T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
błąd 17664 AJT https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=15&t=17151 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kamczi [ wtorek, 11 czerwca 2019, 18:47 ] |
Tytuł: | błąd 17664 AJT |
Witam, tak jak w temacie, przy sprawdzeniu vagiem wyskakuje błąd "17664 - engine coolant temp sensor (g62) open or short to plus". Do tego przy odpalaniu miga żółta kontrolka oleju mimo że poziom oleju jest ok. Nie znalazłem tego błędu w temacie z kodami błędów więc postanowiłem spytać czy ktoś miał podobny problem? Lub ma pomysł jak dokładnie się uporać z tym problemem? Wymiana czujnika załatwi sprawę? |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 11 czerwca 2019, 19:08 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
Migająca kontrolka oznacza awarię czujnika temperatury oleju lub okablowania, jest on zintegrowany razem z tym od poziomu w misce olejowej. Brak oleju to ciągłe świecenie i sygnał dźwiękowy. Trzeba wejść w MS zegarów w grupie 003 trzecie okienko i zobaczyć odczyt z niego, jak stale pokazuje 155st to uwalony - można to olać - 7 lat tak jeżdżę. 17664 - engine coolant temp sensor (g62) open or short to plus błąd uszkodzonego czujnika temperatury silnika lub okablowania dającego odczyt do ECU. Radzę szybko wymienić/naprawić bo jeździsz na ustawieniach jak dla zimnego silnika, za dużo paliwa i zły kąt wtrysku. Zajrzyj w silnik w MS grupa 007 okienko 4 co tam pokazuje. Nie wiem od czego to zależy ale w jednych sterownikach stałe jest tam wtedy -5st, a w innych i tu jest lepiej bo przyjmuje domyślnie wartość z czujnika temperatury paliwa co jest zdrowsze dla silnika niż stałe -5 |
Autor: | Kamczi [ wtorek, 11 czerwca 2019, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
co do kontrolki to pokazuje mi 155 stopni właśnie a przy oil level informacje Not OK, a co do samego błędu to temperatura nie jest na -5st, pokazuje normalną temp, na zimnym silniku 30-35 stopni około przy dzisiejszej pogodzie, czyli do wymiany czujnik i zmiana ustawień za pomocą programu tak? jaki to może być koszt u mechanika? |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 11 czerwca 2019, 20:25 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
Co do G62 sterownik bierze odczyt z temp. paliwa, tak czy siak do wymiany chyba, że coś nie kontaktuje. Jest o tym na forum sporo napisane Co do oleju to zacznij od wtyczki czujnika w misce olejowej. Tamtędy najczęściej skapuje olej przy wyciekach i bardzo często jest ona zaolejona. Też trochę na forum znajdziesz o tym. Co do zmiany ustawień to nie wiem o czym piszesz. |
Autor: | Kamczi [ wtorek, 11 czerwca 2019, 21:14 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
Napisałeś ze jeżdżę na ustawieniach jak dla zimnego silnika i zrozumiałem iż zmienia się to z poziomu programu, rozumiem ze nie mam racji |
Autor: | niebieski-n2 [ wtorek, 11 czerwca 2019, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
Jakby odczyt z czujnika stał na -5 to byś tak jeździł Zobacz jaką temperaturę pokazuje ten czujnik, w miarę nagrzewania się silnika i porównaj z temperaturą pokazywaną w sterowniku zegarów. U mnie też na zimnym silniku mam z tego co pamiętam około 30 stopni nawet w zimie (teraz tego nie sprawdzisz, ale pewnie u ciebie też stoi na 30 na zimnym silniku, bez względu na temp. otoczenia). W zegarach jest tak jak być powinno. W miarę nagrzewania jak na zegarach przekroczy 30, to i w silniku rośnie i dalej odczyty idą w parze. Czyli cały czas nie jeździ na ustawieniach jak dla zimnego silnika. Zimny w zimę jeździ - jakby było lato, jak osiągnie faktyczną temp. 30 stopni, to potem już rośną odczyty normalnie, więc i praca jest normalna. Wymiana czujnika, na 100% sprawny, nic nie dała. Przewody też całe, bo od 30 stopni odczytuje prawidłowo. Błąd z opisu ten sam, jutro sprawdzę numer. |
Autor: | Kenobi [ wtorek, 11 czerwca 2019, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
Ty nie masz błędu 17664 który oznacza zwarcie lub brak zasilania czyli uszkodzony czujnik lub kable idące do niego. U niego zapewne ECU zastępczo podstawia temperaturę z czujnika temp. paliwa. |
Autor: | Kamczi [ środa, 12 czerwca 2019, 10:15 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
https://allegro.pl/oferta/czujnik-tempe ... 8118232694 Czy to jest ten czujnik? |
Autor: | niebieski-n2 [ środa, 12 czerwca 2019, 10:26 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
Czujniki najlepiej kupować oryginalne w ASO Kenobi napisał(a): Ty nie masz błędu 17664 No właśnie mam i też w AJT, do tego kilkukrotnie o tym rozmawialiśmy Co się dzieje opisałem powyżej. Jeden odczyt stoi na około 30 stopniach, (dokładnie nie pamiętam), jak silnik faktycznie przekroczy tę wartość , to odczyty (silnik, zegary) się zrównują, są mniej więcej równe i dalej normalnie idą w górę. Czyli czy to lato, czy to zima, zapala jakby był upał, a potem od 30 w górę już pracuje normalnie - co wyklucza chyba wadliwe okablowanie. A czujnik wymieniałem na kilka innych (na pewno sprawnych) i nic to nie dało. |
Autor: | Kamczi [ sobota, 22 czerwca 2019, 11:03 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
Rozumiem ze to może być powodem przez który auto odpala na zimnym trochę dłużej ze tak powiem? Jak silnik rozgrzany to kontrolka od świec szybciej gaśnie i auto pali z półobrotu, natomiast jak stoi cały dzień powiedzmy to trzeba kluczyk do końca przekręcić i trochę przytrzymać zeby odpalił. Myślicie ze wymiana czujnika załatwi sprawę? |
Autor: | niebieski-n2 [ sobota, 22 czerwca 2019, 14:08 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
Tak właśnie mam, dlatego podgrzewam w zimie webastem. Co dała wymiana czujnika już pisałem. |
Autor: | Kamczi [ sobota, 22 czerwca 2019, 15:31 ] |
Tytuł: | Re: błąd 17664 AJT |
Ok, dzięki wielkie za odpowiedz, a masz jakiś pomysł jak to inaczej moznaby było rozwiązać? Nie mam webasto niestety wiec tez nie wiem czego się spodziewać w okresie jesienno zimowym od tego auta |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |