T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 19:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 października 2020, 16:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Odgrzeje trochę temat.
Po wstępnym przeczytaniu dość ciekawego tematu z linku , rozmontowałem trochę układ i podłączyłem na krótko pompę do wody.
Jakiś tam zbiorniczek i mix octu z płynem do kamienia. Trochę tego mam ,bo wszystko pod maska ,więc 2 litry octu i 2 butelki 750ml.
Jako filtr wykorzystałem stare koszulki.
Co prawda użyłem nie robiłem jakiegoś specjalnego lejka do filtra ,więc leciało bezpośrednio na materiał.
Po wstępnym płukaniu tylko z samej nagrzewnicy naprawdę uzbierało się sporo syfu.
Po odłączeniu drugiej nagrzewnicy ( bo od niej się wszystko zaczęło ) , która ciekła, widać w środku jak dużo kamienia jest na ściankach. Myślę ,że cały układ ma naprawdę dużo kamienia i myślę nad zamontowaniem filtra na układzie wodnym.
Nie wiem tylko czy to będzie działać i jak szybko zapcha się filtr ?
Myślałem o dużym filtrze do wody pitnej ,ale on nie wytrzyma temperatury.
Dopóki nie ma mrozu zamiast płynu użyłbym octu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 października 2020, 17:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja bym regularnie płukał preparatem, do czyszczenia układu chłodzenia. Np raz, w roku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 października 2020, 17:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Płukanie co roku nie wiele pomoże.
Martwię się o to ,że wstawienie nowej tylnej nagrzewnicy nie wiele da. Jako najniższy punkt to bardzo szybko przestanie działać.
Średnio co godzinę chodzę i uruchamiam pompkę aby przerobiła kilka litrów. Za każdym razem coś wyleci . Najgorsze ,że to coś to na początku było jak fusy z kawy po zaparzonej kawie. To jest tylko przednia nagrzewnica.
" Nie problem " jest wymienić na nową ,ale silnik na pewno ma podobny zestaw syfu :) Rury idące do tylnej narzewnicy są w środku pomarańczowe od kamienia i widać jak odstaje ,więc nie jest tego mało.
Najlepiej pomógł by filtr w tylnej części auta aby zbierał syf.
Tu u mnie mrozów jeszcze nie było ,więc jakoś można wytrzymać w aucie.
Tak to jest jak auto kupiło się od mechanika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 października 2020, 18:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ale przeciez przeplukanie tylnej nagrzewnicy to pryszcz. Zdejmujesz kratkę wylotowa. Wykręcasz cztey wkręty mocujące wylot do podłogi plus chyba dwa kolejne na drugim końcu obudowy (ale te od dołu). Wypinasz wtyczkę od wiatraka, zakladadz zaciski na węże i zdejmujesz je z króćców nagrzewnicy. I masz calosc luzem. Troche roboty jest wyjęciem smego radiatora (mogą byc spuchnięte od rdzy wekręty) ale to tylko wtedy gdy chcesz żeby i jego i obudowę wyczyścić ze smieci.

P. S. Moje przewody też były żółte w środku i zrobiłem płukankę (wedlug opisu na butelce) po czym przelałem przez z układ 15 l. (co 5 litrów odpalałem i czekalem aż się zagrzeje) wody demineralizowanej i się wypłukało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 października 2020, 19:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Tyle ,że nie mówię tylko o tylnej nagrzewnicy a o całym układzie chłodzenia.
Syf będzie stale krążył w układzie a filtr zatrzymałby kamień.
Jutro postaram się wstawić zdjęcie ,że wszystko można skrobać ze ścian rur.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 października 2020, 20:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ale teoria płukanki mówi o zmiekczaniu kamienia i przechodzeniu go do płynu. Filtra na stałe bym się bał, że strzeli w pewnym momencie .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 października 2020, 17:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Na koszulce to jest jako forma filtra ,ale tego było więcej.
Drugie zdjęcie to wyskrobane z kawałka zamkniętej rury. Trójnik , kawałek węża i korek - zamknięcie dopływu do drugiej nagrzewnicy.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 października 2020, 13:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Dla mnie nic niezwykłego, we wszystkich moich starych (innych nie mam) samochodach był osad czarny lub brązowy w układzie chłodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 października 2020, 19:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2314
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Myślę ,że z układu mógłbym spokojnie nożem skrobać do szklanki. Skoro mówisz ,że to normalne to mam niezbyt ciekawą sytuację w układzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 października 2020, 01:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Na poczatek zrób płukankę, ja przed tegorocznym wyjazdem do Włoch, w obawie przed przegrzewaniem nsilnika, tak wypłukałem układ, że teraz przy +10oC silnik się nie dogrzewa i pilnie muszę zamontować żaluzje (przed zamontowaniem klimy było przed chłodnicą miesjce na pudło po pizzy :) )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 11 lipca 2023, 09:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 21 czerwca 2023, 19:36
Posty: 5
Lokalizacja: wałbrzych
model: t4 multivan
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć posępne się pod temat mam 2.4 d i zauważyłem mętny kolor w zbiorniczku wyrównawczym brak śladów oleju .Pytanie czy w tym silniku można przeprowadzić płukanie układu dostępną chemią jeszcze jedno pytanie gdzie jest ta dodatkowa elektryczna pompa wody ,ostatnio jadąc pod sporą górę się zagotował czytałem że ten typ tak ma aczkolwiek nie potrafię namierzyć i sprawdzić pracę tej pompy może jakieś zdjęcie byłbym wdzięczny a jeszcze jedno na zegarze od temperatury nie ma żadnych oznaczeń ani zielonego ani czerwonego pola ani cyferek to ile kresek jest okej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 stycznia 2024, 19:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Płucz a potem zdemontuj chłodnicę i sprawdż co tam jest w środku i ew. wygrzeb. Przepłucz potem do czystej wody. Sprawdź czy masz żaluzję i czy w pełni się otwierają.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB