T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2019, 09:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
Witam

Mam problem z moim T4 2000 po lifcie, silnik 1.9 TD 68km.
Otóż kupiłem kabel Viaken + VCDS pełna wersja(jeszcze do diagnozy Caddy kiedyś).W poprzednim samochodzie wszystko śmigało.
W transporterze nie mogę połączyć się z sterownikiem silnika.Wyskakuje komunikat "No response from controller".
Próbowałem chyba wszystkiego(a przynajmniej tak mi się wydaje), więc:
-Wyciągałem radio
-Zmieniałem częstotliwość portu USB
-Dzwoniłem do viaken-serwis i gościu też poradził mi zmienić kilka parametrów - wszystkie bez efektu

Ogólnie potrzebuje podłączyć się do sterownika, ponieważ auto długo grzeje świece(+20 stopni, a świece grzeją około 10sekund).
W dodatku silnik po zapaleniu nierówno chodzi i na biegu jałowym ma około 1000-1100 RPM.

Prosiłbym o pomoc, w jednej lub drugiej sprawie ;)
Damian


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2019, 10:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Silnik 1.9 oraz jego osprzęt nie podlega diagnostyce komputerowej.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.



Za ten wpis autor grzesiex podziękował: Feikovsky (niedziela, 26 maja 2019, 23:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2019, 11:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jedyne co możesz diagnozować za pomocą złącza które masz to:
-zegary
-immobilajzer
-poduszki powietrzne
-ABS
Oczywiście pod warunkiem posiadania wyżej wymienionego osprzętu. Silnik jak wyżej napisane to nie diagnozowalny zwykły mechaniczny klekot. Za długość grzania świec odpowiada czujnik temperatury. Za nierówne i podwyższone obroty musi się zabrać pompiarz celem wyregulowania pompy lub jej naprawy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Feikovsky (niedziela, 26 maja 2019, 23:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2019, 15:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
Ok, wielkie dzięki.

Więc rozumiem, że muszę chodzi o pompę paliwa.Pamiętam, że w caddy ustawiałem coś takiego jak kąt wtrysku i siedziałem z wykresem na vagu.Mógłby ktoś podpowiedzieć w jaki sposób może sprawdzić albo wyregulować tą pompę?

Jeżeli chodzi o grzanie świec, to kupować w ciemno czujnik temperatury?Czy może coś jeszcze może szwankować.Sytuacja wygląda w ten sposób, że świece grzeją długo i jak wcześniej spróbuję kręcić to nie chce zapalić, tak jakby po zgaśnięciu kontrolki była synchronizacja zapłonu.Świece sprawdzałem, ale i tak nie mają znaczenia bo mamy duże temperatury na plusie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 25 maja 2019, 16:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Na forum panuje podstawowa zasada, że w danym wątku dyskutujemy dokładnie o tym czego on dotyczy. Skoro sprawa diagnozy została wyjaśniona to pytania odnośnie regulacji pompy i działania świec żarowych zadawaj w oddzielnych tematach w odpowiednich działach. Co do świec żarowych to poszukaj, jest o nich napisane wszystko - dosłownie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Feikovsky (niedziela, 26 maja 2019, 23:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 maja 2019, 23:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 22 marca 2019, 12:59
Posty: 62
model: T4
silnik: 1.9 TD 68KM

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 3 razy
A więc temat do zamknięcia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB