T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 grudnia 2018, 23:26 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 czerwca 2017, 22:42
Posty: 4
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Uprzedzam ze trochę będzie do czytania ale chcę wszystko w miarę dokładnie opisac bigsmile Koledzy mam problem z moja t4. Mam silnik ajt 88km, w zeszłym roku silnik po gruntownym remoncie nowe tłoki głowica zawory wszystko było ok tylko jak przed remontem tak i po auto słabo zbierał się do około 2tys obrotow. Poźniej wymieniłem także wtryski na te z 150KM dolozony intercooler zaslepiony egr nowy nastawnik pompy, no i program auto dalej nie ciągnie dołem a nawet jest bardziej odczuwalne uderzenie przy 2tys autem ciężko czasem ruszyć z miejsca.
Zauważyłem także że na zimnym silniku po dodaniu gazu obroty rosną do 1000 i stoją można trzymać gaz do dechy a one dalej stoją dopiero po chwili pomału zaczynają rosnąć i nagle szybko zaczyna wkręcić się na obroty ale słychać cykniecie jakiegoś przekaźnika aż światła przygasają. Pomóżcie

Logi poniżej
basic setting

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... AAAA%3D%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... YmHsKmAAAA

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... AAAA%3D%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... wqYAAAA%3D

statyczne

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... wpEAAAA%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... AAAA%3D%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... AAAA%3D%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... AAAA%3D%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... AAAA%3D%3D

dynamiczne

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... AAAA%3D%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... AAAA%3D%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... wpEAAAA%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... wpMAAAA%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... AAAA%3D%3D

https://log.malonetuning.com/chart/2435 ... gw1w5A1wpL


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 grudnia 2018, 19:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 czerwca 2017, 22:42
Posty: 4
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zapomniałem dodać że przepływka jest nowa. Pomóżcie koledzy auto do pracy zależy na czasie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 7 grudnia 2018, 23:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Bardzo będzie ciężko pomóc, ponieważ nie robi się programu do źle działającego silnika - serie da się ocenić, a skąd mamy wiedzieć jaki program masz wgrany po tylu przeróbkach. Do tego skoro po remoncie jest równie źle jak przed nim to po kiego był ten remont ? Ogólnie stawiałbym na problem z pompą wtryskową, ze względu na to, że w logach poza długim czasem rozpędzania się nic nie widać.
Skoro słyszysz jakieś cyknięcie to czemu nie sprawdzisz który to przekaźnik.
Nie zrozum mnie źle, że się czepiam ale tyle masz namącone przeróbek, że tylko ten co to wszystko zamącił wie co jest nie tak.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 grudnia 2018, 00:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 czerwca 2017, 22:42
Posty: 4
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Rozumiem kolego remont akurat był wykonany z innych przyczyn( rozleciala sie pompa wody). Tak jak pisałem wcześniej przed wymiana wtryskow ta różnica w przyspieszeniu na dolnych obrotach a górnych nie była tak zauważalna jak po wymianie. Firma w mojej okolicy zajmująca się chiptuningiem( teraz już wiem że partactwem) stwierdziła że po wymianie wtryskow i dołożenia intercoolera zrobią program i dół będzie ok. Niestety nie jest. Kontaktu z nimi brak uciekli przed ludźmi. Wiem tylko ze coś mówili że mogli by poprawić dół ale auto wtedy bardzo kopcilo więc to wyśrodkowali. Teraz ogólnie na zimnym kopci na niebiesko podczas jazdy tez dopiero na wyższych na czarno. Ale nie jest to jakies mocne dymienie zważywszy że nie ma katalizatora. Przekaźnik sprawdzę.
Tzn że pompa może być przyczyną tego braku reakcji na gaz na zimnym silniku? Możesz kolego kogoś polecić kto by to ogarnął w woj. Śląskie


Ostatnio edytowano sobota, 8 grudnia 2018, 09:03 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
jeżeli odpowiadasz na post bezpośrednio pod nim - nie cytuj go w całości!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 grudnia 2018, 00:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Pierwsza rzecz to moim zdaniem wtryskiwaczy ze 150km turbina z AJT nigdy nie uciągnie i dymił będzie zawsze, więc redukcja dymienia oznacza spadek mocy spowodowany ograniczeniem dawki.
koch007 napisał(a):
Tzn że pompa może być przyczyną tego braku reakcji na gaz na zimnym silniku?

Nic innego mi od głowy nie przychodzi. Zrób logi dynamiczne na zimnym jak nie idzie to może coś wyjdzie. Przed tymi wszystkimi kombinacjami było tak samo, tzn na zimnym też nie reagował na gaz ?
koch007 napisał(a):
Możesz kolego kogoś polecić kto by to ogarnął w woj. Śląskie

Nie, może ktoś inny pomoże.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 grudnia 2018, 09:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 12 czerwca 2017, 22:42
Posty: 4
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
Nic innego mi od głowy nie przychodzi. Zrób logi dynamiczne na zimnym jak nie idzie to może coś wyjdzie. Przed tymi wszystkimi kombinacjami było tak samo, tzn na zimnym też nie reagował na gaz ?


Nie wiem czy dam radę zrobić te logi bo moment braku reakcji trwa około 20 może 30 sekund od odpalenia.
Przed zmianami było dobrze po zmianach zdażało się sporadycznie a po wymianie nastawnika jest za każdym razem gdy zimny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 grudnia 2018, 13:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Spróbuj zrobić na postoju grupę 010 zaraz po odpaleniu wciskając gaz parę razy do oporu - będzie widać czy potencjometr sie nie zacina i 001 to będzie widać reakcję na nastawniku.
Tak teraz jeszcze mi przyszło do głowy, ze skoro masz taki tuning zrobiony na tak dużych wtryskach i z dołu raczej nie dymi to nie dziwne, że masz ogromną różnicę w przyspieszeniu pomiędzy niskimi obrotami, a wysokimi. Z dołu gdy turbina nie pompuje masz obciętą dawkę, jak już się rozkręci na tyle aby przepalić paliwo z tak dużych wtryskiwaczy dostajesz sporego kopa.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB