T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 13:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lutego 2013, 10:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Proponuje taki temat , wiem ze są podobne tematy juz na forum ale prawde mówiąc nie za wiele mozna z nich wywnioskować prócz tego ze większosc ma u siebie aku o pojemnościach 74Ah w 2,5tdi.

Bardziej mi chodzi o to aby tutaj pisać kto jakiej firmy ma aku i ile lat mu juz wytrzymal (jak sie kilka opini na temat jednego aku znajdzie eksploatowanego w T4 to mozna wyciągnąc srednia ile taki aku wytzymac moze ;) ) , no i aby wszystko było w jednym miejscu odnośnie akumulatorów a nie było 10 tematów i czytając kazdy to mozna zgłupiec tylko i za wiele nie wywnioskować.
Jest tego na rynku od groma , Bosch , Varta , Centra , Moll , Westa , Topla , Kager , TopDrive , AD , 4MAX , i inne , wiele mniej znanych firm jest produkowanych przez większe znane koncerny.

Co kto moze polecić , moj wysłuzony Delphi Fredoom 74Ah juz tej zimy odmówił posłuszeństwa , aku mam od 2006 roku więc leci mu juz 8 rok jednakze ten egzemplarz przeżył juz trzy auta u mnie , kupiony był do Citroena c25 1.9D , pózniej trafił do Boxera 2,5td az wkońcu wylądowal w t4. Podejrzewam jak ciepło sie zrobi to i lato jeszcze by przesmigał no ale i tak wymiana jest nie unikniona a i czasem w lecie jak dluzej postal to juz trzeba było go podładować , w Radkowie na zlocie musiałem pozyczyc nawet prądu pewnego ranka z aku jednego ze zlotowiczy aby odpalić auto ;).

Gdyby Delphi nadal produkował akumulatory na rynek wtórny (robią tylko w tej chwili na pierwszy montaz i na rynek chiński jako aku na drugi montaz) to wybór bym miał jasny i brałbym Delphi. Teraz zastanawiam sie nad ukraińską Westą Forse 74Ah /720A lub ten sam aku ale 92Ah /800A, tylko ten większy nie wiem czy sie zmieści bo to juz straszny kloc jest.

Ktoś ma ten akumulator , uzytkuje i moze stwierdzić ile tak srednio pociągnie... wiadomo u jednego moze wytrzymac rok a u kogoś innego 8 lat , ale moze tak srednio wywnioskuje sie z kilku opini czy warty aku zachodu czy nie.Aku jest zbudowany na tej samej zasadzie co Delphi wiec dlatego się ku niemu skłaniam , delphi pamiętam kosztował ponad 400zł , ten kosztuje o tej samej pojemnosci 300zl. Oba o tych samych parametrach 74Ah/720A podane w EN. Szukałem nawet u siebie w miescie gdzie mają te aku i nie znalazlem , ani w necie ani patrząc po sklepach/hurtowniach , dopiero po wysłaniu zapytania do głownego dystrybutora ten mi podpowiedział ze gdzie we Wrocku moga je miec i faktycznie mają.

Obrazek

EDIT:

No i zakupiłem dziś aku juz , wkońcu trzeba było... wydatek niezbyt przyjemny bo koszt jakby nie było 300zł a tą kwotę mozna było lepiej spożytkowac. Akumulator taki jak powyzej na foto , czyli Westa Forse 74Ah/720A.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lutego 2013, 18:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Taki kupiłem 29.10.12r - wczoraj poszedł do reklamacji. koszt 343zł (centra)


a taki kupiłem dzisiaj bosch - koszt po "mega" rabatach 313zł


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lutego 2013, 20:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ja z centrą nigdy nie miałem problemów ,tego co mam już 6 rok mu leci.
A co do busa myślę ,że te 74Ah to trochę mało.Tyle to ja do benzyny kupowałem,a w dieselku więcej znaczy lepiej ,szczególnie zimą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lutego 2013, 22:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Też mam podobnego BOSCHA, co kolega deca247 już 2 rok i bez żadnych problemów. Mega zadowolony <wink>


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lutego 2013, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
orel11 napisał(a):
74Ah to trochę mało.


Kupiłem taki bo taki instrukcja wskazuje więc wsumie dlatego poszedłem w kierunku tego aku. Forse więszy to dopiero 92Ah i jak sprawdziłem wymiary to miesci sie na styk z bokiem plastykowej scianki od strony silnika. U mnie znów od nie wejdzie bo ja mam tam upchane jeszcze dwa moduły więc i tak lipa...

Poprzednio miałem 74Ah w dieslu 2,5TD i wytrzymał 5 lat ,przelozyłem do tego i w tym kolejny rok , a jeszcze jezdził wczesniej w 1.9D , tam juz był kupiony za duzy bo w/g instrukcji powinien miec 60Ah w tym 1.9D.

Ten Forse jest o tyle dobry ze ma większy prąd rozruchowy , 720A (w/g EN) gdzie wiekszosc 80Ah ma mniejszy lub taki sam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lutego 2013, 22:37 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
Sterciu w 2,5 TDI miałem przez 5 lat aku firmy MOLL 95 Ah a przede mną właściciel też musiał na nim śmigać, data na nim produkcji była 2003 rok więc wytrzymał 9 lat. Cały czas myślałem, że to jakiś no name aku i dopiero jak go wytargałem bo wyzionął ducha to zobaczyłem, że to MOLL polecany przez ADAC i mało dostępny w Polsce, jedyna hurtownia/sklep na necie to Warszawka.
Nowy zakupiony we wrześniu zeszłego roku to Bosch Silver jak u kolegi deca247 tylko, że 100 Ah (dodam, że trochę wysoki i miałem problem z podłączeniem klem do niego)
Bosch póki co sprawuje się dobrze, a moll był idealny przy mojej częstych odpalaniach auta, które dziennie wynosiło od 50 do przy dobrych dniach 100 +- odpaleń.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lutego 2013, 23:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
3 zimę katuję mało znany Artica Bosch 100Ah i póki co sprawuje się bez zastrzeżeń a zdarzyło się go rozładować do zera parę razy. ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 lutego 2013, 23:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
ja zawsze kupowałem do t4 100 ah (dokładałem ogrzewanie niezależne). Ledwo wchodzi,ale na rozruszniku można jeździć. :D


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 00:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Moje auto zimą jezdzi od czasu do czasu więc teraz bede aku wyciagał jak auto bedzie dłuzej stało. Więc zim ja się nie boje , bac sie zaczełem juz jazdy latem na obecnym bo jak zostawiłem na dłuzszą chwilę radio włączone w aucie na postoju to zdarzało się ze kręcił ostatkami sił juz...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 00:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Ja miałem CENTRĘ 74 Ah 680 i powiem Wam szczerze , że nie byłem z niej zbytnio zadowolony.

Niedawno kupiłem VARTĘ SILVER 74 Ah 750 , zobaczymy jak się będzie sprawować..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 00:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Centra juz dawno spadła na psy , jaki aku centry nie miałem to zawsze z nim problemy miałem... odkąd Centra nalezy do Exide to aku spadły mocno na jakości...


Powiem Wam coś ciekawego co sie dziś przy zakupie aku dowiedziałem. W/g katalogu sprzedawca sprawdzil to do mnie do 2,5TDi powinien być 74Ah , podobno gdy sie włozy większy i bedzie trzeba zareklamować go to z miejsca nie uznają reklamacji jak sie poda w forumularzu reklamacyjnym markę , model , rocznik auta i nie bedzie sie zgrywał z katalogami producenta aku... Dziwne to dla mnie ale w tym kraju juz mnie nic nie powinno zdziwić...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 00:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
No ja w każdym razie powiem szczerze , że nie polecam CENTRY.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 01:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Jak juz o aku to moze się powtarzac bede ale u mnie te akumulatory zdobyly zaufanie , z racji ze busy duzo jezdziły zawsze to te aku były kupowane i nigdy , ale to nigdy nie padl taki aku wczesniej jak po 7 latach. Więc je mógłbym polecic gdyby nie fakt ze juz ich nie ma.... Delphi Freedom , fotki aku ponizej. Jakby ktoś kiedys taki trafił nowy to smiało moze kupowac... zresztą Delphi to dawne Delco , firma słyneła z zywotnych aku , pózniej Delphi Electronic And Safety przejeło ją.

Obrazek

Obrazek

U mnie smigają cztery auta na nich , wsumie pięc ale t4 nie licze bo dzis kupilem juz nowy do niego.
Odpowiednio jedna toyota carina e od 2001 roku na takim 60Ah smiga i aku jeszcze zyje (12 lat juz) , druga Toyota carina e od 2002 roku na takim 60Ah smiga (11 lat), Yaris od nowosci ma 45Ah tej firmy (rocznik auta 2007 więc aku ma 6 lat), Sprinter 85Ah równiez od nowosci miał i przezyl aku w nim 6 lat z tymze tutaj przebieg go bardziej dobił bo zrobił na nim jakies 600~700kkm a co za tym idzie był mocno eksplatowany (w/g mnie ten aku to ewenement ze tyle dał rade), w t4 74Ah , najpierw ten aku był w citroenie c25 , pózniej przełozony do boxera 2,5td i od roku po sprzedazy boxera wylądowal w t4. W tym ostatnim miałem problem z biegunem minusowym poniewaz w boxerze byl za gruby do klemy i zostal przypilowany i w t4 non stop miałem problem braku styku tejze klemy i chyba to dobiło ten aku bo sie nie ladował w czasie jazdy jak nalezy (wytrzymał 7 lat). Więc do nich mam zaufanie i wiem ze mogą pociagnąc dłuzej a firma jak narazie się wycofala z rynku wtórnego , jedynie w chinach sprzedają na drugi montaz je. Na pierwszy montaz jednak nadal idą , zwlaszcza do japończyków i amerykańców.

Aha , dodam ze sprinter ma drugi aku dodatkowy i tez oryginał z logo mercedesa , w narozniku naklejki na aku jest logo Delphi , pojemnosc 74Ah ale jest on w nim od nowosci i jeszcze daje rade , ale on jest glownie od webasta i dodatkowych pierół , oswietlenia wewnetrznego itd.

Czekam az wkońcu firma wróci moze na inne rynki jak chiński...
http://am-pl.delphi.com/products/parts/ ... ery-china/



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: Patrick (sobota, 2 lutego 2013, 01:45)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 14:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Vartę miałem kiedyś i też mogę polecić, generalnie kupuję albo Boscha, albo właśnie VARTę, nigdy nie było z nimi problemów w żadnym aucie.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 18:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 26 czerwca 2011, 17:35
Posty: 67
Lokalizacja: ONY
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: T4
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Kolega ma w VW passacie 1.9 tdi aku centry - który juz ma blisko 5 rok - chyba raz go doładował prostownikiem

Centra była dobrym producentem - ale niestety juz poleciała z jakoscia - kupowałem aku u kolegi w sklepie motoryzacyjnym - kupiłem z jego polecenia, 1.5 roku sprzedal blisko 200sztuk - własnie centry - reklamacji było 4 czy 5 sztuk - wiec co mógł innego powiedzieć - bierz! - wiec wziąłem i długo się nie nacieszyłem - takie moje szczęście...

zobaczymy jak bosch bedzie sie sprawował

A co do reklamacji, to wg. katalogu mam wybrany posredni aku - wiec chyba nie bedzie problemu z reklamacja

Katalog katalogowi nie równy - inne zalecenia katalogu centry inne boscha


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 19:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 8 stycznia 2013, 02:57
Posty: 57
Lokalizacja: Elbing
model: eurovan
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
w życiu już centry nie polecę, ani jej nie zaufam, kupiłem do BeeMWe, jeżdżę tylko w mieście, aku z podwyższonym rozruchem. wytrzymał 2 lata. kupiłem używaną Vartę 3 lata temu i jak będę miał kupić następny, to tylko Varta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 22:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
peter napisał(a):
Sterciu w 2,5 TDI miałem przez 5 lat aku firmy MOLL 95 Ah a przede mną właściciel też musiał na nim śmigać, data na nim produkcji była 2003 rok więc wytrzymał 9 lat. Cały czas myślałem, że to jakiś no name aku i dopiero jak go wytargałem bo wyzionął ducha to zobaczyłem, że to MOLL polecany przez ADAC i mało dostępny w Polsce, jedyna hurtownia/sklep na necie to Warszawka.


Akumulatory Moll`a we Wrocku mozna w kilku sklepach kupic bez problemu (w jednym nawet kupiłem kiedys taki), praktycznie w kazdym zajmującym sie tylko sprzedażą akumulatorów we Wrocku. Moll`a miałem juz w jednym busie kiedys , kupilem nowy i posłuzył 3 lata po czym poszedł na smieci z powodu takiego iż oberwał podczas kolizji. Przez te trzy lata problemow nie było z nim. Niestety drogi był jak cholera wtedy i drugi raz nie kupilem juz go tylko wlasnie wyzej wspomnianego Delphi zakupiłem z którym po 4 miesiącach auto zostało sprzedane więc nie wiem czy nadal z nim jezdzi czy nie. A auto sprzedane zostało gdzies tak w okolicach 2006 roku. Jeszcze przypomniało mi się ze do Berlingo tez kupiłem Delphi Freedom 60Ah w 2000 roku i w 2005 roku auto zostalo sprzedane z tym aku , też nie było problemów z nim przez ten okres.

Bosch`a Silver 100Ah ale jeszcze w starym wydaniu (czarny i tylko góra srebrna) , kupiony w 1998 lub 1999 roku , tez słuzyl bezawaryjnie w Peugeocie J5 2,5D do czasu sprzedazy w 2004 lub 2005 roku (juz nie pamiętam dokladnie), no ale wtedy to były inne czasy i inne aku. Więc patrząc po tym aku to spokojnie mógłbym go polecic. Pózniej juz tylko wsumie jak pisałem wczesniej Delco i pózniejsze Delphi kupowałem do czasu az nie znikły z rynku po kłopotach finansowych tejze fabryki... która powoli się odradza patrząc po dostepnosci tych aku w chinach... tylko dlaczego akurat w chinach tylko... ??

Obrazek

Moll dobry aku ale cena moze troche zniechęcic bo czasem patrząc na aku marki Bosch/Varta i innych podobnych producentów to Moll o tej samej pojemnosci potrafi byc drozszy o dwie stówy niejednokrotnie. No ale coś za coś....

Moll`a miałem takiego czarnego tylko 100Ah , więc dobry to byl aku tylko drogi...
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 23:22 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
że drogi moll to fakt ale dobry, przynajmniej mi długo służył.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 23:27 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Sterciu napisał(a):


Moll dobry aku ale cena moze troche zniechęcic bo czasem patrząc na aku marki Bosch/Varta i innych podobnych producentów to Moll o tej samej pojemnosci potrafi byc drozszy o dwie stówy niejednokrotnie. No ale coś za coś.... ]


A teraz każdy by chciał mieć dobre za grosze.
A później zdziwiony że padło to czy tamto.
Jak ma być tanie to tylko kosztem jakości.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 lutego 2013, 23:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
mariuszgim napisał(a):
Sterciu napisał(a):


Moll dobry aku ale cena moze troche zniechęcic bo czasem patrząc na aku marki Bosch/Varta i innych podobnych producentów to Moll o tej samej pojemnosci potrafi byc drozszy o dwie stówy niejednokrotnie. No ale coś za coś.... ]


A teraz każdy by chciał mieć dobre za grosze.
A później zdziwiony że padło to czy tamto.
Jak ma być tanie to tylko kosztem jakości.


No nie wiem , bo Delphi był od moll`a o jakies 150zł tańszy o taj samej pojemnosci a aku Delphi u mnie bardzo długą żywotnośc miały i oby te co mam nadal jeszcze służyły. Tylko to inne lata były , moze teraz i delphi by tani nie był. Narazie testować bede Weste Forse , w/g mnie aku nie nalezy do drogich a opinie ma dośc dobrą w necie.

Czym sie jeszcze Dephi charakteryzował , ze był to szczelnie zamkniety akumulator , mozna było go nawet do góry nogami zamontować (co demonstrował mi nawet sprzedawca). Pamiętam jak dawno temu mi sprzedawca w jednym ze sklepów je polecal własnie to wtedy na tamte czasy był to jedyny szczelnie zamkniety akumulator który nawet zadnych korków nie mial ukrytych po naklejkami , listewkami i innymi tego typu rzeczami jak ma większosc bezobslugowych aku. Dla porównania , wczoraj obróciłem lekko wyjety do ladowania ze smarta Bosch silver i odrazu pokazał sie elektrolit wyciekający z niego. Niestety ten aku w smarcie non stop się rozladowuje , auto postoi dwa-trzy dni w mrozne dni i noce i juz nie odpali na nim, ale auto było z nim kupione , z racji ze jest w kabinie wygląda jak nówka , w/g daty produkcji na nim jest z 2008 roku , w tym auto u nas 1,5 roku stało niejezdzone z wyjetym aku. Ale tu prawdopodobnie siedzą lozyska w alternatorze , bo po zalozeniu nowego paska kilka dni temu i prawidłowemu naciagowi zaczely dochodzi od strony alternatora odglosy jakby betoniarka pracowala jakas tam ;). Jak ktoś wie jaki odgłos wydaje mieszająca betoniarka to taki dochodzi od strony silnika teraz ;). Więc tez raczej wina tego alternatora jest ze chyba nie ładuje jak nalezy tego aku.

Tak patrząc na ceny Moll`a to niewiele więcej juz dokładając mozna kupic Optimę zelową... Aku w pełni bezobsługowy i powienien spokojnie 10 lat posłuzyc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 121 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB