T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
JAKI ECU dla mojego silnika? Jakie oznaczenie wtrysku steruj https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=15&t=18537 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | carol [ niedziela, 13 lutego 2022, 12:58 ] |
Tytuł: | JAKI ECU dla mojego silnika? Jakie oznaczenie wtrysku steruj |
Witam mam serdeczną prośbę o weryfikację a najlepiej sprawdzenie jaki w oryginale był założony ECU silnika w mojej t4. t4 caravele 2001 poj. 2,5 tdi 102_KM wersja długa, koła_15` vin wv2zzz70z1h132479 Obecnie mam komputer w metalowej obudowie ale nie mam pewności, że jest to właściwy ECU - metalowych było ok. 5-ciu wersji. I z tym związane pytane na drugim końcu wiązki - jakie oznaczenie wtrysku terującego ?? |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 15 lutego 2022, 20:11 ] |
Tytuł: | Re: JAKI ECU dla mojego silnika ? |
074 906 018 AL |
Autor: | carol [ wtorek, 15 lutego 2022, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: JAKI ECU dla mojego silnika ? |
Witam, dziękuję za potwierdzenie - dokładnie taki model mam na pokładzie ale wariować zaczyna serduszko - silnik; obstawiam, że kończy się cewka z iglicą na wtrysku sterującym. Tym samym mam drugą prośbę o numer wtrysku sterującego; i z tym związane rozterki czy szukać używanego /???/, czy zainwestować w nowy typu BOSCH ? |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 15 lutego 2022, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: JAKI ECU dla mojego silnika ? |
Może byś tak logi zrobił zamiast zgadywać co go boli na chybił trafił. Wtrysk sterujący można oprócz diagnozą sprawdzić pomiarem oporności przynajmniej wstępnie. Ma być w zakresie 80-120 omów. Numerów ci nie podam bo tych akurat nie znam. |
Autor: | carol [ wtorek, 15 lutego 2022, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: JAKI ECU dla mojego silnika ? |
Wiązka cała sprawdzona - wiek 21 lat zobowiązuje do badania od podstaw i ewentualnych zużyć mechanicznych = wszystko ok, wręcz wzorowo. Sam opór na wtrysku sterującym mierzony już na wtyczce komputera - aby wykluczyć problemy zw. z połączeniem i wiązką = na zimno 93 omy, na ciepło ok. 107 omy. Co do ścisłości z zakresem oporności to źródło DE https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G80_(Nadelhub)#Pr.C3.BCfung podaje dla silnika ACV 80-100 omów, cytat: " Prüfung Neben der o.a. Eigendiagnose ist eine elektrische Prüfung möglich. Dazu wird der elektrische Widerstand zwischen den beiden Pins gemessen. Dieser muss zwischen 80 und 100 Ohm (ACV, AHY) bzw. 95 und 115 Ohm (AJT) liegen. " A co do zgadywania - to jestem wstrzemięźliwy - przyjęty prze zemnie kierunek wyznaczają pojawiające się błędy: 17654 Unplausibles Signal - okresowo 17655 Unterbrechung/Kurzschluss nach Plus - już na stałe oraz towarzyszące objawy, które się nasiliły od paru dni/poranków: - migająca kontrolka świecy żarowej - czujnik stopu zweryfikowany, - siwo z rury po porannym uruchomieniu, - niestabilna praca szczególnie w temperaturach przejściowych 20-70 st.C, - brak pełnej mocy po nagrzaniu jednostki, - akustycznie słychać problem z optymalnym kątem wtrysku - jest blisko optymalnej ale jednocześnie nie idealnie i kulturalnie jak powinno być. Więc reasumując próbuję powolutku powykluczać zamiany podzespołów jak i niecodzienne zużycia mechaniczne - jak wytarcie wiązki. Pozostaje obecnie do sprawdzenia numer wtrysku sterującego - jaki powinien być według metryki urodzenia w dokumentacji producenta. Będę wdzięczny za pomoc z ustaleniem numeru oraz za wszelkie sugestie nowy czy używany ??? Wasze doświadczenia są zdecydowanie najważniejsze w dalszych poszukiwaniach. |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 15 lutego 2022, 21:21 ] |
Tytuł: | Re: JAKI ECU dla mojego silnika ? |
Jasnowidzem nie jestem więc skąd mogłem wiedzieć, że błędy sprawdzałeś. Przy tych błędach i prześwietleniu kabelkologii faktycznie pozostaje sterujący do wymiany. |
Autor: | carol [ wtorek, 15 lutego 2022, 21:26 ] |
Tytuł: | Re: JAKI ECU dla mojego silnika ? |
Kluczowe pytanie - jakie numer/oznaczenie powinien mieć katalogowy wtryskiwacz sterujący ? Oraz - w oparciu o Wasze doświadczenia - inwestować w używany czy zaciskać zęby i nastawiać się na "inwestycję" w nowy ? Posługując się źródłem https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/transporter/tr/2001-230/1/130-130090/#2 Powoli sobie sam odpowiadam - co do numeru części: Nozzle and Holder Assembly 0 432 193 619 BOSCH Nozzle and Holder Assembly 87217 INTERMOTOR Nozzle and Holder Assembly DI536 FUELPARTS Injector Nozzle 10-11-0832 VEMO Injector Nozzle 074 130 202 Q VW a dokładniej w moim przypadku końcówka literowa QX Pozostaje kluczowe pytanie używany czy nowy ??? Jak radzicie i co byście wybrali ? Ponownie wiem coś więcej w swojej materii - dziś "wpadł do mnie" wtrysk z "małego przebiegu" - ze Skandynawii przyjechał dawca i szybciutko wtrysk sterujący o identycznych numerach pojechał ze mną dalej - na stół testowy wtryskiwaczy. I teraz najlepsze = próba ciśnienia. Tragedia, otwiera się już na 180 barach !!! A przypomnę, że prawidłowe ciśnienia otwierania się tego wtrysku to 221-231 bar. Więc regeneracja końcówki wtryskującej - na szybko brak zamienników w hurtowniach /covidowe braki/, a u boscha 450 pln za samą końcówkę !!! Drugi plan to wykręcę ze swojego korpusu wtryskiwacza końcówkę do pozyskanego korpusu żeby pokasować błędy i sprawdzić czy maszyna podniesie się. Dzięki takiej sztuczce będzie sprawny korpus wtryskiwacza sterującego i moja stara końcówka wtrysku - nawet jeżeli ciśnienie coś odstaje od normy to przynajmniej tak samo jak pozostałe 4 sztuki, więc korekcje będą minimalne i równoważące się. Kolejny ruch już na spokojnie - na przetrwanie będę turlał się aż skompletuję materiał do weryfikacji i ewentualnej regeneracji całego kompletu wtryskiwaczy. Jako ciekawostka = kompletny wtryskiwacz sterujący boscha 1500 pln katalog - w hurtowniach za ok. 1150-1200 pln. Ale osobno bosch korpus ok. 600 + końcówka wtryskiwacza 450 pln = łącznie ok. 1000 +/- 50 pln. Ale końcówka w rozsądnym zamienniku ok. 80-200 pln. DSLA150P 706 uniwersalne oznaczenie końcówki wtryskiwacza, to samo ale inaczej ZESTAW NAPRAWCZY WTRYSKIWACZA BOSCH 2437010059 = 0 433 175 150 Tańsze i osiągalne "od ręki" to większe średnice od wersji 150 KM - (P764)=0,216mm Poniżej podsumowanie w temacie stosowanych końcówek wtryskiwaczy: 2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT 2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE 2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm 2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm 2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm 2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm 2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE średnica otworków 0,175mm 2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm Jako ciekawostka - znalazłem w necie ciekawe porównanie wydajności dla wtrysków : NOZZLE FLOW% __średnica fi 150 P 706 - 100.00 ___0,175mm 150 P 357 - 104.65 ___0,185mm 150 P 520 - 120.93 ___0,205mm 150 P 502 - 136.62 ___0,210mm 150 P 764 - 139.60 ___0,216mm |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |