T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 września 2011, 20:20 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Zegary działają juz jak dawniej, a przyczyną było prawdopodobne kręcenie nimi w przeszłości. Elektryk wlutował nową pamięć i wgrał wsad. Dzięki za podpowiedzi ;) i szerokości!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 20:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Czy 1/2 fis kodowana jest jako aktywne MFA ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 20:15 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
BEN napisał(a):
Czy 1/2 fis kodowana jest jako aktywne MFA ??


Przy 1/2 fis jest MFA uaktywnienie przez dodanie do kodu licznika +8



Za ten wpis autor BUNIEK podziękował: BEN (niedziela, 18 grudnia 2011, 20:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 20:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A czy jak licznik teoretycznie nie ma mfa (licznik niebieski bez can w benzynie) da się aktywować mfa????


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 21:40 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
chemik211 napisał(a):
A czy jak licznik teoretycznie nie ma mfa (licznik niebieski bez can w benzynie) da się aktywować mfa????


Tego nie próbowałem bo nie było sensu, niby na czym mają być wyświetlane informacje MFA i licznik raczej nie przyjnie kodowania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 grudnia 2011, 23:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
BUNIEK napisał(a):
chemik211 napisał(a):
A czy jak licznik teoretycznie nie ma mfa (licznik niebieski bez can w benzynie) da się aktywować mfa????


Tego nie próbowałem bo nie było sensu, niby na czym mają być wyświetlane informacje MFA i licznik raczej nie przyjmie kodowania.

licznik przecież ma wyświetlacz i na nim może wyświetlać funkcje mfa, tak jak to jest w seryjnych licznikach z mfa, a gdzie się ten kod podaje co jest opisane ???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Ostatnio edytowano poniedziałek, 19 grudnia 2011, 09:34 przez mora, łącznie edytowano 3 razy
ort. i literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 09:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Małe uzupełnienie do listy kodowania zamieszczonej przez Buniek:
T4 od 05/2000
Te stoją pierwsze obojga cyfr (1 i 2) dla wyposażeń dodatkowych. Następujące wartości obowiązują przy:
00 - żadne wyposażenie dodatkowe nie aktywuje
01 - ogłoszenie zużycia się okładziny hamulca aktywuje
02 - ostrzeżenie nie zapięte pasy aktywuje
04 - Brak płynu do spryskiwacza aktywuje
08 - Multi ogłoszenie funkcja MFA () aktywuje
16 - nawigacja
Przykład:
Ogłoszenie zużycia się okładziny hamulca i ostrzeżenie brak płynu do spryskiwacza aktywuje -> cyfry 1 i 2 = 01 + 04 = 05
Niemcy -> cyfry 3 = 0
WIV z G266 -> cyfra 4 = 1
Impuls dla licznika 3407 -> cyfry 5 = 2
Liczba kodująca brzmi więc 05012.

I pytanie dodatkowe o cyfrę 4 jak czytać i rozumieć hasło: PR- numer QG0(1)-temperatur G266
4. cyfra odpowiada za interwały przeglądu. Następujące wartości obowiązują przy tym:
0 - pojazdy z stałymi interwałami przeglądu bez sygnału dla poziomu oleju / PR- numer QG0-temperatur G266 ()
1 - pojazdy z zmiennymi interwałami przeglądu z sygnałem dla poziomu oleju / PR- numer QG1-temperatur G266 ()
2 - pojazdy z stałymi interwałami przeglądu z sygnałem dla poziomu oleju / PR- numer QG0-temperatur G266 ()
3 - pojazdów bez ogłoszenia interwału serwisu USA (, Canada)

Tłumaczenie ;) na nasze oryginał tu: http://www.t4-wiki.de/wiki/Kombiinstrument#Codierung



Za ten wpis autor BEN podziękował: urq (poniedziałek, 10 listopada 2014, 22:43)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 15:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Chemik Jedynie to myśle że próba zmiany wsadu mogła by cos bliżej pokazać .
Na pewno wiem że odwrotnie to działa czyli licznik z mfa można przerobić na bez mfa


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 kwietnia 2012, 17:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 13 października 2011, 12:20
Posty: 27
Lokalizacja: Szczecin
model: t4
silnik: AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witajcie , jestem od kilku dni ponownie posiadaczem t4 i z dużym zainteresowaniem i zapałem czytam różne wątki na tym forum i chłonę zawartą w nich wiedzę, min. zainteresowało mnie dołożenie do mojego auta tempomatu, a po przeczytaniu tego wątku może również zmiana licznika na posiadający 1/2 fiz, bo to chyba prostsza operacja. Aktualnie mam normalny licznik bez wyświetlacza. I tu moje pytanie, gdyż nadal mam wątpliwości: czy możliwe jest przeprogramowanie licznika z passata B5-anglika ( gdyż te są śmiesznie tanie - 50-60zł na Allegro i można niskim kosztem z nimi poeksperymentować ) tak aby w moim t4 2,5i AET rok 11.88 model 99 z licznikiem po lifcie - niebieskie podświetlenie, działał wyświetlacz i pokazywał prawidłowe parametry?? Oczywiście pozostaje kwestia tarcz ale jeśli wszystko by zadziałało to mogę je przełożyć ze starego. Jeśli tak to na co powinienem zwrócić uwagę poszukując odpowiedniego licznika ( czy może wystarczy dowolny ), oraz jakie komponenty będą jeszcze potrzebne oczywiście oprócz odpowiedniego okablowania i manetek? Następne pytanie czy w wersji benzynowej uruchomienie tempomatu jest tak samo proste jak w opisywanym na forum dieslu, czyli wymiana manetki na sterującą, odpowiedni przewód i czary mary VAGiem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 kwietnia 2012, 20:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
przemo99 |Auto masz bez CAN więc 1/2fiz nie będzie działać, mam schematy i tempomat niestety nam zostaje podciśnieniowy, a to już większa rzeźba


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 kwietnia 2012, 22:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 13 października 2011, 12:20
Posty: 27
Lokalizacja: Szczecin
model: t4
silnik: AET

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Dzięki chemik211 za fachową odpowiedź, choć przyznam ze rozwiałeś moje marzenia <h> . A już miałem nadzieje na zabawę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 kwietnia 2012, 08:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ja myslałem nad licznikiem już z pełnym fiz ale jak to wszystko przeszperałem to zwątpiłem, jest szansa dla nas na alegro był kiedyś komp z wiązką taki który by działał z fiz , co do tempomatu to tez się uda ale daj mi jeszcze z miesiąc czasu z kumplem pracujemy nad tym gdyż nasza przepustnica to obsłuży i teraz kombinuje jak to podłączyć, na pewno będą do zmiany czujniki przy pedale stopu i sprzęgła


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 kwietnia 2012, 20:37 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Są niebieskie z pełnym fisem passat/golf ale trafić ciężko


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 kwietnia 2012, 21:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
wilu8 Są tylko co mi z niego, za duzo kombinacji, wstawiasz od vr6 z fiz i po problemie takie liczniki org chodza po 250-300zł


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 kwietnia 2014, 13:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Witam.
W najbliższym czasie stawiam auto na swap z ABL na AFN.
Z tego co wyczytałem czeka mnie zabawa w przkodowanie licznika (niebieski), raczej z CAN bo vag się łączy z zegarami.
Dawca miał silnik spięty z automatyczną skrzynią, teraz będzie współpracował z maunualną, czy w związku z tym czeka mnie jakieś dodatkowe przekodowywanie ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 kwietnia 2014, 11:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jeśli masz teraz 1.9td i niebieskie zegary to na pewno nie mają CAN.

Jedyne co bedziesz musiał zrobić to zmienić kodowanie zegarow vagiem, instruments > coding na wyglądające tak XXX4X (X to dotychczasowe wartości)
U mnie jest takie: 01141 i działa :-D

Jeśli chodzi o automat to trzeba wejść w engine > coding i ostatnią cyfrę zmieniasz z 1 na 2.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękowali: 2 djsasan (poniedziałek, 25 marca 2024, 23:49) • urq (poniedziałek, 10 listopada 2014, 22:46)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 kwietnia 2014, 11:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Immo powiązane jest z zegarami bo po wypięciu wtyczek blokuje silnik, ale skoro mówisz że są bez CAN to pewnie tak jest, dawca pracował normalnie bez zegarów dopiero po odpięciu puszki Immo silnik gasł.
Ok, zobaczymy co z tego wyjdzie.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 listopada 2014, 19:45 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 16 sierpnia 2012, 18:44
Posty: 194
Lokalizacja: WGM
model: T4 x 2
silnik: AJT, ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 3 razy
Panowie, potrzebuję pomocy... nie mogę przekodować zegarów, wchodzę w licznik - kodowanie -wbijam kod 08152 i dostaje komunikat, że nie da się tego zrobić...
Założyłem licznik z passata, niebieskie zegary z MFA, przebieg udało mi się ustawić, ale za chiny nie idzie go przekodować tak jak chcę...
Jak wchodzę w licznik to jest zakodowany jako 00152, czyli jak mój stary oryginał...
Używam VAG 5053 ten nowy od Viaken-a...
Mógłby mnie ktoś naprowadzić, co robię źle, lub chętnie wyślę do kogoś te zegary coby mi przekodował jak powinno być, pod silnik ACV z MFA (nie FIS) odpłatnie oczywiście...
Manetki właściwe już zamontowane i wpięte..
Do tego wyświetla mi się ikonka z samochodzikiem który ma w środku kluczyk, domyślam się, że to immo, też bym się chętnie tego pozbył.. <59> tej ikonki znaczy się...
Pomoże ktoś??

Edit: a czy nie jest tak, że MFA zacznie cokolwiek pokazywać, dopiero po przejechaniu jakiegoś odcinka??, bo u mnie jest napis MFA, ale klikam manetką i nic się nie zmienia na wyświetlaczu... a może trzeba pociągnąć sygnał spalania z ecu do zegarów, ale myślałem, że ACV z 99r już ma to wszystko w "standardzie"...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 listopada 2014, 20:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 16 sierpnia 2012, 18:44
Posty: 194
Lokalizacja: WGM
model: T4 x 2
silnik: AJT, ACV

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 3 razy
Spróbuję jeszcze z jednym pytaniem: jaki powinien być kod w niebieskim liczniku z passata z MFA ??
Może ktoś wie, wpisałbym go, tylko przedostatnią cyferkę zamienił z 4 na 5 i powinno hulać..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 listopada 2014, 20:17 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
urq napisał(a):

Edit: a czy nie jest tak, że MFA zacznie cokolwiek pokazywać, dopiero po przejechaniu jakiegoś odcinka??, bo u mnie jest napis MFA, ale klikam manetką i nic się nie zmienia na wyświetlaczu... a może trzeba pociągnąć sygnał spalania z ecu do zegarów, ale myślałem, że ACV z 99r już ma to wszystko w "standardzie"...


MFA pokazuje spalanie po przejechaniu krótkiego odcinka ale na ruchy manetki powinien reagować zmianą wyświetlanych informacji. Niestety sygnał spalania trzeba ciągnąc z ECU do zegarów.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB