T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 18 października 2019, 08:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 września 2011, 09:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 799
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 33 razy
Przedstawiam mały opis jak wykonać Logi dynamiczne oraz statyczne.Do wykonania potrzebujemy program diagnostyczny VAG COM w pełnaj wersji najlepiej Vag com 409 .


Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

1. Odczytujemy błędy z komputera silnika (ECU):
Select -> 01-Engine -> 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy do pliku .txt i zamieszczamy na forum.


2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks - 08 [numer bloku]
Select -> Engine-01 -> Basic Settings - 04 [numer bloku]

a. Logi statyczne
Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:
stać na biegu jałowym
silnik włączony
robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C
[czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

Numery bloków z 08-Meas. Blocks: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023
Numery bloków z Basic Settings - 04: 000, 003, 004 lub 011:
- blok 000 logować ok. 20s;
- blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
- grupa 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].
Rozpocząć logowanie w chwili ustawienie 2 wartości w tym bloku na LATE

UWAGA !!!
W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AVB, AWX, AVF)
nie logujemy grupy 004 w Basic Settings - 04 !!!

- grupa 011 logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]


b. Logi dynamiczne
Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:
poruszać się
zostać wrzucony III bieg
robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C
[czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]
W tej sekcji logujemy bloki 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011

Przycisk start (rozpoczęcie logowania) wciskamy gdy silnik na trzecim biegu osiągnie 1500rpm a zatrzymujemy pomiar po uzyskaniu 4200rpm. (wciskamy stop)

UWAGA!!!
Ze względu bezpieczeństwa do wykonania pomiaru potrzebne są dwie osoby.
Kierowca i osoba robiąca pomiary.


Poniższy film prezentuje jak można wykonać pomiar.
http://www.speedyshare.com/files/209822 ... _turbo.wmv

Materiał został zaczerpnięty ze strony a4-klub.pl

Logi są zapisywane w folderze programu jako pliki CSV
Pliki te wrzucamy na platformę VAGLOG http://vaglog.rtnet.pl/ (trzeba się zarejestrować)
Logi wychodzą w bardzo czytelnej formie tabelki dodatkowo jest funkcja Timing do wykresu kata wtrysku .

Link do Paki Vag Com http://rapidshare.com/files/211381366/v ... _409.1.rar



Za ten wpis autor wilu8 podziękowali: 9 BUNIEK (niedziela, 4 września 2011, 20:28) • Corum (niedziela, 4 września 2011, 16:37) • czoper (wtorek, 5 maja 2015, 21:53) • julian6025 (piątek, 28 marca 2014, 17:48) • Kenobi (niedziela, 4 września 2011, 09:29) • mora (niedziela, 4 września 2011, 10:55) • niebieski-n2 (piątek, 29 sierpnia 2014, 08:18) • panti1801 (środa, 27 listopada 2013, 17:44) • SteffoV8 (sobota, 11 lutego 2012, 11:47)
  Statystyki: 42.86%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 listopada 2014, 21:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 listopada 2014, 01:08
Posty: 41
Lokalizacja: Oświęcim
model: t4 caravelle
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 0 razy
A co można sprawdzić za pomocą vaga na szybko przed samym kupnem samochodu, oprócz sprawdzenia błędów?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 listopada 2014, 18:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7046
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 662 razy
wszystko <cool>
czyli wszystkie odchyłki parametrów silnika których nie wyczujesz podczas jazdy próbnej
wszystkie niesprawności elektronicznych podzespołów typu
poduchy, ABS, klimatronic, zegary itp
tylko trzeba niestety miec wiedzę co oznaczają odczyty aby od ręki stawiac diagnozę, a tej nie zdobędziesz na już


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2015, 13:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1106
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 17 razy
update linku z filmem: https://www.youtube.com/watch?v=TxZp0y05tS0


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 10:45 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 975
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 64 razy
Pomógł: 26 razy
Pytanie odnośnie filmu wyzej czy mozna logować dwie grupy lub trzy na raz ?
Czy raczej nie ?
Trubine sprawdzamy w grupie 11 czy 10 bo te dwie grupy pokazują doładowanie ?
Jesli tylko 11 to niech ktos bardziej kumaty podpowie do czego sluzy grupa 10 ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 15:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1060
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 48 razy
Można logować trzy na raz ale częstotliwość odczytu będzie mniejsza.
Dynamiczny log turbo grupa 11.
O 10ej sam się chętnie dowiem.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 września 2018, 19:19 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7046
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 662 razy
10 grupa pokazuje tylko rzeczywiste doładowanie, bez żądanego przez ECU jak w 11. Do tego w 10 grupie bardzo ważna sprawa czyli procenty wychyłu potencjometru gazu. Pozwala to zdiagnozować jego uszkodzenie lub źle wykonane logi - z nie do końca wciśniętym pedałem gazu.
Ja loguje maksymalnie dwie grupy w sekwencjach mi potrzebnych do analizy np zawsze 003 z 011 itp itd.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: peters (wtorek, 18 września 2018, 21:53)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2018, 11:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 398
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 17 razy
Przy logowaniu 3ch grup u mnie drastycznie spada częstotliwość próbkowania każdej grupy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2018, 12:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11310
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 730 razy
Dlatego tak się nie robi


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2018, 13:37 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 398
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 17 razy
Teraz już wiem :) Kenobi mnie przeszkolił ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 listopada 2018, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 1 listopada 2018, 21:06
Posty: 9
model: Caravelle AG4
silnik: ACV/AUF
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem VW T4 Caravelle 2.5TDI Automat jest to mój pierwszy post na tym forum

mam prośbę jak wykonać logi dynamiczne w automacie szukałem na forum i znalazłem aby ustawić na zblokowany 3 bieg i wykonać od 1500 do 4500tys obr.
niestety skrzynia cały czas zrzuca z 3 na 2 i znowu na 3 czy jest jakaś inna metoda
logi wychodzą tak
http://vaglogi.pl/log-010_011_9UOUje4.html
http://vaglogi.pl/log-003_004_SS9sFWT.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 17:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 13:01
Posty: 19
model: T4 03
silnik: 2,5 tdi @135 HP ACVK

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam
Kto podjąłby się lub kogo można polecić celem diagnostyki VAG mojego T4 ACV? Samochód słabo przyspiesza. Turbina włącza się od 2100 obr/min. może trochę wcześniej- 2000 obr/min :) Później obroty rosną z małym efektem przyspieszenia. Ale poza tym zupełnie OK :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 września 2019, 21:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 4 września 2019, 06:00
Posty: 15
model: T4
silnik: Acv

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Ma ktos moze pelna wersje vag com ? Link wyzej nie dziala


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB