T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 01:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Błedy z vaga
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2011, 22:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 3 maja 2011, 21:33
Posty: 12
Lokalizacja: Żory
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Witam podłączyłem moje autko do vaga i wyskoczyły mi takie błędy które skasowałem ale wyskoczyły znów po jakimś czasie jak temu zaradzić ?

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 7D - VW Transp T4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,35,45,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 074 906 021 L
Component: 2,5l R5 EDC G00SG 1450
Coding: 00002
Shop #: WSC 02744
2 Faults Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
37-10 - Faulty - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
Readiness: N/A


Skipping Address 15-Airbags

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 6H0 953 257
Component: IMMO VWZ3Z0V6206259 V64
Coding: 09600
Shop #: WSC 78387
2 Faults Found:
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
01176 - Key
65-10 - Unauthorized - Intermittent


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 maja 2011, 09:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
pytanie dodatkowe: czy miałeś kiedykolwiek problem z uruchomieniem silnika typu: dłużej trzeba kręcić, odpalił i zgasł po chwili, odpalił ale z jakby czkawką ( zaskoczył przygasł i ruszył ) ??
pytam bo właściwie wszystkie błędy poza tym z ABS są związane z nieprawidłowym działaniem immo
01176 - Key
07-10 - Signal to Low - Intermittent
za słaby sygnał na cewce immobilajzera ( problem z baterią, kablami lub podobne )
01176 - Key
65-10 - Unauthorized - Intermittent
to wyskakuje przy źle zakodowanym kluczyku lub użyciu złego

te dwie rzeczy wywołują powstanie tego:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
blokada sterownika silnika ( kompa zwanego ECU ) przez immobilajzer ( samochód nie odpala )

z tym że wszystkie mają określenie jak sporadyczne czyli coś czasem się chrzani a czasem nie ( dlatego pytam o problemy z odpalaniem )



65535 - Internal Control Module Memory Error
37-10 - Faulty - Intermittent

błąd modułu pamięci sterownika silnika ECU - wadliwy nieprawidłowy sygnał
przyczyn tu może niestety być wiele, najprostsze:
zawilgocony komp lub wtyczki do niego
problemy z masą na kompie
jakiś kabel uszkodzony
spotkałem się też z opisem na angielskiej stronie, że ten błąd potrafi wyrzucić przy uszkodzonym wężyku ciśnienia idącym z IC do kompa, choć moim zdaniem powinien wtedy być on połączony z błędem ciśnienia w dolocie, ale zawsze warto ten wężyk obejrzeć

a tak jak sobie dłużej pomyśle to biorąc pod uwagę błędy z immo o problemach z przepływem danych to może wszystko jest związane z tą najprostszą usterką czyli brakiem masy na kompie lub zawilgoceniem okablowania


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lutego 2013, 09:48 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Witam.
Panowie podłączyłem vag-a do mojej teczki i wyskoczyły mi takie błędy:
18062
17664
Przy tych dwóch jest opis "Nie znany kod błędu,brak osprzętu /nie związany z osprzętem -Błąd sporadyczny"

Następne to:
17569
17564
17552
Przy tych trzech nie ma żadnego opisu.

I ostatni: do licznika
562 nieznany kod błędu "przerwa lub zwarcie do + "

Nie znalazłem tych błędów w wykazie viewtopic.php?f=15&t=1474

W jaki sposób stwierdzić co to za błędy? Po skasowaniu wskakują ponownie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lutego 2013, 11:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
17664 - błąd czujnika temperatury G62 płynu chłodzącego ( odczyt do kompa - zielony czteropinowy ), przerwa lub zwarcie czytaj uwalony czujnik lub okablowanie
te dwa poniżej to błędy zintegrowanego czujnika G72/G71:
17569 - błąd czujnika temperatury G72 powietrza w dolocie, przerwa lub zwarcie czytaj uwalony czujnik lub okablowanie
17564 - błąd czujnika ciśnienia w dolocie G71 ( krótko = odczyt doładowania z turbiny ) przerwa lub zwarcie czytaj uwalony czujnik lub okablowanie

17552 - uszkodzenie przepływki czyli miernika masy powietrza G70 - przerwa lub zwarcie czytaj uwalona przepływka lub okablowanie
18062 lub 562 to dwa różne opisy tego samego problemu - uszkodzenie czujnika temperatury i poziomu oleju
moim zdaniem coś zwariowało, a ogólnie to samochód z tymi błędami praktycznie nie powinien jeździć - są to podstawowe dane do ECU aby silnik prawidłowo pracował


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: słowik (piątek, 15 lutego 2013, 13:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lutego 2013, 11:26 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zaśniedziałe styki w złączu ECU?


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: słowik (piątek, 15 lutego 2013, 13:31)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lutego 2013, 13:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
być może
ogólnie trzeba by jeszcze porobić odczyty poszczególnych czujników w blokach wartości mierzonych, poruszać, popatrzeć
fura prawdopodobnie w ogóle jedzie tylko dlatego, że ECU nie widzi tych czujników i podstawia sobie wartości stałe - ale co to za jazda


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lutego 2013, 13:31 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
uszkodzenie czujnika temperatury i poziomu oleju

Właśnie po wymianie oleju nie mogę skasować inspekcji i pewnie problem leży w czujniku.
Kenobi napisał(a):
moim zdaniem coś zwariowało

Dokładnie,coś zwariowało tylko co? W takim stanie przywiozłem z DE.
Kenobi napisał(a):
ogólnie to samochód z tymi błędami praktycznie nie powinien jeździć

Póki co jeździ ale właśnie nie ma tej mocy 150km co powinna być :twisted:
slimak napisał(a):
Zaśniedziałe styki w złączu ECU?

Gdzie tych styków ECU szukać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lutego 2013, 13:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
który rocznik
ECU jest przed aku trochę poniżej trzeba wtyczkę lub wtyczki ( zależy od rocznika ) wypiąć z niego i obejrzeć
poczytaj na forum, jest trochę o ECU
w najgorszym wypadku całość do wymiany


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lutego 2013, 14:26 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
który rocznik

2000r.
Kenobi napisał(a):
ECU jest przed aku trochę poniżej trzeba wtyczkę lub wtyczki ( zależy od rocznika ) wypiąć z niego i obejrzeć

Dobra już wiem o co chodzi ;)
Dzięki za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lutego 2013, 09:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
Wszystko to mówią chłopaki do sprawdzenia i jeszcze akumulator + rozrusznik. Masz dobry czy taki sobie ?


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:11 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
17569 - błąd czujnika temperatury G72 powietrza w dolocie, przerwa lub zwarcie czytaj uwalony czujnik lub okablowanie
17564 - błąd czujnika ciśnienia w dolocie G71 ( krótko = odczyt doładowania z turbiny ) przerwa lub zwarcie czytaj uwalony czujnik lub okablowanie

17552 - uszkodzenie przepływki czyli miernika masy powietrza G70 - przerwa lub zwarcie czytaj uwalona przepływka lub okablowanie

Te trzy błędy zostały usunięte;)
Przyczyną było to że dość długo auto stało nie eksploatowane ok 6miesiecy,i styki na kostkach zaśniedziały,wystarczyło przejrzeć,przeczyścić wtyczki i gitara ;)
Pozostały mi jeszcze dwa błędy.
Kenobi napisał(a):
18062 lub 562 to dwa różne opisy tego samego problemu - uszkodzenie czujnika temperatury i poziomu oleju

Czy to jest ten czujnik na spodzie miski olejowej?
Kenobi napisał(a):
17664 - błąd czujnika temperatury G62 płynu chłodzącego ( odczyt do kompa - zielony czteropinowy ), przerwa lub zwarcie czytaj uwalony czujnik lub okablowanie

Zapytam,czy ten czujnik czteropinowy jest odpowiedzialny za kontrolkę świec żarowych?
Nawet gdy auto jest rozgrzane,to przy ponownym odpalaniu kontrolka się zapala :evil:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
słowik napisał(a):
Czy to jest ten czujnik na spodzie miski olejowej?


tak

słowik napisał(a):
Zapytam,czy ten czujnik czteropinowy jest odpowiedzialny za kontrolkę świec żarowych?


nie bezpośrednio
dwa piny dają odczyt do wskaźnika temp. w zegarach
a dwa do ECU i to on dopiero steruje czy w ogóle i jak długo mają działać świece, oprócz tego temperatura z tego czujnika służy ECU do wszystkich innych ustawień pracy silnika przy jego danej temperaturze

słowik napisał(a):
Nawet gdy auto jest rozgrzane,to przy ponownym odpalaniu kontrolka się zapala


to sugeruje, że komp uważa silnik zawsze za zimny, a to oprócz świec skutkuje ustawieniami całej pracy jak dla zimnego silnika
weź wejdź vagiem w bloki wartości mierzonych i zobacz jaką temperaturę pokazuje czujnik


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:27 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
wejdź vagiem w bloki wartości mierzonych

Która wartość to będzie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 lutego 2013, 10:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
w silniku wchodzisz w 08 - meas blocks lub po polsku blok wartości potem
grupa 001 - okienko czwarte
grupa 007 - też okienko czwarte


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lutego 2013, 12:31 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Czujnik G62 wymieniony,autko pali elegancko,kontrolka świec gaśnie zaraz po włączeniu zapłonu.
Ale wszedłem w ABS i VAG pokazał błąd 01435-czujnik ciśnienia hamowania (G201)
To jest ten przy pedale hamowania,czy ten przy pompie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 lutego 2013, 12:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
to jest ustrojstwo pod pompą ABS - czujnik znajduje się w pompie V156 regulacji dynamiki jazdy
ale moja wiedza to tylko teoria z serwisówki
ściągnij i poczytaj poczytaj tu:
o błędzie jest w tabelce
viewtopic.php?f=10&t=99 strona 1-251
a tu o umiejscowieniu:
viewtopic.php?f=10&t=79 strona 45-23


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: słowik (czwartek, 21 lutego 2013, 12:58)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB