T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 16:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2016, 17:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam.
Mam 2.5 tdi acv i kąt wtrysku pokazuje mi komp 38 lub 255 na przemian, wymieniłem w pompie czujnik N108 i dalej to samo. Proszę o jakąś wskazówkę. Z góry dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2016, 18:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Jakieś objawy inne niż nienormalny odczyt grupy 0 ? Jakieś błędy ?
Zrób logi statyczne grupy 4.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2016, 17:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Mam to samo. Czy na ten wynik może mieć wpływ czujnik G80? czyli wtryskiwacz sterujący? Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2016, 18:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
piotrkuc napisał(a):
Witam. Mam to samo. Czy na ten wynik może mieć wpływ czujnik G80? czyli wtryskiwacz sterujący? Pozdrawiam

Znaczy się masz to samo co napisałeś wcześniej ?


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2016, 19:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Kolega nie zorientował się, że wydzieliłem jego post do osobnego wątku z tematu w którym pasował jak pięść do oka.
piotrkuc napisał(a):
Czy na ten wynik może mieć wpływ czujnik G80? czyli wtryskiwacz sterujący?

Tak jest on jednym z elementów mających wpływ na wysterowanie kąta wtrysku przez zawór N108, ale proponowałbym jak wyżej napisałem głębszą diagnozę .
Przyczyn takiego zachowania może być kilka więc będziesz je wymieniał po kolei jak zawór N108 który był sprawny. Zostanie ci jeszcze wymiana czujnika temperatury paliwa, chłodziwa a nawet regeneracja pompy itd. bo też mają wpływ na kąt wtrysku.
Takie same objawy dają niewielkie bąbelki powietrza w wężyku doprowadzającym paliwo do pompy przy minimalnym zapowietrzaniu się układu paliwowego albo przy przytkanym filtrze paliwa.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2016, 23:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sam się z siebie śmiałem jak się zorientowałem, że to mój post.
Odnośnie problemu z kątem wtrysku to napiszę jeszcze że wydawał się ostatnio trochę mniej żwawy i postanowiłem szukać przyczyny no to komp i co:
1. Wystąpił błąd 550, zawór sterowania początkiem wtrysku,
2. Sprawdziliśmy ustawienie rozrządu i poza znakami na kole od pompy, reszta się zgadzała,
3. Podpięcie kompa wykazało, że kąt skacze pomiędzy 38 a 255,
4. Podmieniliśmy zawór N108,
5. Komp pokazywał nadal to samo,
6. Ustawiliśmy czas wtrysku trochę na pałę bo brat coś tam pamiętał i ustawił między 8 a 10 i dawka paliwa na 1,2, wiem że to za duża.
Auto jeździ i pali dymu nie puszcza ale to jeszcze nie to co powinno być.
Co do logowania to wiem że jedne logi na biegu jałowym a drugie 3 bieg i od 1500 do 4000 obr. Jak mi się uda to wrzucę i poproszę o analizę. Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2016, 09:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Ty weź poprostu ustaw początek wtrysku, wartość 255 jest graniczną (czyli kąt wtrysku całkiem poza zakresem)
Zresztą sam piszesz
piotrkuc napisał(a):
6. Ustawiliśmy czas wtrysku trochę na pałę bo brat coś tam pamiętał i ustawił między 8 a 10

No bez jaj, jak to ma działać <bezradny>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2016, 09:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Powtórzę jeszcze raz że auto cały czas jeździ i pali i nic nie szarpie tylko jest jakby trochę zamulone. Kąt wtrysku pomimo ustawień na kompie cały czas ten sam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2016, 09:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Kąt wtrysku ustawiasz mechanicznie, na kompie tylko odczytujesz wartość jaką ustawiłeś, a jeździć jasne że będzie tylko jak, odpala bo jest mocno wczesny początek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2016, 10:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
piotrkuc napisał(a):
1. Wystąpił błąd 550, zawór sterowania początkiem wtrysku,

Ten błąd oznacza też kompletnie źle ustawiony kąt wtrysku, a nie uszkodzony zawór.
Tak jak wyżej mikoli napisał kąt jest do ustawienia, porządnie i według zasad.
piotrkuc napisał(a):
i ustawił między 8 a 10

Ja nie jestem w stanie określić nawet co to za liczby i skąd się wzięły


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 marca 2016, 21:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
W sprawie kąta wtrysku to czy ma znaczenie na którym cylindrze jest wtryskiwacz sterujący? U mnie jest na 5 czyli od strony paska napędzającego pompę wtryskową.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 5 marca 2016, 22:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
piotrkuc napisał(a):
U mnie jest na 5

Tak powinno być


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2016, 14:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
kenobi dzięki za szybką odpowiedź.
Udało mi się zassać vag 311.2n więc teraz może będę mógł odczytać jakieś normalne dane z tego t4 acv. Jak możecie podpowiedzieć które bloki są do odczytu początku kąta wtrysku? Z góry podziękował.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2016, 19:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 listopada 2010, 20:32
Posty: 355
Lokalizacja: Lipka
model: VW
silnik: AXG

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 7 razy
https://www.youtube.com/watch?v=cZZbL9QVF8c

tutaj sobie podejrzyj..

ten może lepszy https://www.youtube.com/watch?v=wMY08B0H5G8


_________________
viewtopic.php?f=30&t=1729


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2016, 22:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jeżeli możecie to oceńcie to mój pierwszy pomiar na biegu jałowym blok 4
'004
RPM Ign. Timing Ign. Timing

/min °BTDC °BTDC
796 1,5 1,8
796 1,5 1,3
796 1,5 1,3
796 1,5 1,3
796 1,5 1,1
796 1,5 1,5
796 1,5 1,8
796 1,5 1,5
796 1,5 1,3
796 1,5 1,5
796 1,5 1,1
796 1,5 1,3


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2016, 22:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
A czwarta kolumna i temperatura silnika ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2016, 22:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Zrób log basic settings 004 I wrzuć na vaglog.pl


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 6 marca 2016, 22:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ja to otworzyłem w exelu i super pokazuje, dodam że jak zobaczyłem ten link i filmik z youtube to pamiętam że w meas bloku w drugim polu wskazań kąt wtrysku skakał między 44 a 56 a nie jak tam 046 szok

czwarta kolumna jest i temp silnika 82 stopnie
/min °BTDC °BTDC %
796 1,5 1,8 76,1
796 1,5 1,3 80,9
796 1,5 1,3 75,7
796 1,5 1,3 77,3
796 1,5 1,1 80,9
796 1,5 1,5 76,9
796 1,5 1,8 79,3
796 1,5 1,5 75,7
796 1,5 1,3 77,3
796 1,5 1,5 77,3
796 1,5 1,1 80,1
796 1,5 1,3 77,7
796 1,5 1,3 78,5
796 1,5 1,3 78,1
796 1,5 0,9 76,9
796 1,5 1,3 78,5
775 1,5 1,1 78,9
775 1,5 0,9 83,3
sory wcześniej źle zaznaczyłem


Ostatnio edytowano niedziela, 6 marca 2016, 22:39 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 marca 2016, 19:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 stycznia 2016, 22:35
Posty: 15
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
basic seting bloki 01, 02, error anaveble o co chodzi? robię na biegu jałowym, blok 000 i o11 i 004 mam tylko na zimnym silniku. spróbuję wrzucić przez waglog


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 marca 2016, 19:53 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
piotrkuc napisał(a):
blok 000 i o11 i 004 mam tylko na zimnym silniku

na zimnym nie ma sensu
piotrkuc napisał(a):
basic seting bloki 01, 02, error anaveble o co chodzi

nie logują się w basic i tyle - tak ma być


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB