T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 14:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 10:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Założyłem słoweńskie Iskry - od 3 miesięcy funkcjonują bezproblemowo ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 lutego 2011, 14:34 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Zatem beru. Dzięki.
Przekaźnik na razie działa ale zastanawiałem się nad tym, zwłaszcza, że ma kontrolę stanu świec. Bez gimnastykowania się wiadomo już, że coś nie teges z świeczkami.
Mnie pomiar prądu na świecach wskazał 1,5A (8ohm), a powinien być chyba w okolicy 40A (ok 0.33ohm).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 13:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
właśnie dostarczono świece żarowe (4 szt. BERU). Pytanko: szukałem informacji z jakim momentem dokręcać świece i na wieczku jest dość niewyraźny nadruk, wydaje mi się, że jest tam 22Nm dla świec i 3Nm dla nakrętek. Może to ktoś potwierdzić ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 14:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w papierach które ja posiadam jest 15Nm dla świecy, ale mój opis dotyczy silnika 5 cylindrowego


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 21:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
22 Nm, to i tak mało ważne, bo kluczem dynamometrycznym udało mi się dokręcić tylko dwie ....
Ostatni raz !
5 godzin wymieniania .... ręce poharatane, plecy mnie bolą, jedna śrubka zgubiona, spalony bezpiecznik ...
Następna wymiana - jedzie na warsztat. Kurde dojście do tych świec (zwłaszcza do tych za pompą wtryskową) to makabra.
Patrząc od paska rozrządu:
1 świeca - 240 kΩ
2 świeca - przerwa w obwodzie
3 świeca - 42 kΩ
4 świeca - 9 Ω
Pali na dotyk (przy wyciągniętym ssaniu). Te wymieniane były jakieś francuskie. W czerwcu podobno wymieniane.
Jak teraz patrzę na te wyniki to nie mogę oprzeć wrażeniu, że być może i była wymieniana ale tylko ta ostatnia od paska, wcześniej wymieniane były dwie ostatnie (od paska) ale chyba ze względu na stopień trudności te za pompą nie były ruszane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 22:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Herman - a zdejmowałeś przewody wtryskowe? Ja wraz z wypiciem 2 browarów i nie spiesząc się robię w 90min ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 22:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Kenobi napisał(a):
15Nm dla świecy, ale mój opis dotyczy silnika 5 cylindrowego

W TDI tak, w zwykłych D/TD mocniej się dokręca, jednak nie mam danych, a i klucz dynamometryczny to by pasował jakiś specjalistyczny, bo podejście jest i tak dość znikome.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 22:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
według mojej rozpiski wszystkie 5-cio cylindrówki tdi i 2.4d,
a żeby wykręcać świece bez problemu trzeba posiadać klucz serwisowy ze złączem przegubowym - VAG 3220 <55>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 lutego 2011, 22:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Jak można robić przy autku bez browca ????
Wtrysków nie ruszałem. Nie wiem jak później odpowietrzyć. Jak zapytałem czy pompa wtryskowa przy wajhowaniu przepustnicą działa jak pompa ręczna to nikt nie odpowiedział :(
Macie jakiś sposób odkręcania nakrętek złącza, żeby nie spadły, a potem nakręcania ? Ja tam z moimi ręcmi nie dojdę :(


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 lutego 2011, 21:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 19:56
Posty: 96
Lokalizacja: Przybiernów
model: transporter
silnik: 1,9 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam. dla mnie te za pompa wtryskowa to pikus. 3 i 4 to dopiero wyzwanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lutego 2011, 00:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Ogólnie w 1.9 nie ma tragedii ze świecami.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
mam takie pytanie, smarowac czymś gwint świecy przed wkręceniem czy nie ?
jak smarowac to czym ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lutego 2011, 18:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Ja psiknąłem WD-kiem (po to aby świeca przy przykręcaniu nie blokowała się na gwincie) i skręcałem na czucie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lutego 2011, 21:41 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:30
Posty: 308
model: był MIXT
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 12 razy
Ja wkręcałem na sucho


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 lutego 2011, 00:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 sierpnia 2010, 19:02
Posty: 398
Lokalizacja: Istebna - Potoczki
opis: herman jaki jest każdy widzi ;)
GG: 5694314
model: t4 carawelle
silnik: 1.9 TDI AFN

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 22 razy
Ja posmarowałem wysokotemperaturową pastą miedziową. Zapobiega zapiekaniu i poprawia styk elektryczny z masą. Od kiedy stosuję pastę miedziową na połączeniach z przewodzeniem i smaru ceramicznego (do 1200 stopni celsjusza) na odpowietrzniki ukł hamulcowego, zaciski oraz śruby i nakrętki ukł. wydechowego, nie mam problemów z rozkręcaniem w/w. Nic mi się nie ukręca i dość lekko puszcza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 sierpnia 2011, 15:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 22 czerwca 2011, 22:08
Posty: 11
model: MULTI T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
T4 Multi 94r, AAB... Swiece Beru OK, aaale długie cz któdkie??? (zaskoczono mnie tym pytaniem w InterCars-ie, wiec podbijam z nim tutaj;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 sierpnia 2011, 17:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 09:09
Posty: 27
model: T4 Multivan
silnik: 2.4d AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
do 2.4d AAB mają być krótkie
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 sierpnia 2011, 21:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 stycznia 2011, 22:11
Posty: 94
Lokalizacja: RASZYN
opis: TYLKO TEN SIĘ NIE MYLI CO NIC NIE ROBI
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI 185 KM

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam przy wymianie świec lub wtrysków trzeba zdemontować wentylatory, wtedy jest dużo więcej miejsca


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 09:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Z różnych źródeł wiem, że wybór pada obecnie najczęściej na Beru lub NGK. Miałem Beru, wkręciłem japońskie NGK (jeszcze sprzed Fukushimy;-), pozostały do przejrzenia 2 pod pompą, rzeczywiście dostać się tam bez demontażu byłoby cudem; widzę że muszę się jeszcze raz sprawie przyjrzeć, tym razem z pytaniem co wykręcić...


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 18 sierpnia 2011, 20:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
kazik1964 napisał(a):
Witam przy wymianie świec lub wtrysków trzeba zdemontować wentylatory, wtedy jest dużo więcej miejsca


to 2.5TDI, w 2.4D świece da radę wymienić z pomocą odchylonej chłodnicy do przodu <38>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB