T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 17:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 marca 2016, 22:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zrobiłem logi na zimnym bo mało czasu dziś mam ale może już coś będzie obrazowało w mojej sprawie. Przypomnę że auto słabo się zbiera stąd te poszukiwania podaję linki basic seting
grupa 000 - http://vaglog.pl/log_253393.html,
grupa 011 - http://vaglog.pl/log_253395.html.
Dzięki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 marca 2016, 21:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Teraz masz zbyt późny początek wtrysku, grupa 000 w basic setings w drugim oknie (czy tam w drugim bloku) wartość ustawić pomiędzy 49 a 54
W grupie 004 drugie okno ma pokrywać się z trzecim przy wysterowaniu zaworu (czwarte okno) poniżej 50% w granicach 30-40% byłoby najlepiej na ciepłym silniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 marca 2016, 00:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie dziś się troche uparłem i kąt się znalazł logi mam 2. Pewnie jeszcze dużo mi brakuje do prawidłowego logowania ale proszę oceńcie co wyszło
http://vaglog.pl/log_253536.html,
http://vaglog.pl/log_253537.html
Ps. przejechałem się autem i dalej jakby troche mało mocy. pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 marca 2016, 11:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Jeśli chodzi o kąt wtrysku zrób log grupy 4 w meas blocks, najlepiej po jeździe tak aby i silnik był nagrzany i temperatura paliwa była jak najwyższa .
Jak ci mocy brakuje to logi dynamiczne grup:
3, 11, 8, 10
statycznie logując problemów z mocą nie znajdziesz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 marca 2016, 00:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Problem rozwiązany należało wyregulować pompę wtryskową. Poprostu jak dokręcałem koło na wałku podczas sprężania pompy to mi uciekało kółko od pompy. Trzeba było ją tylko zablokować i później doregulować na rolkach. No ale jak ktoś robi to pierwszy raz to wszystkiego nie wie.
Myślę że temat można zamknąć dziękuję za wszystkie podpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 18:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
mikoli napisał(a):
W grupie 004 drugie okno ma pokrywać się z trzecim przy wysterowaniu zaworu (czwarte okno) poniżej 50% w granicach 30-40% byłoby najlepiej na ciepłym silniku.

Co to oznacza lub raczej czym może być spowodowane, jeśli drugie okno pokrywa się z trzecim w zasadzie, lecz wysterowanie zaworu oscyluje w granicach 80%


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 19:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
niebieski-n2 napisał(a):
wysterowanie zaworu oscyluje w granicach 80%

oznacza to, że pracuje w górnej granicy swoich możliwości przyspieszenia kąta
praktyczne działanie zawiera się od 13% czyli maks opóźnienia do 90% maks przyspieszenia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 22:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
im mniejsza wartość w tym oknie (poniżej 49) to początek wtrysku bardziej opóźniony - a zawór dąży do 90% (aby przyspieszyć)
im większa wartość (powyżej 54) to początek wtrysku bardziej przyspieszony - a zawór dąży do 13% (aby opóźnić)
teraz dobrze??

czyli dla 45 (za późny) prawidłowo zawór ma 80% (bo próbuje przyspieszyć)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 22:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tak


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: niebieski-n2 (sobota, 4 czerwca 2016, 22:22)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 22:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
a ta wartość określona cyfrą w zakresie 49-54, w 2 oknie grupy 000 BS, jak się przekłada na cyfry w 4 grupie MB, tzn. kąt żądany i rzeczywisty powinien zawierać się w jakich cyfrach aby był prawidłowy??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 czerwca 2016, 23:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ja ogólnie zawsze ustawiam według grupy 4mb,
druga kolumna to żądanie ECU i i dążę do tego aby trzecia kolumna się z nią pokrywała przy 50-60% wypełnienia zaworu
przy pełnym rozgrzaniu silnika i paliwa to żądanie oscyluje w okolicy 0.4 stopnia BTDC i olewam algorytm przeliczenia na liczby z grupy 000 bo nie wiem jak to jest obliczane
tak samo jak inne wartości z grupy 000 nijak sie maja do odczytów z poszczególnych grup typu czujniki temperatury, przepływka itd


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 09:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Mikoli pisał
mikoli napisał(a):
przy wysterowaniu zaworu (czwarte okno) poniżej 50% w granicach 30-40% byłoby najlepiej na ciepłym silniku.
czyli nawet profesorowie się różnią :)
Czyli wg. tezy mikolego (gdyby przyjąć wartości które podał za ideał i środek) to Twój zawór. by lekko przyspieszał, więc pewnie kąt leciutko opóźniony (w stosunku do mikolego wartości), ale znów wg. komputera BTDC to chyba znaczy przyśpieszony? <ojojoj>

Patrzyłeś z ciekawości jakie wartości masz w drugim oknie grupy 000 BS po ustawieniu jak pisałeś powyżej?? Zgodnie z teorią mniej niż 49??

1)Te wartości są zapewne różne dla różnych silników: AJT , ACV, AXG???

2)Im silnik bardziej zimny to kąt bardziej opóźniony (cyfry w dół od 49 i rosną wraz z temperaturą)) czy przyśpieszony (cyfry większe niż 54 i maleją wraz z temperaturą)???? [opieram się na cyfrach podanych przez mikolego pisząc opóźniony, przyspieszony]

3) Czy podczas zmiany programu sterownika przez tunera ingeruje on w kąt wtrysku (lub zmiana przez niego innych parametrów, może spowodować zmianę wartości kąta wtrysku) tzn. czy po grzebaniu w sterowniku wartości związane z kątem wtrysku dla danego silnika mogą się różnić od książkowych (czy też niezależnie ile mocy i momentu wyciśnie z silnika, kąt ma być jak w serii )???


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 11:57 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Mikoli pisał
mikoli napisał(a):
przy wysterowaniu zaworu (czwarte okno) poniżej 50% w granicach 30-40% byłoby najlepiej na ciepłym silniku.
czyli nawet profesorowie się różnią :)
Czyli wg. tezy mikolego (gdyby przyjąć wartości które podał za ideał i środek) to Twój zawór. by lekko przyspieszał, więc pewnie kąt leciutko opóźniony (w stosunku do mikolego wartości), ale znów wg. komputera BTDC to chyba znaczy przyśpieszony? <ojojoj>

Patrzyłeś z ciekawości jakie wartości masz w drugim oknie grupy 000 BS po ustawieniu jak pisałeś powyżej?? Zgodnie z teorią mniej niż 49??

1)Te wartości są zapewne różne dla różnych silników: AJT , ACV, AXG???
2)Im silnik bardziej zimny to kąt bardziej opóźniony (cyfry w dół od 49 i rosną wraz z temperaturą)) czy przyśpieszony (cyfry większe niż 54 i maleją wraz z temperaturą)???? [opieram się na cyfrach podanych przez mikolego pisząc opóźniony, przyspieszony]
3) Czy podczas zmiany programu sterownika przez tunera ingeruje on w kąt wtrysku (lub zmiana przez niego innych parametrów, może spowodować zmianę wartości kąta wtrysku) tzn. czy po grzebaniu w sterowniku wartości związane z kątem wtrysku dla danego silnika mogą się różnić od książkowych (czy też niezależnie ile mocy i momentu wyciśnie z silnika, kąt ma być jak w serii )???



Ad 1)Nieznacznie,ale różnią się.
Ad 2) Im bardziej zimny,tym bardziej przyspieszony (cyfry większe)-zawsze
Ad 3) To zależy od gustu tunera,zwykle zostaje tak jak ma być (zbyt wiele to nic nie daje)

Ja w swoim ACV i AXG ustawiłem na celowo na przyspieszony ACV +1,5 BTDC/ AXG +2 BTDC (lepiej zbierają się z dołu,kosztem ciut głośniejszej pracy silnika).
Te silniki pracują nawet na ustawieniach rzędu +-6 stopni. A czy ktoś chce mieć książkowo, czy w/g własnych upodobań, to już osobna sprawa.



Za ten wpis autor driver77 podziękował: niebieski-n2 (niedziela, 5 czerwca 2016, 13:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 12:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Oczywiście, że zmieniają mapę kąta wtrysku ;-) U mnie wyprzedza z tego co pamiętam do około 19 stopni np. ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 12:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
Probe041 napisał(a):
Oczywiście, że zmieniają mapę kąta wtrysku ;-) U mnie wyprzedza z tego co pamiętam do około 19 stopni np. ;-)

A to widzisz nie wiedziałem. Tak napisałem z domysłu. Ciekawie co z czym jest powiazane w takim wypadku aby poprawnie to chodziło,bo zwykle na serii + 19st to już motor poprawnie nie chodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 13:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Na wolnych pewnie nie, ale pod obciążeniem i z większą dawką paliwa sytuacja się zmienia.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 13:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Te 19 stopni to przy pełnym bucie grubo powyżej 3000 obrotów ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2016, 13:18 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
Probe041 napisał(a):
Te 19 stopni to przy pełnym bucie grubo powyżej 3000 obrotów ;-)

Aha. W takim razie to inna rozmowa. Ja raczej skupiłem sie na statycznym kącie. W sumie to nawet nie przyglądałem się jak to dynamice wygląda,bo nie miałem takiej potrzeby nigdy <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB