T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 14:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 października 2018, 21:14
Posty: 16
Lokalizacja: Szklarska Poręba
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Na początku witam wszystkich bardzo serdecznie. Będę wdzięczny za przeanalizowanie logów przez kogoś doświadczonego. Mi udało się je wykonać według instrukcji na forum. Logi kończą się przy obrotach około 3000 obr./min. ponieważ samochód nie był w stanie osiągnąć wyższych wartości. Oczywiście droga była równa i rozpędzanie na trzecim biegu od około 1200 obr./min z pedałem w podłodze.

Statyczny:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_I2kCp4C.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_SsHT11.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_GCMU01W.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_zm3cQ5.html
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_RD1mPoE.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_aF4693Q.html
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_FYLo7et.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_zKj9o.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_9M8308S.html

Basic settings:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_2ku9oOR.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_Jas3nh0.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_9WY173.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_a9Z58.html

Dynamiczny:
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_3pn2Sf8.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_4Lj442.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_a1lrV.html
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_QW7Swg.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_spG6u.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_Fc9GGj4.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_ijIo6.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 14:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Wygląda na uszkodzoną przepływkę. Zdejmij wtyczkę i zobacz czy będzie poprawa, bo nawet w trybie awaryjnym będzie większy odczyt niż to co masz teraz. Najlepszą metodą na 100% pewności to test diody lub podmiana.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 14:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 października 2018, 21:14
Posty: 16
Lokalizacja: Szklarska Poręba
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Właśnie zapomniałem napisać że odpinałem wtyczkę od przepływki ale zero poprawy. Dodatkowo przy odpiętej przepływce bardzo mocno kopcił na czarno w każdym zakresie obrotów tzn że cały czas leciał czarny dym. Jak jest przepływka podłączona do kopci ale na wysokich obrotach. Zwróć uwagę na grupę 11 w logach dynamicznych turbina osiągnęła maksymalną wartość 0,4 Bara przy 1700 obr./min a później ta wartość spadła do 0,35 bara i otrzymywała się do 3000 obr./min. mimo że zadana wartość to 1,1 Bara od 1800 obr./min.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 15:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Bez paliwa turbina nic nie zrobi, a skoro na przepływce jest odczyt poniżej 500mg to ECU tnie dawkę do 19mg co widać w grupie 008. Jedno co to mnie zastanawia to przy takich odczytach z przepływki nie powinno być czarnego dymienia w ogóle i to sugeruje uszkodzenie EGRa, tak jakby był cały czas otwarty - na to pomaga jego zaślepienie ale z drugiej strony w BS widać, że coś działa. Choć w cyklu ON powinno być powyżej 200, a u ciebie jest 130-150.
Jakaś historia usterki, pojawiła się nagle, coś było grzebane, dolot był sprawdzany czy nie ma gdzieś dziury.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 16:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 października 2018, 21:14
Posty: 16
Lokalizacja: Szklarska Poręba
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Niestety nie umiem czytać logów a to są moje pierwsze i dopiero mam zamiar poczytać co oznaczają te wartości w poszczególnych grupach. Co do usterki to pojawiła się nagle i nic nie było grzebane. Wcześniej auto było bardzo dynamiczne choć cały czas mocno kopciło na czarno przy gwałtownym przyspieszaniu a teraz jeżdzi jakby nie miało turbiny i w dodatku kręci się tylko do 3000 obr./min. Sprawdzałem podciśnienia, na wężach dolotu nie widzę żadnej dziury ani pęknięcia (nie sprawdzałem jeszcze tych przy chłodnicy bo jest tam kiepskie dojście) zamieniłem kolejnością zaworki te od sterowania gruszką i EGR'em, odpinałem przepływomierz ale nic nie pomaga. Dodam że nie wyskakuje żaden błąd w silniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 17:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Odpal grupę 011 w Basic Settings i zobacz czy sztanga na turbinie porusza się.
Co do odpięcia przepływki to może być zbyt mała różnica abyś poczuł zmianę w każdym razie trzeba znaleźć przyczynę czemu przy dynamice odczyt w grupie 003 jest tak mały spada nawet poniżej 400 ( wręcz do 300 ) przy wymaganym 980. Są dwie opcje albo rzeczywiście silnik nie dostaje powietrza albo jest uszkodzona przepływka. Pierwszym krokiem który ja robię to jest test diody, wtedy odczyt do ECU jest maksymalny. Jak fura zaczyna jechać to wszystko jasne. Jak nie zaczyna to wtedy szukam dlaczego powietrze nie dociera do silnika.
Jest trzecia opcja, coś było grzebane w programie i się schrzanił soft, co jest u ciebie możliwe bo w standardzie te silniki raczej nie kopcą, a już na pewno przy takim odczycie z przepływki ( po to ona jest zastosowana aby silnik nie dymił ) chyba, że w sofcie jest ten odczyt pominięty co często robią tunerzy lub jak pisałem wcześniej EGR jest uszkodzony i nie trzyma.
Musisz od czegoś zacząć bo niestety nie wszystko da się teoretycznie wywnioskować z logów.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 19:12 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 października 2018, 21:14
Posty: 16
Lokalizacja: Szklarska Poręba
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Przy dodawaniu gazu na biegu jałowym sztanga chodzi bez problemów nic się nie przycina. Sprawdzałem ją też podłączając strzykawkę i wszystko super chodzi leciutko i gruszka trzyma podciśnienie. Tak jak napisałeś zacznę od testu diody o którym wspomniałeś. Nie wiedziałem, że tak można sprawdzić przepływkę ale poczytałem i chciałem się upewnić czy użycie diody 1N4148 będzie ok? I czy podłączenie ma wyglądać jak na poniższych obrazkach? Domyślam się że taką diodę można nabyć tylko w sklepie elektronicznym? W końcu będę wiedział jak sprawdzać czy przepływka jest sprawna czy nie :)
Kenobi mam jeszcze pytanie zanim zacznę rozbierać przedni pas aby dostać się do intercooler'a aby sprawdzić czy jest szczelny oraz czy gumowe węże są całe. Znalazłem takie zdanie w internecie na temat sprawdzania przepływomierza.
Grupa 003: w próbie dynamicznej wskazania dwóch kolumn nie będą już tożsame, aktualne wskazania mogą być wyższe lub niższe, na podstawie danych z tej grupy można wychwycić dziurę w dolocie, czyli szybko rosnący wysoki MAF.
Zerknij proszę na pierwsze 4 pozycje licząć od góry, wyglądają ok i nagle 5 pozycja jest z kosmosu 1275.0 mg/str i czy to może właśnie świadczyć o nieszczelnym dolocie czyli szybko rosnący wysoki MAF jak wspomniano w zdaniu powyżej?
Trzecią opcję czyli podmianę sterownika silnika zostawię na koniec ponieważ musiałbym go najpierw kupić.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 listopada 2018, 20:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Na biegu jałowym turbiny nie sprawdzisz, od tego jest test w BS grupy 011.
dualfuel napisał(a):
Zerknij proszę na pierwsze 4 pozycje licząć od góry, wyglądają ok i nagle 5 pozycja jest z kosmosu 1275.0 mg/str

Fakt nie zobaczyłem tego, tylko to jest lewa kolumna czyli żądanie ECU, a ono w twoim silniku nie powinno przekraczać 980, pierwszy raz coś takiego widzę. Moim zdaniem szybko rosnąć może odczyt ilości rzeczywistej czyli lewa kolumna.
Patrząc jeszcze w statykę grupy 004 czyli kąt wtrysku jest on przyspieszony dość mocno. Do tego jeśli odczyt był na pewno robiony na gorącym silniku to też do tej pory nie spotkałem tak dużej wartości żądania ECU czyli 1.8, zazwyczaj jest to 0.8 - 0.9.
Kolejna rzecz to przy nieszczelnym dolocie za turbiną nie ma sytuacji aby był mały odczyt na przepływomierzu, powietrze jest normalnie zasysane, wtedy jest problem z uzyskaniem ciśnienia doładowania i dymieniem.
Sprawdź dokładnie dolot pomiędzy przepływomierzem, a turbiną szczególnie miejsce łączenia z nią tego plastikowego kawałka ( nie pamiętam czy w AHY jest tak samo jak w ACV, że tylko na wcisk i oring który często nie trzyma )
Co do testu to tak wszystko jak na zdjęciach, z tym, że ja kupowałem diodę 1N4004 lub jej odpowiednik, nie jestem elektronikiem - poszedłem do sklepu i gościu mi dał 10 sztuk za 6 złoty :) działały dając maks odczyt czyli 1280mg


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 listopada 2018, 22:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 października 2018, 21:14
Posty: 16
Lokalizacja: Szklarska Poręba
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zrobiłem dzisiaj drugie podejście, może poniższe informację przybliżą nas do rozwiązania problemu. Postaram opisać się to zrozumiale.

- Zrobiłem dzisiaj test diody, dzięki temu wartość była stała na poziomie 1275 mg ale to nic nie pomogło.
- Dolot szczelny bo nawet nie słychać syczenia poza tym przy nieszczelności jechałby w miarę normalnie.
- Zauważyłem natomiast, że w każdym zakresie obrotów czy to 1500 obr./min. czy 2200 czy 3500 nie ma to znaczenia, gdy puszczę pedał gazu i znowu go wcisnę to auto przyspiesza normalnie ale tylko przez 1 sekundę po czym znowu straszny muł i praktycznie brak rozpędzania.
Dla przykładu jeżeli jadę bez wciśniętego pedału gazu na obojętnie jakim biegu i na obrotomierzu jest np. 2000 obr./min. ( też jest to bez znaczenia) i wcisnę gaz to samochód przyspiesza normalnie przez chwilkę tak mniej więcej do 2300-2400 obr./min.
Podsumowując mogę rozpędzać samochód tylko i wyłącznie "pompując" pedałem gazu. Wygląda to tak jakby turbina nabijała ciśnienie i wtedy przez chwilkę samochód się rozpędza a jak już nabije to coś ją rozłącza, jak ujmę na chwilkę gaz to ciśnienie spadnie i znowu dodam gaz to się rozpędzi do nabicia ciśnienia czyli przez 1s. o jakieś 300 obr./min.
Tak jak pisałem w poście wyżej i widać to na logach przy wciśniętym gazie w podłogę samochód rozpędza się baaaardzo powoli i tylko do 3000 obr./min.
- Odłączyłem podciśnienie od turbiny i samochód zaczął przyspieszać równo w całym zakresie obrotów czyli od 1000 do 4000 lecz tak jakby miał 90 KM a nie 150 KM :) ale dzięki temu nie czuć było tego dziwnego zblokowania, był po prostu słabszy ale się rozpędzał.
- Odłączyłem również wtyczkę od czujnika ciśnienia w dolocie? Bez zmian.
- Jedyny błąd jaki jest w sterowniku silnika i nie mogę go usunąć to:
1 Fault Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent

Szczerze to brakuje mi pomysłów dlaczego tak się dzieje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 listopada 2018, 11:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 października 2018, 21:14
Posty: 16
Lokalizacja: Szklarska Poręba
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Samochód został naprawiony i chciałbym to opisać oraz poznać Wasze spostrzeżenia na ten temat.
Tak jak pisałem oddałem T4 do mechanika ponieważ stwierdzili, że na 95% to turbina. Zamówili regenerowaną za 1100 zł założyli i samochód dalej nie chciał jechać choć dość mocno się poprawiło w porównaniu ze starą turbiną ale znowu pod dużym obciążeniem pod górę rozpędzał się tym razem do prawie 4 tys obr i znowu muł i kopcenie i poszarpywanie (znowu żadnych błędów na kompie) Powrót do mechanika i powiedziałem aby szukali dalej. Okazało się że nowa turbina po kilkunastu kilometrach była okopcona z zewnątrz. Stwierdzili, że jednak coś z wydecham i zdemontowali katalizator i okazało się że samochód odżył. Twierdzili, że na starej turbinie też ściągali katalizator ale i tak samochód nie jechał.
Pytanie czy zapchany katalizator zepsuł turbinę czy nie do końca sprawna turbina doprowadziła do zapchania katalizatora a w konsekwencji do prawie całkowitego padnięcia turbo? Pisaliście że te silniki nie kopcą a mój od roku kopcił i to bardzo mocno a teraz kompletnie nic! Jedynie przy zmianie biegu przy 4 tys obr leciutka chmurka na sekunde i tyle.

Mechanik mówi że może mi sprzedać ten zapchany katalizator za około 250 zł jakiejś firmie co je skupuje i czy stare turbo zostawić w rozliczeniu za 200zł?

A i jutro zrobię jeszcze raz logi dynamiczne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 listopada 2018, 19:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 października 2018, 21:14
Posty: 16
Lokalizacja: Szklarska Poręba
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nowe logi po wymianie turbiny na regenerowaną i po usunięciu katalizatora. Wartości porównywałem z danymi z tej strony https://www.dieselschrauber.org/Solldaten_5_Zylinder_VE.html
Zauważyłem że:
- w grupie 003 (statyczne i dynamiczne) dawki powietrza się nie pokrywają. Dopiero przy 2300 obr/min (trochę późno) zasysa żądaną ilość powietrza ( w moim passacie AFN wartości są równe przy 1800 obr/min) Co może być tego powodem?
- w grupie 004 (statyczne) pływa kąt wtrysku, czy to może być spowodowane przez koło zębate na wale?
- w grupie 008 (dynamiczne) dla zakresu obrotów 2850-3150 obr/min
2 wartość powinna wynosić 44,5...47,5 a u mnie jest 51
3 wartość powinna wynosić 41...46 a u mnie jest 51
4 wartość powinna wynosić 41...46 a u mnie jest 51
- w grupie 011 (dynamiczne) wartość zadana jest większa od rzeczywistej. Dopiero przy 2300 ob/min turbina w pełni pompuje. Co jest powodem że tak późno wstaje?
Samochód już jeżdzi super i mega przyśpieszenie czuć od około 2400 obr.min ale w tym dolnym zakresie coś mi jeszcze nie pasuje zwłaszcza patrząc na logi.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc i uwagi.


Statyczny:
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_izJ7xx4.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_c93B9L9.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_C6hy39.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_4bU3p.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_5gyVjC.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_BV6rb7.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_12U5bR5.html (nowe turbo i brak katalizatora)

Dynamiczny:
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_xb4Sjfp.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 008: http://vaglogi.pl/log-008_E6ni96.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_IlnZ0.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_l3MzSWw.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_8oj30.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_b406MkS.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 001, 004: http://vaglogi.pl/log-001_004_pY279.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_27h06.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_FAwZ5.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_mPdEdH.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_O7j7H8h.html (nowe turbo i brak katalizatora)

Basic settings:
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_9j8j3.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_OZAAFFM.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_Cxd4St.html (nowe turbo i brak katalizatora)
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_b5HZy.html (nowe turbo i brak katalizatora)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB