T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Kodowanie Licznika
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=15&t=59
Strona 3 z 4

Autor:  Ryś [ piątek, 30 września 2011, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Zegary działają juz jak dawniej, a przyczyną było prawdopodobne kręcenie nimi w przeszłości. Elektryk wlutował nową pamięć i wgrał wsad. Dzięki za podpowiedzi ;) i szerokości!!!

Autor:  BEN [ niedziela, 18 grudnia 2011, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Czy 1/2 fis kodowana jest jako aktywne MFA ??

Autor:  BUNIEK [ niedziela, 18 grudnia 2011, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

BEN napisał(a):
Czy 1/2 fis kodowana jest jako aktywne MFA ??


Przy 1/2 fis jest MFA uaktywnienie przez dodanie do kodu licznika +8

Autor:  chemik211 [ niedziela, 18 grudnia 2011, 20:59 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

A czy jak licznik teoretycznie nie ma mfa (licznik niebieski bez can w benzynie) da się aktywować mfa????

Autor:  BUNIEK [ niedziela, 18 grudnia 2011, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

chemik211 napisał(a):
A czy jak licznik teoretycznie nie ma mfa (licznik niebieski bez can w benzynie) da się aktywować mfa????


Tego nie próbowałem bo nie było sensu, niby na czym mają być wyświetlane informacje MFA i licznik raczej nie przyjnie kodowania.

Autor:  chemik211 [ niedziela, 18 grudnia 2011, 23:45 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

BUNIEK napisał(a):
chemik211 napisał(a):
A czy jak licznik teoretycznie nie ma mfa (licznik niebieski bez can w benzynie) da się aktywować mfa????


Tego nie próbowałem bo nie było sensu, niby na czym mają być wyświetlane informacje MFA i licznik raczej nie przyjmie kodowania.

licznik przecież ma wyświetlacz i na nim może wyświetlać funkcje mfa, tak jak to jest w seryjnych licznikach z mfa, a gdzie się ten kod podaje co jest opisane ???

Autor:  BEN [ poniedziałek, 19 grudnia 2011, 09:41 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Małe uzupełnienie do listy kodowania zamieszczonej przez Buniek:
T4 od 05/2000
Te stoją pierwsze obojga cyfr (1 i 2) dla wyposażeń dodatkowych. Następujące wartości obowiązują przy:
00 - żadne wyposażenie dodatkowe nie aktywuje
01 - ogłoszenie zużycia się okładziny hamulca aktywuje
02 - ostrzeżenie nie zapięte pasy aktywuje
04 - Brak płynu do spryskiwacza aktywuje
08 - Multi ogłoszenie funkcja MFA () aktywuje
16 - nawigacja
Przykład:
Ogłoszenie zużycia się okładziny hamulca i ostrzeżenie brak płynu do spryskiwacza aktywuje -> cyfry 1 i 2 = 01 + 04 = 05
Niemcy -> cyfry 3 = 0
WIV z G266 -> cyfra 4 = 1
Impuls dla licznika 3407 -> cyfry 5 = 2
Liczba kodująca brzmi więc 05012.

I pytanie dodatkowe o cyfrę 4 jak czytać i rozumieć hasło: PR- numer QG0(1)-temperatur G266
4. cyfra odpowiada za interwały przeglądu. Następujące wartości obowiązują przy tym:
0 - pojazdy z stałymi interwałami przeglądu bez sygnału dla poziomu oleju / PR- numer QG0-temperatur G266 ()
1 - pojazdy z zmiennymi interwałami przeglądu z sygnałem dla poziomu oleju / PR- numer QG1-temperatur G266 ()
2 - pojazdy z stałymi interwałami przeglądu z sygnałem dla poziomu oleju / PR- numer QG0-temperatur G266 ()
3 - pojazdów bez ogłoszenia interwału serwisu USA (, Canada)

Tłumaczenie ;) na nasze oryginał tu: http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument#Codierung

Autor:  wilu8 [ poniedziałek, 19 grudnia 2011, 15:02 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Chemik Jedynie to myśle że próba zmiany wsadu mogła by cos bliżej pokazać .
Na pewno wiem że odwrotnie to działa czyli licznik z mfa można przerobić na bez mfa

Autor:  przemo99 [ sobota, 21 kwietnia 2012, 17:02 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Witajcie , jestem od kilku dni ponownie posiadaczem t4 i z dużym zainteresowaniem i zapałem czytam różne wątki na tym forum i chłonę zawartą w nich wiedzę, min. zainteresowało mnie dołożenie do mojego auta tempomatu, a po przeczytaniu tego wątku może również zmiana licznika na posiadający 1/2 fiz, bo to chyba prostsza operacja. Aktualnie mam normalny licznik bez wyświetlacza. I tu moje pytanie, gdyż nadal mam wątpliwości: czy możliwe jest przeprogramowanie licznika z passata B5-anglika ( gdyż te są śmiesznie tanie - 50-60zł na Allegro i można niskim kosztem z nimi poeksperymentować ) tak aby w moim t4 2,5i AET rok 11.88 model 99 z licznikiem po lifcie - niebieskie podświetlenie, działał wyświetlacz i pokazywał prawidłowe parametry?? Oczywiście pozostaje kwestia tarcz ale jeśli wszystko by zadziałało to mogę je przełożyć ze starego. Jeśli tak to na co powinienem zwrócić uwagę poszukując odpowiedniego licznika ( czy może wystarczy dowolny ), oraz jakie komponenty będą jeszcze potrzebne oczywiście oprócz odpowiedniego okablowania i manetek? Następne pytanie czy w wersji benzynowej uruchomienie tempomatu jest tak samo proste jak w opisywanym na forum dieslu, czyli wymiana manetki na sterującą, odpowiedni przewód i czary mary VAGiem?

Autor:  chemik211 [ sobota, 21 kwietnia 2012, 20:30 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

przemo99 |Auto masz bez CAN więc 1/2fiz nie będzie działać, mam schematy i tempomat niestety nam zostaje podciśnieniowy, a to już większa rzeźba

Autor:  przemo99 [ sobota, 21 kwietnia 2012, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Dzięki chemik211 za fachową odpowiedź, choć przyznam ze rozwiałeś moje marzenia <h> . A już miałem nadzieje na zabawę.

Autor:  chemik211 [ niedziela, 22 kwietnia 2012, 08:57 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Ja myslałem nad licznikiem już z pełnym fiz ale jak to wszystko przeszperałem to zwątpiłem, jest szansa dla nas na alegro był kiedyś komp z wiązką taki który by działał z fiz , co do tempomatu to tez się uda ale daj mi jeszcze z miesiąc czasu z kumplem pracujemy nad tym gdyż nasza przepustnica to obsłuży i teraz kombinuje jak to podłączyć, na pewno będą do zmiany czujniki przy pedale stopu i sprzęgła

Autor:  wilu8 [ niedziela, 22 kwietnia 2012, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Są niebieskie z pełnym fisem passat/golf ale trafić ciężko

Autor:  chemik211 [ niedziela, 22 kwietnia 2012, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

wilu8 Są tylko co mi z niego, za duzo kombinacji, wstawiasz od vr6 z fiz i po problemie takie liczniki org chodza po 250-300zł

Autor:  ostryt4 [ czwartek, 24 kwietnia 2014, 13:28 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Witam.
W najbliższym czasie stawiam auto na swap z ABL na AFN.
Z tego co wyczytałem czeka mnie zabawa w przkodowanie licznika (niebieski), raczej z CAN bo vag się łączy z zegarami.
Dawca miał silnik spięty z automatyczną skrzynią, teraz będzie współpracował z maunualną, czy w związku z tym czeka mnie jakieś dodatkowe przekodowywanie ?

Autor:  Probe041 [ piątek, 25 kwietnia 2014, 11:23 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Jeśli masz teraz 1.9td i niebieskie zegary to na pewno nie mają CAN.

Jedyne co bedziesz musiał zrobić to zmienić kodowanie zegarow vagiem, instruments > coding na wyglądające tak XXX4X (X to dotychczasowe wartości)
U mnie jest takie: 01141 i działa :-D

Jeśli chodzi o automat to trzeba wejść w engine > coding i ostatnią cyfrę zmieniasz z 1 na 2.

Autor:  ostryt4 [ piątek, 25 kwietnia 2014, 11:37 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Immo powiązane jest z zegarami bo po wypięciu wtyczek blokuje silnik, ale skoro mówisz że są bez CAN to pewnie tak jest, dawca pracował normalnie bez zegarów dopiero po odpięciu puszki Immo silnik gasł.
Ok, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Autor:  urq [ sobota, 22 listopada 2014, 19:45 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Panowie, potrzebuję pomocy... nie mogę przekodować zegarów, wchodzę w licznik - kodowanie -wbijam kod 08152 i dostaje komunikat, że nie da się tego zrobić...
Założyłem licznik z passata, niebieskie zegary z MFA, przebieg udało mi się ustawić, ale za chiny nie idzie go przekodować tak jak chcę...
Jak wchodzę w licznik to jest zakodowany jako 00152, czyli jak mój stary oryginał...
Używam VAG 5053 ten nowy od Viaken-a...
Mógłby mnie ktoś naprowadzić, co robię źle, lub chętnie wyślę do kogoś te zegary coby mi przekodował jak powinno być, pod silnik ACV z MFA (nie FIS) odpłatnie oczywiście...
Manetki właściwe już zamontowane i wpięte..
Do tego wyświetla mi się ikonka z samochodzikiem który ma w środku kluczyk, domyślam się, że to immo, też bym się chętnie tego pozbył.. <59> tej ikonki znaczy się...
Pomoże ktoś??

Edit: a czy nie jest tak, że MFA zacznie cokolwiek pokazywać, dopiero po przejechaniu jakiegoś odcinka??, bo u mnie jest napis MFA, ale klikam manetką i nic się nie zmienia na wyświetlaczu... a może trzeba pociągnąć sygnał spalania z ecu do zegarów, ale myślałem, że ACV z 99r już ma to wszystko w "standardzie"...

Autor:  urq [ poniedziałek, 24 listopada 2014, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

Spróbuję jeszcze z jednym pytaniem: jaki powinien być kod w niebieskim liczniku z passata z MFA ??
Może ktoś wie, wpisałbym go, tylko przedostatnią cyferkę zamienił z 4 na 5 i powinno hulać..

Autor:  slimak [ poniedziałek, 24 listopada 2014, 20:17 ]
Tytuł:  Re: Kodowanie Licznika

urq napisał(a):

Edit: a czy nie jest tak, że MFA zacznie cokolwiek pokazywać, dopiero po przejechaniu jakiegoś odcinka??, bo u mnie jest napis MFA, ale klikam manetką i nic się nie zmienia na wyświetlaczu... a może trzeba pociągnąć sygnał spalania z ecu do zegarów, ale myślałem, że ACV z 99r już ma to wszystko w "standardzie"...


MFA pokazuje spalanie po przejechaniu krótkiego odcinka ale na ruchy manetki powinien reagować zmianą wyświetlanych informacji. Niestety sygnał spalania trzeba ciągnąc z ECU do zegarów.

Strona 3 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/