T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 12:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 22:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Tak sobie teraz myślę że różnice między grupą 000 a grupą 004 wynikać też mogą ze źle spiętego rozrządu po stronie wału!!!


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 września 2012, 20:49 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
No niestety, ale jeszcze nie znalazłem chwilki aby zabrać się za "pomarańczaka".
W artykule kóry wkleił Góral
Cytuj:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
jest podane napięcie z czujnika drogi przesuwu regulacyjnego (RSW) dla silnika AEL i wynisić powinno 0,740V. Czy jest ktoś w stanie podać mi jakie powinno być prawidłowe napięcie dla silnika ACV. U mnie pokazuje 0,900V i wydaje mi się, że jest za duże. A przy ustawianiu dawki paliwa wartałoby ustawić i to.


Cytuj:
Tak sobie teraz myślę że różnice między grupą 000 a grupą 004 wynikać też mogą ze źle spiętego rozrządu po stronie wału!!!



Ustawienie wału osobiście sprawdzałem, stąd to delikatne przestawienie kąta wtrysku. Brak zegara :(


Niestety ale zmiany ustawień nastawnika nic nie wniosły.
Zastanawia mnie jednak jeszcze jeden fakt. Czemu nawet z wpiętą diodą obcina dawkę pobieranego powietrza?
http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_96073.html
To są stare logi,ale sprawdziłem to dzisiaj z kompem i tak się dzieje.Po przekroczeniu 2500 obrotów, ucina dawkę powietrza. A przecież na diodzie powinien mieć stalą dawkę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 października 2012, 15:38 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Witam po dość długiej przerwie <england>
Odebrałem wczoraj ECU ze sprawdzenia i okazuje się, że tam wszystko jest oki.
Raz jeszcze zapytam - czy możliwe jest uszkodzenie wtryskiwaczy podczas ich sprawdzania?
I czy możliwe jest przestawienie ustawień np. pompy, dawki paliwa, lub kątu wtrysku za pomocą programu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 października 2012, 09:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
duzutki napisał(a):
Raz jeszcze zapytam - czy możliwe jest uszkodzenie wtryskiwaczy podczas ich sprawdzania?
Mało prawdopodobne, ale do sprawdzenia wtrysków TDI trzeba mieć sprzęt no i wiedzę.
duzutki napisał(a):
I czy możliwe jest przestawienie ustawień np. pompy, dawki paliwa, lub kątu wtrysku za pomocą programu?
W niewielkim zakresie można co nieco poprzestawiać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 października 2012, 12:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
mikoli, a czy jesteś w stanie powiedzieć mi jak to zrobić za pomocą VAGa?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 października 2012, 20:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Tytuł: Zmiany w ECU za pomocą VAG-a (VCDS-a)



Za ten wpis autor mikoli podziękował: duzutki (czwartek, 25 października 2012, 09:56)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 lutego 2013, 21:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Witam po bardzo długiej nieobecności <england>
Od ostatniego razu jak jeździłem pomarańczakiem minęło trochę czasu. Ale przyszła potrzeba, żeby odpalić i przejechać się troszkę. I tu pojawił się problem. Bardzo ciężko odpalił, kopcił strasznie na niebiesko a spaliny były bardzo "gryzące" i jakoś tak stuka. Pozbierałem to wszystko razem i wychodzi mi, że to źle ustawiony początek wtrysku. Podłączyłem VAG-a i nie jest tak źle z tym ustawieniem. Nie jest idealnie, ale mieści się w normie. Chciałem przestawić troszkę VAG-iem, ale okazało się, że kanał 4ty jest niedostępny i nie jestem w stanie tego zmienić. Czy spotkał się ktoś z takim problemem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 04:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 22 grudnia 2010, 21:16
Posty: 6
Lokalizacja: Sopot
opis: T4 AXG 2002' Długi i Czarny od zniedbania
model: Vw T4
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
duzutki napisał(a):
Witam po bardzo długiej nieobecności <england>
Od ostatniego razu jak jeździłem pomarańczakiem minęło trochę czasu. Ale przyszła potrzeba, żeby odpalić i przejechać się troszkę. I tu pojawił się problem. Bardzo ciężko odpalił, kopcił strasznie na niebiesko a spaliny były bardzo "gryzące" i jakoś tak stuka. Pozbierałem to wszystko razem i wychodzi mi, że to źle ustawiony początek wtrysku. Podłączyłem VAG-a i nie jest tak źle z tym ustawieniem. Nie jest idealnie, ale mieści się w normie. Chciałem przestawić troszkę VAG-iem, ale okazało się, że kanał 4ty jest niedostępny i nie jestem w stanie tego zmienić. Czy spotkał się ktoś z takim problemem?



Witam.
Nie przejmuj się jak przejedziesz 20Km to wszystko sie uspokoi,wszystkie diesle na VP (i nie tylko)tak maja po dłuższym postoju,a co do Vaga to wydaje mi sie że kabelek za słaby (czy już sprawdzałeś kiedyś nastawy kanału 4 i tym kabelkiem)? Sprawdź koniecznie poziom oleju,oraz jego konsystencje.
Często zdarza sie że ON po dłuższym postoju dostaje sie w skrócie do oleju silnikowego,przyczyn jest dużo i większość nie do zdiagnozowania,na szybko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
dziki napisał(a):
co do Vaga to wydaje mi sie że kabelek za słaby
To nie wina kabelka, nie wszystkie sterowniki mają dostępny ten kanał.
Co do ciężkiego odpalenia, to stawiałbym na niedziałające świece żarowe (to już jest w innych tematach na tym forum).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 12:54 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Cytuj:
To nie wina kabelka, nie wszystkie sterowniki mają dostępny ten kanał.
Co do ciężkiego odpalenia, to stawiałbym na niedziałające świece żarowe (to już jest w innych tematach na tym forum).


Świece sprawdzone i wszystkie grzeją.
Dzisiaj rano byłem odwieźć znajomego na lotnisko, to jekieś 260km. w obie strony. Po powrocie dalej klekotał i jak pisałem już wcześniej stanowczy brak mocy.
Podejrzewam, że ciężkie odpalanie związane jest z usterką z którą mam do czynienia już od dawna i wciąż nie jest usunięta. Tylko jak odpalałem go ostatnio było dość ciepło i nie było większego problemu. Teraz jest znacznie zimniej i stąd to ciężkie odpalanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 15:02 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Ja bym na Twoim miejscu zaczął od sprawdzenia oraz prawidłowego ustawienia paska rozrządu, pompy wtryskowej oraz kąta wtrysku.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 10:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
A jeszcze tak zapytam, jaka jest różnica pomiędzy ustawieniem mechanicznym kąta wtrysku z za pomocą VAG-a? To znaczy, co się zmienia podczas elektronicznego ustawiania początku wtrysku? Przecież pompa stoi w miejscu <59>
Czy zmieniamy wtedy ustwienia mapy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 10:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
vagiem zmieniasz góra o +/- 2 stopnie ustawieniami początkowymi zaworu początku wtrysku N108 ( nie do końca umiem to lepiej ująć ), nim steruje ECU aby robić na bieżąco korekty pod zimny silnik, ostre przyspieszanie itp
główne ustawienie robi się mechanicznie - jeśli to jest źle zrobione to nastawnikiem nie nadgoni zbyt dużej odchyłki


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: duzutki (wtorek, 19 lutego 2013, 13:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 13:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Powiedzmy,że kąt wtrysku ustawiony jest idealnie a objawy są dokładnie jak przy złym ustawieniu kąta wtrysku.
Czyli kąt 0.55. Tak było jak odebrałem auto z warsztatu w polsce, a auto miało dokładnie takie objawy jak przy złym jego ustawieniu i zero błędów. I teraz pytanie, czy możliwe jest przestawienie kąta wtrysku metodą elektroniczną, potem ustawienie metodą mechaniczną i objawy złego ustawienia mimo, że na zegaże pokazuje 0.55?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 14:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
wydaje mi się, że mylisz pojęcia
zegarem to ustawiasz samą pompę na pozycję początku tłoczenia
potem ustawiasz wszystko na znaki : pompę, rolkę napinającą itp
po tym ustawieniu odpalasz, podłączasz vaga ( ale tylko po to aby w grupie 000 odczytywać wartości kąta początku wtrysku ) i jeśli jest potrzeba ( nie mieszczą się w przedziale 40-60 ) to regulujesz kąt początku wtrysku kręcąc rolką napinającą pasek która jest na mimośrodzie, aż na vagu odczytasz, że mieści się w zalecanym przedziale

może jeszcze ci ktoś inny to wyjaśni bo u mnie to bardziej wiedza teoretyczna ( co do części czysto mechanicznej ) z patrzenia na ręce mechanikowi


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: duzutki (wtorek, 19 lutego 2013, 14:50)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 lutego 2013, 14:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
dokładnie jak mówi Kenobi, u siebie po złożeniu, dokręceniu rolek, wszytko minimalnie się zmieniało na gorsze.
Po trzech próbach, ustawiłem idealnie, pali od strzała, zero dymu, przyspiesza.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 lutego 2013, 13:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
To są moje dzisiejsze logi statyczne
http://vaglog.rtnet.pl/duzutki_115335.html

Faktycznie jest delikatne przestawienie na pompie. Ale nie wydaje misię,że jest tak źle. Poza tym, jak byłem w polsce to w warsztacie ustawili mi początek wtrysku idealnie, a obiawy były identyczne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lutego 2013, 22:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
duzutki napisał(a):
Poza tym, jak byłem w polsce to w warsztacie ustawili mi początek wtrysku idealnie,
Skąd ta pewność ?

Początek wtrysku masz do kitu.
Grupę 000 miałeś w trybie basic setting ?
Log robiony na ciepłym silniku ?


Ostatnio edytowano czwartek, 21 lutego 2013, 22:42 przez mikoli, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lutego 2013, 22:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 16 stycznia 2011, 14:39
Posty: 184
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: AXG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Dokładnie, kąt lata za bardzo. Do sprawdzenia rozrząd i kat.


_________________
AXG + ANJ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lutego 2013, 11:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Cytuj:
Poza tym, jak byłem w polsce to w warsztacie ustawili mi początek wtrysku idealnie,

Cytuj:
Skąd ta pewność ?

Jak odebrałem auto z warsztatu po ustawieniu rozrządu, zaraz do nich wróciłem i sprawdzili przy mnie z zegarem wkręconym w pompe. 0.54 na zegarze. Kilka dni spędziłem w tym warsztacie i nie mogliśmy dojść o co chodzi. Wszyscy rozłożyli ręce. Cas powrotu do anglii nastał, więc takim bezsilnym pomarańczakiem doczłapałem się tutaj. Na miejscu też byłem dla pewności sprawdzić początek wtrysku i panopek stwierdził, że jest super. W tej chwili jest przestawiony bo już kilka razy sam wszystko rozbierałem i składałem. Stąd to przestawienie.
Cytuj:
Grupę 000 miałeś w trybie basic setting ?
Log robiony na ciepłym silniku ?

Grupa 000 nie była robiona w basic setting.
Silnik miał ponad 80 stopni,czyli ciepły.
Cytuj:
Dokładnie, kąt lata za bardzo

Co może być tego przyczyną?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 83 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB