T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 lutego 2022, 12:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Witam
mam serdeczną prośbę o weryfikację a najlepiej sprawdzenie jaki w oryginale był założony ECU silnika w mojej t4.

t4 caravele 2001 poj. 2,5 tdi 102_KM wersja długa, koła_15`

vin wv2zzz70z1h132479

Obecnie mam komputer w metalowej obudowie ale nie mam pewności, że jest to właściwy ECU - metalowych było ok. 5-ciu wersji.

I z tym związane pytane na drugim końcu wiązki - jakie oznaczenie wtrysku terującego ??


Ostatnio edytowano wtorek, 15 lutego 2022, 22:22 przez carol, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2022, 20:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
074 906 018 AL


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: carol (wtorek, 15 lutego 2022, 20:13)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2022, 20:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Witam,
dziękuję za potwierdzenie - dokładnie taki model mam na pokładzie ale wariować zaczyna serduszko - silnik;
obstawiam, że kończy się cewka z iglicą na wtrysku sterującym.
Tym samym mam drugą prośbę o numer wtrysku sterującego;
i z tym związane rozterki czy szukać używanego /???/, czy zainwestować w nowy typu BOSCH ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2022, 20:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Może byś tak logi zrobił zamiast zgadywać co go boli na chybił trafił. Wtrysk sterujący można oprócz diagnozą sprawdzić pomiarem oporności przynajmniej wstępnie. Ma być w zakresie 80-120 omów. Numerów ci nie podam bo tych akurat nie znam.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2022, 20:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Wiązka cała sprawdzona - wiek 21 lat zobowiązuje do badania od podstaw i ewentualnych zużyć mechanicznych = wszystko ok, wręcz wzorowo.
Sam opór na wtrysku sterującym mierzony już na wtyczce komputera - aby wykluczyć problemy zw. z połączeniem i wiązką = na zimno 93 omy, na ciepło ok. 107 omy.
Co do ścisłości z zakresem oporności to źródło DE
https://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G80_(Nadelhub)#Pr.C3.BCfung
podaje dla silnika ACV 80-100 omów, cytat:
" Prüfung
Neben der o.a. Eigendiagnose ist eine elektrische Prüfung möglich.
Dazu wird der elektrische Widerstand zwischen den beiden Pins gemessen. Dieser muss zwischen 80 und 100 Ohm (ACV, AHY) bzw. 95 und 115 Ohm (AJT) liegen. "

A co do zgadywania - to jestem wstrzemięźliwy - przyjęty prze zemnie kierunek wyznaczają pojawiające się błędy:
17654 Unplausibles Signal - okresowo
17655 Unterbrechung/Kurzschluss nach Plus - już na stałe
oraz towarzyszące objawy, które się nasiliły od paru dni/poranków:
- migająca kontrolka świecy żarowej - czujnik stopu zweryfikowany,
- siwo z rury po porannym uruchomieniu,
- niestabilna praca szczególnie w temperaturach przejściowych 20-70 st.C,
- brak pełnej mocy po nagrzaniu jednostki,
- akustycznie słychać problem z optymalnym kątem wtrysku - jest blisko optymalnej ale jednocześnie nie idealnie i kulturalnie jak powinno być.

Więc reasumując próbuję powolutku powykluczać zamiany podzespołów jak i niecodzienne zużycia mechaniczne - jak wytarcie wiązki.
Pozostaje obecnie do sprawdzenia numer wtrysku sterującego - jaki powinien być według metryki urodzenia w dokumentacji producenta.
Będę wdzięczny za pomoc z ustaleniem numeru oraz za wszelkie sugestie nowy czy używany ??? Wasze doświadczenia są zdecydowanie najważniejsze w dalszych poszukiwaniach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2022, 21:21 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jasnowidzem nie jestem więc skąd mogłem wiedzieć, że błędy sprawdzałeś. Przy tych błędach i prześwietleniu kabelkologii faktycznie pozostaje sterujący do wymiany.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2022, 21:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 lipca 2013, 17:23
Posty: 69
model: t4
silnik: 2,5=102km

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Kluczowe pytanie - jakie numer/oznaczenie powinien mieć katalogowy wtryskiwacz sterujący ?
Oraz - w oparciu o Wasze doświadczenia - inwestować w używany czy zaciskać zęby i nastawiać się na "inwestycję" w nowy ?

Posługując się źródłem
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/transporter/tr/2001-230/1/130-130090/#2
Powoli sobie sam odpowiadam - co do numeru części:

Nozzle and Holder Assembly 0 432 193 619 BOSCH
Nozzle and Holder Assembly 87217 INTERMOTOR
Nozzle and Holder Assembly DI536 FUELPARTS

Injector Nozzle 10-11-0832 VEMO
Injector Nozzle 074 130 202 Q VW a dokładniej w moim przypadku końcówka literowa QX


Pozostaje kluczowe pytanie używany czy nowy ???
Jak radzicie i co byście wybrali ?


Ponownie wiem coś więcej w swojej materii - dziś "wpadł do mnie" wtrysk z "małego przebiegu" - ze Skandynawii przyjechał dawca i szybciutko wtrysk sterujący o identycznych numerach pojechał ze mną dalej - na stół testowy wtryskiwaczy.
I teraz najlepsze = próba ciśnienia.
Tragedia, otwiera się już na 180 barach !!! A przypomnę, że prawidłowe ciśnienia otwierania się tego wtrysku to 221-231 bar.
Więc regeneracja końcówki wtryskującej - na szybko brak zamienników w hurtowniach /covidowe braki/, a u boscha 450 pln za samą końcówkę !!!
Drugi plan to wykręcę ze swojego korpusu wtryskiwacza końcówkę do pozyskanego korpusu żeby pokasować błędy i sprawdzić czy maszyna podniesie się.
Dzięki takiej sztuczce będzie sprawny korpus wtryskiwacza sterującego i moja stara końcówka wtrysku - nawet jeżeli ciśnienie coś odstaje od normy to przynajmniej tak samo jak pozostałe 4 sztuki, więc korekcje będą minimalne i równoważące się.

Kolejny ruch już na spokojnie - na przetrwanie będę turlał się aż skompletuję materiał do weryfikacji i ewentualnej regeneracji całego kompletu wtryskiwaczy.

Jako ciekawostka = kompletny wtryskiwacz sterujący boscha 1500 pln katalog - w hurtowniach za ok. 1150-1200 pln.
Ale osobno bosch korpus ok. 600 + końcówka wtryskiwacza 450 pln = łącznie ok. 1000 +/- 50 pln.
Ale końcówka w rozsądnym zamienniku ok. 80-200 pln.

DSLA150P 706 uniwersalne oznaczenie końcówki wtryskiwacza,

to samo ale inaczej
ZESTAW NAPRAWCZY WTRYSKIWACZA BOSCH
2437010059 = 0 433 175 150


Tańsze i osiągalne "od ręki" to większe średnice od wersji 150 KM - (P764)=0,216mm


Poniżej podsumowanie w temacie stosowanych końcówek wtryskiwaczy:
2437010084 (P280-) 2,5 TDI SIL. AAT
2437010076 (P442) 1,9 TDI SIL. AGR 2,5 TDI SIL.ACV,AUF,AGX,AHD,BBF,APA,AXC,AYC,BBE
2437010082 (P502) 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm
2437010077 (P520) 1,9 TDI SILNIKI AHF,AFN,AVG średnica otworków 0,205mm
2437010060 (P764) 2,5 TDI SILNIK AHY średnica otworków 0,216mm
2437010083 (P357) 1,9 TDI SILNIKI 1Z,,AHU,ALE,AFF średnica otworków 0,185mm
2437010059 ( P706) 2,5 TDI SILNIKI AYY,ACV,AUF,AXL,AYC,ANJ 1,9 TDI SILNIKI ALH,ALE średnica otworków 0,175mm
2437010111 (P837) 1,9 TDI silnik ASV średnica otworków 0,205mm

Jako ciekawostka - znalazłem w necie ciekawe porównanie wydajności dla wtrysków :
NOZZLE FLOW% __średnica fi
150 P 706 - 100.00 ___0,175mm
150 P 357 - 104.65 ___0,185mm
150 P 520 - 120.93 ___0,205mm
150 P 502 - 136.62 ___0,210mm
150 P 764 - 139.60 ___0,216mm


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB