T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 listopada 2018, 16:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 września 2018, 14:34
Posty: 4
Lokalizacja: Wwa
model: Multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Cześć
Jestem nowym użytkownikiem zarówno T4 jak i samego forum, wiec witam wszystkich
Pożyczyłem kabelek odpaliłem VCDS-a i zrobiłem kilka logów. A podczas ich wykonywania przy ok 3600 obr/min zacząłem tracić moc. Po sprawdzeniu błędów wyskoczył mi nr 17965 - związany z przeładowaniem turbiny, co zobaczycie w logach.

logi statyczne BS:
000 -
Załącznik:
20181112LOG-01-000-stat.xlsx

003 -
Załącznik:
20181112LOG-01-003-stat.xlsx

004 -
Załącznik:
20181112LOG-01-004-stat.xlsx

011 -
Załącznik:
20181112LOG-01-011-stat.xlsx


logi statyczne:
000
Załącznik:
20181112LOG-08-000-stat.xlsx

001
Załącznik:
20181112LOG-08-001-stat.xlsx

002
Załącznik:
20181112LOG-08-002-stat.xlsx

003
Załącznik:
20181112LOG-08-003-stat.xlsx

008
Załącznik:
20181112LOG-08-008-stat.xlsx

010
Załącznik:
20181112LOG-08-010-stat.xlsx

011
Załącznik:
20181112LOG-08-011-stat.xlsx


logi dynamiczne:
000
Załącznik:
20181112LOG-01-000-dynamiczny.xlsx

003
Załącznik:
20181112LOG-01-003-dynamiczny.xlsx

008
Załącznik:
20181112LOG-01-008-dynamiczny.xlsx

010
Załącznik:
20181112LOG-01-010-dynamiczny.xlsx

011
Załącznik:
20181112LOG-01-011-dynamiczny.xlsx


Moje pytanie jest takie co z tym przeładowaniem zrobić, jakiś warsztat w Warszawie lub okolicy polecacie?
Bo jak się domyślam samemu tego nie wyreguluje.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 listopada 2018, 19:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Z logów dynamicznych grupy 011 to widać, że turbina przeładowuje w zakresie od 2300obr do 2600 obr, a nie powyżej 3600. Ogólnie cały czas masz delikatnie za duże ciśnienie względem żądania ECU mimo na full otwartego zaworu N75. Trzeba zacząć od sprawdzenia szczelności wężyków turbina - zwór N75.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2018, 00:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 września 2018, 14:34
Posty: 4
Lokalizacja: Wwa
model: Multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
@kenobi
Dzieki za szybka odpowiedz, chyba troche skrot myslowy zrobilem. Przy robieniu logow po 2-3 probie na kolejnej grupie w zakresie ok 3600 obr/min, pstryk i przestawal mi doladowywac. Wtedy musialem sie zatrzymac zgasic silnik, wlaczyc zaplon zczytac,wykasowac blad 17965 i powtorzyc log dla tej grupy.

Jutro wymontuje IC, sprawdze strzykawka jak dziala gruszka i sztanga, bo dzis bez dostepu nawet mi sie wezykow nie udalo zdjac. A na testach statyczych BS grupy 011 sztanga nawet nie drgnela, wiec albo je zle robilem, albo w tych okolicach przyczyna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 listopada 2018, 12:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
n_jan1122 napisał(a):
A na testach statyczych BS grupy 011 sztanga nawet nie drgnela, wiec albo je zle robilem, albo w tych okolicach przyczyna.

W ACV turbina nie ma geometrii na podciśnienie tylko upust ciśnieniem z turbiny sterowany więc to normalne, że sztanga stoi ( działa to tylko w czasie jazdy ). Aby to sprawdzić przez 011 BS to trzeba podać ciśnienie do wężyka idącego z turbiny do N75 z kompresora. Strzykawką jakoś tego nie widzę bo zapewne ciśnienie ucieka przy większych wartościach


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: n_jan1122 (sobota, 17 listopada 2018, 19:01)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2018, 16:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 września 2018, 14:34
Posty: 4
Lokalizacja: Wwa
model: Multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nie mając dotępu do kompresora i trochę w akcie desperacji postanowiłem zamontować aparat i nagrać jak ta gruszka i sztanga działa podczas jazdy. Na rozgrzanym silniku zrobiłem kilka przyśpieszeń jak podczas logów dochodząc do 4000 obr/min. i nic brak akcji nic się nie dzieje sztanga stoi jak stała. a przy okazji jak zwykle przy jednej z prób notlauf i wygeneruje błąd 17965.

Wrzuce link do filmu w wolnej chwili.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 listopada 2018, 18:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zacznij od wężyków, zazwyczaj one są sparciałe wewnątrz materiałowego oplotu, głównie na końcach.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 listopada 2018, 13:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sztanga może się nie ruszać, bo możesz nie osiągać żądanego doładowania lub jest problem z n75 i wężykami


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 listopada 2018, 19:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 września 2018, 14:34
Posty: 4
Lokalizacja: Wwa
model: Multivan
silnik: 2.5 tdi acv

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Popatrz na logi 011 u mnie turbo zawsze wiecej dmucha niz komp chce.
Z wazykami powalcze jutro i przy okazji EGR-a wyczyszcze poki nie mam blaszek do zaslepienia.
Bo w miedzyczasie zrzucilem kierownice i zamowilem tasme, bo poducha swieci i oczy kole.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB