T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 18:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zrozumieć Logi
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 20 sierpnia 2012, 21:16 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem <england>
Mam nadzieję,że znajdzie się ktoś, kto jest w stanie wyjaśnić w miarę jasno jak zrozumieć logi.
Jestem świeżo po zrobieniu logów w moim "pomarańczaku" i za nic nie jestem w stanie ich pojąć.
Robiłem je po raz pierwszy, więc na pewno dają dużo do życzenia.
Na pewno nie tylko mnie się to przyda, z pewnością wielu forumowiczów z tego skorzysta.
Oto moje logi
http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_94749.html
http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_94750.html
http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_94751.html
http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_94752.html
Będę bardzo wdzięczny za objaśnienie na co tak naprawdę zwrócić uwagę i co jest tu nie tak.
A może ktoś umieści logi z prawidłowymi wartościami i wtedy każdy mógłby sobie porównać własne <good>
Z góry wielkie dzięki <hi>


Ostatnio edytowano wtorek, 21 sierpnia 2012, 16:03 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 sierpnia 2012, 06:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tak na szybko
to turbina działa bardzo bardzo słabo ( logi grupa 11 ) - 1600mbar ( dolną wartość graniczną osiąga dopiero przy 2400obr a powinna przy 1800obr )
oprócz tego nie wiem dlaczego ale ECU w ogóle nie żąda prawidłowej wartości doładowania czyli 1900mbar ( u mnie już przy 2200obr ) ale zaledwie 1800 mbar i jest to ledwie osiągnięte dopiero przy 2900obr
Valve D.Cycle ( czyli stopień otwarcia zaworu N75 w celu nie przeładowania ) wykazuje praktycznie stałe zamknięcie 12.1% a normalnie to już powyżej 2600obr powinien być już otwarty na kilkadziesiąt procent aby silnik był nie przeładowany
krótko ta turbina ledwie co pompuje
albo jest gdzieś nieszczelność w dolocie, albo zapchany układ wydechowy ( katalizator itp ) albo niestety padnięta turbina


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 sierpnia 2012, 16:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Turbina nie wstaje bo przez większość czasu obcięta jest dawka więc nie ma jej co rozpędzić. Dziwną rzeczą jest też to że pozycja pedału przyśpieszenie nie pokazuje 100% tylko 99.6% niby nie wiele ale jednak powinno być 100%. Jak dla mnie przepływka też jakoś dziwnie pracuje ale może to ma związek z potencjometrem gazu.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 sierpnia 2012, 19:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Dzisiaj jak radził kolega ''Góral'' zrobiłem raz jeszcze logi tym razem statyczne na sprawność przepływki.
Pierwszy dotyczy nowej przepływki http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_95011.html
Drugi to stara przepływka http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_95012.html
Trzeci to jakaś przepływka znaleziona w garażu http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_95013.html
Sprawdziłem też cały układ dolotowy i nie znalazłem nic, czego tam być nie powinno. Odkręciłem nawet kolanko na którym umieszczony jest zawór EGR.

A tak to się zaczęło; Kilka tygodni temu wymieniłem uszczelkę pod głowicą, przy okazji wymiana pierścieni i pasków (rozrząd + pompa). Po zakończeniu całej operacji auto pracuje jak wcześniej (tylko mniej kopci). Na urlopie wyjazd do Polski (mieszkam w Anglii) bez problemu <brawo> Postanowiłem sprzwdzić w zaprzyjaźnionym i pewnym warsztacie wtryski i ustawić dokładnie kąt wtrysku. Po odebraniu z warsztatu auto ciągnie się jak wół z karetą. Dwa dni walczyliśmy ale czas mojego urlopu dobiegł końca, więc powrót do Anglii <zastrzelę> Rozrząd sprawdzony, przepływka wymieniona, turbina pompuje, zaworki sprawne, brak jakichkolwiek błędów. I tu pytanie do Was drodzy forumowicze; czy jest możliwe uszkodzenie wtryskiwaczy podczas sprawdzania ich wydajności? Byłem tu na miejscu w poleconym warsztacie i mechanik (regenaracja pomp i wtryskiwaczy) obstawia wtryski. A może jakieś inne pomysły? Bardzo proszę o pomoc bo brak mi jakichkolwiek pomysłów. Dodam, że mój silnik to 2.5 ACV.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 sierpnia 2012, 22:10 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Zrób log 13 grupy.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 sierpnia 2012, 23:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
wykonaj próbę statyczna, czyli logowanie auta na postoju, pracującego na wolnych obrotach,
EGR jest zaślepiony? Sprawdź czy coś nie blokuje pedału gazu.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 09:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
FocusMED napisał(a):
Turbina nie wstaje bo przez większość czasu obcięta jest dawka więc nie ma jej co rozpędzić.


czy wynika to z tego co pokazują logi w grupie 008 ?

dla mnie coś jest nie tak z przepływką lub ilością zasysanego powietrza, bardzo małe wartości są, powinno pokazywać minimum 800mg/str
jak ma mało powietrza to i dawkę tnie - oczywiście to moje przemyślenia, a doświadczenia zbyt dużego jeszcze nie mam
ja bym zrobił test diody


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 10:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Wynika to z grupy 001 masz tam aktualną dawkę w mg na sów i pozycję nastawnika w voltach. Dawka przy maksymalnie wciśniętym gazie powinna dochodzić do 50 mg/R a tu nie ma nawet 40. Grupa 008 pokazuje Ci jaka jest zakładana dawka wyliczona na podstawie położenia pedału gazu i korekty tej dawki wyliczone na podstawie informacji z przepływki (ograniczenie dymienia) i ograniczenia momentu zapisanego w mapie.

Faktycznie przycina dawkę z powodu przepływki ale bazowa dawka jest źle obliczona, ja bym się zainteresował potencjometrem gazu i przepływką.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękowali: 2 duzutki (czwartek, 23 sierpnia 2012, 21:31) • Kenobi (czwartek, 23 sierpnia 2012, 12:07)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 sierpnia 2012, 21:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Góral napisał(a):
wykonaj próbę statyczna, czyli logowanie auta na postoju, pracującego na wolnych obrotach,
EGR jest zaślepiony? Sprawdź czy coś nie blokuje pedału gazu.


Logi wykonane. Są dwa posty wyżej. EGR zaślepiony. Na pedale gazu jest nakładka aluminiowa, może tu jest problem z uzyskaniem 100% wydajności.

Ale nie rozumiem jaka może być wina przepływki skoro jest nowa. Po zrobieniu logól statycznych na trzech przepływkach widać, że parametry są podobne. Dodam, że nowa przepływka jest firmy ''Pierburg'' co nie jest bez znaczenia.
W warsztacie gdzie ustawiony został kąt wtrysku i sprawdzone wtryskiwacze nic innego nie było ruszane. Przed wjazdem na warsztat auto nie muliło i bez problemu przyspieszało. Jestem właścicielem ''pomarańczaka'' osiem lat i nigdy nie miałem z nim żadnego problemu, do teraz.
Jakiekolwiek nowe logi będę mógł wykonać dopiero w następnym tygodniu, bo musiałem oddać kabelek, a własnego nie posiadam.
Dziekuję bardzo z tak wielkie zainteresowanie i chęć niesienia pomocy <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 06:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
duzutki napisał(a):
Logi wykonane. Są dwa posty wyżej.


to nie są logi statyczne - je się wykonuje stojąc na wolnych obrotach i też kilku grup
np 13 i 14 gdzie wyjdzie co się dzieje z wtryskami


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: duzutki (piątek, 24 sierpnia 2012, 15:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 09:20 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Zrób tak jak pisze Kenobi logi na wolnych obrotach bez dodawania gazu, grupa 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014 i BS 000, 003, 004, 011.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: duzutki (piątek, 24 sierpnia 2012, 15:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 15:58 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Popełniłem delikatny błąd z tymi logami, sorki. Robiłem je po raz pierwszy, to przez brak wiedzy. Zrobie logi po niedzieli, bo tak jak już pisałem musiałem oddać kabelek a własnego nie posiadam. Ale jeszcze jedno spostrzeżenie; po zdjęciu rury z za intrscoolera przepływka pokazuje o wiele lepsze wartości, dochodzące nawet ponad 1000 mg/str. Nie zrobiłem żadnych logów z tego pomiaru. Ale może to oznaczać, że przepływka jest dobra tylko coś jest zablokowane i powietrze nie ma jak swobodnie przez silnik pzelecieć. Może katalizator jest uwalony i blokuje wylot spalin? Przez co silnik nie pobiera takiej ilości powietrza i przepływka pokazuje co pokazuje? To tylko taki pomysł. Co o tym sądzicie drodzy koledzy <vw>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 sierpnia 2012, 21:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ma to jakiś sens, zwłaszcza że sprężarka kiepsko wstaje. Tylko jak przepływka mierzy kiedy zdjąłeś rurę od IC?


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 sierpnia 2012, 08:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
duzutki napisał(a):
Może katalizator jest uwalony i blokuje wylot spalin?


nie wiem czy w Anglii można ale w Polsce to jest pierwsza rzecz którą się wywala jeszcze przed zaślepieniem EGR

tak dla porównania tu logi mojej turbiny i przepływki ( niezadowalające mnie - wcześniejszych nie mam, a było lepiej ):
http://vaglog.rtnet.pl/kenobi2_95247.html


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 sierpnia 2012, 20:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Cytuj:
Tylko jak przepływka mierzy kiedy zdjąłeś rurę od IC?

Mierzy ilość powietrza, które ciągnie turbina. A silnik zasysa powietrze bezpośrednio z kolanka kolektora ssącego, na kórym jest umieszczony EGR.

Cytuj:
nie wiem czy w Anglii można ale w Polsce to jest pierwsza rzecz którą się wywala jeszcze przed zaślepieniem EGR

Tutaj też się usuwa katalizatory. Tylko do tej pory nie było takiej potrzeby i warunków do usunięcia nie miałem.
W tamtym roku posypał mi się układ wydechowy i troszkę go skróciłem. Przy okazji sprawdziłem katalizator, wyglądał na delikatnie zatkany, ale został potraktowany palnikiem i wyglądał jak nowy.
W poniedziałek wyjmę katalizator i okaże się czy on jest powodem braku mocy.
Przy okazji może uda mi się zrobić logi (jak wydębię kabelek od kolegi).

Kenobi, Twoje logi wyglądają dość imponująco. A były jeszcze lepsze <szok> Chciałbym uzyskać takie, jakie Ty masz w tej chwili. Ale mam nadzieję, że z Waszą pomocą uda mi się to osiągnąć <good>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 sierpnia 2012, 21:22 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Taki pomiar ze zdjętą rurą też jest o kant dlatego że sterownik nie wykrywa ciśnienia i obcina dawkę a turbina bez obciążenia to może dużo przepompować.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 sierpnia 2012, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
FocusMED napisał(a):
Taki pomiar ze zdjętą rurą też jest o kant dlatego że sterownik nie wykrywa ciśnienia i obcina dawkę a turbina bez obciążenia to może dużo przepompować.


Ale wiemy, że przepływka jest w stanie pokazać większe wartości. Co może oznaczać, że brak mocy to nie jej wina. Czy dobrze myśle?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 sierpnia 2012, 22:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
duzutki napisał(a):
FocusMED napisał(a):
Taki pomiar ze zdjętą rurą też jest o kant dlatego że sterownik nie wykrywa ciśnienia i obcina dawkę a turbina bez obciążenia to może dużo przepompować.


Ale wiemy, że przepływka jest w stanie pokazać większe wartości. Co może oznaczać, że brak mocy to nie jej wina. Czy dobrze myśle?



U mnie przy błędnych wartościach auto nie jechało, obcinało dawki i turbinę.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 20:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 21 lutego 2011, 21:22
Posty: 419
Lokalizacja: Górny Śląsk
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 50 razy
Też chciałbym zrozumieć logi i przynajmniej w niewielkim zakresie być świadomym dlaczego auto jedzie lub nie jedzie np. przy braku podciśnienia. Czytam z zaciekawieniem, szukam , staram się zrozumieć te logi i nie wiem czy mam czytać od początku , czy od końca by je zrozumieć gdzie popełniam błąd? Ach chyba już nieco kumam w tytule "zrozumieć logi" w odpowiedziach - 'próbujemy zdiagnozować usterkę"
a kolega duzutki pisał-cyt.
"Mam nadzieję,że znajdzie się ktoś, kto jest w stanie wyjaśnić w miarę jasno jak zrozumieć logi."
"Będę bardzo wdzięczny za objaśnienie na co tak naprawdę zwrócić uwagę i co jest tu nie tak."
Też byłbym wdzięczny, pozdrawiam
Focus nie ukrywam , iż w Twoich wypowiedziach znajduję nieco chronologii, lecz do uporządkowania logów jeszcze mi daleko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 sierpnia 2012, 21:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Gdy będą poprawne logi statyczne, będziemy mogli wyjaśnić co i jak.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB