T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 stycznia 2019, 20:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 18 listopada 2018, 12:39
Posty: 6
Lokalizacja: DBL
model: Multivan
silnik: 2,5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Proszę o analizę logów bo mam wrażenie że zepsuł się popychacz , tzn. kiedyś powyżej 2000 obrotów coś pchało auto a teraz tego nie czuć.W międzyczasie wymieniony został rozrząd (na flamaster) , wymiana wężyków podciśnienia , naprawa vacum (podkładki + czyszczenie). Auto pali od strzała przy -4 C i bez grzania świec (całe życie na benzynie :D ) .Widzę że zapłon jest przyspieszony (pewnie od czasu wymiany paska) ale wydaje mi się że po wymianie rozrządu szedł normalnie .Kabelek mam od niedawna ,więc na razie zdążyłem ogarnąć tylko robienie logów a nie analizowanie.

statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_Nt05b6l.html
http://vaglogi.pl/log-023_E3fzJ1.html
http://vaglogi.pl/log-018_GY55Nx.html
http://vaglogi.pl/log-014_o5f8Zy.html
http://vaglogi.pl/log-013_HT0g76I.html
http://vaglogi.pl/log-007_F64yY.html
http://vaglogi.pl/log-004_x14MhFL.html
http://vaglogi.pl/log-003_cQx9Q.html
http://vaglogi.pl/log-001_57gCMX.html
dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-011_FMvU023.html
http://vaglogi.pl/log-000_Y1ly32.html
http://vaglogi.pl/log-001_Gp3be3V.html
http://vaglogi.pl/log-010_8v89T15.html
http://vaglogi.pl/log-008_FY4bOk.html
http://vaglogi.pl/log-004_rz9f4B.html
http://vaglogi.pl/log-003_89q7Y2.html

Basic settings

http://vaglogi.pl/log-000_fKouuM.html
http://vaglogi.pl/log-011_Ls8942.html
http://vaglogi.pl/log-004_fT61h1z.html
http://vaglogi.pl/log-003_Mc67T2q.html


Witam ponownie
200 wyświetleń 0 podpowiedzi <ojojoj> ,może za mało danych więc uzupełniam o test z diodą i odłączonym EGR (wężyk zaślepiony). EGR odłączyłem bo według mojej "niewiedzy" wydaje mi się że otwiera/zamyka jakby z opóźnieniem.
Do testu diody użyłem pierwszej lepszej diody i też działa (zwykła czarna z paskiem ,jak w zasilaczach )
Sztanga w BS porusza się płynnie,błędów brak.

http://vaglogi.pl/log-010_011_Cd53VNZ.html
http://vaglogi.pl/log-003_008_l2lm5.html
http://vaglogi.pl/log-000_4YynztK.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 kwietnia 2019, 14:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 18 listopada 2018, 12:39
Posty: 6
Lokalizacja: DBL
model: Multivan
silnik: 2,5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Zasypany mnóstwem podpowiedzi <38> szukam dalej. Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, podmieniłem przepływomierz na sprawny (szwagra),ustawiłem zapłon VAGiem na 58.
Oczekiwanych efektów brak ,a po ustawieniu zapłonu ciężko pali na zimnym silniku.
Wnioski: Przestawić zapłon tak jak był 125 (silnik ma 510tyś) może mu to służy,wywalić kata bo może go dusi.
Widzę to tak że kat go tłumi, przez to w grupie 003 jest niedobór powietrza i dlatego słabo otwiera się N75 nie dając odpowiedniego doładowania
Nie jestem mechanikiem ale mam raczej dwie prawe ręce, więc proszę o wskazówki gdzie mam je wsadzić ( wiem,wiem :-) ) pod maską ! żeby autko zaczęło rwać jak dawniej <38> .Jeśli głupio główkuje to mnie poprawcie. Poniżej kolejne logi z mojego i "szwagrowego" Multivana .


moje obecne:

http://vaglogi.pl/log-003_75u4Y.html
http://vaglogi.pl/log-008_Dr7APxU.html
http://vaglogi.pl/log-010_X8sWrA.html
http://vaglogi.pl/log-011_zufB0.html

szwagrowe z moim przepływomierzem (identyczny silnik)

http://vaglogi.pl/log-003_42HHa.html
http://vaglogi.pl/log-008_lY9swX1.html
http://vaglogi.pl/log-010_GcwCa.html
http://vaglogi.pl/log-011_I5vp7Z.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 kwietnia 2019, 19:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jesli nie masz zapchanego katalizatora lub wydechu to wychodzi, że turbina juz nie daje rady.
Jarko24 napisał(a):
Widzę to tak że kat go tłumi, przez to w grupie 003 jest niedobór powietrza i dlatego słabo otwiera się N75 nie dając odpowiedniego doładowania

To nie tak N75 jest tylko i wyłącznie sterowany na podstawie ciśnienia w dolocie, a nie ilości powietrza. Do tego w geometrii to N75 jest na maksa otwarty, a zamyka się wraz ze zwiększaniem się ciśnienia doładowania. U ciebie jest on zaledwie w 40% domykany bo turbina nie robi ciśnienia, a skoro zasysanego powietrza jest mało to znaczy, że za wolno się kręci. Coś ją dusi albo jest uszkodzona.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 sierpnia 2019, 22:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 18 listopada 2018, 12:39
Posty: 6
Lokalizacja: DBL
model: Multivan
silnik: 2,5 AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wywaliłem "kata" - nie pomogło <złość> .Czy jest prawdopodobne że kolektor dolotowy jest przytkany ? Podobno czasem olej z nagarem od EGR potrafią zmniejszyć jego średnicę o 1/2 ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB