T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Oleje silnikowe https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=405 |
Strona 29 z 31 |
Autor: | Probe041 [ czwartek, 25 lipca 2019, 21:27 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Mam 5w50 addinola zalany u siebie osobiście. Wiem, że nie pao ale wolę częściej zmieniać olej niż lać olej za wielokrotność ceny |
Autor: | Ronin78 [ czwartek, 25 lipca 2019, 21:42 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Na 5W30 mój silnik wyjechał z fabryki i zrobił na nim pierwsze 260kkm. Druga cyfra 30 jest najważniejsza, oznacza ziarnistość, zdolność do wyciskania się w szczeliny itd, im niższa tym większa zdolność. W Toyocie mam 0W20 i tak pomyślałem że skoro było tu W30 to czemu nie... |
Autor: | Probe041 [ czwartek, 25 lipca 2019, 21:59 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Nie wiem czego się naczytałeś ale liczba po W to grubość filmu olejowego i większa jego lepkość/trwałość czyli odporność na zrywanie w wysokich temperaturach. Z fizycznego punktu widzenia lepkość jest miarą tarcia, im mniejsza tym olejowi bliżej do wody niż do "miodu". Te silniki konstrukcyjnie pamiętają lata 80 więc ja bym się nie bawił w oleje lekkobiezne przeznaczone do nowych konstrukcji |
Autor: | Ronin78 [ piątek, 26 lipca 2019, 06:50 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Otóż to, właściwie o tym samym tylko z różnych stron piszemy, Ty fachowo - grubość filmu olejowego - im cieńszy tym łatwiej i szybciej rozprowadza się po silniku, a im grubszy tym ma większe trudności z wypełnianiem szczelin. Mam dokumentację swojego busa i on zawsze miał 5W30, poprzedni właściciel zrobił ostatnią wymianę na 5W40 i ja zrobiłem tak samo. |
Autor: | ko_sa [ wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:46 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
No nie do końca tak jest jak piszesz Ronin78. Indeks przed W mówi nam jak się zachowuje olej przy niskich temperaturach, im niższa cyfra tym olej w niskich temperaturach jest rzadszy. Indeks po literze W mówi nam o tym jak olej zachowuje się w wysokich temperaturach. Chodzi właśnie o utrzymanie w wysokiej temperaturze filmu olejowego na elementach trących i poddanych działaniu temperatury ale nie o tym że jest on "gruby" czy "cienki". Im indeks wyższy tym film olejowy "solidniejszy". W samochodach sportowych stosuje się oleje o wysokim indeksie po literze W, zdaje się że 60. |
Autor: | Ronin78 [ środa, 28 sierpnia 2019, 07:17 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Ko_sa doczytaj temat, w Toyocie mam mocno spasowany silnik - tam wg zaleceń 0W20 - cieniutki film olejowy, olej jak woda, po to, aby wszędzie szybko mógł dotrzeć, im luźniej spasowany silnik tym wyższa wartość po W, jeśli silnik bierze olej i producent auta dopuszcza taki ruch możliwe jest wlanie oleju o grubszym filmie olejowym. To o czym piszesz to sprawa drugorzędna, wynik, fizyka - wynikająca z grubości filmu. Konkludując grubość filmu olejowego zależy od pasowań silnika i do tego dobiera się jego lepkość. |
Autor: | ko_sa [ środa, 28 sierpnia 2019, 08:46 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Niech ci będzie...na każdym forum samochodowym poruszany jest olejowy i jeszcze się nie spotkałem z tym, że znaleziono porozumienie. Z dyskusjami olejowymi jest jak z dyskusjami o religii, nie można znaleźć kompromisu bo temat jest związany z uczuciami dyskutujących |
Autor: | Kenobi [ środa, 28 sierpnia 2019, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Proponuję jeszcze zaczerpnąć wiedzy o tak ważnym dla nowoczesnych i starszych silników parametrze oleju jak HTHS. Bo można sobie uszkodzić silnik pomimo, że każdy z wlanych olei będzie maił 30 czy tam 40 lepkości za to HTHS już różne. I tak olej 5W30 z normą A1-B1, C1 lub C2 o HTHS poniżej 2.6 zabije silnik do którego powinien być wlewany olej 5W30 z normą np C3 lub A3-B4 i HTHS na poziomie powyżej 3.5. Oczywiście i na odwrót. Bo to jest główny parametr grubości filmu olejowego. |
Autor: | 6182 [ wtorek, 5 listopada 2019, 16:41 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Witam wszystkich 1.9 TD (ABL), 380 tys. - lepszy będzie Elf, Shell, Valvoline czy Lotos? Jeżdżę malutko i najczęściej po mieście. Wcześniej były (są) dolewki 10W40 Orlenu w miarę tego co silnik wychlapywał różnymi nieszczelnościami, obecnie zażegnanymi. |
Autor: | Probe041 [ wtorek, 5 listopada 2019, 21:21 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Bez różnicy |
Autor: | Ronin78 [ piątek, 22 listopada 2019, 16:24 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Na obecnym oleju mam już ok 8kkm, chodzi mi to po głowie https://www.youtube.com/watch?v=JtINZrFmWiQ w wersji bezpieczniejszej i droższej można mieszać ropę z olejem pół na pół i tym płukać. Jeszcze nie zdecydowałem się na ten krok, olej zmienię przy 10kkm więc mam jeszcze czas się zastanowić. Będę wlewał finalnie AMSOIL European Car Formula 5W40 FULL SAPS EFM |
Autor: | Kenobi [ piątek, 22 listopada 2019, 22:51 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Nie wiem czy drogo czy tanio ale jak już się upierasz przy " płukankach " w wersji profi ( przy stosowaniu w dłuższym okresie dobrego oleju kompletnie zbędne ) to proponuje to: Załącznik: b388b3c05b26f4c2635b86490282f30b.jpg
|
Autor: | Probe041 [ piątek, 22 listopada 2019, 23:14 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Ciekawy ten "olej", poczytałem trochę o nim. |
Autor: | Ronin78 [ sobota, 23 listopada 2019, 09:56 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Tylko teraz pytanie, raczej trzeba zmienić filtr na te 3minuty, potem oczywiście kolejny na olej docelowy, no i czy problemem nie będą resztki tego Millersa jak wleje docelowo AMSOILA Jest jeszcze Old schoolowa możliwość... ale ten millers lepszy https://zmienolej.pl/pl/inne-oleje/3522 ... lso-19-20l |
Autor: | Kenobi [ sobota, 23 listopada 2019, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Jak zrobisz płukankę która w głównej mierze polega na dolaniu nafty ( bo to główny ich składnik ) do już przepracowanego oleju to po spuszczeniu też resztki zostają w zakamarkach. Tego się nie boisz ? |
Autor: | Victus [ niedziela, 24 listopada 2019, 03:05 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Jeżeli chcesz w ten sposób wyczyścić silnik to lepiej filtr zmieniać. Zerknij tu jak zalali WD 40 https://youtu.be/c_a0khoy2mw?list=LL71k ... ATw&t=1379, A tu maszyna do profesjonalnego płukania silnika. https://www.youtube.com/watch?v=VwnyKpD7SBk |
Autor: | mari0 [ środa, 8 stycznia 2020, 15:41 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Witam, Chciałbym podzielić się przykrym doświadczeniem z tej zimy kiedy to dolewałem do swojego auta (T4 silnik VR6) oleju Mobil 10W40. O tej marce oleju pisano już wcześniej, że podobno straciła na jakości odkąd rozlewają Mobila w PL. Mój przypadek był następujący: Rano, przy temperaturze na zewnątrz ok -4 stopnie chciałem dolać oleju do silnika bo zauważyłem niski poziom. Odkręciłem więc korek, wyjąłem bańkę oleju z auta i tutaj zdziwienie bo olej miał konsystencję miodu, także bardzo słabo (powoli) lał się z bańki. Wlanie 0,5 litra zajęło mi ok 1-2 minuty, niestety po sprawdzeniu na bagnecie - bez zmian. Dolałem kolejne 0,5 litra i dalej stan na bagnecie się nie zmienił. Cała operację przeprowadzałem na rozgrzanym wcześniej silniku. Po odpaleniu auta i przejechaniu ok 1km wyrzuciło mi olej z uszczelki chłodnicy oleju. Być może to tylko przypadek albo też ten "miodowy' olej przyczynił się do takiego wycieku na słabej już uszczelce chłodnicy oleju. Generalnie olej Mobil 10W40 już z auta usunąłem i zastąpiłem olejem 5W40 (Lotos Synthetic Plus) bo od dłuższego czasu powątpiewałem w sens stosowania 10W40 skoro specyfikacja tego auta wskazuje na olej 5W40. Przy spuście oleju Mobil 10W40 (po niecałych 10tkm) wyglądał on dosyć nieciekawie, czarny i zauważalnie gęsty mimo dolania do niego przed spuszczeniem ok 400ml nafty. Stosowne pytania zadałem już do producenta Mobila, niestety jeszcze bez odpowiedzi. Pozdrawiam |
Autor: | Ronin78 [ wtorek, 25 lutego 2020, 12:58 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Jak był gęsty to nie potrzebnie liczyłeś na to, że zobaczysz jego stan na bagnecie, trzeba było zrobić na tym miodzie kilkanaście km i wtedy sprawdzić, uszczelkę mogło wywalić przez zbyt duży stan no i pomijam sens stosowania tak gęstych olejów... 5W40 Amsoila w dieslu i nie chce nic innego, w benzynowej Toyocie mam 0W20 i też lata wzorowo. |
Autor: | arturh [ czwartek, 11 czerwca 2020, 08:58 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Witam wszystkich forumowiczów! to mój pierwszy post na forum, w poniedziałek kupiłem T4 Caravelle 2.5TDI 102KM. Jako, że z forum zapoznaję się już od jakiegoś czasu za Waszą namową kupiłem olej syntetyczny 5W40 Valovoline MaxLife (VW 505 00). Poprzedni właściciel lał półsyntetyk 10W40 Castrol a jeszcze wcześniejsi nie wiem...Zamówiłem również płukankę Liquy Moly. Mam nadzieję, że odłożony przez lata nagar nie okaże się jedynym elementem trzymającym silnik w kupie Chciałem zapytać czy wlanie płukanki do obecnego oleju i filtra a później ich wymiana na nowe będzie okay? W sensie czy stary filtr oleju wyłapie cały nagar, czy raczej powinienem zmienić filtr na nowy, zrobić półkankę a później wymienić olej i znów nowy filtr. |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 11 czerwca 2020, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Oleje silnikowe |
Daruj sobie płukankę, a wtedy nie będziesz miał dylematów . Dobry olej sam wszystko powoli wypłucze. |
Strona 29 z 31 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |