T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Świece żarowe
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=703
Strona 2 z 5

Autor:  b8tz [ środa, 16 lutego 2011, 10:20 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Założyłem słoweńskie Iskry - od 3 miesięcy funkcjonują bezproblemowo ;)

Autor:  herman [ środa, 16 lutego 2011, 14:34 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Zatem beru. Dzięki.
Przekaźnik na razie działa ale zastanawiałem się nad tym, zwłaszcza, że ma kontrolę stanu świec. Bez gimnastykowania się wiadomo już, że coś nie teges z świeczkami.
Mnie pomiar prądu na świecach wskazał 1,5A (8ohm), a powinien być chyba w okolicy 40A (ok 0.33ohm).

Autor:  herman [ piątek, 18 lutego 2011, 13:46 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

właśnie dostarczono świece żarowe (4 szt. BERU). Pytanko: szukałem informacji z jakim momentem dokręcać świece i na wieczku jest dość niewyraźny nadruk, wydaje mi się, że jest tam 22Nm dla świec i 3Nm dla nakrętek. Może to ktoś potwierdzić ?

Autor:  Kenobi [ piątek, 18 lutego 2011, 14:02 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

w papierach które ja posiadam jest 15Nm dla świecy, ale mój opis dotyczy silnika 5 cylindrowego

Autor:  herman [ piątek, 18 lutego 2011, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

22 Nm, to i tak mało ważne, bo kluczem dynamometrycznym udało mi się dokręcić tylko dwie ....
Ostatni raz !
5 godzin wymieniania .... ręce poharatane, plecy mnie bolą, jedna śrubka zgubiona, spalony bezpiecznik ...
Następna wymiana - jedzie na warsztat. Kurde dojście do tych świec (zwłaszcza do tych za pompą wtryskową) to makabra.
Patrząc od paska rozrządu:
1 świeca - 240 kΩ
2 świeca - przerwa w obwodzie
3 świeca - 42 kΩ
4 świeca - 9 Ω
Pali na dotyk (przy wyciągniętym ssaniu). Te wymieniane były jakieś francuskie. W czerwcu podobno wymieniane.
Jak teraz patrzę na te wyniki to nie mogę oprzeć wrażeniu, że być może i była wymieniana ale tylko ta ostatnia od paska, wcześniej wymieniane były dwie ostatnie (od paska) ale chyba ze względu na stopień trudności te za pompą nie były ruszane.

Autor:  b8tz [ piątek, 18 lutego 2011, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Herman - a zdejmowałeś przewody wtryskowe? Ja wraz z wypiciem 2 browarów i nie spiesząc się robię w 90min ;)

Autor:  mikoli [ piątek, 18 lutego 2011, 22:07 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Kenobi napisał(a):
15Nm dla świecy, ale mój opis dotyczy silnika 5 cylindrowego

W TDI tak, w zwykłych D/TD mocniej się dokręca, jednak nie mam danych, a i klucz dynamometryczny to by pasował jakiś specjalistyczny, bo podejście jest i tak dość znikome.

Autor:  Kenobi [ piątek, 18 lutego 2011, 22:16 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

według mojej rozpiski wszystkie 5-cio cylindrówki tdi i 2.4d,
a żeby wykręcać świece bez problemu trzeba posiadać klucz serwisowy ze złączem przegubowym - VAG 3220 <55>

Autor:  herman [ piątek, 18 lutego 2011, 22:50 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Jak można robić przy autku bez browca ????
Wtrysków nie ruszałem. Nie wiem jak później odpowietrzyć. Jak zapytałem czy pompa wtryskowa przy wajhowaniu przepustnicą działa jak pompa ręczna to nikt nie odpowiedział :(
Macie jakiś sposób odkręcania nakrętek złącza, żeby nie spadły, a potem nakręcania ? Ja tam z moimi ręcmi nie dojdę :(

Autor:  gruszka [ niedziela, 20 lutego 2011, 21:39 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Witam. dla mnie te za pompa wtryskowa to pikus. 3 i 4 to dopiero wyzwanie.

Autor:  b8tz [ poniedziałek, 21 lutego 2011, 00:29 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Ogólnie w 1.9 nie ma tragedii ze świecami.

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:46 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

mam takie pytanie, smarowac czymś gwint świecy przed wkręceniem czy nie ?
jak smarowac to czym ?

Autor:  mikoli [ poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:58 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Ja psiknąłem WD-kiem (po to aby świeca przy przykręcaniu nie blokowała się na gwincie) i skręcałem na czucie.

Autor:  CD38 [ poniedziałek, 21 lutego 2011, 21:41 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Ja wkręcałem na sucho

Autor:  herman [ poniedziałek, 28 lutego 2011, 00:51 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Ja posmarowałem wysokotemperaturową pastą miedziową. Zapobiega zapiekaniu i poprawia styk elektryczny z masą. Od kiedy stosuję pastę miedziową na połączeniach z przewodzeniem i smaru ceramicznego (do 1200 stopni celsjusza) na odpowietrzniki ukł hamulcowego, zaciski oraz śruby i nakrętki ukł. wydechowego, nie mam problemów z rozkręcaniem w/w. Nic mi się nie ukręca i dość lekko puszcza.

Autor:  Tomo [ czwartek, 11 sierpnia 2011, 15:34 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

T4 Multi 94r, AAB... Swiece Beru OK, aaale długie cz któdkie??? (zaskoczono mnie tym pytaniem w InterCars-ie, wiec podbijam z nim tutaj;-)

Autor:  sq6eli [ czwartek, 11 sierpnia 2011, 17:27 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

do 2.4d AAB mają być krótkie
pozdrawiam

Autor:  kazik1964 [ czwartek, 11 sierpnia 2011, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Witam przy wymianie świec lub wtrysków trzeba zdemontować wentylatory, wtedy jest dużo więcej miejsca

Autor:  marh [ poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 09:35 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

Z różnych źródeł wiem, że wybór pada obecnie najczęściej na Beru lub NGK. Miałem Beru, wkręciłem japońskie NGK (jeszcze sprzed Fukushimy;-), pozostały do przejrzenia 2 pod pompą, rzeczywiście dostać się tam bez demontażu byłoby cudem; widzę że muszę się jeszcze raz sprawie przyjrzeć, tym razem z pytaniem co wykręcić...

Autor:  KrzySieK [ czwartek, 18 sierpnia 2011, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Świece żarowe

kazik1964 napisał(a):
Witam przy wymianie świec lub wtrysków trzeba zdemontować wentylatory, wtedy jest dużo więcej miejsca


to 2.5TDI, w 2.4D świece da radę wymienić z pomocą odchylonej chłodnicy do przodu <38>

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/