T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 17:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2016, 14:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Proszę o analizę logów
AHY, egr zaślepiony, dolot wyczyszczony co znacznie ożywiło samochód. Logi zrobiłem bo mam wrażenie że i tak jest za słaby, poza tym lekko przykopci na czarno
Ststyczne
http://vaglog.pl/log_261107.html
http://vaglog.pl/log_261106.html
http://vaglog.pl/log_261105.html
http://vaglog.pl/log_261104.html
http://vaglog.pl/log_261103.html

Dynamiczne
http://vaglog.pl/log_261109.html
http://vaglog.pl/log_261110.html
http://vaglog.pl/log_261113.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2016, 14:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ja tam nic niepokojącego nie widzę, trochę turbo ospałe tylko. Przepływka wygląda ok. Sprawdź dolot i podciśnienia. Możesz też odpiąć wydech za turbo i się przejechać. Może katalizator ma już dosyć i dławi turbo.

Poza tym wypadałoby zrobić komplet logów i każdą grupę osobno tak jak tutaj viewtopic.php?p=150924#p150924


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2016, 17:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Logi robiłem pierwszy raz w życiu więc zrobie tak jak podpowiadasz. A czy robienie logów pojedynczo a nie po 3 robi jakaś róznicę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2016, 17:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
grooverek napisał(a):
A czy robienie logów pojedynczo a nie po 3 robi jakaś róznicę?

Tak, są dokładniejsze, częstotliwość danych się zwiększa w czasie.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 maja 2016, 17:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tak, odczyty są gęściej zapisywane
ja robie po dwie grupy na raz
z tym że zawsze 3 z 11, 8 z 10, a resztę jak leci


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 maja 2016, 16:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Dodaje kompletne logi tak jak pisał Probe041. Jakbyście mogli rzucic okiem bo coś mi to auto słabe się wydaje i dostaje mocy dopiero od 2100 obrotów
http://vaglog.pl/log_262558.html
http://vaglog.pl/log_262557.html
http://vaglog.pl/log_262565.html
http://vaglog.pl/log_262564.html
http://vaglog.pl/log_262563.html
http://vaglog.pl/log_262562.html
http://vaglog.pl/log_262561.html
http://vaglog.pl/log_262560.html
http://vaglog.pl/log_262559.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 15 maja 2016, 22:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
grooverek napisał(a):


Gr 11 dynamiczny, turbo gdzieś dmucha w atmosferę. Sprawdz szczelność dolotu. Moze cos nie dokładnie zalozyles ( Sprawdz węże i opaski,oraz czy gdzieś dziury nie ma). Czarny dym na 99% świadczy o niedoladowaniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 17:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
OK poprawiłem wszystkie węże dolotu, wymieniłem komplet wężyków podciśnienia. Teraz jest chyba lepiej. Ale czy prawidłowo?
http://vaglog.pl/log_262717.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 20:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
grooverek napisał(a):
OK poprawiłem wszystkie węże dolotu, wymieniłem komplet wężyków podciśnienia. Teraz jest chyba lepiej. Ale czy prawidłowo?
http://vaglog.pl/log_262717.html


Brakuje mu dołu. Od 1900 obr turbo powinno dmuchać pełną mocą. Nie kreciles regulacja sztangi czasem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 20:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Log 011 dla porównania z auta kolegi vwpitek z wstawioną diodą http://vaglog.pl/log_237250.html

Albo mi się wydaje albo masz grzebane w sterowniku, bo żąda innych wartości doładowania niż seria. Pytanie kto to robił i z jakim skutkiem teraz.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 20:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
Probe041 napisał(a):
Log 011 dla porównania z auta kolegi vwpitek z wstawioną diodą http://vaglog.pl/log_237250.html

Albo mi się wydaje albo masz grzebane w sterowniku, bo żąda innych wartości doładowania niż seria. Pytanie kto to robił i z jakim skutkiem teraz.


W moim AXG tez taka wartość żądana okolo 2020-2040 mbar. Tyle ze od 1900 to juz dmucha na maxa. Nie wiem czy AHY ma takie same parametry,ale cos ten woz z dołu koledze nie jedzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 20:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Log podany przeze mnie jest z silnika AHY i widać, że z dołu też lepiej turbo wstaje na tamtym logu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 21:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
Probe041 napisał(a):
Log podany przeze mnie jest z silnika AHY i widać, że z dołu też lepiej turbo wstaje na tamtym logu


No tak bez rewelacji. Wstaje bardzo wolno z dołu,jakoś tak ociężale.
Strasznie krótki zakres pełnej mocy,przy 3 tyś doładowanie już maleje. do 3500 ma gnać.
Jutro wrzucę log z mojego bo akurat teraz nie mam,ale ostatnio podgladałem to od 1900-3500 poniżej 2000 mbar nawet nie dygnie. W porywach 2100. Od 1700 obr to już 1,8 spokojnie dmucha. Bez jakichkolwiek modów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 21:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Zapomniałem dodać, że powyższy log był na pękniętym wężyku do map sensora w ecu i z diodą zamiast przepływki a i tak jest lepiej jak tutaj. Wszystko zostało poprawione co było napisane w wątku o którym pisałem w 2 poście w tym temacie :)

grooverek, może warto było by sprawdzić jak u Ciebie wygląda wężyk w środku ECU


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 22:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
NO chętnie to zrobię, każdy pomysł mile widziany bo powiem szczerze że trochę mi już ręce opadają. Mam jeszcze ACV i praktycznie od 1700 idzie jak rakieta (a nie mam tam zaślepionego egr ani dolotu czyszczonego. A AHY no jakoś taki leniwy jest i nie daje mi to frajdy z jazdy. Auto kupiłem niedawno, więc nie wiem czy ktoś kiedyś nie grzebał w ustawieniach sterownika. A jeśli by tak było to do kogo się udać, żeby przywrócił "ustawienia fabryczne"?? Do jakiegoś tunera? :D
Dobra a teraz konkrety, jak się dobrać do tego wężyka? Mam otworzyć ECU? Gdzie ten wężyka ma być w środku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ściągasz wężyk z ecu, potem rozsuwasz wtyczkę w stronę wężyka aż się wypnie cała i sterownik wyciągasz na zewnątrz. Potem rozkręcasz torxy od góry i wyciągasz płytę ecu z obudowy i dalej jak na zdjęciu


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 22:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Ok, rozumiem. A czy nie wystarczy sciągnąć wężyk z króćca sterownika, założyć kawałek innego wężyka i spróbować to zassać, że tak powiem paszczą? Tam ma być szczelnie jak rozumiem, więc jeśli będzie trzymało podciśnienie to powinno być ok.. Dobrze rozumuję?



Za ten wpis autor grooverek podziękował: Art76 (poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 21:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 22:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
No nie do końca, bo sama obudowa jest szczelna i jak wężyk pęka od map sensora to właśnie dlatego w dalszej kolejności pada czujnik ciśnienia atmosferycznego na płytce


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 22:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
No dobra, sprawdzę to jutro. Jeszcze jakieś wskazówki masz? Może sprawdzę dwie rzeczy za jednym zamachem...
Nie odpinałem jeszcze tego katalizatora (nie mam kanału) może to mieć jakiś wpływ na to że turbina późno wstaje czy wyłącznie objawia sie to spadkiem mocy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 maja 2016, 22:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Też może być winny, że turbo nie wstaje jak jest zatkany. Wystarczy odpiąć wydech od góry przy turbo i zrobić dystans aby spaliny miały ujście


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB