T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 10:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2012, 15:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Sterciu ,ale ACV nie grzeje swieczek przy +10*C.
Ja mojego krece bez grzania przy -7*C i odpali praktycznie troszke pózniej niz jak jest ciepły.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2012, 16:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Wiem ze nie grzeje , sprawdzalem przy jakiej temp zaczyna grzac to w tym egzemplarzu w którym swiece zmienialem grzeje ponizej +5 stopi , choc wyczytalem gdzies w necie i nie wiem czy to prawda ze chyba ponizej -5 powinny zacząc dopiero grzac. Niemniej jednak jak temp spadła ponizej -5 stopni to po rozladowniu aku od kręcenia rozrusznikiem dośc dlugo, naladowaniu go , i znów dluzszym kręceniu dopiero odpalał po ciezkich bojach , a jak przyszlo -10 stopni to dopiero po wepchnięciu do garazu i nagrzaniu do około +5 odpalał :D. Eliminowalem po kolei , najpierw zapowietrzajacy sie układ , następnie swiece a pózniej zamarzniete ewidentnie paliwo w układzie paliwowym. Niemniej jednak wczesniejsze , oryginalne swiece jeszcze jak sie okazalo nie wszystkie grzały. Grzala tylko jedna na piatym cylindrze, wczesniej byly Beru.


Ostatnio edytowano środa, 22 lutego 2012, 16:57 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2012, 16:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Kenobi napisał(a):
dzięki za odpowiedzi - czyli wychodzi na to, że ten amperaż nie ma wpływu przy sprawnej instalacj

Na to wygląda, ale jak stwierdziłem z obserwacji, zauważa też to FocusMed, że do 20 s. nie są nagrzane do białości. Jeśli macie dobrą kompresję, to powinno wystarczyć. Tak z ciekawości, komuś przekaźnik świec pyka później niż 20 sekund a jeśli tak to jaki to przekaźnik? (bo ja byłbym jednak zadowolony z dłuższego czasu nagrzewania świeczek NGK).


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 lutego 2012, 16:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
dyskusja zmierza w kierunku tzw śmieciary
czasy działania przekaźnika i temperatury uruchomienia świec proszę prowadzić w innym miejscu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2013, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 czerwca 2013, 15:41
Posty: 6
Lokalizacja: Silesia
model: T4 van 1996r.
silnik: 1.9D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ja może z takim nieco laickim pytaniem, ale zanim pudło pojedzie do warsztatu i zacznę słuchać mądrości przeróżnych u mechanika (niestety, mój stały mechanik umarł), to może spytam tak:

Jaka jest zależność pomiędzy czasem gaśnięcia kontrolki świec a ich stanem i właściwą pracą? (pytam bo mi różnie gasną jak jest motor zimny- raz po 2-3 sek a czasem po 5-6, zakładam, że kontrolka nie pogrywa sobie ze mną po swojemu...). Niestety, nie wiem jakie mam świece i kiedy były wymieniane, bo poprzednik nie dbał o takie informacje- jak było trzeba, to jechał i wymieniał co trzeba. Wiem natomiast, że jeżdżę na nich już 4,5 roku, a przekaźnik nie wiem jaki tam jest, jednak raczej nie było tam grzebane z jakimś badziewiem, auto przyjechało z kraju w którym raczej solidnie się serwisuje takie pojazdy, zatem... :?

I druga rzecz- są takie objawy, które ewidentnie wskazują o porze letniej- jak teraz- że świece padają?
Może to, że długo się kręci, potem zapali ale bywa że zgaśnie?
Chodzi o to, że czas by wymienić filtr paliwa, bo chyba może być zasyfiony z uwagi na to, że pudło stało 2 razy na silnym przechyle przy mniejszej ilości paliwa i trzeba było zapalać jak niemal na pustym baku, więc syf z dna musiał polecieć do filtra.

Logika logiką, wydaje się, że wpierw ten filtr wymienić a potem świece sprawdzić (ja nie mam sam jak, nie jestem od mechaniki).
Ale biega o to, że nie mam zbytniego zaufania do tego faceta, do którego auto dam.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2013, 06:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Fatamorgana napisał(a):
Jaka jest zależność pomiędzy czasem gaśnięcia kontrolki świec a ich stanem i właściwą pracą?


żadnej
czas świecenia kontrolki ustala przekaźnik na podstawie temperatury w silniku z czujnika, służy ona do orientacyjnego ustalenia jak długo trzeba czekać przed uruchomieniem silnika
możesz mieć wszystkie świece uszkodzone, a kontrolka będzie się zachowywać normalnie
sugeruje poświęcenie trochę czasu na lekturę forum o świecach jest napisane wszystko ( zasada działania w twoim silniku jest identyczna jak w 2.4D )


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Fatamorgana (poniedziałek, 3 czerwca 2013, 13:48)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 czerwca 2013, 13:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 2 czerwca 2013, 15:41
Posty: 6
Lokalizacja: Silesia
model: T4 van 1996r.
silnik: 1.9D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Poświęcę, poświęcę, ale do dzisiaj od wczoraj nie dałbym rady wszystkiego poczytać, dlatego pytam.
Za dużo na raz tej całej wiedzy. Ja ledwo przyszedłem...
Dziękuję za info.
Pozdr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 15:57 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Byłem dzisiaj w sklepie i zamówiłem świece do swojego AXG.
I teraz mam pytanie.Czy w silnikach 102km są te same świece co w 150km?
W sklepie twierdzą że są różne i cena jest inna,bo do 102 coś ok 30szt a do 150 ok 55zł szt (mówię o berru)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 16:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
według mojej wiedzy i katalogu to do AJT, ACV, AHY, AXG i jeszcze kilkunastu 1.9 TDI na pompie idą Beru GN855
to niech ci podadzą numer katalogowy tej beru dla 151km oraz tej do 102km

katalog BERU:
http://www.beru.com/bw/pl/handel/wyszukiwanie-produktow


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 16:45 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Wszystko jasne ;)
Pomyłka sprzedawcy!
Świece są takie same w wyżej wymienionych motorach.
Tylko ta cena za Beru trochę wysoka bo 55zł X 5szt


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 17:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Tu jest taniej www.allegro.pl/listing/listing.php?stri ... rch_scope=


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2014, 16:24 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
według mojej wiedzy i katalogu to do AJT, ACV, AHY, AXG i jeszcze kilkunastu 1.9 TDI na pompie idą Beru GN855

A więc faktycznie wynika ze są dwa rodzaje świec.
Kenobi napisał(a):
to niech ci podadzą numer katalogowy tej beru dla 151km

Nr.katalogowy dla AXG i AHY
GN 046 0100226482

Nr.katalogowy dla pozostałych silników
GN 855 0100226227
A różnica jest w dł. świecy.
AXG i AHY mają o 4mm dłuższe świece i właśnie te zamontowałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2014, 16:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
nie wiem, według katalogu beru GN046 są do T5
choć faktycznie zewnętrznie jedyną różnicą jest długość


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2014, 17:02 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Kenobi napisał(a):
nie wiem, według katalogu beru GN046 są do T5
choć faktycznie zewnętrznie jedyną różnicą jest długość

Jak poskładam to zobaczę czy będzie różnica w długości grzania ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2014, 17:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A mierzyłeś długość starych świec i nowych? :D


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2014, 22:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 lutego 2013, 19:13
Posty: 27
model: T4
silnik: ABL 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ja kupilem i zmienilem na NGK Y-918J do 1.9TD :) i teraz <alkohol> :D


_________________
nie ma rzeczy niemożliwych,są trudne tylko do zrealizowania <36>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2014, 23:07 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Probe041 napisał(a):
A mierzyłeś długość starych świec i nowych? :D

Tak,te stare są krótkie,bo je wkręciłem w zeszłym roku ;) i na krótko grzeją wszystkie 5szt. :twisted:
Ale założyłem nowe dłuższe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 3 lutego 2014, 23:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 lutego 2013, 19:13
Posty: 27
model: T4
silnik: ABL 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Chciałem dodac , że wczesniej miałem swiece CHAMPION CH260 i wytrzymaly 4 lata.


_________________
nie ma rzeczy niemożliwych,są trudne tylko do zrealizowania <36>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 grudnia 2018, 16:05 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Odświeżam temat.
Po diagnostyce vagiem wychodzi na to że trzy szt. mam spalone,gorzej odpala i trochę telepie po odpaleniu.
Moje pytanie to,czy mogę założyć świece GN 855 0100226227 bo sprzedawca w sklepie twierdzi że do 151km są GN 046 0100226482
Przerabiał ktoś temat wymiany świec od ostatnich wpisów?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 6 grudnia 2018, 17:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ty to rozgryzałeś cztery lata temu <01> <01>

słowik napisał(a):
Nr.katalogowy dla AXG i AHY
GN 046 0100226482

Nr.katalogowy dla pozostałych silników
GN 855 0100226227
A różnica jest w dł. świecy.
AXG i AHY mają o 4mm dłuższe świece i właśnie te zamontowałem.


Do tego sam twierdziłeś, że miałeś już założone te krótsze GN 855
słowik napisał(a):
Tak,te stare są krótkie,bo je wkręciłem w zeszłym roku


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB