T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 22:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2016, 09:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Sztanga przy vnt po zaciągnięciu raczej ma się opierać na zderzaku i tak stać.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2016, 09:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Grucha szczelna na bank bo to już sprawdzałem. Sztanga rusza się na oko około 1,5-2 cm więc raczej nie przytarta. Jeśli nie mam pełnej mocy od dołu to znaczy że łopatki nie są w pełni wychylone, więc jak sadze z rysunku sztangę powinienem skrócić, dobrze myślę? Ile ja skrócić? w jakim zakresie się to reguluje? Jeden obrót na poczatek bedzie ok?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2016, 09:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Tak, małymi krokami.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2016, 09:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Ok, a jak przesadzę to co mi grozi poza przeładowaniem i notlaufem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2016, 09:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
grooverek napisał(a):
Ok, a jak przesadzę to co mi grozi poza przeładowaniem i notlaufem?


Skróć o jeden obrót/kontra i log do oceny.
Zrób wcześniej porządnego loga 11, aby mieć dobry punkt wyjścia i obserwowania co i jak się zmienia.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2016, 10:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Dobrze by podpisać się z wakumetrem do systemu i zobaczyć wartości podciśnieniowe.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 maja 2016, 12:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1562
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 102 razy
Pomógł: 139 razy
U mnie mechanik przestawiał sztangę bo twierdził że słabo słychać turbo, przestawił i naprawdę super się wkręca i ładnie gwiżdże, sprawdzał Vag-iem czy nie przeładowuje . Ale różnica była od razu odczuwalna .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 00:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Postanowiłem zrobić test. Ominąłem N75 i podpiąłem turbawkę bezpośrednio do podciśnienia z głównego przewodu vacum pompy. Oto log (dwa ostatnie od dołu) krótkie bo oczywiście przeładowywało więc nie przesadzałem.
Jak widać z dołu bierze ładnie. I teraz czy diagnoza jest tak oczywista że winowajcą okazuje się n75?

Dobrałem się też do ECU tak jak radził Probe041 celem sprawdzenia tego wężyka do mapsensora, ale niestety u mnie takowy nie występuje - do ECU idą tylko dwie duże wtyczki. Króćca do podciśnienia nie ma.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 06:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1562
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 102 razy
Pomógł: 139 razy
W ECU nie ma czujnika doładowania? A który rok kolego ma twój AHY ? U mnie obok wtyczki kompa. wchodzi wężyk.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 07:25 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
U mnie też.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 08:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
To kolega ma AXG w takim przypadku ;-)
Logów nie dodałeś.

Podmieniałeś miejscami n75 z n18?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 09:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Fakt, nie wkleiłem loga http://vaglog.pl/log_263316.html
Rok produkcji 2000 lipiec lub sierpień.
Zawory zamieniałem, ale to nie działa, robi się wtedy moc silnika SDI. Nadal podtrzymuję, że zawory n75 i n18 nie są zamienne (różnią się odrobinę)
Próbowałem nawet brać n18 z innego auta i efekt identyczny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 09:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Wężyki przepinałeś czy tylko wtyczki przy zaworkach. Wybacz ale musiałem spytać


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 09:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Wszystko, przy okazji wymiany wężyków wymontowałem je. Nawet zawory zamieniłem miejscami. Gnębi mnie to że nie ma u mnie elementu 9A http://teile.club/volkswagen/teile.php? ... el2=131018 a element 24A jest trójnikiem anie czwórnikiem. Do czego to służy?
Mój silnik to AHY na pewno.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 12:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
U mnie z kolei zawór N75 jest zamienny z tym od egru, sprawdzone kilkukrotnie.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 12:20 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
ostryt4 napisał(a):
U mnie z kolei zawór N75 jest zamienny z tym od egru, sprawdzone kilkukrotnie.

Z tego co wiem N75 i N 18 to to samo. Różnią się jedynie kolorem główki i ceną. Kiedyś zamieniałem w swoim innym TDI zawory i problemu nie było. Kolega robi w hurtowni i także twierdzi że różnicy brak (poza ceną).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 13:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1562
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 102 razy
Pomógł: 139 razy
U mnie obydwa zawory różnią się wtyczkami i kolorem główek czarna i biała.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 maja 2016, 13:46 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
pittrans napisał(a):
U mnie obydwa zawory różnią się wtyczkami i kolorem główek czarna i biała.

U mnie niczym się nie róznią, czy przepnę wtyk i podciścnienia z jednego do drugiego to nie ma najmniejszej różnicy czy zmian. Testowane podczas zaślepiania EGR. Zawory można kupić z bodajże 3 rodzajami wtyków,z tym że N18 jest sporo tańszy od N75
Aktualnie N 18 nie pracuje bo i EGR out,ale w razie awarii N75 skorzystam z opcji podmiany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 maja 2016, 22:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 6 września 2014, 07:28
Posty: 146
Lokalizacja: Kraków
model: t4
silnik: 2,5 TDi ACV + AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Zmieniłem dziś zawór N75 i to jednak on okazał się przyczyną mojej usterki. Turbina ładuje ładnie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB