T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Oleje silnikowe
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=405
Strona 29 z 31

Autor:  Probe041 [ czwartek, 25 lipca 2019, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Mam 5w50 addinola zalany u siebie osobiście. Wiem, że nie pao ale wolę częściej zmieniać olej niż lać olej za wielokrotność ceny

Autor:  Ronin78 [ czwartek, 25 lipca 2019, 21:42 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Na 5W30 mój silnik wyjechał z fabryki i zrobił na nim pierwsze 260kkm. Druga cyfra 30 jest najważniejsza, oznacza ziarnistość, zdolność do wyciskania się w szczeliny itd, im niższa tym większa zdolność. W Toyocie mam 0W20 :) i tak pomyślałem że skoro było tu W30 to czemu nie...

Autor:  Probe041 [ czwartek, 25 lipca 2019, 21:59 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Nie wiem czego się naczytałeś ale liczba po W to grubość filmu olejowego i większa jego lepkość/trwałość czyli odporność na zrywanie w wysokich temperaturach. Z fizycznego punktu widzenia lepkość jest miarą tarcia, im mniejsza tym olejowi bliżej do wody niż do "miodu".
Te silniki konstrukcyjnie pamiętają lata 80 więc ja bym się nie bawił w oleje lekkobiezne przeznaczone do nowych konstrukcji

Autor:  Ronin78 [ piątek, 26 lipca 2019, 06:50 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Otóż to, właściwie o tym samym tylko z różnych stron piszemy, Ty fachowo - grubość filmu olejowego - im cieńszy tym łatwiej i szybciej rozprowadza się po silniku, a im grubszy tym ma większe trudności z wypełnianiem szczelin. Mam dokumentację swojego busa i on zawsze miał 5W30, poprzedni właściciel zrobił ostatnią wymianę na 5W40 i ja zrobiłem tak samo.

Autor:  ko_sa [ wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:46 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

No nie do końca tak jest jak piszesz Ronin78. Indeks przed W mówi nam jak się zachowuje olej przy niskich temperaturach, im niższa cyfra tym olej w niskich temperaturach jest rzadszy. Indeks po literze W mówi nam o tym jak olej zachowuje się w wysokich temperaturach. Chodzi właśnie o utrzymanie w wysokiej temperaturze filmu olejowego na elementach trących i poddanych działaniu temperatury ale nie o tym że jest on "gruby" czy "cienki". Im indeks wyższy tym film olejowy "solidniejszy". W samochodach sportowych stosuje się oleje o wysokim indeksie po literze W, zdaje się że 60.

Autor:  Ronin78 [ środa, 28 sierpnia 2019, 07:17 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Ko_sa doczytaj temat, w Toyocie mam mocno spasowany silnik - tam wg zaleceń 0W20 - cieniutki film olejowy, olej jak woda, po to, aby wszędzie szybko mógł dotrzeć, im luźniej spasowany silnik tym wyższa wartość po W, jeśli silnik bierze olej i producent auta dopuszcza taki ruch możliwe jest wlanie oleju o grubszym filmie olejowym. To o czym piszesz to sprawa drugorzędna, wynik, fizyka - wynikająca z grubości filmu. Konkludując grubość filmu olejowego zależy od pasowań silnika i do tego dobiera się jego lepkość.

Autor:  ko_sa [ środa, 28 sierpnia 2019, 08:46 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Niech ci będzie...na każdym forum samochodowym poruszany jest olejowy i jeszcze się nie spotkałem z tym, że znaleziono porozumienie. Z dyskusjami olejowymi jest jak z dyskusjami o religii, nie można znaleźć kompromisu bo temat jest związany z uczuciami dyskutujących ;-)

Autor:  Kenobi [ środa, 28 sierpnia 2019, 19:01 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Proponuję jeszcze zaczerpnąć wiedzy o tak ważnym dla nowoczesnych i starszych silników parametrze oleju jak HTHS. Bo można sobie uszkodzić silnik pomimo, że każdy z wlanych olei będzie maił 30 czy tam 40 lepkości za to HTHS już różne. I tak olej 5W30 z normą A1-B1, C1 lub C2 o HTHS poniżej 2.6 zabije silnik do którego powinien być wlewany olej 5W30 z normą np C3 lub A3-B4 i HTHS na poziomie powyżej 3.5. Oczywiście i na odwrót. Bo to jest główny parametr grubości filmu olejowego.

Autor:  6182 [ wtorek, 5 listopada 2019, 16:41 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Witam wszystkich :)
1.9 TD (ABL), 380 tys. - lepszy będzie Elf, Shell, Valvoline czy Lotos? Jeżdżę malutko i najczęściej po mieście.
Wcześniej były (są) dolewki 10W40 Orlenu w miarę tego co silnik wychlapywał różnymi nieszczelnościami, obecnie zażegnanymi.

Autor:  Probe041 [ wtorek, 5 listopada 2019, 21:21 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Bez różnicy

Autor:  Ronin78 [ piątek, 22 listopada 2019, 16:24 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Na obecnym oleju mam już ok 8kkm, chodzi mi to po głowie https://www.youtube.com/watch?v=JtINZrFmWiQ w wersji bezpieczniejszej i droższej można mieszać ropę z olejem pół na pół i tym płukać. Jeszcze nie zdecydowałem się na ten krok, olej zmienię przy 10kkm więc mam jeszcze czas się zastanowić. Będę wlewał finalnie AMSOIL European Car Formula 5W40 FULL SAPS EFM

Autor:  Kenobi [ piątek, 22 listopada 2019, 22:51 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Nie wiem czy drogo czy tanio ale jak już się upierasz przy " płukankach " w wersji profi ( przy stosowaniu w dłuższym okresie dobrego oleju kompletnie zbędne ) to proponuje to:
Załącznik:
b388b3c05b26f4c2635b86490282f30b.jpg

Autor:  Probe041 [ piątek, 22 listopada 2019, 23:14 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Ciekawy ten "olej", poczytałem trochę o nim.

Autor:  Ronin78 [ sobota, 23 listopada 2019, 09:56 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Tylko teraz pytanie, raczej trzeba zmienić filtr na te 3minuty, potem oczywiście kolejny na olej docelowy, no i czy problemem nie będą resztki tego Millersa jak wleje docelowo AMSOILA

Jest jeszcze Old schoolowa możliwość... ale ten millers lepszy <01>
https://zmienolej.pl/pl/inne-oleje/3522 ... lso-19-20l

Autor:  Kenobi [ sobota, 23 listopada 2019, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Jak zrobisz płukankę która w głównej mierze polega na dolaniu nafty ( bo to główny ich składnik ) do już przepracowanego oleju to po spuszczeniu też resztki zostają w zakamarkach. Tego się nie boisz ?

Autor:  Victus [ niedziela, 24 listopada 2019, 03:05 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Jeżeli chcesz w ten sposób wyczyścić silnik to lepiej filtr zmieniać.
Zerknij tu jak zalali WD 40
https://youtu.be/c_a0khoy2mw?list=LL71k ... ATw&t=1379,
A tu maszyna do profesjonalnego płukania silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=VwnyKpD7SBk

Autor:  mari0 [ środa, 8 stycznia 2020, 15:41 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Witam,

Chciałbym podzielić się przykrym doświadczeniem z tej zimy kiedy to dolewałem do swojego auta (T4 silnik VR6) oleju Mobil 10W40.
O tej marce oleju pisano już wcześniej, że podobno straciła na jakości odkąd rozlewają Mobila w PL.

Mój przypadek był następujący:
Rano, przy temperaturze na zewnątrz ok -4 stopnie chciałem dolać oleju do silnika bo zauważyłem niski poziom.
Odkręciłem więc korek, wyjąłem bańkę oleju z auta i tutaj zdziwienie bo olej miał konsystencję miodu, także bardzo słabo (powoli) lał się z bańki.
Wlanie 0,5 litra zajęło mi ok 1-2 minuty, niestety po sprawdzeniu na bagnecie - bez zmian. Dolałem kolejne 0,5 litra i dalej stan na bagnecie się nie zmienił.
Cała operację przeprowadzałem na rozgrzanym wcześniej silniku.
Po odpaleniu auta i przejechaniu ok 1km wyrzuciło mi olej z uszczelki chłodnicy oleju. Być może to tylko przypadek albo też ten "miodowy' olej przyczynił się do takiego wycieku na słabej już uszczelce chłodnicy oleju.

Generalnie olej Mobil 10W40 już z auta usunąłem i zastąpiłem olejem 5W40 (Lotos Synthetic Plus) bo od dłuższego czasu powątpiewałem w sens stosowania 10W40 skoro specyfikacja tego auta wskazuje na olej 5W40. Przy spuście oleju Mobil 10W40 (po niecałych 10tkm) wyglądał on dosyć nieciekawie, czarny i zauważalnie gęsty mimo dolania do niego przed spuszczeniem ok 400ml nafty.

Stosowne pytania zadałem już do producenta Mobila, niestety jeszcze bez odpowiedzi.


Pozdrawiam

Autor:  Ronin78 [ wtorek, 25 lutego 2020, 12:58 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Jak był gęsty to nie potrzebnie liczyłeś na to, że zobaczysz jego stan na bagnecie, trzeba było zrobić na tym miodzie kilkanaście km i wtedy sprawdzić, uszczelkę mogło wywalić przez zbyt duży stan no i pomijam sens stosowania tak gęstych olejów... 5W40 Amsoila w dieslu i nie chce nic innego, w benzynowej Toyocie mam 0W20 i też lata wzorowo.

Autor:  arturh [ czwartek, 11 czerwca 2020, 08:58 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Witam wszystkich forumowiczów!
to mój pierwszy post na forum, w poniedziałek kupiłem T4 Caravelle 2.5TDI 102KM. Jako, że z forum zapoznaję się już od jakiegoś czasu za Waszą namową kupiłem olej syntetyczny 5W40 Valovoline MaxLife (VW 505 00). Poprzedni właściciel lał półsyntetyk 10W40 Castrol a jeszcze wcześniejsi nie wiem...Zamówiłem również płukankę Liquy Moly. Mam nadzieję, że odłożony przez lata nagar nie okaże się jedynym elementem trzymającym silnik w kupie :) Chciałem zapytać czy wlanie płukanki do obecnego oleju i filtra a później ich wymiana na nowe będzie okay? W sensie czy stary filtr oleju wyłapie cały nagar, czy raczej powinienem zmienić filtr na nowy, zrobić półkankę a później wymienić olej i znów nowy filtr.

Autor:  Kenobi [ czwartek, 11 czerwca 2020, 13:30 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Daruj sobie płukankę, a wtedy nie będziesz miał dylematów <cool> . Dobry olej sam wszystko powoli wypłucze.

Strona 29 z 31 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/