T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 19:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2012, 16:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
proszę do kosza


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 września 2012, 02:10 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2012, 19:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Witam w sobotni wieczór <beer>
Właśnie wróciłem z logowania i mam przygotowane piękne logi, oto one;
http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_96072.html
http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_96073.html

Mam nadzieję, że wniosą one coś nowego do naszej dyskusji i pomogą w rozwiązaniu zagadki stulecia <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2012, 19:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tu dla porównania moje logi zrobione dzisiaj, samochód od 2000obr idzie ogniem
http://vaglog.rtnet.pl/kenobi2_96010.html
http://vaglog.rtnet.pl/kenobi2_96009.html

i o dziwo wbrew temu co pisał FocusMed u mnie też w grupie 001 komputer wylicza dawkę nie przekraczającą 40mg
jak się przyjrzeć to jedyna ewidentna różnica jest w grupie 003 jeśli chodzi o ilość zasysanego powietrza
u mnie jest realny odczyt z przepływki bardziej stabilny i kalkulowany sporo mniejszy
no i oczywiście turbina pompuje od dołu i porządnie i już przy 2200 zaczyna się otwierać N75 a u ciebie dopiero przy 3100
jeśli odczyt z przepływki jest dobry i tak nieregularny, a turbina tak słabo pompuje to skłaniam się jednak do opcji, że jest ona uszkodzona


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Ostatnio edytowano sobota, 1 września 2012, 20:03 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort. i literówki



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: duzutki (sobota, 1 września 2012, 20:05)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2012, 19:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Przepływka jest pierburka na bank. Nawet jak byłem u tego mechanika, który dał mi kolejną orginalną przepływke, efekt był taki sam.
Cytuj:
jeśli odczyt z przepływki jest dobry i tak nieregularny
Ale tam jest wpięta dioda. Przepływka jest odłączona.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2012, 19:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
no to poczekajmy co inni napiszą
ja już chyba nic więcej nie wymyśle - za małe doświadczenie :oops:


to jeśli to jest z diodą to musiała nie łączyc bo powinien byc odczyt tak jak na początku 1102,9 cały czas
kurcze jakoś mało dokładnie patrzyłem i nie zobaczyłem samego początku - skupiłem się na tym co się niżej dzieje


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2012, 20:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Ja też rozkładam ręce i śmigam na diodzie puki co. Może ktoś coś mądrego jeszcze napisze. Dzięki WIELKIE Kenobi za wszystkie cenne porady <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2012, 20:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Trochę opisaliście się tu (i dokładnie nie czytałem), ale po mojemu trzeba podciągnąć dawkę nastawnikiem bo w logu 001 wrtość 7,6-7,8 jest dość mało ustawiłbym tak na 3-4
No i początek wtrysku do poprawy (albo coś z pompą nie chalo) grupa 004 nie trzyma wartości w logu statycznym, w dynamicznym też to chodzi na pograniczu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2012, 20:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
fachowca dobrze poczytac
chociaż według danych serwisowyh dawka w przedziale 2.2 a 8 nie powinna miec wpływu na osiągi
a czy wiesz jak powinno byc z dawką w dynamice w 001, tak jak pisał FocusMed pod 50 czy tak jak jest u mnie i u duzutkiego pod 40


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 09:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
43mg/R to ja mam w AFNie przy max wciśniętym gazie, co prawda zrobionym na 140KM ale to nadal 4 gary więc ACV powinien podlewać więcej.
Tak jak pisałem wcześniej i jak pisał mikoli dawka jest za niska. mikoli pisze o przestawieniu nastawnia tyle że jak pompa nie była ruszana to nastawnik sam się nie przestawił! Skoro więc dawka spadła to albo coś się dziej z pompą albo ze sterowaniem. Chyba że ktoś zdejmował nastawnik i nie ustawił go tak ja był.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 10:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
to czemu mój jeździ bardzo dobrze na dawce poniżej 40 ??
tak samo ma sintra w wersji z ASB i też jeździ bardzo dobrze

przyspieszenia dokładnie takie jakie ma chmielik w swoim T4 z AFNem ( sprawdzone na wyprawie do Rumunii )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 10:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak by nie patrzeć dobre pytanie, powiem szczerze nie mam pojęcia. Nie mniej jednak tu jest jakiś problem z obliczaniem dawki.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 10:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
więcej doświadczeń zbiorę za dwa tygodnie na zlocie
zabiorę laptopa i porobię logi kilkunastu 2.5TDI i będzie baza do odniesień na przyszłośc


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 11:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Moje sugestie do podanych logów duzutki`ego.

1. Kąt wtrysku do minimalnej korekcji, aby wartości zadane były zbliżone lub takie same jak uzyskujemy.
2. Prawidłowo ustawić dawkę na nastawniku, analogicznie im większa dawka odczytana, tym niższa ilość paliwa dostarczana,
a im niższa wartość odczytana tym większa ilość paliwa. Sprawdzone przeze mnie przy montażu nowego nastawnika, nie jest łatwe do ustawienia, przy wartości ok 8mg/suw, auto było odczuwalnie słabsze i nie puszczało żadnego dymu.
Przy ustawieniu wartości fabrycznej, czyli 5mg/suw wszystko wróciło do normy.
Do ustawiania zastosowałem taki przyrząd :

Obrazek

3. Dawka w dynamice powinna być w okolicach 40mg/suw, proponowałbym prawidłowo ustawić nastawnik i wszystko powinno wrócić do normy z dawką. Od razu wyczyścić nastawnik przy okazji.

Przydatne linki :
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741

http://www.polerowanie-felg.pl/nastawnik

4. Najgorszym faktem jest to, że odcina zasysane powietrze powyżej 2500obr/min. log 3 dynamiczny. Ja tak miałem przy niesprawnej przepływce, tylko że u mnie nie jechał do 2500, a później dostawał niesamowitego kopa i ogromnego batorego z tyłu. Przy nowej boscha, bo pierburg pokazywał jak chciał, wszystko wróciło do normy.

5. A wracając do wiedzy ludzi pracujących w serwisach VW, którzy naprawiają auta metoda prób i błędów, mających własne historię,
nigdy w życiu nie uwierzę w fakt, że auto z odpiętą przepływką jedzie lepiej, jest tak jak wspominał Kenobi, auto ma stała wartość ok 500mg/suw i jest muł niemiłosierny.


_________________
AXG + ANJ



Za ten wpis autor Góral podziękował: duzutki (niedziela, 2 września 2012, 19:38)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 15:30 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 10:15
Posty: 201
Lokalizacja: Jawor-Jastrzębie Zdr.
model: -Latający Holender
silnik: -AJT

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 6 razy
proszę do kosza


Ostatnio edytowano poniedziałek, 3 września 2012, 02:11 przez grehor, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 17:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Kenobi napisał(a):
chociaż według danych serwisowyh dawka w przedziale 2.2 a 8 nie powinna miec wpływu na osiągi
Dane serwisowe są trochę mocno naciągane (chyba), ale u siebie bawiłem się i czym wyższą dawkę ustawiałem (czyli liczba wyświetlana na Vag-u niższa) z dołu lepiej chodził.
Kenobi napisał(a):
a czy wiesz jak powinno byc z dawką w dynamice w 001, tak jak pisał FocusMed pod 50 czy tak jak jest u mnie i u duzutkiego pod 40
Tego nie wiem, bo nawet nie wiem czy w dynamice 40 jest mniej od 50 <sarkastyk>
FocusMED napisał(a):
Skoro więc dawka spadła to albo coś się dziej z pompą albo ze sterowaniem. Chyba że ktoś zdejmował nastawnik i nie ustawił go tak ja był.
Akurat o tym nie myślałem, ale dawkę ma za niską, ale i pompa nie podaba mi się, bo niby w grupie 000 wychodzi że początek wtrysku ok, jednak w grupie 004 już nie trzyma parametrów.
FocusMED napisał(a):
43mg/R to ja mam w AFNie przy max wciśniętym gazie, co prawda zrobionym na 140KM ale to nadal 4 gary więc ACV powinien podlewać więcej.
Nie koniecznie bo to i tak jest dawka na cylinder, a ACV, 1Z,AFN ma podobne ustawienia, czytane Vag-iem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 18:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
A propos rozumienia logów
- przepływomierz
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 3#p1378443
- kąt wtrysku
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 2#p1378812


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: duzutki (niedziela, 2 września 2012, 20:24)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 20:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
To jest ciekawa sytuacja, ja już kilka razy spotkałem się z sytuacją gdzie w TDI Timig kąt jest idealny a w grupie 004 wymagany jest np. 0.5 ATDC a rzeczywisty 1.5 BTDC co nam daje 2 stopie rozjazdu. Podejrzewam że w takiej sytuacji może to być jakiś problem z zaworem regulacyjnym początku tłoczenia ale to moje przypuszczenia.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 20:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Cytuj:
Moje sugestie do podanych logów duzutki`ego.


Dzięki Góral za podpowiedzi. Postaram się tym zająć jutro po robocie. Nastawnika raczej nikt nie ruszał, bo kilka miesięcy temu czyściłem go osobiście i robiłem znaki. A sprwedziłem to już dawno. Ale czy można zmienić dawkę za pomocą programu diagnostycznego? Nie wiem jakiego progranu używali w warsztacie w którym byłem w Polsce, ale może oni coś namieszali i sami nie wiedzieli co. I może teraz gościu w warsztacie u którego byłem ostatnio powiedział, że to wtryski za mało paliwa podają, a to sterownik ma za małe wartości ustawione i stąd to całe zamieszanie. Ale dowiemy się jutro. Będę informował na bieżąco. <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 22:06 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Ja tez zakładałem nastawnik na znaki, wystarczyło minimalne przesuniecie o 0,1mm i wszystko się diametralnie zmieniało.
Raz było za dużo, a raz za mało. Wyreguluj zgodnie z opisem ode mnie, na vag`a, wtedy zobaczymy jakie będą dawki dynamiczne.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 22:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
czy da sie zrobic podobne logi w starym AAF benzyna i czy ktos na forum jest w stanie je przetlumaczyc na jezyk zrozumialy?


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB