T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 23:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 20:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 września 2010, 12:05
Posty: 51
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

mam taki problem z moim T4 2.5 TDi ACV z 97 roku, iż podczas jazdy samochód od tak sobie zgasł i nie ma możliwości odpalenia go ponownie. Podłączyłem VAG'a i odczytałem błędy. Pojawił się błąd że silnik został zablokowany przez immobilizer. Błędu nie można skasować. Kiedyś miałem problem z kluczykiem (odkleiła się kostka w kluczyku) ale silnik łapał na 2 sekundy i gasł a teraz nie daje oznak życia. Sam immobilizer nie pokazuje żadnych błędów.

Chciałbym się spytać w czym może tkwić problem ? Dodam że posprawdzałem kabelki idące od immo do ecu oraz do złącza diagnostycznego i są ok.

Jutro profilaktycznie zakupię drugi moduł immobilizera, cewkę oraz wkład do kluczyka. Czy potrzebne jest dodatkowe programowanie nowego (innego ze szrotu) immobilizera żeby zagadał z ECU ? Jeżeli tak to prosił bym o jakieś rady ponieważ sprawa jest dość pilna.



Pozdrawiam, deeamon.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 21:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tak jest potrzebne zgranie ECU z nowym immo
niestety ja tego nie umiem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 23:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Tak jak Kenobi pisze, ale do tego zgrania potrzebny jest kod PIN do immo, lepiej z tym sterownikiem pogonić do jakiegoś "Tunera" od kompów ECU, to sobie w mig z tym poradzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 kwietnia 2012, 13:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Jak już zablokowałeś sterownik silnika, to wymiana imo nic nie da. Jak już koledzy napisali bez pinu nie dasz rady nic zrobić. Tylko jakiś elektronik od ECU lub serwis. No chyba że jakimś cudem masz PIN, kiedyś VW dawał razem z kluczykami.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 kwietnia 2012, 17:29 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 15 października 2011, 18:49
Posty: 43
model: Transporter
silnik: AJT

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Przy pomocy kabelka Vag-commander możesz całkowicie wyłączyć immo. Skąd jesteś, jak z Wrocławia lub okolic mogę pomóc.


_________________
Nie ma nic niemożliwego dla człowieka, jeśli nie musi tego sam robić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 kwietnia 2012, 18:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Tak, a odblokujesz zablokowany sterownik? Co innego wyłączyć imo jak jeszcze wszystko działa a co innego odblokować sterownik.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 kwietnia 2012, 00:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 września 2010, 12:05
Posty: 51
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam kolegów,

zakupiłem emulator immobilizera, zamontowałem ale nie działa. Czasami zadziała i komputer nie wykrywa żadnego błędu lecz i tak nie chce zapalić a po ponownym odczytaniu błędów dalej widnieje informacja, że silnik jest zablokowany przez immobilizera. Błędu przez jakiś czas nie można skasować. Po kilku próbach emulator znowu zaczyna działać, błąd znika, silnika nie idzie uruchomić. Dzieje się tak w kółko.

Po podłączeniu oryginalnego immo i odczytaniu kanału 01 przy pozycji ECU ANSWER jest O, czyli tak jakby immo nie mial komunikacji z ECU. Przewód od immo do ECU sprawdzony. ECU wyciągnięte i przeczyszczone. W immo brak zimnych lutów.



Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 kwietnia 2012, 10:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Bo masz zablokowany sterownik. Zrób tak jak pisze mikoli i będziesz miał spokój.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 kwietnia 2012, 19:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 września 2010, 12:05
Posty: 51
model: T4 Long
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Już się właśnie umówiłem z elektromechanikiem specjalizującym się w programowaniu ecu (koszt jaki usłyszałem to od 100 do 350zł).

A powiedźcie mi koledzy dlaczego od tak podczas jazdy zablokował mi się sterownik ? Kiedyś miałem problem z immo ale winą był oderwany transponder z kluczyka. Dodam że elektrykę mam w należytym stanie ponieważ z zawodu jestem elektronikiem i dbam o takie sprawy.


Pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 lipca 2013, 19:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Trochę się podepnę pod temat bo mam chyba to samo :(

Mój T4 nie chce odpalić. Jak przekręcam kluczyk to na moment oświeca się kontrolka świec żarowych (diagnoza + błędy), kręce dalej, rozrusznik kręci ale silnik nie zapala. Jak wyłacze i próbuję ponownie to już konrolka świec się nie oświeca. Nie zdążyłem jeszcze podpiąć VAG-a w celu diagnozy, ale zanim pójdę na parking chcę zapytać.
Jak można wyeliminować IMMO w ECU mając pin (zakładając, że go mam)?
Czy ktoś na śląsku może to ewentualnie zrobić, ale musi do mnie dojechać bo auto jest dead?

Sprawa pilna bo w sobotę wyjeżdżam na urlop z rodziną... porażka.
Czekam na uwagi i propozycję. Z góry dziękuję.

Krzysztof.


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 lipca 2013, 20:52 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Podmień na próbę przekaźnik 109. W przypadku blokady przez immo auto zapala i po chwili gaśnie. Usunięcie immo wymaga ingerencji w sterownik silnika.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 lipca 2013, 20:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 14 sierpnia 2010, 22:44
Posty: 31
Lokalizacja: Oberschlesien
model: T4 MultiVan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Koledzy! Dziękuję bardzo.

Okazało się, że przekaźnik 109 traci styk z płytką przekaźnikową - powodem była źle założona obudowa, która za bardzo odstawała.
Mimo wszystko sprawdziłem stan lutów przekaźnika i są ok.

Silnik pracuje :)

Co do immo... Jest bo jest ale chyba zbędny. Widziałem taki filmik na YT, na którym facet pokazuje urządzenie, które włącza do złącza VAG i w ciągu 20 sek wyrzuca z ECU immo. Więc po co robić sobie kłopoty? Lepiej to wyłączyć i zainwestować w dobry alarm z modułem GSM i dodatkowym zabezpieczeniem znanym tylko właścicielowi pojazdu. Ale może się mylę. Trochę odbiegłem od tematu ale jakoś samo się napisało.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.


_________________
Pozdrawiam
_______________________________________________
Krzyś vel albert_slask


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB