T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 20:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014, 12:06 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2014, 15:29
Posty: 111
model: Multivan 92'
silnik: 1.9d

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć,
pytanie jak w temacie,

Ile wam wasze auta palą oleju, i może jakiego oleju używacie :). Chce zobaczyć czy u mnie jest źle, czy to norma.
Więc zaczne :
1.9d 310 tyś przebiegu (wg licznika), po wymianie zimmeringów i uszczelniaczy zaworowych i wymianie uszczelki pod głowicą :
okolo 0,5-0,7L/1000km
Olej Elf 10w40 półsyntetyk - już byłem zmuszony dolać innego bo była nagła potrzeba, teraz dolałem mobil 1 10w40.


Czy spalanie oleju jest zależne od średnich prędkości obrotowych silnika ?
Włożę kij w mrowisko - ktoś próbował motodoktora dolewać do oleju ?
Ja owszem w motocyklu z silnikiem na szrot - zaczęły znacznie lepiej wchodzić biegi i przestał tak mocno dymić. Ale nie ograniczyło mi to spalania oleju :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014, 13:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
W byłym 1.9 TD przy normalnej eksploatacji zero dolewania od wymiany do wymiany.
Jedynie latem jak się przykotłowało na autostradach (trasa PL-UK 2tys. km) to z pół litra dolałem.
Od Motodoktora trzymał bym się z daleka, u kolegi cały silnik się rozszczelnił a oleju pić nie przestał.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014, 13:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2011, 19:25
Posty: 207
Lokalizacja: Augustów
model: Transporter
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Wymieniam olej co 10tys. Nie ma potrzeby dolewek.Od "doktora" uciekaj. Byc może masz zużyty silnik i nieszczelności pomiędzy tłokami a cylindrami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014, 14:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
u mnie est tez mała kaplica bo bierze ok 1l na 100km.. :(
jestem bliski swapa - ale póki co dolewam i jeżdzę.
Motodoktora wlałem puszkę - nie wiem czy to coś pomogło bo pije olej dalej, razem z tym motodoktorem wypił :)
tylko że ja nie wiem jaki mam przebieg... kupiłem go z 369 tys ale po tym jak sie silnik zachowuje 2 miesiace od kupienia... pod milion bym mu dawał... :/


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014, 14:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
2,5 TDI przebieg 405 tyś
0,5 - 0,7L od wymiany do wymiany czyli 10.000 - 15.000tyś

Kiedyś brał więcej ale po zerwaniu paska i remoncie jest gitara.

Wlewałem Ceramizer kiedyś ale czy to coś dało to nie wiem.


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014, 16:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2014, 15:29
Posty: 111
model: Multivan 92'
silnik: 1.9d

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
/mały offtop/
Kurcze, znów mi zaczął klekotać głośniej i musiałem dolać.
Ile mieści się oleju między min a max na bagnecie w 1.9 ?
Bo cholera jedna wie ile dolewać jak juz zaczyna traktorzyć


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014, 21:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 23 września 2011, 23:07
Posty: 301
Lokalizacja: Elbląg
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 55 razy
2.5 tdi wymiana co 10 tys. km,bez dolewek,przebieg 330 tys.km


_________________
Mark: VOLKSWAGEN
Model: TRANSP. MULTIVAN
Build Date: 12.12.1996
Engine's type: ACV
Capacity (cc): 2461
Horsepowers: 102
Jeżdżę szybko,bo lubię.Nie popierasz?To pocałuj mnie w T4 litery :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014, 21:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 11 marca 2011, 19:25
Posty: 207
Lokalizacja: Augustów
model: Transporter
silnik: 1,9 TD

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
ToJaMot napisał(a):
/mały offtop/
Kurcze, znów mi zaczął klekotać głośniej i musiałem dolać.
Ile mieści się oleju między min a max na bagnecie w 1.9 ?
Bo cholera jedna wie ile dolewać jak juz zaczyna traktorzyć

Ok 1 do 1,2 litra



Za ten wpis autor mirski_mi podziękował: ToJaMot (czwartek, 26 czerwca 2014, 20:06)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014, 21:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 16:52
Posty: 56
Lokalizacja: Juszkowo
model: Caravelle '95
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 2 razy
Po 2000km mam dosłownie minimalną różnice na bagnecie, więc nie ma sensu liczyć ile ml wychodzi na 1000km :)
Inna sprawa, że co jakiś czas ginie mi ze 100ml płynu chłodzącego, ale na pewno nie trafia do oleju. Korek chyba zmienię na początek.

W paru autach miałem wspomniany wyżej Ceramizer i zawsze była jakaś poprawa. Przykładowo w Pasku 1,8T zniknął typowy dźwięk popychaczy hydraulicznych na parę sekund na odpaleniu. Do T4 wlałem szeroko omówionego w internecie Militeca (warto pamiętać, że K2 jest tylko dystrybutorem, więc to nie musi być badziew) i... ciężko powiedzieć o jakiś różnicach, bo ten silnik ma niską kulturę pracy, na zimnym w szczególności. Niepodważalnym argumentem jest fakt, że te środki niwelują suchy start silnika i tak dalej, więc to jest argument racjonalny, ale w przypadku mechanicznego zużycia silnika to też bym sobie darował.
Jak silnik jest na końcówce, to ja bym wlał tego motodoktora, może przedłuży jego żywot ;)


_________________
1998 Ford Windstar 3.0L


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 czerwca 2014, 21:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
thadeusch napisał(a):
2.5 tdi wymiana co 10 tys. km,bez dolewek,przebieg 330 tys.km

tak samo, tyle ,że przebieg o 45 tys. km. większy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 czerwca 2014, 19:03 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Przebieg 330tyś silnik 2,5 tdi 88km , mobil 10w40 wymiana co 15000 bez dolewek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 czerwca 2014, 19:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
stamart napisał(a):
2,5 TDI przebieg 405 tyś
0,5 - 0,7L od wymiany do wymiany czyli 10.000 - 15.000tyś



muszę trochę sprostować. Przy wymianie stwierdzam że pół litry brakuje ale nie dolewam <31>


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 czerwca 2014, 21:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
stamart napisał(a):
stamart napisał(a):
2,5 TDI przebieg 405 tyś
0,5 - 0,7L od wymiany do wymiany czyli 10.000 - 15.000tyś



muszę trochę sprostować. Przy wymianie stwierdzam że pół litry brakuje ale nie dolewam <31>


Wypijam? <pajac>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 czerwca 2014, 19:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 498
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
U mnie 2.5TDI acv olej wymieniam co max 10-12 tyś km, oleju nie ubywa nic. Przebieg 353k km. Olej to pół syntetyk mobila 10W/40 (Super S)


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 czerwca 2014, 11:11 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 lutego 2011, 19:00
Posty: 325
Lokalizacja: zamojskie
model: T4
silnik: ACV 102/130

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 38 razy
2.5 TDI ACV 102 KM podniesione na 130 KM przebieg 320 tys. olej valvoline 5w40 wymiana co 10-12 tys. nie dolewam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 czerwca 2014, 18:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 16:52
Posty: 56
Lokalizacja: Juszkowo
model: Caravelle '95
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 2 razy
Dwie sprawy.

W książce serwisowej jest napisane, że wymiana oleju z filtrem w Dieslach ma następować co 7500 kilometrów <szok> Warto wymieniać tak często? Może przy dzisiejszych olejach warto to robić dwa razy rzadziej?

I czy do tak starych (konstrukcyjnie) Diesli jak AAB warto lać droższe oleje, czy pozostać przy niższej półce typu GM, Mobil1, mówimy o oleju 10W40.

EDIT:

Przepraszam Panie Moderatorze :( Post można usunąć.


_________________
1998 Ford Windstar 3.0L


Ostatnio edytowano sobota, 28 czerwca 2014, 19:13 przez Phil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 czerwca 2014, 18:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
to nie jest temat o tym jaki olej lac i co ile go wymieniac,
taki już istnieje,
proszę nie robic śmietnika


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB