T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2015, 20:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Panowie, może ktoś kto się zna na logach w dieslach rzucić okiem na moje logi. Jedna rzecz mnie nie pokoi w tych logach, ale może na razie nie będę pisał co, żeby nie nakierowywać...Potrzebuje potwierdzenia kogoś ogarniętego. W benzynie logi ogarniałem, a tu się jeszcze ucze.

Grupa 000
Obrazek

Grupa 001
Obrazek

Grupa 004
Obrazek

Grupa 011
Obrazek

Grupa 003-008-011
Obrazek

Grupa 003-010
Obrazek

Grupa 003-011
Obrazek


Grupa 008-011
Obrazek


Ostatnio edytowano środa, 29 lipca 2015, 23:33 przez edi_nt, łącznie edytowano 3 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2015, 21:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
sposób podania tych logów jest ciężki do odczytu - skorzystaj ze strony vag-log
nie wiesz przypadkiem czy ktoś tam jakiegoś prymitywnego boxa nie zamontował ?? bo żądania dla przepływki grupa 003 są mocno zawyżone, 1100 a maks dla AXG to 950
co do reszty to powyżej 3 tyś obrotów turbina łapie mocny spadek doładowania, a pomiędzy 2400 a 3000 jest lekko za dużo
to tak na szybko, bo po 12 godzinach w robocie ledwie na oczy patrzę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lipca 2015, 21:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Kenobi napisał(a):
sposób podania tych logów jest ciężki do odczytu - skorzystaj ze strony vag-log
nie wiesz przypadkiem czy ktoś tam jakiegoś prymitywnego boxa nie zamontował ?? bo żądania dla przepływki grupa 003 są mocno zawyżone, 1100 a maks dla AXG to 950
co do reszty to powyżej 3 tyś obrotów turbina łapie mocny spadek doładowania, a pomiędzy 2400 a 3000 jest lekko za dużo
to tak na szybko, bo po 12 godzinach w robocie ledwie na oczy patrzę


zrobiłem logi i przepuściłem przez konwerter i już vag-log nie chce mi ich przyjąć. Musiałbym od nowa robić logi. Potwierdziłeś moje przypuszczenia z turbiną, bo coś mi od początku nie grało z nią...

co do boxa to nie mam pojęcia. Mam auto pół roku, wcześniej nie jeździłem AXG (poza tymi które oglądałem przed kupnem).

Co do żądań przepływki, to jestem po czyszczeniu dolotu i zaślepieniu EGR i przed tymi zabiegami żądania przepływki były 1030...
Natomiast spadek doładowania był większy - do 1570


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 lipca 2015, 23:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
może tak będą bardziej czytelne??

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 lipca 2015, 19:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
cały czas próbuje coś wymyślić, czemu co widać w logach ( zarówno grupa 003 = spadek ilości powietrza, jak i w 011 ciśnienie ) turbina nagle powyżej
3tyś. obrotów przestaje pompować, choć tuż przed tym moim zdaniem ciśnienie jest trochę za duże nie powinno przekraczać 2100


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: edi_nt (sobota, 1 sierpnia 2015, 11:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2015, 10:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
może ktoś coś jeszcze wymyśli. Zaczyna mnie pilić, bo 7 sierpnia jade do Rumunii i Bułgarii i muszę być pewny że z autem wszystko ok... Jeśli to jest problem tego, że ktoś próbował podnieść moc przez wgranie jakiegoś softu to jade do ogarnietęgo w tej dziedzinie i zmieniam program. Ale jeśli przyczyną jest że coś nie domaga to gorzej...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 lipca 2015, 20:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Zrobiłem log statyczny BS 11
http://vaglog.pl/log_226548.html
tu filmik z pracy sztangi.
https://youtu.be/7SOzjRG0T8k

Jestem też po wymianie weżyków podciśnienia. Chyba jest lepiej - nie spada tak drastycznie, ale jeszcze nie do końca dobrze. Tzn dalej do 3 tys przeładowuje.
http://vaglog.pl/log_226583.html pierwszy pomiar robiony na 3 biegu, drugi na 4 a trzeci na 2.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 lipca 2015, 12:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
jutro powinienem mieć nowy N75 na próbe, więc zobaczymy.

EDIT: N75 miałem już dziś, ale wyglądał jakoś inaczej. Założyłem ale nie było żądanego efektu.

Teraz jeszcze znalazłem taką stronę:
http://samnaprawiam.com/poradniki-2463- ... JyCh283ANc
i wyczyściłem według tego schematu N75. Trochę tłoczek "zaczepnie" chodził jak otwarełm N75 i nim ruszałem. Po przeczyszczeniu i nasmarowaniu oraz złożeniu (tłoczek chodził zupełnie inaczej - tzn płynniej) zrobiłem znowu logi:
http://vaglog.pl/log_226849.html pierwszy gaz w podłoge to 3 bieg, drugi raz na 4

Jest lepiej, ale chyba jeszcze nie idealnie??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 lipca 2015, 16:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
jeszcze filmik z przyspieszenia
https://youtu.be/9Dekm_77h9M


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 lipca 2015, 22:25 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
no koledzy, temat chyba raczej zakończony, ale jeszcze zobaczcie:

Obrazek

pierwszy log na nowym N75, drugi na starym

Sorki nie znowu nie w VAG-LOG, ale na szybkości nie skopiowałem, tylko przeniosłem i puściłem na konwerter...

Przy okazji zrobiłem taki manewr:
Obrazek
Stary filterek jest już strasznie zapchany. Ten co dałem nowy jest od LPG. Ciekawe czy zda egzamin??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 sierpnia 2015, 11:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
i sprawa jasna - jest dobrze
ja bym nie ruszał na razie nic
lepsze jest wrogiem dobrego <cool>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 sierpnia 2015, 11:32 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
no i dzięki. Ale i tak jeszcze spróbuje jedną rzecz. Zamówiłem Pierburga 7.922903 25 (1J0 906 627 A) i spróbuje na szrocie dokupić wtyczkę i podłączyć. Podobno to samo co Pierburga 7.921903 25 (1H0 906 627 A) tylko różni się wtyczką a kosztuje 120zł... Oczywiście po założeniu zloguje jeszcze raz żeby potwierdzić:) Kenobi dzięki za pomoc, szczególnie tą telefoniczną:)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 sierpnia 2015, 18:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
wrzucam jeszcze dwa logi z N75 o nr PIERBURG 7.02184 01 - odpowiednik 7.22903.25 (1J0 906 627 A)

http://vaglog.pl/log_227280.html

teraz tylko dorobić przejściówkę i gotowe. Jeśli dobrze znalazłem to nr wtyczki do N75 1J0 906 627 A to 1J0 973 722


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 sierpnia 2015, 23:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
koledzy, sprawa prosta. Kupiłem na szrocie kostkę (w ASO chyba 8 zł nowa, ale nie chciało mi się czekać więc kupiłem na szrocie za 10).

obciąłem trochę wsuwkę do włosów, wsadziłem do wtyczki w sposób pokazany poniżej na foto (trzeba mocno wepchnąć - najlepiej czymś twardym dopchąć), po czym można wyjąć piny. Wsadzamy do nowej kostki i mamy po sprawie. W tej nowej kostce jak ktoś kupi z pinami jest takie fioletowe zabezpieczenie, które trzeba wyciągnąć, żeby potem wyciągnąć te piny.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 sierpnia 2015, 13:06 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
edi_nt napisał(a):
no koledzy, temat chyba raczej zakończony, ale jeszcze zobaczcie:

Obrazek

pierwszy log na nowym N75, drugi na starym

Sorki nie znowu nie w VAG-LOG, ale na szybkości nie skopiowałem, tylko przeniosłem i puściłem na konwerter...

Przy okazji zrobiłem taki manewr:
Obrazek
Stary filterek jest już strasznie zapchany. Ten co dałem nowy jest od LPG. Ciekawe czy zda egzamin??

Pytanko. Na ile ważny jest ten filterek,bo u mnie go nie ma?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 sierpnia 2015, 13:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dosyć ważny bo w układ podciśnienia leci tamtędy cały syf z zewnątrz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 sierpnia 2015, 13:12 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
A czy taki filterek jaki założył autor zdjęcia da radę? Bo ori kosztuje chore pieniądze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 sierpnia 2015, 16:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Bez problemu ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: vwpitek (sobota, 8 sierpnia 2015, 17:15)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2016, 13:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
koledzy, temat jednak dalej nie rozwiązany. Zmiana N75 na nowy nie wiem czemu, ale dał efekt tylko na chwilę. Może Multik miał lepszy dzień??

Nie miałem czasu sie tym zając na nowo, ale teraz naszło mnie jedno pytanie.
Czy czasem nie może to być spowodowane zbyt małą średnicą wydechu?? Akurat wydech jest w stanie rozkładu i przymierzając się do zmiany wyczytałem, że średnica wydechu ma być 60mm, ja mam 55mm. Na razie nigdzie takiego nie namierzyłem (czekam na cynk od NOTRI, bo on podobno znalazł). Myślicie, że to może być problemem nagle spadającego doładowania??
Stary tłumik połatał mi znajomy i pewnie jeszcze trochę by polatał, ale jak to może być przyczyną problemu, to będę cisnął na szybką wymianę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 lipca 2016, 14:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Na 99% wydech nie jest przyczyną, wymieniałem wydech i zamiast katalizatora dałem środkowy tłumik z 2,4D bodajże, więc mniemam, że całość u mnie ma 55mm, a auto idzie jak wściekłe.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB