T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 00:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 sierpnia 2012, 21:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 sierpnia 2012, 21:24
Posty: 4
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jako, ze jestem tu nowy na wstepie chcem sie przywitac, wiec WITAM WAS DRODZY FORUMOWICZE :)
Przechodzac do tematu, w ktorym zapewne jestescie w stanie mi pomoc, to chcialbym zasiegnac rady, czy przy wymianie rozrzadu w 1.9 TD (ABL 68KM), nalezy wymienic kolo zebate wraz z sruba na wale korbowym, czy tez nie. Niemoglem znalezc zadnej precyzyjnej odpowiedzi na ten temat, wiekszosc sprzecznych....Moze ktos z Was wie, czy nalezy to zrobic, czy nie, a jesli tak, to z jakim momentem nalezy przykrecic nowe kolo zebate i czy uzywac kleju np. Locite na srube? Jezeli nalezy ja wymienic, to czy jest jakis skuteczny sposob na zblokowanie walu korbowego, zeby odkrecic to kolo jezeli niema sie blokad. Znajomy twierdzi, ze mozna wrzucic na bieg i przytrzymac hamulec, jednak wydaje mi sie to zbyt rzeznicza metoda...Wszystkie porady, momenty dokrecania itd. co do tego rozrzadu mile widziane. Z gory dzieki za wszystkie pomocne odpowiedzi i pozdrawiam ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2012, 08:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Jeśli nie widać na kole śladów zużycia, nie ma wycieku spod uszczelnienia wału, koło nie "giba" się na boki - przy wymianie rozrządu koła się nie rusza.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2012, 13:21 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 10:58
Posty: 352
Lokalizacja: Szczecin
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 12 razy
ja bym wymienił, nie jest to jakiś powalający koszt / zębatka ok 50zł plus śruba / więc decyzja należy do Ciebie


_________________
T4 ... i wszystko jasne


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2012, 14:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
To nie 2.4/2.5 gdzie tak czy tak zdejmuje się koło pasowe wraz ze śrubą centralną - i użytkownicy mają dylemat czy na starej czy nowej śrubie składać. W 1.9 koło pasowe jest dokręcone 4 śrubami do koła rozrządu - i tu przy wymianie rozrządu nie ma konieczności wykręcania śruby.

Poza tym jest takie powiedzenie że "g..a sie nie rusza, bo zacznie śmierdzieć" :D


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2012, 18:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 sierpnia 2012, 21:24
Posty: 4
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki, za szybkie odpowiedzi, ale nadal jestem w kropce, poniewaz sa one sprzeczne ze soba :D czekam wiec na dalsze za i przeciw....oraz porade jak skutecznie unieruchomic wal przy odkrecaniu tej "zebatki" bez blokady :) Pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 sierpnia 2012, 21:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
b8tz napisał(a):
Jeśli nie widać na kole śladów zużycia, nie ma wycieku spod uszczelnienia wału, koło nie "giba" się na boki - przy wymianie rozrządu koła się nie rusza.
Popieram, bo :
b8tz napisał(a):
Poza tym jest takie powiedzenie że "g..a sie nie rusza, bo zacznie śmierdzieć" :D
i z tego co się orientuje przy standardowej wymianie rozrządu nie wymienia się uszczelniaczy, których zresztą nie dodają chyba do zestawu rozrządu.
robsztix napisał(a):
oraz porade jak skutecznie unieruchomic wal przy odkrecaniu tej "zebatki" bez blokady :) Pozdro
Bez blokady nie zabierałbym się za to.
Sobie robiłem blokadę podobną do tej:KLIK do koła pasowego napędzającego pompę wspomagania dospawałem odpowiedni trzpień.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 sierpnia 2012, 12:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 20:40
Posty: 20
Lokalizacja: Słupca-wielkopolska
model: VW T4 Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
robsztix jeżeli ta śruba nie była nigdy wymieniana to bym ja wymienił bo z początku były montowane o twardości 8,8- 10,9 i się lubiły urywać a później dopiero montowali o twardość 12,9. U mnie ta śruba się urwała,spadło koło i uszkodziła się głowica. Jak kupiłem nowe koło wraz z śrubą i płaciłem około50zł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 sierpnia 2012, 18:06 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 sierpnia 2012, 21:24
Posty: 4
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
piciu144 a jak zblokowales wal przy wymianie? Czy duzym plaskim srubokretem da rade za zabki na kole zamachowym przez okienko w skrzyni?? Pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 sierpnia 2012, 22:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
robsztix napisał(a):
Czy duzym plaskim srubokretem da rade za zabki na kole zamachowym przez okienko w skrzyni??
Wątpię i to jest właściwie najważniejszy punkt tej operacji <bigboss>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 sierpnia 2012, 17:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 1 sierpnia 2012, 21:24
Posty: 4
model: T4
silnik: ABL

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Trudno jakos bede musial sobie poradzic... piciu144 powiedz mi tylko, czy jak wymieniales ta zebatke, to nowa srube dawales na klej do gwintow, czy na sucho wkrecales? Dzieki za wszystkie porady, w sobote zabieram sie za wymiane :) Pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 sierpnia 2012, 19:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
U mnie jest na klej ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 sierpnia 2012, 14:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 20:40
Posty: 20
Lokalizacja: Słupca-wielkopolska
model: VW T4 Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
ja również wkręcałem na klej loctite 243(średni)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB