T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 09:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2011, 19:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
witam. wyskakuja mi w VAGu nastepujace bledy:
Silnik:
01087 Podstawowe ustawienia nie zaistniały

Klima:
00796 Nawiew do czujnika temperatury – V42

Czy ktos moze mi pomoc to rozwiklac?
Auto 2.5 benzyna.

Poza tym VAG pozwala mi jedynie na szukanie bledow w klimatyzacji i silniku. Dlaczeg inne opcje sa niedostepne? Program dostalem z kablem, ewidentnie nieorginalny. Wersja 311-2.


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2011, 20:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
796- błąd dotyczy wiatraczka V42 który tłoczy powietrze do czujnika temperatury G56 znajdującego się w sterowniku klimatronika za tą kratką po lewej pomiędzy przyciskami nadmuchu szyby i obiegu zamkniętego w niebieskim lub po lewo od wyświetlacza na górze w zielonym
zacznij od sprawdzenia czy nie masz zasyfionej tej kratki co uniemożliwia przepływ powietrza do czujnika który jest pod nią


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2011, 20:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
dziekuje i zaraz bede dzialal.
drugie to przepustnica, ale poczekam na Wasze rady co do rozwiazania problemu.


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2011, 20:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Aktywowales program?
Moze chodzi jako trial i dlatego czesc opcji jest niedostepna


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2011, 10:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
kurol - nie wprowadzalem zadnych kodow, wiec bardzo mozliwe ze na trialu jade ;/


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2011, 13:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
To pierwsze to zapewne zrób adaptacje przepustnicy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 czerwca 2011, 20:49 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
ok adaptacja zrobiona - nie wykrywa bledow.
klimatyzacja - byla dzisiaj "nabijana" ale nadal nie chlodzila.
podczas wlaczenia stacyjki klima miga 30x, pozniej wyswietla juz normalnie.

dzisiaj przeczyscilem wiatrak (ten z czujnikiem), wykrywa mi kolejny blad.
Takze w tym momencie:

00792 Włącznik ciśnienia w klimatyzacji - F129, Przełącznik ciśnienia klimatyzatora - F29
00796 Nawiew do czujnika temperatury – V42

Ktos ma jakis pomysl?
VW Caravelle, 2,5 benzyna, 96r, Climatronic zielony.


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 czerwca 2011, 21:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
miganie oznacza że sterownik klimatonika wykrywa błędy

00792 Włącznik ciśnienia w klimatyzacji - F129, Przełącznik ciśnienia klimatyzatora - F29

- za dużo nabito czynnika co powoduje za duże ciśnienie
- nie działają wentylatory ( po włączeniu klimy ) lub zasyfiona chłodnica klimy - przegrzanie czynnika = za duże ciśnienie
- uszkodzony czujnik F129 lub okablowanie

ogólnie czujnik F129 odpowiada za wyłączenie klimy przy zbyt dużym ciśnieniu czynnika chłodzącego w jej układzie - to jest ten czujnik ( czteropinowy ) na stalowych przewodach obok filtr przeciwpyłkowego

co do wiatraczka V42 to zostało sprawdzic czy w ogóle działa


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 czerwca 2011, 21:14 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
U kogo ty byłeś to nabijać że nie sprawdzili czi funkcjonowania mechanicznego układy , każdy szanujący się warsztat to powinien zrobić oni na tej aparaturze mają wszystko czarno na białym jak pompuje gdzie i co , więc powinni coś zasugerować w czym tkwi problem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 czerwca 2011, 21:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
zapomniałem napisac że czujnik F129 odpowiada także za wyłączenie klimy przy zbyt małym ciśnieniu czynnika = za mało czynnika nabite lub padnięta sprężarka

ale to wszystko tak jak napisał wilu8 widac na zegarach pomiarowych urządzenia do nabijania i sprawdzania klimy - nawet w najprostszej przenośnej wersji ( taką posiada mój znajomy, poza butlą z czynnikiem całośc mieści się w walizce )
no chyba, że wszystko jest w normie tylko czujnik padnięty


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 czerwca 2011, 12:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Z tego co pamietam, mowil ze sprezarki dzialaja sprawnie i sugerowal mi wymiane panelu. A bylem w lokalnej stacji gdzie zakladaja gaz i czyszcza/doladowuja klimatyzacje. zadna piwnica ;]
chyba najrozsadniej bedzie udac sie do jakiegos serwisu w 3miescie niz samemu kombinowac.


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Ostatnio edytowano piątek, 17 czerwca 2011, 23:44 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
ort


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 czerwca 2011, 22:19 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
To najlepiej podmienić na próbe czujnik , nie wymaga to rozszczelniania układu wystarczy odkręcić i w kręcić drugi


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 czerwca 2011, 00:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
moze glupie pytanie - skad sam czujnik wytrzasnac? :)

Mam 2 strony tematyczne:
http://www.t4-wiki.de/wiki/index.php?ti ... 0712102916
i czujniki ktore znalazlem, ale nie ma tu T4 ;/
http://www.sklep.climateam.pl/index.php ... lter_id=36


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 czerwca 2011, 08:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
dobra dobra, skąd pewność że wszystko inne dobre ??
według mnie przy takim błędzie sprężarka klimy nie ruszy w ogóle, więc dlaczego ci od klimy twierdzą że jest wszystko O.K. skoro klima nie rusza ???
i jeszcze do tego ta idiotyczna uwaga o wymianie panelu - ja bym podjechał do kogoś kto na prawdę kuma systemy klimatyzacji i sprawdził jeszcze raz ilość czynnika, czy sprężarka w ogóle złącza się, a jak tak to kiedy ją rozłącza, że nie chłodzi ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 czerwca 2011, 09:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Kenobi napisał(a):
i jeszcze do tego ta idiotyczna uwaga o wymianie panelu - ja bym podjechał do kogoś kto na prawdę kuma systemy klimatyzacji i sprawdził jeszcze raz ilość czynnika, czy sprężarka w ogóle złącza się, a jak tak to kiedy ją rozłącza, że nie chłodzi ??


Mnie się wydaje dlatego że miga i stąd panowie stwierdzili że należy wymienić :lol:
Wiem też że w rurce przed wentylem do napelniania w prostym odcinku jest filterek być może on jest zapchany ,
Sprawdzić gdzie indziej nie zaszkodzi tym bardziej że czujnik tani nie jest a najlepiej to pożyczyć od kogoś


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 czerwca 2011, 21:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 15 października 2010, 02:59
Posty: 121
Lokalizacja: Gdynia / Tarnobrzeg
model: Caravelle 96'
silnik: 2,5 + LPG

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 0 razy
Jesli ktos z 3miasta czyta ten watek - gdzie w Gdyni moge znalezc kogos kto moze mi pomoc? Jestem z poludnia Polski i nie mam tu jeszcze orientacjia chcial bym zamknac temat klimy :)


_________________
"It's not that easy being green" -- Kermit the Frog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB