lipca 2016, 20:28
Posty: 260
Lokalizacja: Łódź/Tuszyn
model: Groszek TDI
silnik: 2,5 TDI AJT 138KM

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 73 razy
Adampio
Sterciu napisał(a):
Jeszcze bede musiał gniazda bezpieczników załozyc po drodze z aku do przekazników...

Masz rację, jeśli Sterciu dał najpierw bezpieczniki na drodze aku-przekaźnik, a następnie puścił "nowy" prąd, po starych kablach, przez drugi bezpiecznik w skrzynce do żarówek.
No chyba, że stary bezpiecznik jest w instalacji przed pająkiem, bo Sterciu wcinał się w instalację już za pająkiem, tego nie wiem.
Jeśli jednak bezpiecznik jest za pająkiem, to rzeczywiście jest to przerost zabezpieczeń nad napięciem i przyznaję Ci 100% racji :)


Ostatnio edytowano poniedziałek, 7 stycznia 2019, 19:47 przez mirek13, łącznie edytowano 2 razy


Za ten wpis autor mirek13 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2019, 17:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 26 marca 2018, 21:07
Posty: 41
Lokalizacja: Krzeszowice
model: Na pewno Syncro
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Nie wiem jak są bezpieczniki w t4 czy przed czy za pająkiem ale należy dopilnować aby był zarówno w układzie żarówki jak i cewki przekaźnika. A to dwa osobne obwody.


_________________
pozdrawiam
Przemek



Za ten wpis autor przemia podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 stycznia 2019, 19:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Nie rozumiem czemu z tak błahego powodu robicie takie zamieszanie. Adampio jeżeli chcesz zrobić tak jak zrobił to Sterciu, to rób tak jak on. Tylko sprawdź czy napięcie do lamp nie zmniejszyło się( stare instalacje).Jeżeli masz stratę napięcia na starych instalacjach robisz tak jak Przemia. Masz wtedy 100% pełne napięcie na lampie. Koniec kropka, temat skończony, bo nowi będą mieli dopiero zagwozdkę z tak prostym tematem.



Za ten wpis autor bigos1966 podziękowali: 2 Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14) • niebieski-n2 (poniedziałek, 7 stycznia 2019, 20:30)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 29 stycznia 2019, 09:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2014, 23:49
Posty: 144
Lokalizacja: Śląsk
model: VW T4 *2
silnik: 2,5 TDI AUF+ ACV+

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 92 razy
Witam. Po przeczytaniu waszych postów zrobiłem gotową wiązkę z przekaźnikami do świateł mijania i długich. Montaż w aucie bez ucinania, lutowania, tylko przekładamy piny z kostki czerwonej, kabel biały i żółty. Zasilanie przekaźników wtyczką czerwoną do złącza kl30. Masa wtyczką brązową do złącza okrągłego masy.
Przekaźniki wraz z bezpiecznikami zamontowane nad skrzynką główną, są tam mocowani pod ori podstawki.
Efekt, przedtem napięcie 11,5v na żarówce, po zabiegu 13,5v. Światła naprawdę świecą dużo lepiej. Polecam.
Zdjęcia jak ogarnę zamieszczę.
Jakby ktoś chciał to pomogę.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor Stanley70 podziękowali: 3 Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14) • rafflex (niedziela, 10 lutego 2019, 12:27) • słowik (niedziela, 10 lutego 2019, 12:15)
  Statystyki: 13.64%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 09:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie masz więcej takich zestawów, chętnie bym nabył bo sam się za to zabrać nie mogę ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 11:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Super, ja też był bym zainteresowany takim zestawem jak by był do sprzedania.



Za ten wpis autor slawi75td podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 12:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 grudnia 2016, 19:22
Posty: 1063
Lokalizacja: KTW
model: Caravelle
silnik: 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 132 razy
A akurat wczoraj szukałem gratów i podpytywałem Notriego.

Dopisuję się do powyższej listy :)



Za ten wpis autor Dudu$ podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 12:36 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Ja też jestem zainteresowany:)



Za ten wpis autor vwpitek podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 12:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Stanley70 napisał(a):
....
Jakby ktoś chciał to pomogę.


Na wtorek się wyrobisz?
Bo ja też chcę


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor rafflex podziękował: Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 10 lutego 2019, 13:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 2 marca 2014, 23:49
Posty: 144
Lokalizacja: Śląsk
model: VW T4 *2
silnik: 2,5 TDI AUF+ ACV+

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 92 razy
Jest to zestaw z wtyczkami do lifta. W starszych nie wiem czy są te same wtyczki masy i kl30.
Mam podstawki, wtyczki na parę zestawów (blisko mam ogromny autozłom w Radostowicach). Myślę, że w miarę możliwości zrobię.



Za ten wpis autor Stanley70 podziękowali: 3 Jurand507 (piątek, 1 grudnia 2023, 08:30) • Maxx72 (niedziela, 23 maja 2021, 22:14) • Probe041 (niedziela, 10 lutego 2019, 13:35)
  Statystyki: 13.64%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 169 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB