T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 07:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2011, 14:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 listopada 2010, 01:07
Posty: 37
Lokalizacja: tarnów
model: 88KM, 99/00
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
witam Was koledzy, mam malą prosbe prosilbym o analize logow mojemu koledze motor 2,5 tdi acv

http://vaglog.rtnet.pl/croopp_53075.html
http://vaglog.rtnet.pl/croopp_53076.html
http://vaglog.rtnet.pl/croopp_53077.html
http://vaglog.rtnet.pl/croopp_53078.html
http://vaglog.rtnet.pl/croopp_53079.html
http://vaglog.rtnet.pl/croopp_53080.html

pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2011, 18:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Przepływka zmarła, dawkę paliwa możny by deko podciągnąć tak na 4 mg, trochę krótkie logi grupy13,14 bo coś tam korekcja uciekła na jednym cylindrze.To tak po mojemu ;)
Jeszcze dorzuć grupę 000 Basic Settings



Za ten wpis autor mikoli podziękował: krop (sobota, 30 lipca 2011, 10:39)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2011, 18:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
mikoli a tak dla mojej wiedzy czy przepływka może miec wpływ na tak słabe działanie turbiny, u niego nawet na maks obrotach nie uzyskuje 1800mbar co jest np u mnie osiągnięte już przy 2300 obr i jest w ACV normą
drugie pytanie czemu u niego żądane ciśnienie doładowania jest takie małe 1764mbar gdy ogólnie u innych żąda zazwyczaj około 1820-1850mbar

u niego norma minimalna 1600mbar jest osiągnięta dopiero powyżej 2700obr gdy normalnie osiąga ją ACV od 1900-2000obr


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: krop (sobota, 30 lipca 2011, 10:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2011, 18:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Kenobi napisał(a):
mikoli a tak dla mojej wiedzy czy przepływka może mieć wpływ na tak słabe działanie turbiny, u niego nawet na maks obrotach nie uzyskuje 1800mbar co jest np u mnie osiągnięte już przy 2300 obr i jest w ACV normą

Myślę że przepływomierz tu winien (w grupie 003 wartość zmierzona prawie się nie zmienia, a powinna dolecieć przynajmniej do 750mg, a zacząć gdzieś taki 300mg no chyba że EGR zaślepiony to więcej).
Kenobi napisał(a):
drugie pytanie czemu u niego żądane ciśnienie doładowania jest takie małe 1764mbar gdy ogólnie u innych żąda zazwyczaj około 1820-1850mbar

u niego norma minimalna 1600mbar jest osiągnięta dopiero powyżej 2700obr gdy normalnie osiąga ją ACV od 1900-2000obr

Albo ma tak mapy napisane, albo przepływka podaje niską wartość zasysanego powietrza do ECU, a ten polewa mało paliwa i żąda niższą wartość ciśnienia.
Obciachany w tym jeszcze nie jestem, ale ewidentnie widać problem przepływki.



Za ten wpis autor mikoli podziękował: krop (sobota, 30 lipca 2011, 10:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 lipca 2011, 21:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 stycznia 2011, 23:54
Posty: 43

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 6 razy
Wystarczy odpiąć przepływówke i sprawa się wyjaśni ;)



Za ten wpis autor volski1 podziękował: krop (sobota, 30 lipca 2011, 10:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 lipca 2011, 10:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 listopada 2010, 01:07
Posty: 37
Lokalizacja: tarnów
model: 88KM, 99/00
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
dziekuje panowie za analize, mam jeszcze jedno pytanko odnosnie tej przeplywki, mianowicie, czy ta przeplywka jest taka sama w 102 jak i w 88 konnej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 lipca 2011, 10:48 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Były dwa rodzaje przepływek, do 1998 roku Pierburg i później Bosch. Modele te nie są ze sobą zamienne. Moc silnika nie ma znaczenia.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: krop (niedziela, 31 lipca 2011, 15:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 lipca 2011, 10:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 listopada 2010, 01:07
Posty: 37
Lokalizacja: tarnów
model: 88KM, 99/00
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
dzieki slimak, chcialem mu podmianke poprostu zrobic dla 100% pewnosci bo kolega ma 102km z 96 roku a ja 88 km z 2000 takze widze ze lipa :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 30 lipca 2011, 11:03 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Starszy przepływomierz można próbować wyczyścić, nowszego już niestety nie. Spróbuj tzw testu diody


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: krop (niedziela, 31 lipca 2011, 15:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 14:16 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Wystarczy spojrzeć na grupę 11 i 8 po 1. jest solidnie zaburzona dynamika gazów po 2. ograniczenie momentu obrotowego (pozycja 3 w grupie 08) jest sporo wyższe od dawki wynikającej z położenia pedąłu gazu (pozycja 2) a momentami sporo wyższe od ograniczenia dymienia (pozycja 4) , które nawiasem mówiąc też jest wyższe od pozycji 2.
Prawidłowo wartość poz. 2 życzenie kierowcy powinna być najwyższa, wartość poz. 3 ograniczenie momentu obrotowego powinna być najniższa,
wartość poz. 4 ograniczenie dymienia powinna być wyższa od pozycji 3 a niższa od pozycji 2.

Przepływka do sprawdzenia, czujnik ciśnienia doładowania, szczelność układu, drożność wydechu, i na koniec wolno wstająca sprężarka czyli albo zapieczone kierownice albo padnięty siłownik lub zawór sterujący.
Dynamicznie logowana grupa 4 pokazuje dość mocno przestawioną pompę.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 16:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
dobra analiza
choc z jednym dośc poważnym ale
slimak napisał(a):
i na koniec wolno wstająca sprężarka czyli albo zapieczone kierownice albo padnięty siłownik lub zawór sterujący.

w ACV nie ma kierownic !!
turbo jest na zaworze upustowym, więc uszkodzony N75 lub padnięta gruszka skutkuje przeładowaniem, a nie późnym wstawaniem

no chyba, że zawór zaciął się w pozycji otwartej


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 19:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Fakt mój błąd jakoś to przeoczyłem, ja bardzie w 4cyl TDI się wyznaje. Skoro turbo jest na bypassie to bym się rozejrzał za szczelnością układu, lub ewentualnie nadpalonym grzybkiem zaworu upustowego w stojanie wydechowym, czy przypchanym wydechem.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 listopada 2011, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ja to tutaj tak jak pisali wyżej zacząłbym od przepływki ( test z diodą )
ostatnio robiłem w rodzinie golfa i z zasyfioną przepływką też mu się wszystkie parametry rozjeżdżały
od doładowania po dawki paliwa, po "naprawie" przepływomierza wszystko wróciło do normy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 23:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 23:47
Posty: 7
model: 2,5TDI syncro 1998r
silnik: |ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam Koledzy

Nie chcę zaczynać nowego tematu i myślę że piszę w dobrym miejscu.
Mam prośbę, czy możecie rzucić okiem na moje logi i powiedzieć co o nich sądzicie.
Autko niby chodzi dobrze ale ostatnio coś mu się apetyt powiększył, stąd ta prośba.

http://vaglog.rtnet.pl/shoem_72365.html
http://vaglog.rtnet.pl/shoem_72366.html
http://vaglog.rtnet.pl/shoem_72367.html
http://vaglog.rtnet.pl/shoem_72368.html
http://vaglog.rtnet.pl/shoem_72369.html
http://vaglog.rtnet.pl/shoem_72370.html
http://vaglog.rtnet.pl/shoem_72371.html

Z góry dziękuje za cenne wskazówki
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 16:11 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Przeczyść przepływkę, nie zaszkodzi. Dynamika gazów jest na granicy prawidłowości a momentami poza granica.
Masz zaślepiony EGR?
Zaloguj dynamicznie grupę 011 (na trójce robisz tak żeby było 1800rpm wtedy dajesz gaz opór i ciągniesz go do 4000rpm) i statycznie 007 na zimno przed odpaleniem silnika.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 19:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 23:47
Posty: 7
model: 2,5TDI syncro 1998r
silnik: |ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Egr zaślepiony...
wklejam logi 011 i 007
http://vaglog.rtnet.pl/shoem_72485.html
http://vaglog.rtnet.pl/shoem_72486.html

011 to turbina a 007???

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 20:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
007 to czujniki temp. płynu, paliwa i powietrza. Jak na razie to wyczyść przepływkę.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.



Za ten wpis autor FocusMED podziękował: shoem (wtorek, 14 lutego 2012, 20:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 lutego 2012, 20:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 12 listopada 2010, 23:47
Posty: 7
model: 2,5TDI syncro 1998r
silnik: |ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Podziękowania

Pocieszyłeś mnie bo do tej pory palił dość przewidywalnie i myślałem że zaczyna na coś chorować :)
..., ale może ta zima mu się daje we znaki a ostatnio ma same krótkie trasy i pewnie się nie dogrzewa...
Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB