T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 20:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 17:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Z autem otrzymałem taki oto kluczyk.Podobno to fabryczny kluczyk od Multivana chociaż nigdzie nie udało mi się znaleźć nr części co VW raczej się nie zdarza.
Mam pytanie czy któryś z kolegów próbował zastąpić taki kluczyk kluczykiem typu scyzoryk ? oczywiście z zachowaniem pełni funkcjonalności :immo i centralny z pilota.
Przypuszczam ,że z immo nie będzie problemu zakodowanie pastylki i po krzyku obawiam się natomiast czy pilot centralnego się dogada z autem?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 17:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Samą pastylkę przekładałem.
A co do centralnego to ori padło mi już na tyle że podczepiłem się z inną centralką.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 17:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Ja zakodowałem pilot uzywanego oryginalnego kluczyka scyzoryka , kluczyk z pilotem był uzywany i bez problemu zakodowany został pilot i central z pilota działa , transponder od immo nie kodowałem bo immo wywalić mam zamiar całkiem , zadne to jest zabezpieczenie, a tylko problemów moze włascicielowi narobic. Ale jak chcesz immo to kodujesz pastylkę i juz. Tylko ze ja mam oryginalnie kluczyk scyzoryk i dorabiałem drugi na zapas. Jak chcesz scyzoryk to najlepiej oryginalny kluczy , nawet uzywany , bo te nowe chińskie tandetne kluczyki to szybko się rozsypują...

Sam transponder od immo mozesz przełozyc sobie z kluczyka do drugiego kluczyka jak nie będziesz uzywal tego co masz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 17:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Sterciu napisał(a):
Ja zakodowałem pilot uzywanego oryginalnego kluczyka scyzoryka , kluczyk z pilotem był uzywany i bez problemu zakodowany został pilot i central z pilota działa , transponder od immo nie kodowałem bo immo wywalić mam zamiar całkiem , zadne to jest zabezpieczenie, a tylko problemów moze włascicielowi narobic. Ale jak chcesz immo to kodujesz pastylkę i juz. Tylko ze ja mam oryginalnie kluczyk scyzoryk i dorabiałem drugi na zapas. Jak chcesz scyzoryk to najlepiej oryginalny kluczy , nawet uzywany , bo te nowe chińskie tandetne kluczyki to szybko się rozsypują...

Sam transponder od immo mozesz przełozyc sobie z kluczyka do drugiego kluczyka jak nie będziesz uzywal tego co masz...


I tu właśnie pojawia się pytanie czy jeśli scyzoryka oryginalnie nie było da się zaprogramować pilot do centralnego właśnie w scyzoryku
można podjąć oczywiście próbę tylko z jakim modelem scyzoryka a konkretniej modelem elektroniki pilota zacząć zabawę ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 18:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Centralka przed 2000r ma numer części z inną końcówką na końcu. Pewności nie ma czy to zadziała na 100%
Pytanie jaką masz częstotliwość na obecnym pilocie i jaką ma ori scyzoryk


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 18:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Probe041 napisał(a):
Centralka przed 2000r ma numer części z inną końcówką na końcu. Pewności nie ma czy to zadziała na 100%
Pytanie jaką masz częstotliwość na obecnym pilocie i jaką ma ori scyzoryk


Tylko na jakiej podstawie to wywnioskować , mój niby oryginalny kluczyk nie posiada żadnych oznaczeń numerów itp.
W przeciwieństwie do scyzoryków na których jest wszystko.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 19:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wysuń pilot od części kluczyka z grotem, powinno być napisane z boku pilota
http://tinyurl.com/zawh57k
Według T4 wiki była jedna częstotliwość 433.92MHz ale czy na pewno? ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 19:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Czy Wam tez sie tak czesto rozladowuje bateria w scyzoryku? Juz drugi raz zostalem z reka w nocniku, jak przycisniety w kieszeni przycisk scyzoryka unieruchomil mi pilota centralnego...


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 marca 2016, 11:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Jak to zwykle bywa łatwe rozwiązania są najtrudniejsze:-)
Szukałem oznaczeń wewnątrz kluczyka tak jak w scyzoryku a one są na samym wierzchu w
elemencie w którym osadzony jest grot
5WK4 790/97/98 i istotnie jet to 433 MHz. producent Siemens
Kluczyk typowy kwestia czy zamienny ze scyzorykiem.
Zabawę z kluczykiem zacząłem ponieważ nie działa centralny z pilota po procedurze programowania (poprzez kombinacje naciśnięć przycisków)
miga 5 razy i nic. Czytałem kilka wątków na ten temat i podobno elektroniki w tych kluczykach lubią padać.
Przypuszczam ,że najszybciej będzie podjechać do kogoś podpiąć pod kompa i będzie wszystko jasne.
Baterie wymienione całą elektronikę przelutowałem.
Chyba ,że któryś z kolegów ma jeszcze jakiś pomysł lub sugestie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 marca 2016, 21:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Co do początkowego pytania to ori scyzoryk nie pójdzie na twoim module/centralce bo ty masz starszego typu Siemensa a scyzoryki chodziły na module Helli. Częstotliwość tutaj nie ma nic do znaczenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 marca 2016, 21:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
xxxkamil napisał(a):
Co do początkowego pytania to ori scyzoryk nie pójdzie na twoim module/centralce bo ty masz starszego typu Siemensa a scyzoryki chodziły na module Helli. Częstotliwość tutaj nie ma nic do znaczenia.


Dzięki za konkretną odpowiedź zaoszczędzi mi to mnóstwo kombinacji.
Chodzi mi po głowie jeszcze jedno rozwiązanie immo i dorobienie grota od scyzoryka to pikuś a elektronikę od kluczyka Siemens można spróbować upchnąć w obudowie scyzoryka wlutowując switch-e od otwierania i zamykania w oryginalną płytkę scyzoryka.
Jeśli tylko gabarytowo się to pomieści zyskamy w pełni funkcjonalny scyzoryk do starszej wersji centralki.
Spróbuję nabyć używanego scyzoryka i pokombinuję trochę.

NIC DODAĆ NIC UJĄĆ !!!!
Ktoś wymyślił ten patent wcześniej ,montujesz elektronikę kluczyka Siemens w obudowę scyzoryka i to za całe 34 PLN.
Sądząc po cenie jakość pewnie pozostawia wiele do życzenia ale za te pieniądze można zaryzykować.

http://allegro.pl/kluczyk-obudowa-seat- ... 76440.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 marca 2016, 21:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
widziałem auto które miało dwa piloty jeden taki jak ty a drugi typu scyzoryk(ale inny grot oczywiście) i to działało z tym że był to chyba sharan .. nie czytałem całego postu ale jeśli coś by Ci to pomogło posiadam na sprzedaż moduł (z 2001r) z kluczykiem typu scyzoryk .. chociaż wydaje mi się że masz inną centralkę z innymi wtyczkami :|

viewtopic.php?f=19&t=12926


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lipca 2016, 11:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
barti87 napisał(a):
widziałem auto które miało dwa piloty jeden taki jak ty a drugi typu scyzoryk(ale inny grot oczywiście) i to działało z tym że był to chyba sharan .. nie czytałem całego postu ale jeśli coś by Ci to pomogło posiadam na sprzedaż moduł (z 2001r) z kluczykiem typu scyzoryk .. chociaż wydaje mi się że masz inną centralkę z innymi wtyczkami :|

http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=12926


Wydaje mi się to potwierdzać mój niemiecki jest słaby więc proszę kogoś o zinterpretowanie wpisu na dole strony o kompatybilności kluczyka Siemens 5w4k ze scyzorykiem 7M3 959 753 od Sharana

http://www.t4-wiki.de/wiki/Schl%C3%BCssel


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lipca 2016, 11:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Potwierdzam. Z ta uwaga, ze chodzi o elektronike, a nie sam kluczyk.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lipca 2016, 12:00 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
flax napisał(a):
Potwierdzam. Z ta uwaga, ze chodzi o elektronike, a nie sam kluczyk.


Oczywiście ale z rzeczy które nie będą kompatybilne to chyba tylko grot.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 lipca 2016, 12:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Na to wyglada. U mnie w 2003 byly w komplecie dwa kluczyki scyzoryki, a brakuje mi zwyklego plaskiego kluczyka ktorego moge zmoczyc itp. Musze dorobic.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 października 2016, 14:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Temat udało się ogarnąć do końca- jednak się da:-)
Centralkę zamka siemens oryginalnie z kluczykiem 5wk4 da się bez problemu sprzęgnąć z kluczykiem scyzorykiem z Sharana o oznaczeniach:7M3 959 753 Siemens
Dorobienie grota + immo i mam już 3 kluczyki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 16 października 2016, 16:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przekładałeś środek ze swojego kluczyka czy obeszło się bez kombinacji?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 października 2016, 14:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 00:22
Posty: 142
Lokalizacja: Wrocław
model: Multivan
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 2 razy
Probe041 napisał(a):
Przekładałeś środek ze swojego kluczyka czy obeszło się bez kombinacji?

Elektronika w kluczyku nie była wymieniana dołożyłem tylko pastylkę do immo i dorobiłem grot.
Elektronika pilota jest w pełni kompatybilna :-)



Za ten wpis autor Tomek Westfalia podziękował: Probe041 (poniedziałek, 17 października 2016, 14:33)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 stycznia 2020, 19:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 listopada 2017, 00:33
Posty: 23
Lokalizacja: Wwa / Jasło / Siedlce
model: T4
silnik: 2,5 TDI ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Sterciu napisał(a):
... bo immo wywalić mam zamiar całkiem , zadne to jest zabezpieczenie, a tylko problemów moze włascicielowi narobic...


Jak się do tego zabrać? Wystarczyłoby zdemontować tę blokadę na pompie czy jak to się tam fachowo nazywa, czy będzie trzeba coś z komputerem robic, żeby się sygnały zgadzały itp?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB